BKV-Figyelő

"Balhé lesz és jegyzőkönyv, meg minden"

Király Dávid

2013.07.11
13:10

Nem az első ilyen témájú bejegyzés, vélhetően nem is az utolsó. Az utas jegyet venne, nem tud, felháborodik, ír. Olvasónk levelén kénytelen voltam finomítani, de annyit elárulhatok: az eredeti is roppant szórakoztató.

Megosztanám veletek és a "kedves" BKV-val is (vagy BKK - lesz..om, bocsánat) a tegnapi, valószínűleg nem egyedi esetemet. A Dózsa György úti metrómegállótól 5 percnyire lakom, így legtöbbször ott szállok fel. Már egy ideje észrevettem, hogy az ott lévő pénztár jó ideje zárva van... hogy miért, arra kíváncsi lennék. Eddig nem is volt gond, mert a forgalmi ügyeleten lehetett jegyet venni. Eddig.

Pár hete azonban már ott is kirakták a táblát, miszerint nem lehet jegyet venni. Kiraktak egy olyan "bódés" viszonteladót, aki csak munkaidőben van ott, ergo, ha valaki (például én, tegnap, este fél 9-kor) utazni szeretne, fel szeretne szállni a metróra, igénybe venni egy szolgáltatást, amiért még fizetnék is, nem tudja, mert nincs hol jegyet venni!

Odamentem a biztonsági orkokhoz...izé, őrökhöz, akiktől kedvesen megkérdeztem, hogy ilyenkor mi a teendő. Válaszuk: jegyautomata. Ami ugye csak aprót fogad el...és sokszor csak a BKK-nak szánt adományként kezeli a bedobott összeget, mert jegyet nem ad. Ráadásul nálam csak tízezres volt. Ismét megkérdeztem az orkokat, ilyenkor mi a teendő? Válasz: váltassam fel, mert nekem kell gondoskodnom arról, hogy legyen nálam apró...!

Itt majdnem elszakadt a cérna, de nem akartam balhét csinálni, viszont legszívesebben leordítottam volna a fejét (...). Szerintem nem az én feladatom kellene legyen, hogy pénzt váltogassak azért, hogy egy szolgáltatást igénybe vegyek. Ráadásul a kisboltban sem kötelesek nekem felváltani csak úgy, ha pedig veszek valamit 250 forintért, amire nincs is szükségem, akkor máris 600 forintba kerül a jegy, ha úgy vesszük.

Ezután bekopogtam a forgalmi ügyeletre, hátha, de az ott lévő emberke visszaküldött az orkokhoz, miszerint ők tudnak jegyet adni. Vissza az orkokhoz... igen, van jegy, 450 forintért. Itt is majdnem kijött belőlem, hogy anyád nem dolgozik ilyen drágán... De inkább letettem róla és elsétáltam a Lehel térig, ahol nem működött a jegyautomata... így kénytelen voltam bliccelni (a középen lévő lépcsőnél nem állnak őrök).

A hab a tortán ezután már csak az lett volna, ha leszállok és ellenőrök várnak... akiknek valószínűleg meg sem próbáltam volna elmagyarázni, hogy miért nincs nálam jegy... nem fogták volna fel, ezért nem is hagytam volna magam megbüntetni.

Szóval, kedves BKK, BKV, bárhogy is hívnak, kérlek téged alássan, én, fizető utas, oldd meg, hogy adhassak néked pénzt a Dózsa György úti metrómegállónál és igénybe vehessem szolgáltatásod, különben (...), és bliccelni fogok (te kényszerítesz) és nincs az az ellenőr, aki ezek után meg tudna büntetni - max közteressel, de akkor ott balhé lesz és jegyzőkönyv, meg minden. Köszönöm.

komment komment Címkék: metró automata jegypénztár Dózsa György út

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása