BKV-Figyelő

A BKV-n csak 10-kor kezdődik a hőség

Király Dávid

2013.07.26
12:11

Nem kell ahhoz hőségriadó, hogy az utas gutaütést kapjon a járműben, ha nem üzemel a klíma és az ablakok sem nyithatóak. A kettő közül valamelyik elengedhetetlen. Nyár van, meleg. Kriszta levele következik.

Ma (csütörtök) reggel, 86-os busz, reggel 8 óra. A legtöbb ablak nem nyitható ki, nincs levegő a buszon, kérdem a vezetőt, hogy a klímát be lehetne-e kapcsolni. Nem lehet, a BKV csak 10 órától rendelte el a klímát, nyissak ablakot. Mindezt olyan lábtörlő stílusban.

Oké, mondom, nyitnék, de nem lehet, csak az első hármat és a busz többi részében, ahol eddig álltam, nem lehet, légszomjam van, iszonyat meleg. Ezután már totális ignorálás a vezető részéről.

Milyen alapon rendeli el a BKV, hogy csak bizonyos időközönként kapcsolja be a klímát, amikor már kora reggel nem lehet lélegezni a fülledt meleg buszon? Milyen alapon csavarozza be az ablakot, hogy ne lehessen kinyitni?

Minden hónapban becsületesen tömegközlekedem, érvényes bérletet fizetek ki, adózom, és ebben az országban semmi sem működik rendesen. Miért? Természetesen tudom, hogy ez csak egy pusztába kiáltott kérdés, költői feltevés a semmibe, mert érdemleges eredmény úgysem várható.

FRISSÍTÉS!

Bejegyzésünkre reagálva a BKK az alábbi tájékoztatást küldte:

Hőségriadó idején, az autóbuszokon reggel 7 órától kötelező a klíma bekapcsolása. Mivel a leírtak alapján a járművezető szabálytalanul járt el, kérjük, a járat azonosításához szükséges információkat a panasztevő adja meg, hogy intézkedhessünk.

A kánikulai időszakban az országos tisztifőorvos által elrendelt hőségriadó fokozatai alapján dönt a BKK arról, hogy milyen időintervallumban rendeli el kötelezően a klímaberendezések bekapcsolását. A Combino villamosokon és a legújabb buszokon automatikusan kapcsol be a klímaberendezés, amint a levegő hőmérséklete eléri a 24°C-t.

A BKV-t még a tél végén kértük meg a klímaberendezések teljes körű átvizsgálásra és szükség szerinti karbantartására, hogy idén májusra tökéletesen működjenek az eszközök. A berendezések működési hatékonyságát helyszíni bejárás során vizsgálták meg a BKK, a BKV és a VT-Transman vezetői. A klíma működését folyamatosan és szigorúan ellenőrizzük, és amennyiben hiányosságot tapasztalunk, kötbérezzük az üzemeltetőket, de az üzemeltető BKV Zrt. saját hatáskörben is ellenőrzi a járművezetők munkavégzését.

A légkondicionáló berendezés hatékony működése érdekében a jármű ablakait csukva kell tartani, különben a klíma nem képes lehűteni az utastér levegőjét. Természetesen célunk, hogy minden klímaberendezés folyamatos működéssel álljon az utazóközönség rendelkezésére.

komment komment Címkék: klíma ablak hőség 86-os busz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása