BKV-Figyelő

Megpofozták a biztonsági őrt a rossz automata miatt

BKV figyelő.hu

2009.12.30
08:00

Jegy nélkül akart utazni valaki a metrón, de a biztonsági őr az útját állta. Az utasnak azért nem volt jegye, mert a közelben lévő automata nem működött, és máshol nem tudott jegyet venni. Nem érezte jogosnak a biztonsági őr reakcióját, ezért megpofozta, erről mesél olvasónk.

A biztonsági őr azóta már megváltozott. Az automata hétfőn sem működött, ám akkor leengedett mindenkit jegy nélkül. Ha belegondolunk ez így helyes, hisz ha mi megpróbálunk jegyet venni, de nincs jegyvásárlási lehetőség, akkor milyen jogon tartanak vissza? A probléma ezzel csak az, hogy a bemeneti ellenőrzés így értelmét veszti. Ilyen esetben az lenne a legjobb, ha a biztonsági őrtől is lehetne jegyet venni, ahogy az éjszakai buszon.

A kicsit hosszúra sikeredett bevezető után jöjjön két automatás panasz:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap, 2009. Dec. 28-án, du. 3 óra körül jártam arra, amikor is figyelmes lettem rá, hogy a biztonsági őrök (zöld-karszalagos, nem a hagyományos, kék-karszalagos ellenőrök) a Kőbánya-Kispest felé menő irányban, az aluljáróban beengedtek egy fekete srácot jegy nélkül. A társa, egy magyar lánynak volt bérlete, amit fel is mutatott. Az ellenőröknek jelezték, hogy nem tudnak jegyet vásárolni a képen látható automatából.

Miután láttam a tanakodásukat, közelebb mentem és megpróbáltam figyelni és rájönni, hogy mi a probléma. Kiderült, hogy a jegyautomata rossz és ezért nem sikerült a jegyvásárlás. A női ellenőr készséges volt, magyarázta nekik, hogy tud róla és ne is próbálkozzanak. Éppen ezért a jegyet helyezett a nyílásba, hogy az emberek ne is próbálkozzanak a jegyvásárlással. Majd kipróbáltam egy 20Ft-os bedobásával, valóban elnyelte a pénzt, reagálás nem volt a képernyőn. Mivel az aluljáró ezen a részén és a közvetlen környéken nincs jegyvásárlási lehetőség, továbbengedte a külföldi srácot jegy nélkül. A helyzetről tájékoztatott engem is. Erre én mondtam neki, hogy ez nagyon rendes illetve emberséges tőle és érthető. Viszont a forgalmasabb aluljárókban (Nyugati pu., Deák-tér) szokott lenni kifelé is véletlen jegyellenőrzés és ott kifelé jövet megbüntethetik!

Tanácsoltam neki, hogy ilyen esetben egy nyugtát vagy hasonló igazolást állítson ki, hogy beengedte a belépés dátumával, helyével azért, hogy kijövetelkor a külföldi srác elkerülhesse az esetleges bírságot. Ki fogja neki elhinni a másik állomáson, hogy egy biztonsági ellenőr egyszerűen továbbengedte? Ezenkívül az ellenőr még azt is hozzátette, hogy előfordult olyan, hogy megpofozták, amikor nem engedett be emiatt egyeseket.

A jó oldala a dolognak, hogy már állítólag értesítve lett a BKV az automata meghibásodásáról, tehát a blog megjelenése idejére a hiba már lehet, hogy kijavításra került.

Kedves BKV-figyelő!

Én is régi olvasód vagyok már. A mostani történetem már sok mindenkitől elhangzott. A napokban, pontosabban 27-én délután 5 órakor mentem barátnőmmel az Aréna plázába. Mivel nem volt bérletem ezért jegyet szándékoztam venni az Örs vezér terén, hogy az Örstől a Keletiig egy szakasz jeggyel eljussak. De nem sikerült:

A metrónál és környékén nem volt nyitva a bérlet pénztár, az automata pedig "természetesen" nem működött, ezért kénytelen voltam a Népstadionig kezelni egy sima vonaljegyemet. (Közben meggondoltuk, hogy csak odáig megyünk és séta).

Na most a Stadionoknál leszállva a metróról már csak azért is megnéztem, és sem pénztár nem volt nyitva, egyik automata sem működött. Ilyen esetben egyszerűen nem értem, hogy várja el a BKV az emberektől az ő igen önkényúri szerződésének betartását, ha egyszerűen lehetőséget sem ad rá?

Szép napot kívánok neked és további hosszú-hosszú időn át való BKV „figyelést”. Kellemes ünnepeket és Boldog újévet.

Üdvözlettel: V. Lajos

komment komment Címkék: budapest bkv metró utas panasz bérlet automata jegy észrevétel biztonsági őr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása