Szinte nem telik el úgy hét, hogy valami miatt ne állna le a metró. Amikor újraindul a forgalom, az emberek tolakodnak, egymáson taposnak emiatt a metró is lassabban halad. A körúton, amikor forgalmi zavar után megindul a közlekedés időnként be szokták mondani, hogy a következő villamos 1 perc múlva jön. Az emberek így nem tolakodnak, gördülékenyebben megy minden. A metrónál ezt miért nem lehet? Ha nem tolakodnak, nem nyomorognak az utasok, sokkal előbb helyreáll a menetrend szerinti közlekedés.
Kedves BKV-figyelő!
Jelentem a BKV-nak van humorérzéke
Ma (12.03.) kb. du. 3/4 5-kor várakozunk (az utazó közönség és jómagam) a Batthyány téri metró megállóban (Örs fele). Ebben az időszakban 2-3 percenként kéne járnia a metrónak, ma majdnem 8 percet kellett várni, ami nem amiatt a néhány plusz perc miatt volt kellemetlen, hanem a hatalmas tömeg miatt ami nagyjából félig megtöltötte a megállót.
A sztori eddig nem tragikus, nálam még a bőven belefér kategóriába tartozik. Viszont a Deákon, ahol rengetegen szálltunk le, és rengetegen vártak a megállóban, elképesztő ember tömeg próbált mozgásban maradni, kb 1 perc múlva egy hang szólalt meg "Kérjük igyekezzenek a le és fel szállással, használják a szabad ajtókat is.", szabad ajtókat, amikor már a kocsik tetejéről lógtak az emberek. Háromszor bemondták majd ajtók záródtak és irány tovább. Több féle arckifejezéssel találkoztam: döbbent, értetlen, mosolygó. (az ott várakozók arcán inkább a döbbenet és a mosolygás furcsa keverékét láttam, akik azt hitték, hogy még simán fölszállhatnak, de aztán egyszer csak már nem volt ott a metro)
Első sorban azt nem értem, hogy az ilyen helyzetekre miért nincsenek bevezetve protokollok? Vagy ha igen miért nem alkalmazzák? A váratlan helyzetek kezelése a BKV-nál nekem nagyon esetlegesnek tűnnek. Van amikor minden fontos infót megkapunk, van amikor csak simán leszarják az egészet, és van amikor próbálkoznak, de nem megy.
Pl. egy hasonló helyzetben, amikor a 4-6-osra vártam, szintén késett, hatalmas tömeg, ajtók nyíltak, és bemondták, hogy elnézést a kellemetlenségért, és a következő villamos 1 percen belül jön. Sokkal kevesebb ember tolakodott, a következő villamos 1 perc múlva jött, és gördülékenyen működött a dolog.
Szóval a szándék meg van (remélem), talán a szabályok is, csak meg kéne valósítani.
Tomi