BKV-Figyelő

Letörte az útban parkoló autó visszapillantóját a buszvezető

BKV figyelő.hu

2010.01.05
08:10

Olvasónk azt hitte rosszul lát, amikor a 4-6-os villamos vonalán közlekedő pótlóbusz vezetője a busz oldalával letörte egy -az útját álló- autó visszapillantó tükrét. A buszost nem is nagyon érdekelte az eset, egyszerűen továbbhajtott:

Tisztelt BKV-figyelő!

Már régóta olvasom az itt megjelenő cikkeket és sokszor mosolygok, hogy mi meg nem történik az emberrel ami velem még soha, pedig azért nem kis ideje élek Pesten. Azonban most szombaton (2010.01.02) velem és kedvesemmel olyan dolog történt, amit nem hittünk el hirtelenjében. Nem jeggyel vágtak át, nem a busz volt rossz (igaz majd szétesett), nem volt bunkó a sofőr  és nem hírhedt "orkkal" találkoztunk. Valahol vicces is volt a történet az elszenvedők számára de egyben rémisztő is, hogy ez megtörténhetne akár velünk is.

Történt ugyanis, hogy kedvesemmel este 17:30-kor elindultunk a Moszkva térre a 4-6 villamosra, hogy végül a Jászai Mari téren csatlakozva a 2-es villamosra a Vigadó tér állomáson kössünk ki esti hajókázás céljából. Meg is érkeztünk 17:40 fele a Moszkva térre ahol belül teljesen sötét és áramtalanított villamosok várták az utazni váró közönséget. Gondoltuk csak rövid ideig tarthat és átmeneti, mivel elég sokan álltak az ajtók környékén. 5 perc várakozás után egy mogorva hang szó szerint beleböfögött a mikrofonba és "barátságos" hangon közölte, hogy villamos nyista, pótló buszok közlekednek az esti járat helyéről.

Nem vettük rossz néven, hiszen a jeges szélben 5 perc bőven elég volt az átfagyásra. Irány a megálló, ahonnan régi típusú BKV kisbuszok közlekedtek. Felszálltunk és röviddel utána elindultunk a Széna térre. Természetesen a többi megállóban látszólag senki sem tudott a villamosok pótlásáról így csak véletlenül ott lézengő embereknek sikerült felszállni a többiek kabátot összeszorítva várták a 4-6-os szellemjáratokat. Mivel sok ilyen pótlásos járattal mentünk már, csodálkozásunkra a sofőr nem kanyarodott rá a sínekre a Mechwart liget után hanem egyenesen tovább. Mondom biztos követi a Margit körutat és ott kanyarodunk fel a hídra. Azonban nem, egyenesen tovább a Bem utcába a lámpákhoz. Mivel innen még nem láttunk buszt felkerülni a hídra félni kezdtünk, hogy nem érjük el a 18:30k-or pontosan induló sétahajónkat. Szerencsére a buszsofőr tudta, hogy a Bem térnél van egy visszakanyarodó sáv és ott az autósok szerencsétlenségére meg is próbált beférkőzni.

Pechjére azonban egy fekete BMW terepjáró és egy ezüst Citröen combi állta útját beszűkítve az utca elejét (legalábbis mintha ilyen típusú kocsik lettek volna, teljes sötétség miatt nehéz volt megállapítani). 1 próba, vissza, 2. próba, vissza és oda-vissza tolatgattunk a 2 sávos útra, még jó hogy busz sáv volt a belső. Mi már láttunk hogy nem fog elférni (vagy 3 centi volt mindkét oldalon neki) de az 5. próbálkozásra nekilódultunk. Tempó gyök kettő, súrlódás hangja még nincs, majd hirtelen egy reccs és egy roppp, kerék alá kerülő visszapillantó tükör elhaló hangjai az éjszakában. Mivel bal oldalon hallottuk a hangot, a Citröenre tippeltünk és szívtuk a fogunkat. Minden más utas felháborodottan hörgött de senki sem tudott mit tenni. Azonban megállás helyett tövig nyomott gáz.

Se betétlap, se cetli, hogy "kártérítés a BKV irodáiban", semmi. Az utca végén balról megint autók válaszfala várta a sofőrt, így nem a híd felé, hanem jobbra Fő utca felé vettük az irányt. Mögöttünk két lengyel turista próbált a Budapest térképen kiigazodni, hogy merre is tartunk majd mikor már mindenki nevetett merre is tartunk egy fiatalember viccesen megjegyezte nekik: "Special sightseeing tour" (Specális városnéző túra) és meg hozzátettem, hogy még mi sem tudjuk merre megyünk, pedig Pestiek vagyunk. Na erre azért nekik is jobb lett a kedvük, nevettünk egymás kárán. :)

Természetesen utána kapaszkodnunk kellett, mivel satufék és padlógáz között váltakozott a tempó. Csalogány utcán fel, 2 gyalogos repülőrajttal elkerülte éppen a buszt, majdnem lökhárítót is vittünk magunkkal majd újra Széna tér. Legalább a kiindulási pontra visszaértünk. Ekkor már 18:00 volt ha jól emlékszem. Szerencsére az új kör viccesen telt ahogy mindenki poénra vette ezt az eltévelygést, és most már a síneket követve eljutottunk a hídra és azon túlra. Mikor leszálltunk épp érkezett egy másik busz mögé és mivel siettünk elérni a hajónkat nem volt időm felírni a busz rendszámát. Szerencsére a hajóra pont fel tudtunk ugorni 18:28-kor, mivel legalább a 2-es villamos jól közlekedett.

Úgy érzem ilyen helyzetekben nem tisztességes eljárás csak úgy otthagyni egy drágán megvett autót darabjaiban. Illetve miért is kellett eltérni egy már jól bejáratott útvonalról amit másodszorra már meg is találtunk. Rövid körültekintéssel elhanyagolható lett volna a fizikai kár és a késés is és ez nem csak a sofőrön múlik, hanem azon is aki elmondja neki az útvonalat.

Az autó tulajának őszinte részvétem elvesztett tükre miatt.

Üdvözlettel: JayJay

Ui: remélem több kár nem esett a járművekben, mivel a hangok alapján csak ezt tudtuk megállapítani.

komment komment Címkék: budapest bkv busz utas panasz észrevétel pótló vezető

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!