BKV-Figyelő

Már nincs a posztján a 800 ezres büntetést elengedő BKV-vezető

BKV figyelő.hu

2011.07.26
15:36

Rendkívüli méltányosságból a több mint 886 ezer forint helyett 64 ezerre csökkentette a BKV egy notórius bliccelő pótdíjtartozását egy most nyilvánosságra került határozat szerint. A BKV szerint hasonló engedmény elvileg ma sem elképzelhetetlen, de az erről döntő osztályvezető személyében azóta "változás történt", -számolt be a BKV-figyelő egyik bejegyzésének utóéletéről az origo.

Több mint 820 ezer forintos pótdíjtartozást engedett el a BKV egy utasnak, akit 2003 és 2007 közt összesen 64 alkalommal értek bliccelésen a közlekedési társaság járatain. A BKV-figyelő című blog által nyilvánosságra hozott, 2008-ban íródott levél tanúsága szerint az utas 886 ezer forint pótdíjtartozást halmozott fel, amit "rendkívüli osztályvezetői méltányosságból" 64 ezer forintra csökkentettek, és ezt is két részletben kellett befizetnie.

"A blogbejegyzésben szereplő eset óta az érintett osztály osztályvezetői és csoportvezetői státuszában személyi változás történt" - írta az [origo] érdeklődésére kedden a BKV. Nem sokkal később egy második, javított választ kaptunk, amiben már nem szerepelt a személyi változásokra utaló rész, csak annyit írtak, hogy az eset körülményeiről "csak a részletek megismerése és kivizsgálása után lehet pontos információkkal szolgálni."

A BKV szerint a méltányossági döntések meghozatalakor egyedileg vizsgálnak minden ügyet, és a döntést "körültekintően, minden szempontot mérlegelve" hozzák meg. A cég szerint "nem elképzelhetetlen jelenleg sem hasonló nagyságrendű, jelentős kedvezmény, a fenti tényezők körültekintő mérlegelése után, de mindenképpen szem előtt tartva a BKV Zrt. érdekeit." Arra a kérdésre nem kaptunk választ, hogy milyen gyakran élnek a méltányosság lehetőségével.

A BKV szerint a méltányossági döntések meghozatalakor egyedileg vizsgálnak minden ügyet, és a döntést "körültekintően, minden szempontot mérlegelve" hozzák meg. A cég szerint "nem elképzelhetetlen jelenleg sem hasonló nagyságrendű, jelentős kedvezmény, a fenti tényezők körültekintő mérlegelése után, de mindenképpen szem előtt tartva a BKV Zrt. érdekeit." Arra a kérdésre nem kaptunk választ, hogy milyen gyakran élnek a méltányosság lehetőségével.

Bármire hivatkozhat

A közlekedési társaság általánosságban azt közölte, hogy a méltányossági kérelmek elbírálásáról a BKV üzletszabályzata, illetve jegyellenőri és pótdíjkezelési szabályzata rendelkezik. Ilyen kérelmekhez be kell mutatni az összes tartozást, arra lehet kedvezményt vagy részletfizetést kérni. Ez azt jelenti, hogy több tartozás esetén nem lehet egyenként kérni az elengedést vagy csökkentést, csak a teljes összegre.

Egyedi méltányosságot az üzletszabályzat szerint egy erre a célra rendszeresített (a BKV honlapjáról letölthető) formanyomtatványon lehet kérni. A méltányossági kérelem elbírálására a BKV-nak 30 napja van. A benyújtott kérelem ugyanakkor nem jelent automatikus mentességet, és ha elutasítják, erre az időre is felszámolják a kamatokat.

A szabályzat nem határozza meg pontosan, hogy mire hivatkozva lehet kérni a pótdíjcsökkentést vagy a részletfizetést, csak annyit ír, hogy meg kell jelölni az indokot, illetve csatolni az ezt megalapozó dokumentumokat. Ha százezer forintnál nagyobb összegre, vagy három hónapnál hosszabb időre adnak méltányosságból részletfizetést, a szabályzat szerint kétoldalú megállapodást kell kötni a pótdíjkezelési osztály hivatalos helyiségében.

Milliárdos kárt okoznak a bliccelők

A BKV korábbi becslései szerint a fővárosi tömegközlekedést használó utasok körülbelül 13 százaléka bliccel, amivel évente körülbelül 10 milliárd forint bevételkiesést okoznak a közlekedési társaságnak. A bliccelők visszaszorítása érdekében vezették be először, hogy a biztonsági őrök a metróban minden lefelé tartótól kérik a jegyet vagy a bérletet. Később próbálkoztak hasonló megoldással a 4-es és 6-os villamosok Moszkva téri vágállomásán is, de ez nem vált be.

Hasonló próbálkozás, hogy az idei évtől éjszaka is közlekedő 6-os villamosokon a biztonsági őrök az ajtóban állva kérik a jegyeket (illetve vásárolni is lehet tőlük). Idén januártól kísérletképpen a közterület-felügyelők is részt vettek a jegyellenőrzésben. A felügyelők ugyanis hivatalos személynek számítanak, így igazoltathatják a jegy nélkül utazókat, akik így nem hagyhatják faképnél az ellenőröket. Az akciót júliustól ismét beindítják, immár 50 felügyelő dolgozik majd a járatokon.

[origo]

komment komment Címkék: blog budapest cikk origo bkv válasz bejegyzes észrevétel bkv figyelő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása