BKV-Figyelő

Tiltakoznak a kihasználatlan busz miatt

BKV figyelő.hu

2009.02.03
07:23

A BKV rossz anyagi helyzetét figyelembe véve, saját érdekeiket is előtérbe helyezve tiltakozásba kezdtek a Budafokiak. A paraméterkönyv bevezetése óta gyűjtik az adatokat, hogy bebizonyítsák a városvezetésnek, és a BKV-nak, hogy a kertvárosban közlekedő 12-15 százalékos kihasználtságú 150-es buszra a jelenlegi formájában nincs szükség. A busz üzemeltetése környezetszennyező és egyáltalán nem gazdaságos. Az alábbi levelet küldték nemrégiben Lakos Imrének:

Tisztelt Lakos Úr! 
 
Hivatkozással a 150-es buszjárat budafoki viszonylatában (Tanító – Pattantyús – Kapisztrán és Hittérítő utca) a Lakossági Összefogás Budafok 2008 (LOB 2008) korábban benyújtott leveleire, és a „LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ BUDAFOK-TÉTÉNY TÖMEGKÖZLEKEDÉSE TÁRGYÁBAN” címmel készített, 2008.09.21-én átadott  (BKV Zrt-nek is megküldött) tanulmányanyagra - amely tartalmazza az alternatív megoldási javaslatainkat és a korábbi mérési eredményeinket- ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy a mai napig pótlólagos közös mérésekre nem került sor (bár erre a BKV Zrt. ígéretet tett), ezért a Lakossági Összefogás Budafok 2008. megbízta a BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI KAR Közlekedésüzemi Tanszékét   Budafok-Tétény 150-es és 250-es BKV viszonylatainak forgalomszámlálására.  A tanulmányt kidolgozta Dr. Tóth János egyetemi docens / Kózel Miklós PhD hallgató 
 
Az egyetem által készített tanulmány rámutat (mellékelve), hogy a mérésre a tömegközlekedés szempontjából a legfrekventáltabb időszakban került sor, valamint az elrendelt szmog riadó és ónos eső is emelte az utasok létszámát. Kitér tovább, hogy az általuk alkalmazott kapacításkihasználtság számításnál (4 fő/nm2 állóhely) a BKV általában magasabb értékeket alkalmaz (5 fő/nm2 állóhely esetén), ezáltal az egyetem által megadott kihasználtsági mutatók tovább romlanak mintegy 13-14%-al. 
 
Ennek alapján
 
1.)   Tanító – Pattantyús – Kapisztrán útszakaszon a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett 14,09 %-os (BKV által számolva 12,26%-os) átlagosan 0,31 leszálló és 0,88 felszálló utast mértek 
 
2.)   Hittérítő úti útszakaszon (440 db áthaladás / nap) a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett 15,05%-os (BKV által számolva 13,10%-os) átlagosan 0,31 leszálló és 1,29 felszálló utast mértek
 
Hivatkozással a 156/2008.(2008.05.28.) Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság határozatára, amely kimondja: 

„a Fővárosi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1992. (III. 26.) Főv. Kgy. rendelet 5. számú melléklete II. fejezetének, a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság című részének 1. pontjában foglaltaknak megfelelően úgy dönt, hogy felkéri a főpolgármestert, dolgoztasson ki egy monitoring rendszert, annak érdekében, hogy a bevezetés során nyert tapasztalatokat megfelelően értékelni lehessen, és a szükséges visszacsatoló, követő intézkedéseket hatékonyan meg lehessen tenni. A kidolgozott monitoring rendszer alapján a bevezetett forgalmi változások felülvizsgálatát a 2008. 08.21. – 2008. 12. 21. közötti időszakra vonatkozóan 2009. 01. 10-ig szükséges elvégezni. 
 
illetve a 278/2008.(2008.10.29.) Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság határozatára:
 
1) a BKV Zrt. 2008. évi Paraméterkönyv hálózati változásainak tapasztalatairól, módosításairól elkészített anyagot a kidolgozott monitoring rendszer alapján 2009. 01. 10-ig adja meg a bizottság részére.


2) amennyiben a BKV Zrt. 2008. évi Paraméterkönyv hálózati változásban olyan döntési pontok vannak, amelyek azonnali döntést is lehetővé tesznek, illetve nem okoznak többletköltséget, többletjármű igénybevételt azt terjessze a bizottság elé.  

Kérjük a Tisztelt Bizottságot, hogy a  •156/2008 és 278/2008 számú határozatokra, •a fenti kihasználtságai adatokra, •korábban átnyújtott lakossági tiltakozó aláírásokra, •a BKV Zrt., a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztálya és a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata próbaidőszakra és ennek értékelésére tett állásfoglalásokra,  •Környezetvédelmi Hivatal elmarasztaló zajszint határozatára (Tanító utca), valamint a •BKV Zrt. jelenlegi helyzete alapján
 
az útvonalakat ebben a formában felülvizsgálni, figyelembe véve az általunk benyújtott alternatív megoldási javaslatokat. 
 
Kérjük tovább a Tisztelt Bizottságot, hogy a mérési adatok ismertetésére Dr. Tóth János egyetemi docenst urat, a Közlekedésiüzemi Tanszék vezetőjét felkérni szíveskedjenek.   Visszajelzését előre is megköszönve.   
 
Tisztelettel, XY

Bővebb információt a civilek weboldalán találsz. Kattints ide!

komment komment Címkék: budapest civil bkv busz utas panasz észrevétel paraméterkönyv 150 es

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása