BKV-Figyelő

A sofőr nem is tudta, hogy létezik ilyen megálló

BKV figyelő.hu

2009.06.15
09:20

Olvasónk a minap a 293-as buszon utazott, amiről a Vaskút utcánál szeretett volna leszállni. Leszállási szándékát idejében jelezte, a busz mégis lassítás nélkül hajtott el a megálló mellett. Az utas előre ment szólni a buszvezetőnek, hogy le szeretne szállni, aki erre azt válaszolta, hogy „ez nem Taxi”. Az utas ezután már utasította a vezetőt, hogy álljon meg, de ezután sem lassított, mert szerinte ott nincs megálló. Az utas még az iránytáblát is odavitte a buszvezetőnek, hogy megmutassa, van ott megálló. Részletek a levélben:

Kedves BKV-figyelő!
 
Egy mindössze pár utast érintő, ám annál bosszantóbb - és a mai BKV-t jól jellemző - esetre szeretném felhívni figyelmedet:
 
Ma (06.09) a XVIII. kerületben a 293-as jelzésű busszal utaztam (Pestszentimre, kp. i. 13:00, frsz. BPI-554) és le akartam szállni a Vaskút utcánál. A megálló szerepel mind az internetes menetrendben, mind a kihelyezett menetrendi lapokon és rajta van a busz iránytábláján is. A valóságban azonban csak egy "Autóbusz megállóhely" KRESZ-tábla jelzi a megállót, nincsen kint sem menetrend, sem fehér megállónév-tábla. Nyilván emiatt a buszvezetőnek esze ágában sem volt megállni, pedig már jó előre jeleztem leszállási szándékomat. Látva a túl nagy tempót, a nyitott fülkeajtón át megkértem, hogy álljon meg, hiszen le szeretnék szállni. Erre azt a frappáns választ adta, hogy "ez nem Taxi". Na ezután már inkább utasítottam a megállásra, mintsem kértem, de hasztalan - közben persze egyre távolodtunk a megállótól.

Végül egy hirtelen ötlettől vezérelve odahoztam az iránytáblát, igazamat bizonyítandó, ami persze nem volt túl hatékony megoldás, hiszen a vezér érthető módon inkább az útra figyelt. Ami viszont nagyon felbosszantott az az, hogy a következő megállóba (Szent Lőrinc-telep) érve sem volt hajlandó meggyőződni arról, hogy mi a helyzet(holott megnézhette volna vagy a táblán, vagy a menetrendi lapon) és rendre csak bizonygatta, hogy ő bizony ott ma még nem állt meg. Ez persze nem is csoda, nem egy nagy forgalmú megálló, a 293-as pedig naponta hatszor fordul (óránként jár ugyanis 8-tól 13-ig) és forgalmát tekintve sem egy hetes busz... Amit nagyon nem értettem a buszvezető viselkedésében az az, hogy miért nem állt meg legalább addig, amíg tisztázódik a helyzet? Vagy ennyire tévedhetetlennek hiszik magukat a buszvezetők?
 
A történethez hozzátartozik, hogy az említett megálló tavaly létesült a 198-as meghosszabbítása kapcsán, de a 293-asnak is megállóhelye lett már ekkortól. Legalább 9 hónapja már, hogy létezik... Tudni kell azt is, hogy korábban került már hasonló helyzetbe testvérem is (április 8.), míg két napra rá nekem sikerült ugyan leszállnom ebben a megállóban, de akkor a buszvezető közölte velem, hogy igazából ő milyen jó fej, mert ez itt nem is megálló neki, csak a 198-as áll itt meg. Utóbbi eset után írtam egy e-mailt a BKV ügyfélszolgálatának, ahonnan Keresztes Attila ügyfélszolgálat vezető a következő választ adta nekem:
 

"Tájékoztatjuk, hogy bejelentése alapján azonnal intézkedést kezdeményeztünk annak érdekében, hogy a jövőben hasonló kellemetlenséget ne tapasztaljon szolgáltatásunk igénybevétele során. A munkáltatói jogkört gyakorló vezető járművezetőnket kioktatta, felhívta figyelmét arra, hogy a Vaskút utcai megállóban a 293-as busznak megállója van, ezért megállási kötelezettsége is, amennyiben ott utas tartózkodik, vagy a járművön leszállási szándékot jeleznek."


Látható tehát, hogy mennyit is ér ezek szerint egy, az ügyfélszolgálatnak küldött észrevétel. Úgy tapasztaltam, hogy korábban nagyobb foganatja volt a panaszleveleknek, úgy látszik, már ez sem a régi. Éppen azért írok most a BKV-figyelőnek, mert bízom benne, hogy a nagyobb nyilvánosság miatt komolyabb hangsúlyt fektetnek az ügyre: arra, hogy minden busz megálljon ott, ahol menetrend szerint meg kellene állnia. Itt tart a BKV Zrt. most.
 
Üdvözlettel: H.D.

komment komment Címkék: budapest bkv busz utas panasz válasz észrevétel vezető megálló leszállás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása