BKV-Figyelő

"Az utasok csak útban vannak"

Király Dávid

2014.02.17
17:15

A menetrendet illik tartani, ez igaz. Ugyanakkor a tömegközlekedés lényege mégiscsak az, hogy eljuttassa az utasokat A-ból B-be. Ehhez azonban az kell, hogy ha megáll a metró, a vezető kinyissa az ajtókat, majd az utascserét követően bezárja és folytassa útját. Bélával nem ez történt.

Az alábbi eset már két hetes, nem kaptam rá választ, és nem is hagy nyugodni. Talán azért, mert az ilyen problémák elkerülése nem kerül másba, csak figyelembe. És talán azért, mert az ilyen esetek azt a látszatot keltik, hogy az utasszállítással foglalkozó, abból élő cégnél az utasok csak útban vannak, jobban szeretnék nélkülük (belátom, utasok nélkül sokkal gördülékenyebb lenne a közlekedés). Valószínűleg kirívó eset - legalábbis remélem -, mégis az értelmetlensége és primitívsége miatt emlékezetes és dühítő.

M3_wiki_rovibroni.JPGFotó: Wikipedia/Rovibroni

Tisztelt Ügyfélszolgálat! Panasszal szeretnék élni a tegnapelőtti (január 28.) M3-as metróutazásunk után. A Nyugatitól utaztunk a Kálvin tér felé, és már a Nyugatinál beszálláskor tapasztaltuk, hogy bőven azelőtt elkezdett jelezni a vezető az ajtók záródásáról, mielőtt ki tudott volna szállni mindenki, aki szeretett volna (10-15 ember szállt még ki), és még épp csak egy-két utas szállhatott be, mikor elkezdte rázárni a beszálló utasokra az ajtót (még kb. 10 fő a mi ajtónknál és 5-6 volt kint a szomszédos ajtóknál).

Nem volt tömeg, de sokan voltunk, nem lehetett nem látni az utasok mennyiségét. Ez kb. a harmadik, negyedik kocsi volt. Mindezt a vezető megismételte az Arany János utcánál, ahol ráadásul még az utasok kiszállása közben elkezdte bezárni az ajtót, illetve a Deák térnél.

A Deák térnél még elindulás előtt az utastéri vészjelző készüléken figyelmeztetni akartam a vezetőt arra, mit művel, de a segélykérő megnyomására nem volt semmi reakció. A segélykérő működött, a gomb megnyomására visszajelző hanggal reagált. Az utasok folyamatosan és igyekvően szálltak ki és be, nem tartották fel az utascserét. Mindez kb. 12:50 - 12:53 között történt a 275-ös számú - és a többi, azzal együtt kapcsolt - kocsiban.

A vezető szánt szándékkal és teljesen fölöslegesen zárta rá az ajtót az utasokra. Ez a viselkedés nem tolerálható, legyenek szívesek figyelmeztetni a vezetőiket, hogy ne zárják rá az ajtót a normálisan közlekedő utasokra. Továbbá ne hagyják figyelmen kívül a vészjelző működtetését sem (vagy ha rendszerhiba volt, akkor javítsák meg a készüléket)! Valamint kérem, hogy az esettel kapcsolatos intézkedéseikről tájékoztassanak.

komment komment Címkék: vészjelző utascsere M3-as metró

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása