Bizonyára már tudjátok, hogy a BKV új honlapján úgy lehet panaszt írni, ha megadjátok személyes adataitokat és regisztráltok. A közlekedési társaság szerint erre azért volt szükség, mert rengeteg névtelen és értelmetlen levelet írtak az utasok, és ezek az érdemi panaszok és bejelentések elől vették el az időd. Az elgondolás nem rossz, csakhogy most azok sem tudnak írni, akik valós problémával fordulnának a céghez.
Többen jeleztétek, hogy hosszú ideje nem tudtok levelet írni a BKV-nak azért, mert az oldalon nem lehet regisztrálni. A regisztrációs űrlap egy ellenőrző kódot kér a felhasználótól, de a lapra nincsenek felcsatolva ezek a képek, emiatt a regisztráció meghiúsul. (Ide kattintva magatok is meggyőződhettek erről).
Az év elején változott a BKV levelezési rendszere, január első napjaitól a panaszokat egy új rendszeren keresztül kezelik. Belső forrásokból tudom, hogy az új program elé átképzés nélkül ültették le a dolgozókat, és ennek köszönhetően több tucat decemberi és januári utaspanasznak nyoma veszett. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy a 2011. január 06-án a BKV Vásárlók könyvébe írott panaszomra (#154133) a mai napig nem érkezett válasz, holott törvény írja elő, hogy a vevő írásbeli panaszát harminc napon belül kötelező kivizsgálni, az intézkedésről igazolható módon tájékoztatni kell a panaszost. Ha ez nem történik meg, több 10 ezer forintra büntethetik a választ elmulasztó cégeket.
Úgy néz ki a BKV struccpolitikát folytat és trükkös módszerekkel próbálják meg csökkenteni az utaspanaszok számát.
Az elveszett és a meg nem válaszolt utaspanaszokkal kapcsolatban írásban kerestük meg a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot és a Budapesti Közlekedési Központit. Amint érkezik válasz, közzétesszük!