BKV-Figyelő

Így zsebelnek ki a Combinón

Király Dávid

2014.03.05
14:09

Néhány hete már írtunk arról, milyen technikákkal szabadítanak meg minket értékeinktől az éjszakai járatokon a zsebtolvajok; tavaly az Index is részletesen foglalkozott a témával. Zsófi levele is ebbe a sorozatba illeszkedik. 6-os villamos, péntekről szombatra virradó éjszaka, óriási tömeg, ellenőr, biztonsági őr sehol. Tuti recept.

Szeretném megosztani az esetemet, szeretném magamból kiírni, és elérni azt, hogy ez másokkal ne fordulhasson elő. Szeretném, hogy azok, akik 2014. március 1-jén, hajnali negyed 1 és fél 1 körül ellopták a táskámból az okostelefonom, többet ne tehessék ezt mással. Valószínűleg az enyém nem fog előkerülni, így már csak ez a vigaszom marad.

 combino_mti.jpg

Fotó: MTI

Hazafele tartottam a fentebb írt időpontban. A Blaha Lujza téren szálltam fel a 6-os villamosra, akkor még minden rendben volt, egy barátom addig elkísért. A Wesselényi utcáig sem észleltem semmi gyanúsat, az ajtó mellett álltam közvetlenül. A szokásos péntek éjszakai, szombat hajnali őrület most is jelen volt a villamoson: hatalmas, fojtó tömeg, mindenki egymáson, egymásba könyökölve, ordibálva, és ebben a tömegben én ott nyomorogtam egyedül, fiatal, törékeny nőként, ideális célpontot adva.

Az ilyen utazás már alapjában is megalázó, hisz túl közel kerülnek az idegenek az intim szférámhoz. Nem érzékeli az ember, hogy baj lehet a táska körül, mert egyszerűen már semmit sem érez, csak azt várja, mikor szállhat le.

A Wesselényi utcánál felszállt két fiatal férfi. Az egyik egy műanyag söröspoharat tartott a kezében, eléggé megtöltve sörrel. Csodálkoztam is, hogy így meg hogy szállhat fel. Természetesen ellenőr nincs a villamoson, de nem is férne már rá fel, de így nincs is, aki leszállítsa a sörös úriembert. A másikat nem figyeltem meg, az szépen beleolvadt a tömegbe, csak a fekete-kék dzsekijére emlékszem.

Az ajtó bezáródott, és ők álltak a jobbomon. A táskám (sajnos felelőtlenül) a jobb oldalamon lógott, és annyira hozzámtapadt mindenki, hogy azt gondoltam, itt már mozdulni sem lehet, nincs veszélyben a táskám. Sajnos tévedtem.

A sörös férfi egyszer csak megszólalt, egy harmadik férfihoz szólt, aki már ott volt a villamoson (őt sem láttam, csak hallottam). Azt mondta neki, hogy nem találkoztak-e már, esetleg nem valamelyik XI. kerületi szervezetből ismerhetik egymást. A harmadik bizonytalanul válaszolgatott, meglehet, igen, rémlik neki. Mondták is valami mozgalom nevét. Közben a fekete-kék kabátos, aki a legközelebb állt hozzám, csöndben volt.

A táskám körül gyanúsat éreztem, de csak azt hittem, hogy a helyszűke miatt csak így fér el, hogy hozzám ér. A Király utcánál szinte menekülve, levegőért kapkodva törtem ki a villamosból, de akkor tudatosult bennem, hogy vajon minden rendben van-e a táskámmal. A gyanúm sajnos helyes volt, a táska cipzárja kinyitva, és nem volt már benne a telefonom. A villamos pedig ment tovább, én egyedül ott a járdán, kétségbeesve, elborult elmével, gondolkodásra képtelenül szaladtam haza.

Gyanús volt az egész jelenet. Ugyanakkor a két férfi nem mutatta, hogy ismernék egymást, nem beszélgettek. Ez az egész csak megérzés, nem biztos, hogy szervezett bandáról van szó, az is lehet, a fekete-kék kabátos magányos tolvaj volt. Mindenesetre jellegzetes jelenet volt, és ha valaki más ilyennek lesz szem- vagy fültanúja, az vigyázzon, és szeretném, ha másokat is óva intene. Vagy esetleg csak mondják meg nekik, hogy a nyuszis tokos telefonos lány azt üzeni nekik, amit ilyenkor üzenni szoktak a kiraboltak a tolvajnak.

Az már nem tartozik ide, de megemlíteném, hogy még ha nekem fontos is volt a telefon, és lelkileg nagyon megsínylettem az esetet, de a telefon lassan egy éves, veszített az amúgy 50-60 ezer forintos értékéből, a rendőrség pedig nem tartja elég nagy dolognak az esetet, hogy megkerítse és a tettest elfogja. Esetleg valami razziában megtalálják egyszer, és az IMEI szám alapján beazonosítva visszajuttathatják hozzám - mondták ezt a rendőrségen. Esetleg...

Meglehet, túl sok krimisorozatot néztem a tévében, de szomorú, hogy a mai világban nem akarják/nem tudják megtalálni. Pedig a Wesselényi utcánál valamelyik szórakozóhely kamerája biztos megmutatná a tettes(eke)t. De azért már igazán szükséges lenne az a kamera a villamosokra (bár igazán, már az elejétől is lehetett volna bennük)!

Az eset margójára még annyit, hogy ez a helyzet nem normális! Ritkán járnak a villamosok, pont ilyenkor, és hatalmas tömeg van mindegyiken. Hány villamost engedjek el a Blahán, mire jön egy olyan, ami nem úgy van megtöltve, mint a heringes doboz? Hol vannak a BKV ellenőrök? Ritkán járok ki éjjel, amiatt is elsősorban, mert egyedül kell hazamennem. Ezen ritka alkalmakkor még ritkábban láttam ellenőrt a villamoson.

Egyszer, hét közben munkából hazafele tartva, hajnal 3-4 körül - amikor már alig van valaki a villamoson - emlékeim szerint akkor is csak beszélgetett a 4 ellenőr, és oda sem jöttek hozzánk ellenőrizni a jegyet/bérletet. Szerintem a több villamos és a több ellenőr lenne a megoldás erre a problémára! Talán ha levegősebb lenne a belső tér, működne a veszélyérzékelésem. No, meg kellene az a kamera!

komment komment Címkék: telefon lopás éjszakai járat zsebtolvaj Combino

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása