BKV-Figyelő

Álcázott járat - félrevezető utastájékoztatás Kispesten

BKV figyelő.hu

2011.09.03
01:11

Olvasónkat meglepetés "ismerd meg városunkat" túrára vitte egy 199-es busz, ami a hátsó kijelzőjén 194-esnek hirdette magát. Brigitta második próbálkozásra is ugyanebbe a jelenségbe futott bele; ekkor a buszsofőr már tudott a hibáról, mégis helyénvalónak érezte, hogy bent áll a végállomáson indulásra készen, miközben hátulról gyűlnek a mit sem sejtő utasok. Kérdés ? a nyilvánvalón túl ?, hogy a BKV vajon megtérítené-e a plusz költségét azoknak, akik történetesen jeggyel szállnak fel egy olyan buszra, amire nem is állt szándékukban?

Kedves BKV-figyelő!

Először is, tetszik a blogod, amennyit már elolvastam belőle, nem kötekedő, hanem elég józan. Én a megfigyelésemet osztanám meg Veled (illetve általad az olvasókkal, ha jónak látod).

Az eset a Határ úton történt meg velem a napokban. Az egyik megállóban két busz is jár: a 194-es és a 199-es. Mindkettő nagyrészt Kispesten közlekedik, csak persze más irányokba.

A metróból feljőve megláttam egy buszt a megállóban, a hátsó részén fent a kiírás: 194. Fel is szálltam. Olvastam, de aztán szerencsémre telefonálnom kellett, így közben sikerült észrevennem, hogy nem a megfelelő helyen járunk. Ekkor megpillantottam a benti kijelzőn, hogy ez a 199-es busz. Gyorsan felpattantam, hogy leszálljak, közben egy másik utas is kérdezte tőlem, hogy én is azt látom, hogy nem jó irányba jött a busz?

Összesen egyébként - szerencsére -, csak hárman voltunk fent utasok. A férfi, aki velem beszélt, megkérdezte a sofőrtől, hogy akkor ez most milyen busz. Közben a harmadik utas mondta, hogy 199-es, ahogy az a kijelzőn szerepel: a busz ELEJÉN! Szóval, kiderült, hogy hátul 194-es a busz, elől meg 199-es. A sofőr elég normális volt, mondta, hogy úgy tűnik, nem állítódott át valami hiba folytán a hátsó kijelző.

Én leszálltam, és egy negyed órás kitérővel egy villamossal ismét visszajutottam a Határ útra. :-( Lehet, másfelé is tudtam volna menni, hogy mégis ne ellenkező irányba menjek az úti célomnak, de azt nem ismertem. Leszálltam a villamosról és látom, hogy éppen kanyarodik be egy busz, az elején 199-es felirattal, a hátulján meg 194-essel... Nem tudom, hogy most ez ugyanaz lett volna, de nem hiszem, mert ahhoz túl kevés idő telt el, fura, hogy ilyen hamar visszaérjen. Kérdeztem a sofőrtől, hogy akkor ez most milyen busz. Mondta, hogy 199-es. Említettem neki, hogy hátul nem ez van, erre mondta, hogy tudja (!), csak nem működik...

Leszálltam és közben láttam, hogy szaladnak utasok HÁTULRÓL. Gondoltam, odakiabálok, hogy ez 199-es busz, de úgy voltam vele, hogy legalább jól leteremtik a vezetőt, ha többen is rossz felé mennek és legyen már egy-két kellemetlen perce, hamár ennyire izgatja, hogy mi van a járművével.

Előfordulhat ilyen hiba, de akkor a sofőr vagy kapcsolja ki a kijelzőt és tegyen ki egy táblát, vagy mondja be az utasoknak, hogy mi történt és hogy ez pontosan melyik járat.

Köszi és jó munkát! :-)

V. Brigitta

komment komment Címkék: budapest bkv busz utas panasz tábla kijelző tájékoztatás vezető

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása