BKV-Figyelő

Ha jegyet árulnak, bérletet miért nem?

BKV figyelő.hu

2009.03.13
07:30

Vajon miért nem lepődöm meg azon, hogy a BKV egyes pénztáraiban csak jegyeket árulnak, bérletet nem? A földalatti turisták által is igen látott Hősök terei állomásán sem árulnak bérletet, csak jegyet a pénztárban. Ha valakit beültetnek egy ablak mögé mennyivel kerülne többe, ha egy köteg jegy mellé egy köteg bérletet is adnának neki, ha már úgyis ott ül. Hol van ebben a logika?

Tisztelt BKV!

A mai napon (2009. 03. 11.) egy Nyíregyházáról érkező menetrendszerinti távolsági járatról szálltam le a Hősök terén.

A földalattival terveztem a Deák Ferenc térig utazni, amikor eszembe jutott, hogy lejárt a bérletem. Az állomás bejáratánál álló ellenőrtől/biztonsági őröktől megkérdeztem, hogy van-e itt pénztár.  Készségesen útbaigazítotottak, és megmutatták a bejárattól zárt kordonnal elérhető pénztárat, ahol szerettem volna megvenni a rendszeresen vásárolt 30 napos tanulóbérletemet. Ekkor meglepetésként és hidegzuhanyként ért az a tény, hogy ott nem lehet kapni egyáltalán bérletet, mert az csak jegypénztár, legközelebb az Oktogonon van ún. "bérletpénztár". Két lehetőségem maradt: vásárolni egy vonaljegyet 290 Ft-ért, amivel eljuthatok az Oktogonig, hogy ott bérletet vegyek, vagy egyéb módon megoldani az eljutást az Oktogonig. Mivel tudtommal nem vonják le az aznap felhasznált - bérletárusító helyig eljutást biztosító - jegy árát a bérletvásárláskor, ezért úgy döntöttem, hogy a sétát választom.

Utazótáska, eső és szmog az Andrássy úton. Végülis túléltem, és eljutottam, de felmerült bennem az a kérdés, hogy ha már egyszer ott ül egy alkalmazott egy pénztárban - munkabért kap, akkor miért nem tud bérletet is árulni? Ez egy utasszempontból és a cég szempontjából is teljesen logikátlan és irracionális döntés szerintem. Ha nincs egyáltalán pénztár, akkor kevésbé bosszantom fel magam, mert akkor tudom, hogy én hibáztam, hogy nem gondoskodtam a megfelelő helyen és időben bérletről, nade így.

Tehát a kérdéseim:

- nem lehetne, hogy az ún. "jegypénztárakban" is lehessen bérletet venni, hiszen minimális erőfeszítéssel jelentősen növelné a hasonló helyzetbe kerülő utasok elégedettségét?

- továbbá mivel gyakorlatilag a főbb bérletpénztárak elérhetőek 1 vonal érintésével, ezért javasolnám, hogy az adott nap vásárolt bérlet árából az aznapi, odáig szóló 1 db menetjegy (lehet pontosítani a feltételeket)
árát le lehessen vonni kedvezményként.

Így az utas is jobban járna, mert visszakapná 1 db menetjegye árát arra a napra, amikor már egyébként is megveszi a bérletét. A BKV is jól járna, mert minimális anyagi ráfordítással nőne az utasok elégedettsége, és nem érezné az ember teljesen feleslegesnek, hogy kétszer (jeggyel, majd aznapi bérlettel) fizeti ki az ember aznapi első útját.

Üdvözlettel: Türk Attila

komment komment Címkék: budapest bkv utas panasz bérlet jegy pénztár észrevétel földalatti logika?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása