BKV-Figyelő

Így buktathatod le a csaló pénztárosokat

BKV figyelő.hu

2009.07.21
07:20

Olvasónk egy „kutyaól” pénztárban dolgozik. Levelében azt írja: kollégái is tudják, hogy néhány pénztáros hamis bérletekkel üzletel. Szerinte az illetékeseknek is tudni kellene, ha máshonnan nem, a blogról mindenképp. A pénztáros arról is mesél, hogyan buktathatjuk le a csalókat:

Üdv!

Azért írok, mert én is egy ilyen pénztárban dolgozom - mint pénztáros - és így belülről kicsit talán többet látok, mint mások kívülről.

Már a bódék indulásától voltak mindenféle kísérletek csalásokra, amit mindig a BKV alkalmazásában álló, a bódékban másodállásban dolgozó tapasztalt kollégák követtek el. Az elején a bérlet-tömbökből - a közepük környékéről - tépkedtek ki szelvényeket, arra számítva hogy majd senki nem számolja át őket. Persze ezzel nem az utasokat csak a többi pénztárost károsították, még csak nem is a céget, hiszen nekünk kell mindent hiányt kifizetni. Aztán mostanában már én is hallom, hogy hamisítanak, és megint csak a BKV alkalmazottjai - talán egyelőre csak nekik van merszük, vagy rutinjuk ebben.

Talán segít, ha mindenki számlát kér, valóban, kötelező ráírnunk a bérlet sorszámát, és persze aláírni is. Rajtakapni valakit hamis bérlet árusításon talán úgy lehetne, ha csak akkor kérné az utas a számlát, ha a pénztáros a bérletet már kiadta, tehát ha nem számít rá, hogy számlát kell róla írnia. El tudom képzelni, hogy az illető pénztáros ilyenkor visszakéri a bérletet, és inkább ír egy másikat, hogy fedezze magát. Persze lehet, hogy nem. Mindenesetre a számlán a dátum is rajta van, bizonyítható hogy mikor adták ki, és a sorszám alapján az is hogy hol.

Másrészt nem hiszem el, hogy a főnökség nem tud erről, ha én a pénztáros tudhatok, például az oldaladról, ha máshonnan nem...

Amúgy is sok-sok lépcsőn át dolgozunk, valószínűleg az egész csak egy pénzmosoda. A BKV kiadja egy csókos cégnek az engedélyt hogy árusíthasson, az illető cég egyébként számtalan területen dolgozik, a bútoripartól, az építőiparon át a bérletekig... de ezt internettel bárki kiderítheti. Aztán ez a cég kiadja a munkát egy al-alvállalkozónak, aki felvesz minket. Róluk is sok érdekesség deríthető ki internettel.

Mióta itt dolgozom nem szeretem az embereket. Ezért a korrupcióért, amit a felettem állók művelnek, hogy képtelenek kultúrált munkakörnyezetet biztosítani, és igen a vevők miatt, akikkel lehetsz bármilyen kedves, se köszönni nem tudnak, sem pedig kérni. És ha tehetik megaláznak. Megalázó dolog egy olyan helyen dolgozni amit az emberek kutyaólnak hívnak, levizelnek, összetörnek, firkálnak. Persze nem mindenki, mint ahogy nem mindegyik pénztáros árul hamis bérleteket.

Említettem, hogy nálunk a BKV alkalmazottak csinálják ezt - bár lehet hogy már nem csak ők -, úgyhogy talán a BKV pénztárakban sincs nagyobb biztonság. Ettől függetlenül a legtöbb "bódé" -és BKV pénztáros becsületes ember, egy elég stresszes munkakörrel, vevői oldalról igazán nem tűnik hatalmas kérésnek a köszönés, a kérés, majd az elköszönés. Talán olyan apróságokkal mint a jómodor, már lehet csinálni valamit ebben az országban, legalábbis emberi szinten.

Szintén érdekes, hogy milyen minimális az érdeklődés az APEH részéről, a munkavédelem részéről, a rendőrség részéről.  Ami ellenőrzés volt, arról szólt hogy adunk e nyugtát. Úgy látszik csak alulról fontos a törvényt betartatni.

Tehát megy a hamisítás, az egyik legnagyobb állami cég korrupciója, de nekünk szigorúan be kell tartani, hogy melyik nyomtatványra milyen színű tollal írunk:) Klassz ország ez. Úgy gondolom aki tehetne valamit a hamisítás ellen, az rég benne van, nem hinném hogy nem tud róla. Mindezt 300 forintos jegyárak és 9400 forintos bérletárak mellett.
 

komment komment Címkék: budapest bkv olvasó reakció utas panasz válasz bérlet jegy pénztár pénztáros észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása