BKV-Figyelő

Nem várja be az utolsó metrót a metróállomásról induló utolsó autóbusz

BKV figyelő.hu

2011.04.06
05:07

Olvasónk, Renáta az alább olvasható levelében arra keresi a választ, hogy a metróállomásokról induló utolsó buszok vajon miért nem várják meg az utolsó metró megérkezését. Ő konkrétan a 67-es buszra panaszkodik, ami állítása szerint pont akkor indul az Örs vezér teréről, amikor az utolsó metró elindul a Deák Ferenc téri állomásról:

Tisztelt BKV-figyelő!

A 67-es busz vonalán, konkrétan Rákos MÁV-telep állomásnál laktam az elmúlt fél évben. Egy este a belvárosban szórakoztam a barátaimmal, nem terveztem, de az utolsó metrót sikerült elérnem. Nem nagyon közlekedtem ennyire későn, így nem voltam tisztában azzal, hogy az utolsó 67-es busz az Örs vezér teréről 23.35-kor indul. Többen valószínűleg tudjátok, hogy az utolsó metrószerelvények pontosan ugyanebben az időben, 23.35-kor indulnak a Deák Ferenc térről.

Emiatt természetesen nem értem el az utolsó buszt, ezért taxival voltam kénytelen hazamenni (éjszakaival legjobb esetben is Rákosfalváig jutottam volna a félóránként közlekedő 908-as busszal, ami közel 2,5 km sétát jelentene). Egy egyszerű kérdésem lenne: nem lehet úgy összeállítani a menetrendeket, hogy az utolsó buszok bevárják az indulóvégállomáson az utolsó metrót? Túl nagy kérés az, hogy ha kifizetem a közel 10 000 forintos bérletet, akkor hazajussak?


És ha már így belemerültünk a menetrendekbe, akkor jöjjön most ?Mószer Ari? nevű olvasónk levele, aki a 2-es villamos közlekedése miatt panaszkodik. Elmondása szerint a villamosok össze-vissza járnak. Rendszeresen kimarad 1-1 járat, és az sem ritka, hogy párban járnak a villamosok:

Kedves BKV-figyelő!

Előző héten 2 nap is pont a reggel 7:13-as villamos nem indult el a Boráros téri megállóból. Sokáig nem is volt bent villamos, ezért azt gondoltam, hogy a beérkező villamos azonnal fog indulni. De nem így történt. Vártunk csak vártunk, amikor is az egyik utas megkérdezte a vezetőt, hogy mikor fogunk indulni. Csak akkor derült ki, hogy kimarad a 7:13-as járat. Állítólag műszaki hiba volt a vonalon. A vezető magától képtelen a tájékoztatásra, pedig elvárható lenne.

Két nappal később ugyanez a probléma: jelzem a sima 2-es villamos se nagyon jön. A két megállóhely között viszonylag nagy a távolság, mármint annak, aki nem nagyon tud futni. ) A 2-es villamosok indítása is érdekes, mivel 5-8 percig semmi, majd szinte egymásután 4 villamos is jöhet. Persze mire a HÉV-től az utasokat fel tudja venni, addig sok villamosnak kell elmennie.)

Szóval hívom a diszpécsert, aki telefonálgatás után közli, hogy most is műszaki hiba volt. De ha figyeltem volna a 2-es villamos vezetője csengetett, ezzel jelezve, hogy ő a pótló villamos.

Valószínűleg túl álmos lehettem, mert a gondolatolvasás még nem működött, és a csilingelésből, amit egyébként nem halottam a másik megállóból nem kifejezetten erre gondoltam volna. Jeleztem, hogy eléggé unalmas az utasok sorozatos félre tájékoztatása, meghazudtolják az utast, hogy nem is maradt ki járat, az email-re nem válaszolnak, a hangpostán hagyott üzenetre sem.

Jó lenne, ha egy szakmabeli például megadná a BKV azon jogszabályát, vagy szerződési feltételeiben szereplő pontot, amely arról szól, hogy 10 percnél kevesebb késést még kérésre sem igazol le a BKV. A mai napig, többszöri kérésre sem kaptam erre választ.

Visszatérve a diszpécser válaszára nekem egy versidézet jutott csak az eszembe: Álmában csenget egy kicsit, aludj el szépen Kis Balázs.

Mószer Ari

komment komment Címkék: budapest bkv busz metró éjszakai késés menetrend villamos utas panasz észrevétel csatlakozas

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása