BKV-Figyelő

Azért bliccelt, mert nem tudott jegyet venni

BKV figyelő.hu

2009.05.17
11:20

Olvasónk szerint a BKV-nak nem sírnia kellene azért, mert sok a bliccelő, hanem tenni kellene azért, hogy legalább a nagy végállomásokon, csomópontokon lehessen jegyet venni, akár éjszaka is. Hiába van meg valakiben a szándék, ha nem tud jegyet venni akkor bliccelni fog:

Helló BKV-figyelő!

Aprócska jelentéktelen történet az enyém, mégis azt hiszem, hogy jól illusztrálja milyen alapvető problémák vannak a BKV működésében.

Történet: Tegnap (2009.5.14.) este fél hét körül a Bornemissza téri buszvégállomáson. Naiv Utas érkezik, 173-as busz bent áll, egy percet jelez a kijelző az indulásig. Jegyet akar venni, de a forgalmi ügyeleten senki (automatába nem dob pénzt, mert naiv ugyan, de már sokszor rá*szott). Sofőr bent ül a fülkében, fülhallgató a fülében. NU odaáll a fülkeajtóhoz, int, h beszélni szeretne, sofőr fülhallgatót kivesz:

NU: - Jónapot! Ön árul jegyet? Sofőr: - Nem. NU: - ... csak mert az ablaknál nincs senki és ha jól látom mindjárt indul a busz. Sofőr: - Mindegy, mert úgysem árulnak jegyet.

Ezzel vissza is teszi a fülhallgatót, jelezvén, hogy a beszélgetésnek vége. Mindezt olyan stílusban, hogy határozottan Naiv Utas érzi magát kellemetlenül. Meg amiatt is, hogy így a Móriczig bliccelnie kellett.

Kérdések:

1. Egy buszvégállomáson (több járat végállomása is), ahol forgalmi ügyelet is van, miért nem árulnak jegyet?

2. Ha ennyit nem bír megoldani a BKV, hogy - legalább akiben a szándék megvan-, hozzájusson a menetjegyhez, akkor miért sírnak állandóan a bliccelők miatt?

3. Miért nem lehet normális hangnemben, mint szolgáltató-ügyfél, vagy legalábbis, mint ember-ember (és nem király-paraszt) formában kommunikálni az utasokkal? Van erre valami szabályzat, hogy az utast nem vesszük emberszámba?

Üdv, Bence

komment komment Címkék: budapest bkv busz utas panasz automata jegy pénztár bliccelés észrevétel vezető

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása