BKV-Figyelő

Nem fizethette be a büntetését

BKV figyelő.hu

2009.04.09
12:50

Olvasónkat megbüntették a minap, mert lejárt a bérlete. Nem akadékoskodott, átadta az iratait az ellenőrnek, majd bement a BKV központba, hogy rendezze a dolgot. A BKV kollégája szerint több régi büntetései is van, amiről az utas nem tudott, ezért a büntetést nem fizethette be csak akkor, ha a régi tartozásait is rendezi. Olvasónk állítása szerint a régi büntetések fiktívek. Mit tanácsoltok neki?

Sziasztok!

Szeretném elmesélni, hogy jártam.

2009.03.20-án megbüntettek a 97E buszon, mert a bérletem lejárt. És az új bérletemet otthon hagytam.

Úgy döntöttem, hogy nem akarok tartozni feléjük inkább befizetem. 2009.03.26án 18 és 18:30 között mentem be az Akácfa utca 22 szám alá, hogy a tartozásomat kifizessem. Odaadtam a személyigazolványomat, a 3000ft-ot és a csekket. A hölgy akinél szerettem volna kiegyenlíteni a tartozásomat közölte, hogy nem fizethetem be a 2009-es tartozásomat, mert visszamenőleg van hátralékom. Felsorolta, hogy 2006 augusztusában, 2006 decemberében, 2007 januárjában és 2007 júliusában megbüntettek.

Mondtam a hölgynek, hogy én ezekről nem tudok semmit, illetve megkérdeztem, hogy miért nem kaptam értesítést, hogy hátralékom van. Közölte a hölgy, hogy azért mert nincs értesítési címem, illetve kiküldték a felszólító levelet ami tértivevényes volt, és hogy én átvettem a leveleket.

Na ekkor durrant el az agyam emelt hangon kezdtem beszélni, hogy én semmiféle levelet nem kaptam, és rákérdeztem, ha nincs értesítési címem akkor hova küldték ki a levelet, illetve hogy ki vette át a nevemben. Közölte, hogy őt ez nem érdekli nem fizethetem be amíg a 63000 forintot ki nem fizetem. Erre otthagytam őket, és hazamentem. Otthon megkérdeztem  anyuékat, hogy érkezett-e a BKV-tól bármiféle levél amit átvettek a nevemben. Anyu mondta, hogy nem.

Megbeszéltük hogy másnap ismét bemegyek és megpróbálom tisztázni a dolgokat.

Fél 8-kor értem az akácfa utca 22 szám alá, felvázoltam a tegnapi eseményeket egy kollégának aki közölte, hogy menjek az akácfa utca 15 szám alá. Kértem a hölgyet, hogy adjon akkor olyan dokumentumot nekem, hogy nem fizethetem be a tényleges tartozásomat. Erre közölte, hogy nem adhat ilyen papírt nekem. Átmentem a másik irodába ahol beszéltem a pótdíjfizetési osztállyal, és felhívtak az irodájukba. Elmondtam, hogy miért vagyok ott, hogy szeretném megnézni, a tértivevényeket illetve az állítólagos büntetéseimet. Közölték velem, hogy ki kell kérniük egy másik épületből, és azt várjam meg. Megérkeztek a dokumentumok és a nő elém tolt egy lapot, hogy töltsem ki, hogy ott voltam és hogy elismerem a tartozásokat, és hogy megnézem őket. Erre közöltem, oké aláírom, ha adnak egy igazolást, hogy nem engedik, hogy befizessem a mostani hátralékot, de én ott voltam és még nem telt le a 8 nap és a bérletem is ott volt nálam. Erre a nő közölte, hogy hogy képzelem, ő nem ad ki nekem ilyen igazolást, mert erre nem vagyok jogosult, illetve, csak az mutathatja be nyolc napon belül a bérletét akinek nincs elmaradása. A válaszom az volt erre, hogy ha én tegnap nem jöttem volna be akkor nem is tudnék az elmaradásokról. Mondta a nő tök bunkón, hogy ha nem írom alá a papírt akkor nem mutatja meg az állítólagos büntetéseimet. Oké akkor ne mutassa meg. És eljöttem onnan.

Meg szeretném kérdezni, hogy az elévülési idő az hány év? És ha visszaéltek az adataimmal, ami szerintem megtörtént, mert 2006 és 2007ben nem vettem igénybe a metrót mint közlekedési eszközt mert nem volt rá szükségem, feljelenthetem őket?

Mit kell ilyenkor tennem? Bírósághoz forduljak vagy hagyjam az egészet annyiban? Beszedhetik a 63ezer forintos állítólagos hátralékot? És a mostani 2009.03.20-i büntetést csekken befizessem?


Üdvözlettel: A. Diána

komment komment Címkék: budapest bkv büntetés ellenőr utas panasz bérlet jegy akácfa utca

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása