BKV-Figyelő

Pénztárosok lopják meg a turistákat?

BKV figyelő.hu

2009.01.02
07:02

Igazi magyaros történet következik, turistákkal, magyarul beszélő pénztárossal, és pár darab vonaljegy árán eladott metrószakaszjeggyel. Kiabálás, veszekedés, trágár beszéd alant:

Kedves BKV-blog!

Egy tanulságos történtet szeretnék megosztani Önökkel, ami talán rávilágít arra, milyen a mi kis városunkban turistának lenni. Néhány napja dolgozni mentem a Nyugatihoz, ahol az egyik pénztárnál egy turista csoport állt nagy bőröndökkel, jegyet próbáltak venni. Ami feltűnt: A jegypénztáros vörös fejjel üvölt mint a sakál (magyarul) a turistákkal.

Odamentem megkérdezni, mi a probléma (persze angolul). Elmondták, hogy az interneten utána néztek a jegyeknek, ahol nehezen, de megtaláltak a jegyfajtákat, és az információkat, hogy mi mire jó. Kérték a kiválasztott jegyeket, de a pénztáros valami teljesen mást adott nekik. Próbálták visszaadni, de a pénztáros nem volt hajlandó kicserélni a jegyeket.

Köszöntem a pénztárosnak, aki visszaköszönés helyett, egy: „Te ebbe ne ugass bele”-t kiabált nekem. Nem idegeltem fel magam (annyit nem ér az egész), higgadtan beszéltem vele, mire megmondta, hogy nem tud jegyet cserélni, és egyébként sem az ő hibája, hogy rossz jegyet kértek. Megkérdeztem a turistákat, mit kértek, amire a válasz „Szingl Tiket” volt (németeseknek Vonaljegy), ami helyett szakaszjegyet kaptak (és most jön a csavar) a vonaljegy áráért. Egyértelműen a pénztáros akarta lehúzni őket, akinek nem tetszett, hogy közbeléptem. Persze megbeszéltük, és adta a jó jegyeket, bocsánatot viszont elfelejtett kérni.

Ha nem figyeltek volna, és nem segítek, akkor még az ellenőrök is megbüntették volna őket, ha tovább utaznak ezzel a jeggyel mint 3 megálló, akkor 5x6000 forintot is ki kellett volna fizetniük, ami szintén a pénztáros lenyúlása miatt lett volna.

Önök szerint milyen reklám ez Budapestnek? Ha nem lépek közbe, és ellenőrökkel is összefutnak, akkor mit mesélnek el, ha hazaérnek? Hogy Budapesten „kirabolták” őket? Lehet bármilyen reklámfilmmel meg plakáttal hirdetni a várost, amíg ilyen emberek elriasztják a turistákat.

R. Károly

komment komment Címkék: budapest bkv olvasó panasz turista jegy pénztár pénztáros észrevétel

Budapesti életképek

BKV figyelő.hu

2008.12.31
03:09

Van egy banda Pesten, akik azzal töltik szabadidejüket, hogy filléres dolgokból mosolyt csalnak az arcukra. Sajnos még nem igazán ismerik őket a városban, ezért egy kicsit népszerűsítem most őket. Szerintem blogjukat a legjobban úgy tudom reklámozni, ha a munkájukból megmutatom a legjobbakat. Ezúton kívánok mindenkinek Sikerekben gazdag, boldog új évet minden olvasónknak. Várunk titeket 2009-ben is! :)

komment komment Címkék: blog budapest kép vicc bkv képek 2008 2009

Demszky: Tarlós nem lesz nehéz ellenfél

BKV figyelő.hu

2008.12.30
16:35

A tegnapi Tarlós interjú után, ma Demszky interjút olvashattak az érdeklődők az Index címoldalán. Mivel Tenczer Gábor az Index újságírója a 4-es metróról is sokat kérdezett, úgy hiszem helye van az interjúnak a BKV-figyelőn is:

Csak ideiglenes állapot, hogy most többen szavaznának a Jobbikra, mint az SZDSZ-re, mondja Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere. Még keresik az utódját, bár tud olyan önjelöltről is, aki már a névjegykártyákat is kinyomtatta. Az új metrókocsik egy létra miatt késnek már több hónapja.


Mit szól ahhoz, hogy a friss közvélemény-kutatások szerint a Jobbik megelőzte az SZDSZ-t a biztos szavazók körében?


Nem közvélemény-kutatást kell nyerni, hanem választást. A Jobbik nem fogja megelőzni az SZDSZ-t a választásokon. Az, hogy az SZDSZ igazából hogy áll, majd az uniós választásokon fog eldőlni. Én magam most elég kritikus vagyok a pártommal. Alapvetően az volt a véleményem, hogy sem Fodor Gábornak, sem Kóka Jánosnak nem kellett volna indulnia a parlamenti frakcióvezetőségért. Egy mindkét oldal számára elfogadható jelöltet kellett volna találni a nyilvános harc helyett.

Ez az oka a mostani rossz szereplésnek?

Ha a választóink helyett saját magunkkal foglalkozunk, annak ilyen következményei vannak.

A fővárosban hogy áll az SZDSZ? Biztosan vannak erről belső közvélemény-kutatási eredmények.

Jól. Az SZDSZ azért működik egyáltalán, mert a fővárosban jól áll. És ez összefügg azzal, hogy a liberális elvek következetes képviselete miatt a főváros minden mutatóban jól teljesít, ilyen a GDP, a munkanélküliség kicsi aránya vagy a vállalkozások száma. Ennek és a város nyitott, multikulturális jellegének is köszönhető, hogy 2006-ban ötödszörre választottak liberális főpolgármestert Budapesten.

De csak van valamilyen szám a jelenlegi támogatottságról.

Nincs idei budapesti felmérés külön. A 2009. júniusi uniós választásig viszont ki kell találni valamilyen stratégiát. Véleményem szerint két dologra kell koncentrálnunk: az európai életérzésre és arra, hogy mit hozott és mit hoz még az unió a városlakóknak és konkrétan a fővárosnak. Én azt hiszem, hogy ezzel egy mandátumot biztosan szerez az SZDSZ.

Azt mondta 2008 elején, hogy idén befejeződik a Szabadság híd felújítása, átadják a Megyeri hidat, megépítik, illetve szélesítik a külső Váci utat, légkondicionálják a Combino villamosokat, befejeződik az állatkert rekonstrukciójának második üteme, és megérkeznek az első új Alstom típusú szerelvények a felújított 2-es metró vonalára. Mit lehet kipipálni?

Az összeset ki lehet pipálni a metrókocsikat kivéve.

Én azért nem mondanám a Szabadság hídra se, hogy készen van, ha az autók nem közlekedhetnek rajta még öt hónapig.

Ezen a hídon jóval többen járnak villamossal, mint autóval. A pesti hídfőnél épül egy aluljáró, a Kálvin térnél is folyik még az építkezés, tehát a hídon lehetne autóval is közlekedni, csak nincs hová. Azaz a híd megvan, a díszvilágítás kivételével, de amíg a pesti oldalon a közlekedés feltételei májusban meg nem teremtődnek, addig nem használhatja a gépjárműforgalom.

És mi a helyzet a metrókocsikkal?

Nem miattunk nem érkeznek meg. Azt a hibát követte el az Alstom, hogy az előírásokkal szemben, amelyek egy létrát írnak elő, hogy veszély esetén az utasok le tudjanak menni a szerelvény orrából a vágányokhoz, nem építették be ezt a létrát.

Egy létra miatt késnek október óta a szerelvények? Elég viccesen hangzik.


Hallottam már jobb viccet is. Ez egy típuselőírás, ami nélkül a magyar közlekedési hatóság nem ad típusengedélyt. Nyilván át kell szerelni a vezérlőkocsikat, át kell tervezni az orr-részt, ami ez egyik legérzékenyebb pontja a szerelvénynek, hiszen ott van az automatika, kevés a hely.

Mikorra lesz egyáltalán 4-es metró?

2011-re.

Melyik részére, elejére, végére?

2010 elejére azt várom, hogy meglesz a fúrás, meglesznek az állomások, lefektetik a vágányokat, és elkezdődik a rendszerek összeillesztése. 2010 végén lehet a próbajárat, és 2011-ben folynak majd azok a beállítások, amelyekkel az utazás feltételei biztosíthatók, és kiadható az engedély a működtetésre.

Ehhez képest a metrópajzsok most állnak.

A Gellért térnél leállítottuk a pajzsot, és folyik a peronalagút építése. Készül egy olyan boltozat, ami megtartja majd a födémet. Ezt azért kötöttük ki, mert e nélkül valószínűleg baj lenne a süllyedés miatt. De nem építette meg időre a kivitelező, a Vincy. De ez most megoldódni látszik. Ennél bonyolultabb szerkezet a Fővám téri megálló. Ott is megváltoztattuk a terveket, de ott is megvannak a szükséges engedélyek, és reméljük, hogy február végéig elkészülnek vele.

A főváros nemcsak a kivitelezőkre vár, hanem egy ideje a metró és más nagyprojektek uniós támogatására is. Hiába azonban a hosszú előkészítés, mégis a debreceni villamos volt az első olyan magyar nagy projekt, amelyet az uniós bizottság jóváhagyott, a fővárosi beruházások támogatásáról egyelőre nincs hír.


A csepeli szennyvíztisztító sokkal előbb kapott támogatást, és a Szabadság híd felújítására is kapunk pénzt. Ami a mi villamosprojektünket illeti: az 1-es és 3-as villamos meghosszabbítása új építésű vonalakat jelent, és viszonylag későn kezdtük ezeknek a pályázatoknak az előkészítését. A többi pályázatot, például a metróét beadtuk, de az európai bizottságnak van három hónapja, hogy elbírálja. Ezalatt kérdéseket tesznek fel. Az első kérdéscsoportot megválaszoltuk. Jött utána a második kérdéscsoport, erre a válasz a napokban ment el.

Azért az minősíti a beruházást, hogy ennyi kérdést szül. Vagy inkább a gazdasági válság miatti politikai jellegű időhúzást sejt mögötte?

Nem időhúzás. A jelenlegi válsághelyzet az én megítélésem szerint inkább kedvez a projektek elbírálásának. Ugyanis Barack Obama, az Egyesült Államok új elnöke is beruházáspárti politikát hirdetett, és ugyanígy gondolkozik José Manuel Barroso, az Európai Bizottság elnöke is.

A napokban kiderült, hogy a csepeli szennyvíztisztító támogatása sem áll jól, az unió jelentős bírságot helyezett kilátásba egy álláspontjuk szerint szabálytalan közbeszerzés miatt.

Ez a vita a brüsszeli bizottság és a magyar kormány között folyik, és az a tétje, hogy az uniós jogértelmezés felülírhatja-e ebben a kérdésben a magyar jogot, hiszen a tárgyalásos közbeszerzést, amit kint vitatnak, nálunk minden hatóság jóváhagyta. Itt az új elem a következő: kaptunk egy olyan ajánlatot, hogy ha elfogadjuk a bizottság álláspontját, és nem visszük bíróság elé a vitát, akkor az elvont pénzt a projekten belül felhasználhatjuk másra, például arra, hogy a majdani iszaplerakó ne a XVIII. kerületi Cséry-telepen legyen, ahol a lakosság tiltakozik ellene, hanem el legyen szállítva a Dunán egy másik lerakóhelyre. A kormány még nem döntött, elfogadja-e az ajánlatot, vagy perel az igazáért.

Azt mondta a ciklus elején, hogy nem indul újra, kinevel egy utódot, aki 2010-ben átveheti öntől a stafétabotot. Ciklus közepe van, hol van ez az utód?

Utódok tömege várakozik. Önjelölt utódok, azok vannak. Van, aki már névjegykártyát is nyomtattatott magának.

Kicsoda?

Nyilván nevet nem mondhatok. Az, hogy ki lenne a megfelelő utód, még nem aktuális kérdés. Bárki nevét kimondanám, óriási össztűz alá kerülne, és fél év alatt szétszednék. Az biztos, hogy a politikai iránti bizalom az utóbbi időkben annyira csökkent, hogy jó lenne olyan valakit találni, aki kívülről érkezik, tehát elfogadható a baloldali és a liberális szavazók számára, vezetett már nagy szervezetet, nem gazdasági szervezetre gondolok...

Van ilyen jelölt egyáltalán?

Mondjuk inkább, hogy keresés van. El tudom képzelni, hogy a tudomány vagy az oktatás világából jönne valaki, aki fiatalabb, és képes arra, hogy ezt a hatalmas területet átlássa.

Önnek mi a terve? Indul akár az uniós, akár utód hiányában az önkormányzati választáson?

Annyi bizonyos, hogy én az uniós választás kampányában veszek részt. Azt, hogy indulok-e, még nem tudom.

Főpolgármester-választás?

Ezt nem akarom elismételni sokadszorra.

Ismételje csak, szokott ez változni.

Hát, ha változna, akkor 2010-ben változna. De nem fog.

Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője azt nyilatkozta, hogy szeretné, ha személyesen ön lenne az ellenfele a 2010-es főpolgármester-választáson, mert szeretne revansot venni.

Szerintem még jelölt sem lesz. Egyébként ha mégis, nem lesz nehéz ellenfél.

komment komment Címkék: budapest index interjú cikk demszky metró bkvfigyelo

Mi változik 2009 elején?

BKV figyelő.hu

2008.12.30
14:52

December 18-i ülésén a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta a BKV Zrt. tarifajavaslatát. Számos utasbarát újítást is elfogadott a testület: egyebek mellett a Budapest-bérlet bevezetésével összeolvad a BKV-bérlet és a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB), az újonnan bevezetett negyedéves bérlet száz napig lesz érvényes, olcsóbb lesz a napijegy, valamint a vonaljegyeket a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor nem kell új jegyet kezelni.

Budapesti Közlekedési Szövetség kialakításának következő lépéseként a Budapest-bérlet bevezetésével összeolvad a BKV-bérlet és a Budapesti Egyesített Bérlet (BEB). Megszűnik a jelenleg meglévő 10%-os árkülönbség. A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a 2009. január 1-jén bevezetendő Budapest-bérlet ára 9 000 Ft lesz - tanulóknak, nyugdíjasoknak és kisgyerekeseknek 3 550 Ft -, ami jelentősen olcsóbb, mint a londoni, amszterdami, prágai, lisszaboni, vagy madridi hasonló szolgáltatás. A szolgáltatás bővülése az általános bérletek esetében 100 forinttal, a tanuló és nyugdíjas bérleteknél 50 Ft-tal kerül csupán többe - de még így is kevesebbet fizetünk érte, mint egy 2008-as Budapesti Egyesített Bérletért.

A társaság bevezeti az úgynevezett negyedéves bérletet, amely tetszőleges kezdőnappal lesz megváltható és a kezdőnaptól számított 100 napig lesz érvényes. Ennek ára 27 000 Ft lesz, tanulóknak, nyugdíjasoknak 10 650 Ft. Az éves, negyedéves és havi teljes árú, tanuló, nyugdíjas Budapest-bérlethez, valamint HÉV teljes árú és kedvezményes (tanuló) bérletekhez kiegészítő kerékpár-bérlet vásárlására lesz lehetőség havi 500 forintért.

Az utasok igényeinek megfelelően megszűnik a drágább éjszakai jegy és a vonaljegy érvényes lesz az éjszakai járatokon is (hasonlóképpen az átszálló-, a gyűjtő- és a környéki vonaljegyek esetében is megszűnik az éjszakai korlátozás). A vonal- és a 10 db-os gyűjtőjegyek az éjszakai járatokon 60 helyett 90 percig lesznek érvényesek. A környéki vonaljegyeknél nincs változás, mert a menetidők ebben az esetben ezt nem indokolják. A vonal- és az átszállójegyet valamint a 10 db-os gyűjtőjegyet a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor - ideértve a földalatti vasutat is - nem kell új jegyet kezelni.

A napijegy, családi jegy és turistajegy érvényességét nem a naptári napokhoz köti a BKV Zrt., hanem az érvényesség 24, 48, illetve 72 óra lesz, mely időszak az utas által a jegyváltáskor megjelölt időponttól kezdődik (hónap, nap, óra perc). A napijegy csupán 1 500 Ft-ba, a turistajegy 3 700 Ft-ba a hetijegy 4 400 Ft-ba a családi jegy 2 100 Ft-ba kerül majd. A kétnapos családi jegy igénybe vételére - az egyéb feltételek fennállása esetén - gyermekkel együtt utazni kívánó külföldi állampolgárok is jogosultak lesznek, így a szolgáltatás még inkább vonzóvá válik a külföldiek számára.

Az agglomerációban élő utasaink kényelmét szolgálja az a szolgáltatás, amelynek értelmében a HÉV járművein érvényes jegyeket elővételben is meg lehet vásárolni.

Szintén újfajta jegy a kedvezményes csoportos tanulójegy (2 fő kíséretében 10-40 diák számára), amely érvényes a feltüntetett napon 0-24 óráig, korlátlan számú utazásra autóbuszon, villamoson, metrón, földalattin, trolibuszon, fogaskerekűn, valamint Budapest közigazgatási határáig a HÉV-en.

komment komment Címkék: budapest bkv változás árak 2009 bérlet jegy

Megint a fizető utasokkal csesznek ki

BKV figyelő.hu

2008.12.30
06:51

Vajon mi az értelme az idén bevezetett, előre megváltható bérletnek, ha a BKV csak jövő év elejétől árulja azokat? Már most is hosszú sorok kígyóznak a pénztárak előtt, pedig még nem is kapni a 2009-es bérletet. Egyik olvasónk úgy tudja, hogy a BKV megtiltotta a tájékoztatást a pénztárosoknak, ezért feleslegesen állnak sorba az emberek. Két olvasó észrevétele alant:

Kedves BKV-figyelő!

Az a tény már önmagában mulatságos, de nem meglepő, hogy dec 28-án nem lehet januári bérletet kapni. Batthyány-n pénztáros korrekten tájékoztat, hogy másnaptól, és segítőkészen felajánlja, hogy dec. 31-től tud adni (ezt kellett volna).

Dec 29-én több pénztárnál nagy sor, többen ingerülten távoznak (ez még - sajnos - nem gyanús). Sorra kerülve 'csak 31-én tudok adni.' 'és miért nincs ez kiírva?' 'megtiltották'. - Vagyis valamely épelméjű 'menedzser' kitalálta, kisebb presztízsveszteséget okoz a cégnek kitolni a fizető törzsutassal, mintha mittudomén a hitelező az igazgató úr audija után meglátja, hogy egy veszteséges állami cég visszautasítja az utasok pénzét.

Epilógus: következő pénztárnál már ki van írva, meglepődve kérdezzük, 'önnek nem tiltották meg?' 'de, csak látja milyen sokan várnak' - tehát tényleg igaz a tiltás, de van akinek fontosabb az utas.

Üdvözlettel, Spag


Tisztelt BKV-Figyelő!

Évvége közeledtével szükségessé vált a jövő évi és jövő havi BKV-bérletek megvásárlása  magam és családom részére, amely nem lett egy szokásos, hétköznapi tevékenység számomra.

Karácsony előtt - december 23-án délután - szerettem volna egy éves és - január 5-én kezdődően - egy havi BKV-bérletet vásárolni - előrelátó ember lévén - az Örs vezér téri BKV pénztárban, ahol meglepődésemre azt közölték, hogy csak a két ünnep között kezdik árusítani a jövő évi bérletszelvényeket. Kicsit értetlenül, méltatlankodva, lógó orral indultam dolgavégezetlenül haza egyéb ünnepi bevásárlásaim végeztével.

December 29-én délelőtt dolgom akadt a Nyugati pu. környékén, így az ottani BKV pénztárban szintén kísérletet tettem a bérletvásárlásra, de csak fél siker koronázta próbálkozásomat, mivel csak az éves kedvezményes bérletet sikerült megvennem, potom 94.000,- Ft-ért. A január hóra érvényes bérletszelvény megvásárlása - a kiírás és a pénztáros szóbeli kiegészítése szerint - csak december 31-től lehetséges a BKV szakavatottjainak jóvoltából. Az előttem lévő, majd a sorrakerülésemkor mögöttem lévő hosszú sor miatt nem volt reális lehetőségem a tényleges okok tisztázására a helyszínen, melyet otthon próbáltam pótolni.

Az interneten - a BKV Zrt. honlapján - sem sikerült semmilyen friss bérletvásárlási információt találni az év végi beszerezhetőséggel kapcsolatban, csak a pénztárak ünnepi nyitva tartása volt naprakész, azt hogy milyen bérletet és mikortól lehet megvenni arról nincs sehol szó. A BKV Zrt. elérhetőségeinél lévő központi (461-6500) telefonszámot (nem zöld, nem kék, csak fekete) felhívása után a központban lévő udvarias hölgy türelmesen, együtt érzően meghallgatott, de illetékest a fenti témában kapcsolni nem tudott. Végül is - mivel ragaszkodtam érdemleges ügyintézőhöz való irányításhoz, így - átkapcsolt a diszpécseren keresztül az Ügyfélszolgálathoz, ahol egy nagyon türelmes és megértő fiatalember megint csak meghallgatott, de érdemben foglalkozni a felvetéseimmel nem tudott.

Telefonon történt felvetéseimre a 4-én lejáró bérlettel kapcsolatban azt az információt kaptam, hogy az január 7-én éjfélig még jó lesz.

Kérdésem, hogy a többi utastársam erről honnan fog időben tudomást szerezni, illetve a nagyszámú ellenőr sereg is így lesz kioktatva, vagy a bérletszelvényen szereplő dátum lesz az aduász a bírságolásnál? 

Borítékolható a korábbi évek gyakorlatából az, hogy január 5-én - első munka- és tanítási nap - kilométeres sorok fognak gyűrűzni a pénztáraknál, visszazökkentve a gyanútlan utasokat a szürke hétköznapi valóságba, toleranciát várva a lehetetlen (előre kódolt) helyzet megoldásában úgy utas és pénztáros vonatkozásában, az ellenőrökről már nem is beszélve.

Mint átlag emberek és utasok kénytelen vagyunk nap mint nap - szükségből - igénybe venni a BKV szolgáltatását, melynek árát kifizetjük a pénztárnál, így joggal várhatjuk el, hogy a BKV is tegyen meg mindent tőle elvárhatóan, hogy az Ő érdekkörében keletkezett hiányosságot - legalább tájékoztatás szinten - széleskörűen kezelje, ha már az okot megszüntetni nem tudja. Miért mindig az utasnak kell megértőnek lennie, más hibájáért is?

Furcsa mellékzönge még, hogy az eddigi kedvezményes éves bérlet csak egy szelvényből állt, míg a jövő évi viszont egy formás kis "szelvénytömbbé" nőtte ki magát, időt, költséget, papírt nem kímélve. Ki érti ezt meg? Van rá épkézláb magyarázat? Ugye ezt is MI fizetjük meg?

Másik érdekesség, kérdés, hogy a Budapestiek többsége nem veszi igénybe a Volán és a MÁV szolgáltatását helyi közlekedése kapcsán, akkor miért kell fizetnie érte a jövő évi bérlet árában?

Az utolsó felvetésem pedig az lenne, hogy ha a BKV marketing célból kitalálta a Törzsutas akcióját, akkor miért nem működteti, ha meg nincs rá szüksége, akkor szüntesse meg, mert így megint csak keserű szájízt szereznek az utasoknak. Nem kellene visszaélni a bizalmukkal.

A fentiekből nem érzem, hogy a BKV az utasokért lenne, hiányolom a partneri viszonyt. Párbeszéddel úrrá lehetne lenni a problémákon, sőt a jobbító észrevételeket meg kellene fogadni mindannyiunk érdekében.

Üdvözlettel:  egy "Törzs"utas

komment komment Címkék: budapest bkv utas panasz bérlet pénztár tájékoztatás észrevétel

A politika kinyírja a szakembereket

BKV figyelő.hu

2008.12.29
20:25

Úgy hiszem a lent található Index cikket nem nagyon kell kommentálni. A nyereséget termelő Pannon Volán vezetőjét valószínűleg politikai vita miatt menesztik, amiért egy „ingatlanos buliban” nem vett részt:

Rendkívüli közgyűlésen felmentette posztjáról Balázs Dezső vezérigazgatót a Pannon Volán Zrt. A cég december 31-től nem tart igény a munkájára.

Balázs Dezső elmondta: a többségi tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. képviselői úgy döntöttek, tovább nincs szükségük a munkájára, menesztését nem indokolták.

Sajtóinformációk szerint a vezérigazgatót azért rúgták ki, mert a Pannon Volán vezetője ellenezte a megyeszékhely autóbusz-pályaudvara közelébe tervezett két beruházás kivitelezését. A tervek szerint a távolsági autóbusz pályaudvarról délre eső területen barkácsáruház és bevásárlóközpont épülne.

Balázs Dezső december elején még arról számolt be, hogy a 97 százalékban állami, 3 százalékban dolgozói tulajdonban lévő vállalat tartósan nyereségessé vált. 2005-ben még 140 millió forintos vesztesége volt, 2006-ban már 18 millió, 2007-ben 331 millió forint nyereséget könyvelhettek el.

A hvg.hu novemberben arról számolt be, hogy Balázs Dezső összeveszett a pécsi szocialista városvezetéssel: nem volt hajlandó eladni a buszpályaudvarnak otthont adó ingatlant, ezért kezdeményezték a felmentését.

komment komment Címkék: index politika cikk volán bkvfigyelo vezérigazgató

Visszaáramlik a kipufogógáz az utastérbe

BKV figyelő.hu

2008.12.29
15:39

Olvasónk levele nem egy mai darab, de ezt a történetet szerettem volna a BKV válaszával együtt közzétenni. Több, mint két hónapot vártunk a cég levelére, amit olvasónk észrevétele után találtok:

Tisztelt cím!

Ezúton szeretnék bejelentést tenni a 83TP (troli-pótló) járattal kapcsolatban. A 2008.10.08-án kb. (reggel) 7:43-kor az Orczy-térről induló járat  nem megfelelő műszaki állapotban van: mind az utasokat, mind pedig a környezetet veszélyezteti.

A szokásosnál nagyobb mennyiségű kipufogó-füst, amely a járműből távozik valamilyen módon visszavezetődik az utastérbe, ez azutastér elején, közepén, és hátulján egyaránt megterhelő, és nem az ajtónyitásokkal magyarázható.

A jármű műszaki felülvizsgálataát kérem tehát mind környezetvédelmi (ZÖLDKÁRTYA), mind pedig járulékos műszaki szempontból; a kipufogórendszer épségére vonatkozóan!

Valószínüleg szerződéses járatról van szó, de ez sem indokolja az elhanyagoltságot, mivel az már olyan fokú, hogy veszélyeztetésről van szó. Nyilvánvaló, hogy a BKV Zrt. delegálhatja a közfeladatot vállalkozások számára, de a felelősséget nem.

A jelölt útvonalon többször észleltük a leírtakat, pontos járművet nem jelölünk meg, de valószínüleg több kocsiról is szó lehet.

Köszönettel és tisztelettel várom válaszukat és intézkedésüket.

X.Y, utas.

Budapest, 2008.10.08.

Tisztelt Cím! 

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.  Elöljáróban elnézését kérjük a válaszadás hosszú átfutási idejéért, a Paraméterkönyv közfigyelmet keltő változása miatt a megszokottnál lényegesen több megkeresés érkezik hozzánk, aminek feldolgozása, különösen a sok esetben megalapozatlan panaszok kivizsgálása és megválaszolása miatt a szokásosnál lényegesen hosszabb időt vesz igénybe.

Járműveink esztétikai megjelenését nagyban rontja, hogy járműparkunk több évtizedes múltra tekint vissza. Járműveink elhasználódtak úgy külső, mint belső állapotban, s kopottságuk is a tisztátalanság benyomását kelti. Ennek felszámolására jelenleg forrásaink nincsenek, azonban az új beszerzésekkel arra törekszünk, hogy egyre inkább a kor elvárásainak megfelelő kényelmes, komfortos szolgáltatást nyújtsunk utasaink részére. A Társaságunk által közlekedetett autóbuszokat folyamatosan vizsgáljuk, és szükség esetén javítjuk, illetve javíttatjuk az előforduló meghibásodásokat.

Levélének kézhezvételét követően észrevételét Társaságunk illetékes terülte felé továbbítottuk annak érdekében, hogy az érintett járműveket soron kívül átvizsgálják. Bízunk benne, hogy utazásai során Ön is tapasztalni fogja a változást.

Amennyiben a jövőben hasonló esettel találkozik, kérjük pontos adatok megadásával segítse munkánkat (időpont, rendszám stb.) annak érdekében, hogy a megfelelő intézkedést megtegyük.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, kívánunk Önnek Boldog, Békés Ünnepeket és Társaságunk járművein kellemes utazást.

Budapest, 2008. december 18.

Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető

komment komment Címkék: budapest hiba bkv busz karbantartás utas panasz válasz észrevétel

Szarban úszik a Bocskai úti aluljáró

BKV figyelő.hu

2008.12.29
07:07

Az alant található levelet ma éjszaka küldtem el az ÁNTSZ-nek. A téma csak részben BKV-s, de szerintem helye van itt a blogon, hisz a hajléktalanprobléma az egész városra, így a BKV-ra is kiterjed:

Tisztelt ÁNTSZ!

2008. december 28-án, vasárnap jártam a 4-es villamos Fehérvári úti végállomásán (Bocskai út) ahol a 4-es metróhoz épített, már megnyitott aluljárón keresztül közlekedem.

Már írtam arról a blogomon, hogy az aluljáróba beköltöztek a hajléktalanok. A helyzet mára annyira eldurvult, hogy az ott lakó emberek az üzleteknek kialakított helyiségekben alszanak, és oda végzik kis és nagy dolgukat is, ami undorító, büdös és fertőző is. Ha valaha megépül a 4-es metró, valószínű, hogy ezen a helyen egy üzlet nyílik majd. Trafik, ruhás üzlet, büfé, még nem tudni, minden esetre a csatolt kép kitűnő reklám a bérlőknek, és a leendő vásárlóknak egyaránt. A legnagyobb probléma az, hogy az urak a folyós és a szilárd végterméküket is egy helyre ürítik, így napról-napra egyre nagyobb barna lé folyik az aluljáró közele felé.

Tisztában vagyok vele, hogy nincs mindenkinek lehetősége fűtött szobában, ágyban aludni, ezért egyáltalán nem zavarnak a hajléktalanok, még az aluljáróban sem, nekik is kell aludniuk valahol, de nem hinném, hogy a képen látható állapotot nekem el kellene viselnem. Egyáltalán nem elfogadható, hogy állatra hasonlító emberek ilyet művelnek bárhol a városban.

Bízom benne, hogy az aluljárót rövid időn belül kifertőtlenítik, kitakarítják, és az üzleteknek fenntartott helyet lezárják.

Levelemről és a csatolt képekről másolatot küldtem az önkormányzatnak, és a DBR metrónak is.

komment komment Címkék: budapest kép bkv metró hajléktalan levél villamos aluljáró

Mózesnek tervez útvonalat a BKV

BKV figyelő.hu

2008.12.28
11:34

A XXI. században egy ekkora tömegközlekedési cégtől, mint a BKV elvárná az ember, hogy legyen egy normális weblapja, és egy használható útvonaltervezője, amivel segíti az emberek tájékozódását, és megbízható. Nem tudom, hogy a BKV jelenleg mennyit fizet a Topolisz Kft.-nek ezért a kalap sz@rért, amit útvonaltervezeőnek hívnak, de egy fillért sem ér meg, az biztos.


A BKV útvonaltervezője azt hitte, hogy olvasónk meg szeretne mártózni a néhány fokos Dunában, akárcsak Schirilla György, ezért úszást javasolt neki Budafok és Csepel között a tömegközlekedés helyett. Bár, ha Mózes kapna hasonló útvonalat, bizonyára könnyen megbirkózna vele:

Nagyításhoz klikkelj a képre!

komment komment Címkék: budapest kép web bkv térkép útvonaltervező bkv.hu bkvfigyelo

Fiktív büntetés miatt nem fizethetett

BKV figyelő.hu

2008.12.27
09:54

Elfogyott a halászlé, a bejgliből is csak néhány szelet maradt, ez azt jelenti, véget ért a karácsony. Ilyenkor „szokásos” 3 napos szünetünknek is vége, így ma szombati menetrend szerint indulunk is tovább! :)

Olvasónkat nemrég megbüntették, mert 1 napja lejárt a bérlete. Becsületes, ezért bement rendezni a tartozását a BKV székházába, ahol nem fizethette be büntetését, mert a BKV munkatársa szerint van még tartozása. Az utas ezen meglepődött, mert erről eddig nem tudott semmit, valószínű, hogy meg sem büntették:

Sziasztok!

Az alábbi kis tanulságos történetet szeretném veletek megosztani:

2008.11.03-án  kora reggel, munkába jövet megbüntettek... Az ok: előző nap, 2-án,  vasárnap  lejárt  a bérletem, (bár én úgy emlékeztem , hogy nov 3-ig érvényes) és abban a  hiszemben utaztam, hogy még érvényes. Ezzel semmi gond, elismerem, hibáztam. Node hogy ezen hibámért 3000Ftot fizessek? Ott volt nálam a bérlet, sőt a korábbiak is , mindegyik ugye a 8250Ft-os felnőtt bérlet... Egyike vagyok azoknak, akik legalább megveszik. De felháborítónak tartom, hogy egy ilyen apró hibámért az ellenőrök még csak fel sem ajánlják, hogy esetleg vegyek jegyet vagy valami, nem, ugyanúgy kezelnek, mint a többi közönséges  "bűnözőt" aki egyáltalán nem vesz jegyet.  Nem tartom korrektnek ezt a BKV részéről, hiszen triviális volt, nem direkt csaltam. Amióta nincs meg a régi rendszer, miszerint mindn hó 5-éig érvényes a  bérlet, szerintem nem csak én kerültem ilyen helyzetbe.

Node a  poén csak ezután következett. Gondoltam bemegyek az Akácfa utcába, bemutatom a  bérletem , a döbbenet azonban ekkor ért: van egy 2003. augusztusi (tehát már több mint 5 éves, azaz elévült!) tartozásom. Mondom ez hogy lehet, semmit nem kaptam  róla, a nő mutatja a  monitort felém, hogy pedig bizony van egy ilyen tartozásom 2003. aug. 22-i (a  bizonylatom most otthon van, de a 2003. aug. az biztos), kétszer is küldtek ki róla levelet. No mondom hova?

Hát kiderült, hogy a  BKV ellenőr a  lakcímkártyámról a 2001-ben lejárt ideiglenes címemet, az egyik egyetem kolijának a címét írta ki ( a koleszban már 1999 ór anem lakom.)  midnen esetre addig nem engedték a  bérletbemutatásomat rendezni, amíg azt a  tartozást, tehát egy elévült tartozást nem rendeztem. Még szerencse , hogy volt nálam annyi pénz (~10 000 Ft volt a régi tartozás), de mi lett volna ha több? Kértem egy aláírt papírt is arról, hogy oké akkor ezennel kijelentik, hogy a  BKV felé nincsen tartozásom, ezt azonban nem voltak hajlandóak adni.

A többi -bérletotthonhagyásos- tartozásom miden rendszeresen be volt fizetve. 1.5 éve is voltam benn náluk, rákérdeztem most, hogy akkor miért nem szóltak: azt mondták, most került be a rendszerbe, hogy látják az  összes korábbi tartozást

Most azon gondolkodom kikérem a jegyzőkönyvet , egyrészt mert a  BKV több helyen is hibázott (rossz címet vett fel, nem  tájékoztatott korábbi befizetéseimnél , hogy elmaradásom van, illetve hogy elévült tartozást hajtott be rajtam ) ,  bár arra a ~10000 Ft-ra szvsz már keresztet vethetek.

Üdvözlettel: tildy

komment komment Címkék: budapest bkv büntetés utas panasz bérlet jegy észrevétel

Karácsonyi közlekedés

BKV figyelő.hu

2008.12.23
22:00

A BKV Zrt. Karácsonykor is folyamatosan biztosítja a közösségi közlekedés lehetőségét Budapesten. December 24-én napközben a járatok a szombati napokon érvényes menetrend szerint közlekednek.

Az autóbuszok, villamosok és trolibuszok a belső végállomásokról jellemzően 15.30-16.00 óráig járnak, ezután az éjszakai járatokkal lehet utazni. A metróállomásokról induló mindegyik felszíni járat megvárja az utolsó metrót.

Az utolsó metró- és kisföldalatti szerelvények 15.30-kor indulnak a Deák Ferenc téri állomásról, ahol kölcsönösen bevárják egymást, biztosítva az átszállást.

Így a kisföldalatti a Vörösmarty térről 15.29-kor, a Mexikói úttól 15.15-kor indul utoljára. A kelet-nyugati (M2) metró az Örs vezér terétől 15.13-kor, a Déli pályaudvartól pedig 15.18-kor indul utoljára. Az észak-déli (M3) metró Kőbánya-Kispesttől 15.09-kor, Újpest-Központtól 15.10-kor indulnak utoljára.

A Gödöllői HÉV Örs vezér teréről Gödöllőre - Cinkotán átszállással Csömörre -15.56-kor, Gödöllőről 15.18-kor, Csömörről - Cinkotai átszállással - 15.40-kor indul utoljára. A Ráckevei HÉV Vágóhídtól 16.05-kor, Ráckevéről 15.13-kor indul utoljára. A Csepeli HÉV Boráros térről 15.56-kor, Csepelről 15.36-kor indul utoljára. A Szentendrei HÉV Batthyány térről 15.58-kor, Szentendréről 15.23-kor indul utoljára.

Az utolsó fogaskerekű a Városmajor végállomásról 16.00 órakor, a Széchenyi-hegyről 16.24-kor indul.

A nappali járatok üzemzárása után az alapütem szerint közlekedő éjszakai járatokkal lehet utazni. Ettől csak a 906-os autóbusz menetrendje tér el, kb. 23 óráig 15 percenként közlekedik.

Éjjel, 23.00 óra után az éjszakai járatok a szombat éjszakai menetrend szerint közlekednek.

December 25-én és 26-án minden BKV-járat munkaszüneti napokon érvényes menetrend szerint közlekedik.

komment komment Címkék: közlekedés bkv közlemény információ tájékoztatás bkvfigyelo

Miskolcon az utas a legfontosabb

BKV figyelő.hu

2008.12.23
17:08

Kedves Figyelő,

A minap Miskolcon járva kaptam el az alábbi pillanatot egy 35-ös buszon. Az alábbi képhez nem szükségeltetik túl sok kommentár, inkább egyfajta szimbolikus BKV szatíra egy képbe sűrítve. Van mit tanulnunk tőlük.


Üdvözlettel: Sabo

komment komment Címkék: budapest bkv utas bérlet jegy észrevétel mvk mickolc

Egyre kevesebb az ellenőr

BKV figyelő.hu

2008.12.23
10:27

Rendszeres BKV utasok már valószínűleg kitapasztalták, hogy mikor, merre lehet ellenőrökkel találkozni. Sajnos a rendszer nagyon átlátható, és vannak olyan vonalak, ahol szinte sosincs ellenőrzés. Vajon ezeken a vonalakon megéri megvenni évente majd’ 100 ezer forintért a bérletet, vagy kifizetődőbb néhány alkalommal helyszíni bírságot fizetni?

Tisztelt BKV, Kedves BKV Figyelő Blog!

Naponta használom a BKV által nyújtott szolgáltatást, utazok buszon, metrón, földalattin és villamoson, napi rendszerességgel "csak" villamoson és buszon, munkába menet és hazafelé is.

Az elmúlt fél évben azt tapasztaltam, hogy nem nagyon láttam ellenőröket se a buszon, se a villamoson. Emlékeim szerint csak 2-3 alkalommal találkoztam ellenőrrel, a fél év során megtett kb. 4-500 utazásomból, az átlagos, egy járművön töltött időm 10-20 perc. Azt tudom, hogy a földalattin és a metrón befele menet kérik a bérleteket, nem is ezért írok.

Mi az oka annak, hogy a BKV nem ellenőrzi az utasok jegyeit, bérleteit? Vannak-e "ingyenes" járatok, ahova szándékosan nem küldenek ellenőrt? Ha nincsenek, akkor hogy lehet, hogy nem találkoztam az ellenőrökkel? Mit üzennek ezzel a BKV-t jogosan használó, fizető utasoknak? Hogyan várják el azt, hogy bevételük legyen a tömegközlekedésből, ha láthatóan nem érdekli önöket, hogy ki fizet és ki utazik ingyen?

Én személy szerint kiszámoltam, hogy fél év alatt 8300 x 6 = 49 800 Ft-ot költöttem bérletre. Az az ember, aki ugyanígy utazik (kivéve metrón), háromszor kifizeti a 6000 Ft-os helyszíni büntetést, 18 000 Ft-ból "megússza" ugyanezt.

Kérdezem én: csodálkoznak, ha ennyien lógnak a járataikon?

Köszönettel, NJ

komment komment Címkék: budapest bkv busz villamos ellenőr utas bérlet jegy észrevétel

50 ezer forint jutalmat kap az életmentő buszvezető

BKV figyelő.hu

2008.12.22
14:26

Néhány perccel ezelőtt csörgött a telefonom. A BKV szóvivője hívott, aki elmesélte, hogy a média ma többször is megkereste őket az előző „Életet mentett a buszvezető” című postom kapcsán, így valószínű, hogy az életmentő buszvezetőt máshol is bemutatják.

Beszélgetésünk fő témája mégsem ez volt, hanem az, hogy a BKV vezérigazgatója, 50 ezer forint jutalmat ajánlott fel a buszvezetőnek, amit ma vagy holnap el is juttatnak neki. Bízom benne, hogy nem csak a megmentett kislány családjának lesz szép karácsonya, hanem a buszvezetőnek is, aki tényleg megérdemli ezt a pénzt.



A BKV-figyelő szerkesztői és olvasói nevében kívánok nekik Áldott, Békés Karácsonyi Ünnepeket.

(Aki esetleg a buszon utazó családról tud valamit, az kérem, keressen meg a blog e-mail címén! Köszönöm!)

komment komment Címkék: blog budapest bkv post válasz bkvfigyelo

Életet mentett a buszvezető

BKV figyelő.hu

2008.12.22
07:01

Nem mindennapi e-mail landolt tegnap este a BKV-figyelő levelesládájában. Egy BKV utas keresett meg, aki leírta, hogy az egyik 33-as autóbusz vezetője hogyan mentette meg egy 4 éves kislány életét tegnap délután. Még este megkerestem a BKV-t, és a szóvivőt, akiknek továbbítottam az észrevételt, bízom benne, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján megkeresik a járművezetőt, és legalább egy csókot nyomnak a homlokára amiért karácsonyi ajándékként életet ajándékozott egy fiatal utasuknak:
 

Kedves BKV-figyelő!
 
Ma délután (2008. december 21-én) 16:25 perckor érkezett az FJX-230 rendszámú 33-as autóbusz a Savoyai Jenő téri megállóhoz (a Móricz Zsigmond tér irányából). Amikor kinyílt az ajtó azt hallottuk, hogy egy apuka kétségbeesetten kiabál, hogy: "Nem kap levegőt, már nem kap levegőt! Meg fog fulladni!"

A karjában egy 4 év körüli kislányt rázogatott fejjel lefelé, hogy a félrenyelt cukrot valahogyan kirázza belőle. Egy szintén ott várakozó utas már a mentőket értesítette éppen, amikor a buszvezető kiugrott a fülkéből, elvette a gyermeket az apukától és kb. 5 másodperc múlva már kint is volt a cukor.

A kislány újra lélegzett, az apuka és az anyuka sírva köszönte meg a sofőrnek a segítséget. Az anyuka kérdezte tőle, hogy biztos már sokszor csinált ilyet, hogy ilyen gyorsan megmentette a gyereket.

A sofőr (akinek sajnos a nevét nem tudom, de az arca örökre bevésődött a lelkembe) nagyon szerényen és kedvesen csak annyit válaszolt, hogy: "Még sosem csinált ilyet, csak olvasta valahol, hogy így kell csinálni, ezt a "valamilyen fogást", nem is tudja a nevét."

Visszaszállt  a buszba és indultunk tovább, mintha mi sem történt volna, pedig ez a rendkívüli ember életet mentett ezen a délutánon!!
 
Gratulálok a sofőr az embersége, talpraesettsége, helytállása és a lélekjelenléte előtt.
 
Nagyon kellemes ünnepeket kívánok!
 
Üdvözlettel : F. Tímea

komment komment Címkék: budapest bkv busz utas észrevétel dicséret vezető 33 as

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása
Mobil