BKV-Figyelő

Kevesebben tolakodnának, ha tudnák, mikor jön a következő metró?

BKV figyelő.hu

2009.12.09
15:20

Szinte nem telik el úgy hét, hogy valami miatt ne állna le a metró. Amikor újraindul a forgalom, az emberek tolakodnak, egymáson taposnak emiatt a metró is lassabban halad. A körúton, amikor forgalmi zavar után megindul a közlekedés időnként be szokták mondani, hogy a következő villamos 1 perc múlva jön. Az emberek így nem tolakodnak, gördülékenyebben megy minden. A metrónál ezt miért nem lehet? Ha nem tolakodnak, nem nyomorognak az utasok, sokkal előbb helyreáll a menetrend szerinti közlekedés.

Kedves BKV-figyelő!

Jelentem a BKV-nak van humorérzéke

Ma (12.03.) kb.  du. 3/4 5-kor várakozunk (az utazó közönség és jómagam) a Batthyány téri metró megállóban (Örs fele). Ebben az időszakban 2-3 percenként kéne járnia  a metrónak, ma majdnem 8 percet kellett várni, ami nem amiatt a néhány plusz perc miatt volt kellemetlen, hanem a hatalmas tömeg miatt ami nagyjából félig megtöltötte a megállót.

A sztori eddig nem tragikus, nálam még a bőven belefér kategóriába tartozik. Viszont a Deákon, ahol rengetegen szálltunk le, és rengetegen vártak a megállóban, elképesztő ember tömeg próbált mozgásban maradni, kb 1 perc múlva egy hang szólalt meg "Kérjük igyekezzenek a le és fel szállással, használják a szabad ajtókat is.", szabad ajtókat, amikor már a kocsik tetejéről lógtak az emberek. Háromszor bemondták majd ajtók záródtak és irány tovább. Több féle arckifejezéssel találkoztam: döbbent, értetlen, mosolygó. (az ott várakozók arcán inkább a döbbenet és a mosolygás furcsa keverékét láttam, akik azt hitték, hogy még simán fölszállhatnak, de aztán egyszer csak már nem volt ott a metro)

Első sorban azt nem értem, hogy az ilyen helyzetekre miért nincsenek bevezetve protokollok? Vagy ha igen miért nem alkalmazzák? A váratlan helyzetek kezelése a BKV-nál nekem nagyon esetlegesnek tűnnek. Van amikor minden fontos infót megkapunk,  van amikor csak simán leszarják az egészet, és van amikor próbálkoznak, de nem megy.

Pl. egy hasonló helyzetben, amikor a 4-6-osra vártam, szintén késett, hatalmas tömeg, ajtók nyíltak, és bemondták, hogy elnézést a kellemetlenségért, és a következő villamos 1 percen belül jön. Sokkal kevesebb ember tolakodott, a következő villamos 1 perc múlva jött, és gördülékenyen működött a dolog.

Szóval a szándék meg van (remélem), talán a szabályok is, csak meg kéne valósítani.

Tomi

komment komment Címkék: budapest bkv metró villamos utas panasz tájékoztatás észrevétel forgalmi zavar

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása