BKV-Figyelő

Mocskos BKV!

BKV figyelő.hu

2008.12.21
14:27

A harminc évesnél fiatalabb olvasóink kedvéért mondom, hogy e jelszó és falfirka 1985-1990 között élte fénykorát, és semmi köze nem volt a BKV járműveihez. Az említett időszakban is volt egyes csoportoknak tüntetési és balhéingere, de akkoriban még nem a tüntető verte a rendőrt. Nyíltan nem lehetett csoportosan rendszerkritikát kiabálni az utcán, ezért akinek ilyen ingerenciája volt az a Fradi–Dózsa-meccsek után az üllői úti aluljáróban és környékén élhette ki tüntetési ingerét.

Ott zengett a mocskos BKV jelszó több száz torokból. Az akkori rendszer – biztonsági szelepként – engedett bírálni néhány intézményt, elsősorban a szolgáltatási szektorban. Ilyen volt a Közért-hálózat, ilyen volt a BKV, ilyen volt a Patyolat és a Gelka (elektromos eszközöket javító cég).

Így lett jelszóvá, falfirkává a "mocskos BKV" abban az időben, amikor a cég és elődei történetében a járművei épp a legtisztábbak voltak.

A múltkor baráti társaságban fényképeket nézegettünk és valaki megjegyezte, hogy az összes fekete-fehér és színes fotón csillognak a BKV buszok oldalai, ugye már akkor is photoshoppolták a képeket propagandacélokból?

Elmondtuk neki, hogy nem, akkoriban nem volt szükség ilyen trükkökre, mert a buszok/trolik/villamosok oldalai valóban fényesek és tiszták voltak.

Nomen est omen, gondolhatták a BKV-nál, és beteljesítették az akkor még valótlan állítást.

Az akkori (álpolitikai) jelszó mára valósággá lett. A BKV úgy döntött, hogy ha már oly sokat emlegették 25 éve, hogy mocskos a BKV, amikor nem volt az, ideje alkalmazkodni a közvélekedéshez, és mára valóban mocskos a BKV.

Nagyon.

Nagyon mocskos.

Kívül és belül ragadnak a járművek a kosztól. Még 20-25 éve egy üzemegységben 20-25 takarítónő dolgozott, akik közül legalább 15-20 a járműveket takarította, addig mára ez a létszám közelít a nullához. Egy jármű tisztességes takarítása kb. 4 órát vesz igénybe két-három ember részéről, tehát kb. 8-12 munkaóra. Üzemegységenként van 200-300 jármű, tehát havonta kb. 1600-3600 munkaórát kell(ene) ilyenre fordítani. Helyette egy-két fő tehetetlenkedik az üzemegység járműveiben, havonta kb. 300 munkaórában. Az eredményt naponta 2 millió utas látja. Ragadnak, szó szerint ragadnak a járművek üvegei a kosztól, a járművek külső oldalai pedig ma már egyáltalán nem fényesek, hanem olajsárral kevert portól vastagon feketék.

Pár hete 75 éves volt a budapesti trolibusz-közlekedés. Volt ünnepség, nyílt nap, bemutató, felvonulás, fotózás, haccacáré. Ugyanazon a napon a forgalomba kiadott trolik, melyek nem képezték a felvonulás, bemutató részét, olyan mocskosan mentek forgalomba, mintha legalább egy hónapja nem lettek volna a mosóban, és a takarítók mind szabadságon lennének. A BKV-nak sikerült felállítani egy újabb rekordot. Valószínűleg az egyetlen közlekedési társaság Európában, amelynek járművei még a saját ünnepségükön is ragadtak a kosztól. Még ezen az egy napon se sikerült tiszta járműveket kiadni a forgalomba. Talán majd a 100-ik születésnapra, 2033-ra sikerül kitakarítani a trolikat?

(még) Tisztelt vezérigazgató úr!

Az Ön színre lépése biztató volt, azon keveseknek, akik figyelmesen elolvasták programját, azt üzente, hogy valóban változtatni akar a BKV immár 20 éve tartó vesszőfutásán. Az igaz, hogy a távgyalogló hazatérte után megpróbálta gyorsan leállítani Önt, és visszatérni a mobiltelefonos kézivezérléshez. Az is igaz, hogy kénytelen volt két komisszárt is elfogadni Ön mellé, nehogy valóban önálló legyen. (Mint a Vörös Hadseregben az 1920-1930-as években a társparancsnoki rendszer).

Az is igaz, hogy egy városi közlekedési társaság első számú vezetőjének járó jogosítványokat elvették Öntől és most jól összekötözött lábakkal serkentik Önt minél szebb táncra. Kérem, nézze ennek az idejét múlt helyzetnek a pozitív oldalát. Az új vezetők majd mindig kibontakozási programot készítettnek, új szervezetről álmodnak, átalakítással kezdik, kitörési pontokat keresnek. Ez nem baj, ilyenre is szükség van. A sikerhez vezethet más út is. Az apró, nem látványos sikerek útja. Az írás elején említett időszakban (1980-1990) a járművek tisztaságáért az üzemegység-vezető harmadik vagy negyedik helyettese felelt. Ez a jogkör folyamatosan csúszott egyre feljebb. Először csak az üzemegység-vezető dönthetett a mosás gyakoriságáról, ami az elmúlt 20 évben egyértelműen ritkítást jelentett. Később már alágazati (busz, villamos) főmérnökök döntöttek ilyen "fontos" kérdésekről. Amikor beköszöntött a takarékoskodás kora, akkor elsőnek a tisztaságon spóroltak, és már vezérigazgató-helyettes dönthetett a tisztítás gyakoriságáról, ami itt is ritkítást jelentett.

(még) Tisztelt vezérigazgató úr!

Most Ön előtt a lehetőség. Döntsön Ön! Tudom, a vezérigazgatók többsége, cégtípustól függetlenül, rangon alulinak érzi, hogy takarítási kérdésekben döntsön. Mivel a komoly jogköreit elvették Öntől, és mint látható, az üzemegység vezetői, az alágazati főmérnöki és a vezérigazgató-helyettesi szint képtelen volt megoldani azt, amit azelőtt üzemegység-vezetők harmadik helyettesei irányítottak, vegye kezébe az ügyet, és tegyen rendet.

Sikerülni fog.

Kicsi siker?

Nem.

Tanuljon a MÁV példájából (ott is van beosztása Önnek), amikor pár évvel ezelőtt megfordult a vasúti utasok elégedetlenségi preferencia sorrendje, és már a késéseket is megelőzte a MÁV személykocsik koszossága. Amikor az elégedetlenségi rangsorban már első helyre tették az utasok, hogy a vasúti kocsik ragadnak a kosztól.

(még) Tisztelt vezérigazgató úr!

Kérem próbálja meg megértetni a távgyaloglóval és társaival, hogy a kosz nem liberális érték. Kérem próbálja meg megértetni velük, hogy aki szegény, az nem azt jelenti, hogy egyben rongyos és koszos.

A vezérigazgatók (pláne az újak) nagy tettekről álmodnak. Arról, hogy regnálásuk alatt az adott cég felvirágzik, megindul felfelé, stb. Ön járt sok-sok jól prosperáló cégnél. Feltűnt Önnek, hogy ahol jó a cég, ott tisztaság is van?

Minket, utasokat nem érdekel, hogy az üzemegységi mosókat kiszervezték vagy sem. Az sem érdekel, hogy kinek joga utasítani az éjszakás és hétvégi műszakot, hogy mossák le a járműveket. Az sem, hogy éjszaka és hétvégén működnek a mosók vagy sem. (Mondjuk azért vannak).

Mi, azért fizetjük Önt és társait, hogy ezt megoldják.

Azért, hogy a cég közel 1000 fős irányítóapparátusa elérje, hogy ne ragadjon kívül-belül a jármű a kosztól, hogy ne sárga legyen az ablak a ráégett portól, hogy tiszta legyen az ülés, amire leülünk. Legyen elegendő járműtakarító, cégen belül vagy alvállalkozásban, az mindegy.

Azt, hogy ezt Ön hogyan tudja elfogadtatni a távgyaloglóval és csapatával, akiket a kosz nem zavar, mert akkor már tettek volna ellene korábban is, az az Ön magánügye.

(még) Tisztelt vezérigazgató úr!

Kérem, hogy próbáljon meg kicsi sikereket is elérni, és meg fogja tapasztalni, hogy az utasok hálásak az ilyen sikerekért. Jobban mint a nyolcadik változatú kibontakozási tervért.

A tisztaság eredmény.

Az elmúlt időszak két vezérigazgatója ezt nem tudta elérni. Ön lesz a harmadik vezérigazgató, akinek még ezt sem sikerül megoldania?

(Index, Kilián Péter)

komment komment Címkék: budapest index cikk bkv olvir olvasó takarítás

Lyukassz, ha bírsz

BKV figyelő.hu

2008.12.21
11:11

Elvonja-e a mobiltelefonálás a villamosvezető figyelmét a munkájáról? Olvasónk szerint igen, ugyanis ezt a saját bőrén tapasztalta. Levele alant olvasható:

Kedves BKV-figyelő!

A minap utaztam a 3-as villamoson, ahol jegyet szerettem volna lyukasztani amit nem tudtam. Az összes lyukasztón „üzemen kívül” képecske fogadott, amit le is fényképeztem, csatoltam a levél mellé.

Nem lenne kerek a történet, ha nem lett volna más probléma is: Hiába nyomtam meg a leszállásjelzőt a középső rúdon (ami vissza is jelzett), a villamosvezető nem állt meg a megállóban, ahol le szerettem volna szállni. Vagyis megállt, de 3 mp várakozás után továbbment.


Amikor leszálltam a villamos eleje felé mentem, ahol jókedvűen beintegettem a villamosvezetőnek, aki sajnos nem tudott nekem visszaintegetni, mert egyik kezében a mobiltelefonja volt, másik kezével meg a gombokat piszkálta. Ez magyarázat is volt az összes hibára. Még hogy a telefonálás nem vonja el az emberek figyelmét?

Panaszt nem kívánok tenni, bízom benne, hogy olvassa a blogot, és magára ismer, és elgondolkodik a történteken.

komment komment Címkék: budapest bkv villamos utas jegy észrevétel vezető lyukasztó 3 as

Antal Attila lehet a Vértes Volán vezérigazgatója

BKV figyelő.hu

2008.12.20
20:28

Antal Attila volt BKV-vezér lehet a Vértes Volán Zrt. vezérigazgatója, ha az állami vagyontanács megszavazza az előterjesztést.

A Vértes Volán december 30-án tartja közgyűlését, amelyen az első két napirendi pont a jelenlegi vezérigazgató, Horváth István visszahívása és az utód beiktatása. Horváth nem kívánta kommentálni az egykor a Nógrád Volán élén állt Antal tervezett „importját”, csak megjegyezte: ő felelős vezetőként 17 éve dolgozik a cégnél. Egyébként napirenden van a Pannon Volán vezérigazgatójának felmentése is: Balázs Dezső helyére az MSZP-delegált Horváth Zoltán volt pécsi alpolgármester kerülhet

(HVG)

komment komment Címkék: budapest választás bkv volán antal vezérigazgató

Szétesik és beázik a 2-es metró

BKV figyelő.hu

2008.12.20
10:48

Ki a felelős a felújított 2-es metró állomásainak beázásáért, és széthullásáért? Kicsit több mint egy éve adták át a felújított állomásokat a forgalomnak, amik már a felújítás utáni hetekben szétestek. Erről akkor külön postokat csináltam, amikből a képeket Tomi levele után újból megmutatom, hisz a hibák egy része még a mai napig megtalálható:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap este (2008. 12. 18.) fél 10 körül szálltam fel a Stadionoknál a metróra, a Deák tér irányába. Ahogy lementem A Hungária körút felől, a peronra a plafonból csöpögött a víz, a peronon még további helyeken is folyamatosan csöpögött a víz a plafonról. Felháborítónak tartom, hogy egy pár éve felújított metróállomáson ez előfordulhat. Nem tudom, hogy az esőtől vagy valami cső tört-e el, de bármi is az oka nem normális, hogy a plafonról víz csöpögjön a metróra. Sajnos képet nem tudtam róla csinálni, mivel semmilyen eszköz nem volt nálam.

Üdvözlettel: Tomi

Egy "kisebb" beázás

 

Szerencse, hogy nem esett rá senkire

 

"Kicsit" megbillent

 

Balesetveszélyes a mozgólépcső környéke is

komment komment Címkék: budapest bkv metró képek felújítás utas észrevétel bkvfigyelo

Megszűnik az 56-os villamos

BKV figyelő.hu

2008.12.19
19:08

Szombattól, de nem végleg, csak ideiglenesen, ugyanis átadják a Szabadság hidat a villamosforgalomnak, ezért részben életbe lép a régi (eredeti) forgalmi rend, ám a Duna-parti főgyűjtő csatorna építése miatt még mindig lesznek korlátozások. Mi változik szombattól, és hogyan? Nézzük részletesen:

• Korábbi útvonalán újra beindul a 47-es villamos a Deák Ferenc tér és Budafok, Városház tér között, valamint beindul a 49-es villamos is a Deák Ferenc tér és a Kelenföldi pályaudvar között.

• A 61-es villamos meghosszabbított útvonalon, Hűvösvölgy és Móricz Zsigmond körtér között közlekedik.

• A 18-as villamos a Moszkva tér és Savoya park között szállítja az utasokat.

• Az 56-os villamos ideiglenesen nem közlekedik, helyette a meghosszabbított 61-es villamossal lehet utazni.

• A csatornaépítés miatt a 41-es villamos megváltozott útvonalon, Kamaraerdő és a Moszkva tér között közlekedik. A 41A villamos megszűnik, a 19-es villamos pedig ideiglenesen nem közlekedik, helyette a 19-41V jelzéssel villamospótló autóbuszokkal lehet utazni a Batthyány tér és a Szent Gellért tér között.   

• A hídon beinduló villamosforgalom miatt megszűnnek a 47-49V és a 149-249V jelzésű villamospótló autóbuszok.

komment komment Címkék: budapest bkv változás forgalmi rend buda villamos bkvfigyelo

Nagyratörő BKV-terv: ezer új busz 2009-ben

BKV figyelő.hu

2008.12.19
13:24

Egy éven belül ezer új buszt állíthat forgalomba a BKV, ha sikerül megteremteni az ehhez szükséges feltételeket - mondta el a közlekedési vállalat vezérigazgatója.

Kocsis István az InfoRádió Aréna című műsorában kijelentette: az elfogadható 6-8 helyett jelenleg 15 év a járművek átlagéletkora. Hangsúlyozta: válság idején nehéz előre tervezni, de egy év elég lenne a buszpark megújításához.

Hozzátette: a tervek megvalósításához hosszú távú finanszírozási jogszabály elfogadására is szükség lenne. Szólt arról is, hogy a BKV jövő évi üzleti tervében nullszaldó szerepel.

A vezérigazgató hangsúlyozta: ehhez mindenképpen szükség van állami támogatásra is, mert a vállalat költségvetésének mintegy fele bérkiadás, a többi - mintegy 20 milliárd forint kivételével - működési költség, amit kizárólag menetdíjbevételből nem lehet finanszírozni.

Kocsis István szólt az elővárosi közlekedési vállalat megalakításáról is, amelybe - mint mondta - az állam valószínűleg egy cégén keresztül 30 milliárd forinttal, míg a közlekedési vállalat a HÉV vagyonelemeivel szállna be. Hozzátette: a holding megalakítása 4-5 milliárd forint megtakarítást eredményezne.

(inforadio.hu)

komment komment Címkék: budapest cikk bkv busz hír post bkvfigyelo inforadio

Szexuális zaklatás a 7-es buszon

BKV figyelő.hu

2008.12.19
07:16

Nagy sokk ért kedden, amikor Érd felsőn délelőtt vártam a vonatra, amivel Kelenföldre akartam menni. Várakozás közben megjelent egy vonat (Székesfehérvár felé), ami beállt az állomásra. A vonaton nem nagyon voltak utasok, de felfigyeltem egy emberre, aki a vonat utasterében mászkál, és érdekesen „mozgatja a kezét”. Fiatal lányokat figyelte, közben éppen önkielégítést végzett. Amikor felfogtam mi is történt, azonnal elfordultam, mert a hányinger kerülgetett. Az ember már sehol nincs biztonságban. Az eset egyébként nem egyedi, olvasónkat a 7-es buszon találta meg egy hasonló alak:

Kedves BKV figyelő!
 
A minap olyan élményben volt részem, ami lényegesen megváltoztatta az utazási szokásomat.

Munkahelyemre a Ferenciek terén is megálló gyors 7-es vagy 173-as busszal szoktam a Móriczig menni. Egyértelmű, hogy elsőbbséget élvez ez a busz reggel, hiszen pár perc alatt az ember megérkezik a Móriczra, nem kell a többi "lassú" buszon ücsörögnie a dugóban. Rajtam kívül sokan gondolják még így, tehát egymáshoz dörgölőzve utazunk a buszon.

Egyik reggel ugyanígy szálltam fel a gyors 7-esre, a tömeg pedig nyomott beljebb, hát mögém kellett hogy álljon egy férfi, nem fért el ő sem. Hangsúlyozom, hogy SOHA nem vontam felelősségre a tömegben senkit, hogy ha hozzámért, hiszen nem tehet róla, sőt ki is kapcsolom ilyenkor az agyamnak ezt a részét, ami az "érintéssel" foglalkozik.


Így a felkelő napot kémlelve a hídon mentünk át a tömeggel, csendben, nyugodtan. Mikor a busz kezdett lekanyarodni a hídról, hát a tömeg "rámdőlt", de semmi probléma nem volt, hiszen nem tehet róla senki. Gyanakvó akkor lettem, amikor már az egyenes útszakaszon is valaki a hátam mögött nagyon nyomott a "micsodájával", de még akkor sem lettem ideges, hiszen azt hittem, hogy a táskáját nyomhatta hozzám,mert nem tud kapaszkodni az illető. A vér akkor szaladt ki a lábamból, amikor ez a "micsoda" megmozdult az "élvezettől".

 


Abban a helyzetben teljesen máshogy viselkedtem, mint kellett volna. Nem szóltam, csak bámultam a pasit, aki ezek után tovább folytatta a molesztálásomat, majd a fenekemet is fogdosta.

Majd mikor leszálltunk a buszról, elsírtam magam, a pasinak meg nyoma veszett. Sokaknak elmeséltem már a sztorit, akik úgy vélekedtek, hogy minimum bele kellett volna térdelnem a pasi "micsodájába", amit utólag már feleslegesen sajnálhatok. A helyzet az, hogy nem vagyok egy szégyenlős, félős nő, de amikor egy idegen férfi hozzámnyomja a dolgát, kicsit összerezzentem a félelemtől.

A célom a levelemmel az volt, hogy figyelmeztessek minden nőt, aki a gyors 7-esen utazik, hogy vegyék el a kedvét ennek a beteg állatnak, ha már én nem tettem, nehogy legközelebb már súlyosabban sértsen meg valakit.

Tanulságot is levontam a történetből: Már meg tudom különböztetni, hogy milyen tárgy vagy testrész ér hozzám a tömegben. :)
 
Egy 20 éves nő

komment komment Címkék: budapest bkv busz utas panasz észrevétel 7 es

BKV: szolgálati szivar vagy üzleti ajándék?

BKV figyelő.hu

2008.12.18
23:20

Az Index információi szerint az elmúlt hónapokban a BKV 150 ezer forint értékben vásárolt szivart. A társaság hivatalos reagálása szerint üzleti ajándékról van szó.

Az Index úgy tudja, hogy a BKV 150 ezer forintért szivart vásárolt nemrég számlára egy cégtől. A vásárlás Kocsis István vezérigazgatói kinevezése után történt.

Az Index megkereste a BKV-t, hogy milyen célból vásárolták a szivarokat, a vezérigazgatói reprezentációs keret terhére vették-e, és hogy terveznek-e még a jövőben szivarbeszerzést.

A kérdésekre a BKV a következő választ küldte: "Más gazdasági társaságokhoz hasonlóan a BKV Zrt-nél is szokásos reprezentációs vagy üzleti ajándékok beszerzése az üzleti kapcsolatok kiépítése, az üzletpolitika megismertetése céljából.

Reprezentációs célokra a BKV Zrt. részére 150 ezer forint értékben történt üzleti ajándékok vásárlása. Ilyen kategóriájú üzleti ajándékok beszerzésére a társaság a 2008-as év első 8 hónapjában mintegy 3 millió forintot költött, ami megfelel a korábbi évek gyakorlatának.

A BKV Zrt-nél- a Társaság jelenlegi helyzetére tekintettel- az elmúlt időszakban szigorú költséggazdálkodást vezettünk be, amelyek megtakarításai természetesen messze fedezik a fenti kiadásokat."

(Index)

komment komment Címkék: budapest index cikk bkv post észrevétel pénzszórás

Utasszívatás Szegeden

BKV figyelő.hu

2008.12.18
15:51

A Szegedi Közlekedési Társaság vezetői nagyon épeszű, és utasbarát döntést hoztak: Minden 2008 előtt váltott menetjegy, (többek között a gyűjtőjegy is) 2009 elejétől érvényét veszti. A döntést nem indokolják, visszaváltásra nincs lehetőség:

Kedves BKV-figyelő!

Ugyan ez nem BKV, hanem SZKT, de hat növény-növény. Szóval a helyzet az, hogy kiadtak egy közleményt, miszerint érvénytelenítenek bizonyos jegyeket.


Természetesen mindenféle indoklás, visszatérítés, kompenzáció nélkül. Én pl. tavaly (2007 dec végén) vettem 2 gyűjtőjegyet (= 20 db), de nem fogyott el, sokat bicikliztem helyette. Van még kb 8-10 db. Akkor most mi van? Az SZKT megrövidített 8-10x 180 ft-tal, csak úgy. Mert kedve tartja. Megjegyezném, hogy azokon a jegyeken is van biztonsági csík. A jegyen nincs feltüntetve, hogy valaha lejárhat. Mi van, ha nem lvasom a webet, vagy nem olvason a buszon/villamoson a felhívást? Megbüntetnek? Kifizettem a viteldíjat! Jó előre!

E-mailben természetesen megkérdeztem a társaságot, hogy ezt így hogy? Válasz nuku. Az biztos, hogy fel fogom használni a "lejárt" jegyeimet akkor, amikor szükségem lesz rá.

Szerintetek?

vuk

komment komment Címkék: olvasó utas panasz jegy észrevétel szkt

Kamu ellenőr a körúton?

BKV figyelő.hu

2008.12.18
07:52

Olvasónk néhány napja egy gyanús ellenőrrel találkozott a 6-os villamoson, aki minden figyelmeztetés nélkül elvette a bérletét, majd zsebre tette. Az „ellenőr” az Oktogonnál elszaladt, zsebében a bérlettel, de olvasónk utánaeredt. Lökdösődés, dulakodás alant:

Kedves BKV-figyelő!

Egy keddi (dec. 9.) történetet szeretnék leírni önöknek, ami a 6-os villamoson esett meg velem reggel 9 óra felé.

Nyugisan utaztam a Blaha felé, zenét hallgatva (fülhallgatóval), olvasgatva, amikor az egyik megállónál megjelent mellettem egy sárga kabátos ember, és a kezében szorongtatott karszalagra mutatott. Együttműködő ember vagyok, nem kötekedem, van bérletem, elő is vettem, mutattam neki, de erre, egy szó nélkül kikapta a kezemből. Tisztába vagyok vele, hogy a bérletet kérésre át kell adni az ellenőr számára, de mi az, hogy kitépi a kezemből, minden figyelmeztetés, és felszólítás nélkül?

Kikértem magamnak ezt a stílust, majd visszakértem a bérletem. „Ez a bérlet hamis”, ezt válaszolta, majd a zsebébe tette, és le akart szállni. Beálltam elé a villamos ajtajába, majd szólt, hogy álljak odébb, ne akadályozzam a munkáját. Lefogtam a sárga kabátos embert, majd kértem, hogy igazolja magát. Megkértem, hogy mutassa meg az azonosító számát, ami minden ellenőrnek van. Azt mondta neki nincs, nincs rá szüksége. Ekkor végignéztem a villamoson, kerestem az ellenőröket, de rajta kívül mást nem láttam. „Hol vannak a többiek?”címeztem neki a kérdést, amire az volt a reakciója: „Egyedül vagyok”.

Ekkor gondolkodtam el azon, hogy itt valami nem stimmel. Ellenőr, egyedül? Azonosítószám nélkül? Miért nem vette fel a karszalagot? Ellenőr táskája se volt…

Begurult a villamos az Oktogonhoz, ahol nagyon gyors léptekben leszállt, majd futni kezdett. Utána mentem, és a hátánál fogja, két kézzel ellöktem, elesett. Kicsit dulakodtunk a földön, közben rendőrséggel fenyegettem, és azzal, hogy panaszt teszek a BKV-nál, ezekre nem reagált. Valahogy betettem a kezem a bal zsebébe (csatos volt), és kivettem a bérletem, ahol ezen kívül volt még egy másik is (Nem én voltam az első akit ma „elkapott”). Miután a bérletemet megszereztem, hagytam elszaladni… Tudom, hogy hiba volt.

Máig nem hagy nyugodni a dolog, hogy akkor ez most egy kamu ellenőr volt? Egyáltalán nem olyan volt mint egy igazi ellenőr (fent felsoroltam a hibákat), nem is volt szakszerű, és a viselkedéséből is arra következtetek, hogy valahonnan vette a karszalagját, amit egyébként fel sem húzott a kezére. De vajon honnan van karszalagja?

A bérletet egyébként visszavittem abba a BKV pénztárba, ahol vettem, megvizsgálták, és azt mondták róla, hogy teljesen eredeti, még január 2-ig használhatom.

Valaki már találkozott ezzel az emberrel? Mást is megpróbált kirabolni?

fDeez

komment komment Címkék: budapest bkv villamos ellenőr utas panasz észrevétel

Feljelenti a BKV a metrón tujázó fiatalt

BKV figyelő.hu

2008.12.17
22:23

 

Budapest — Ez már több, mint diákcsíny! Saját testi épségét veszélybe sodorva kétszer is tujázott, azaz a két kocsi között utazott a metrón Péter (15).

Balszerencséjére egyik társa mobiltelefonjával videóra vette ténykedését, ami aztán kikerült a BKV Figyelő blogra. A felvételen a fiú derűsen mosolyog, és pózol a kamerának. Aztán vélhetően szerepet cserélt a társával, mivel a felvétel egy másik fiú tujázásával folytatódik; ő pedig még rá is gyújt.

A Blikk megkereste Pétert, hogy adjon magyarázatot a történtekre.

– Nem tujázok, és életemben kétszer utaztam ott, utoljára nyáron csináltam – mondta el saját védelmében a fiú. A sajátos poénért azonban nagy árat kell fizetnie, a BKV ugyanis feljelenti őt és barátját.

– A metró hátsó ütközőjére felkapaszkodni vagy a szerelvények között utazni olyan, mint például villanydróton kötéltáncolni: az ilyen utazásnak minden másodperce életveszélyes. Ráadásul ilyen esetben az elkövető a megbízható és biztonságos közlekedést is veszélyezteti – mondták el kérdésünkre a BKV Zrt. sajtóosztályán. A fiatalok körében ennek ellenére egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tujázás. Az utolsó eset október 28-án történt, amikor két fiú a Combino villamos hátsó ütközőjére felkapaszkodva utazott. Ők sértetlenül úszták meg a mutatványt, ám június 20-án egy másik fiú kis híján az életét vesztette. A 10 éves gyerek súlyos sérüléseket szenvedett, miután leesett a 14-es villamos ütközőjéről.

– Sajnos járművezetőink az ilyen esetek nagy részében tehetetlenek, hiszen a potyautasok pont azt használják ki, hogy tettük a jármű visszapillantó tükréből közvetlenül nem észrevehető – tette hozzá a sajtóügyeletes. A BKV ezért azt kérni, ha utasaik ilyen esetet látnak, jelezzék azt a járművezetőnek.

K. P. (Blikk)

komment komment Címkék: budapest cikk bkv blikk metró bkvfigyelo

Elmarad a csütörtöki BKV-sztrájk

BKV figyelő.hu

2008.12.17
18:48

Mégsem sztrájkolnak csütörtökön a BKV-s buszvezetők. Miután szerdai ülésén a kormány a BKV 40 milliárd forintos támogatásáról döntött, rendeződött a cég helyzete, ezzel okafogyottá vált a munkabeszüntetés.

Elmarad a BKV zömében buszos szakszervezetei által csütörtökre időzített félnapos munkabeszüntetés, jelentette be Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerdán Budapesten a közlekedési vállalat vezetésével folytatott tárgyalás után.

A buszvezetők azért akartak sztrájkolni, mert a BKV vezetése nem tudta megszerezni a kívánt garanciákat a társaság anyagi gondjainak megoldására. A sztrájk hétfői bejelentése után azonban felgyorsultak az események. A keddi sajtóhírek még arról szóltak, hogy a BKV, ha a kívánt harmincmilliárd forintos garanciavállalást nem is, de tízmilliárd forintot kaphat.

Szerdán viszont még ennél is kedvezőbb döntés született a vállalat szempontjából. A kormányülésen úgy döntöttek, hogy a BKV 10+30 milliárd forintot kap az államtól, így a buszvezetők sztrájkja okafogyottá vált.

A szerdai döntés értelmében a vállalat 10 milliárdot (hitelkivásárlásra) valószínűleg idén már megkap, 30 milliárdot pedig jövőre.

 

(Index)

komment komment Címkék: budapest index bkv busz sztrájk bkvfigyelo

Buszos kontra biciklis

BKV figyelő.hu

2008.12.17
13:11

Olvasónk a BKV-figyelőn szeretné megtalálni arra a kérdésre a választ, hogy hétfőn a Váci úton egy buszvezető miért húzta rá a kormányt, és miért lökte meg a busz orrával a biciklijét. Panaszt nem tesz, csak a buszvezető verzióját szeretné elolvasni:

Tisztelt BKV blog,

Tegnap (2008.12.15-én) szokásom szerint kerékpárral mentem hazafelé a Váci úton, amikor egy buszsofőr szeretett volna elütni. Ezúton szeretném megkérdezni, hogy miért akart megölni, azaz írja már meg az ő verzióját. A történet a következő:

Megyek kifelé a Váci út mellett a gyalogos és kerékpárúton. Ez az út keresztezi  az Árpád utat, ahol szokás szerint nem adták meg nekem az elsőbbséget, de ez leginkább a kereszteződés hibája. Az Árpád út után a bicikliút (pontosabban ez csak gyalogos és kerékpárút) elkanyarodik jobbra, én viszont rátértem a Váci útra. Az első lámpánál állt a sor, ezért én (szabálytalanul) felmentem a járdára és ott mentem tovább, amíg el nem indultak az autók. Akkor pont jött egy felhajtó a járdán, így vissza tudtam menni az útra. Egy autó mellé érkeztem, bőven elfértem mellette, nem zavartuk egymást. Mögöttünk jött egy busz, akit így gyakorlatilag jobbról megelőztem. Azonnal rátenyerelt a dudára jelezve a nemtetszését, ami végülis jogos volt, mert én szabálytalan voltam, igaz őt nem akadályoztam mivel a sor lassan haladt, tudtam tartani a  tempót. Bár nem jó érzés, ha közvetlenül mögötted dudál egy busz, mindenesetre nem ijedtem meg, és nem is estem el. A sor közben felgyorsult, a busznak azonnal volt lehetősége megelőzni, tehát egy másodperc késedelmet sem szenvedett, mikor mellém ért visszafékezett az én tempómra és szép komótosan rámhúzta a kormányt. A padka ott elég magas, tehát nem volt hova mennem. Az első ajtó környékén voltam, gondolom nézett közben, hogy milyen messze vagyok és finoman meglökött a busszal!!! Nem estem el, de hogy pontosan mit csináltam arra már nem emlékszem a következő határozott emlékem, hogy a megállóban megáll, kinyitja az ajtót az utasoknak, én már ismét előtte vagyok. Megálltam, megfordultam, felvettem vele a szemkontaktust és azt ordítottam felé, hogy ELMENT AZ ESZED?!? Mutogatni, szerintem nem mutogattam. Valamit ő is kiabált, amiből egy szót sem hallottam, bár még nyitva volt az ajtó, de a gesztusokból az jött le, hogy ő pont fordítva gondolja. Majd legyintett egyet, amiből részben az jött le, hogy túltette magát a dolgon és feladta, hogy megneveljen. A gyilkolási hajlamom ettől elszállt, megfordultam és mentem tovább. A továbbiakban ő még kétszer előzött meg, először egy piros lámpa előtt közvetlenül, ahol be akart állni elém, de mivel nem volt 1 busznyi hely köztem és a lámpa között, ezért csak a busz elejét tudta elém betolni, én kénytelen voltam megállni a csukló után a busz mellett és megvárni, míg a zöldet kap és elmegy mellőlem. A lámpa után is volt egy megálló, ahol én előztem vissza, ezúttal szabályosan balról. (Kiraktam a kezem, besoroltam a belső sávba, az autók beengedtek azonnal, így lendületből elmentem az álló busz mellett. Amikor legközelebb utolért, már megfelelő oldaltartással és dudálás nélkül előzött meg és mindenki ment a dolgára. Amin leginkább megdöbbentem, hogy a buszsofőr egy jovális 50-es úriember volt, nem néztem volna ki belőle a gyilkos hajlamot. Ha elüt, én meghalok, ő börtönbe kerül. Ha nem üt el és feljelentem, akkor is alsó hangon elveszíti az állását és nem tudom könnyen kap-e munkát valaki az ő korában. (Sofőrként biztos nem, mert ugrott volna a jogsija is, én valószínűleg pénzbüntetéssel megúsznám a szabálysértést) Tehát mégis mit gondolt, mi értelme volt meglöknie? A busz rendszáma, a járatszám és időpont alapján gondolom könnyen beazonosítható lenne, szerintem tanú is akadna, felismerni felismerném, ennek ellenére nem akarom feljelenteni, hiszen végülis egy karcolás nélkül megúsztam, neki meg rámenne a hátralévő élete, ami talán túl nagy ár. De leginkább azért nem, mert a szemkontaktus alatt nem tűnt egy vérengző fenevadnak. Az ő verziója viszont érdekelne.

KovAk

komment komment Címkék: budapest bkv busz olvasó bicikli észrevétel

Buszhiány miatt nyomorognak

BKV figyelő.hu

2008.12.17
07:09

A BKV-nak egyre kevesebb működő autóbusza van, ezárt egyre kevesebb járművet tudnak kiküldeni a forgalomba. Kevesebb járművel sajnos tarthatatlan a menetrend, az átcsoportosítások miatt egyes vonalakon egyre sűrűbb a tömegnyomor. Erre panaszkodik egy utas:

Tisztelt BKV Figyelő!
 
A Dél-pesti buszgarázst is elérte a súlyos buszhiány. Tegnap (2008.12.15) a 36-os vonalon, ami 4 (XVIII.-XXIII.-XX.-XXI) kerületet köt össze, és az új paraméterkönyv bevezetése óta nem voltak rá képesek egy normális menetrendet csinálni, 3 db szóló busz is volt, mert csuklós buszhiány van.

 

Valószínűleg a nemrég itt tartott NKH vizsgálata miatt. Mivel elég zsúfolt járat, ráadásul még bemegy a soroksári Tesco áruházhoz is,így el tudjátok képzelni mennyien zsúfolódnak össze egy ilyen szóló buszon. Nem véletlenül kellene itt mindegyik busznak csuklósnak lennie. A mai napon (2008.12.16) szintén van IK 260-as a vonalon.
 
Üdv. Zoli

komment komment Címkék: budapest bkv busz ikarus utas panasz észrevétel

27 éves diákok bérlete, biztosítása

BKV figyelő.hu

2008.12.16
15:15

Mindenkinek, aki jeggyel vagy bérlettel veszi igénybe a BKV „szolgáltatását” van egy utasbiztosítása. Mindenkinek, kivétel a 27. életévüket betöltött diákoknak. Legalábbis a szerződési szerint:

Kedves BKV figyelő!

A minap a metrón utazva olvasgattam az utas- balesetbiztosítás feltételeiről (ez szinte minden buszon, metrón, villamoson ki van ragasztva) és feltűnt, hogy van egy réteg akinek hiába van érvényes bérlete mégsincs biztosítva. Ez pedig a 27. életévüket betöltött, de diákigazolvánnyal jogosan utazók talán nem túl nagy létszámú csapata. Mivel én is közéjük tartozom- tehát elmúltam 27, de munka mellett főiskolára járok, így jogosan használok diákigazolványt - elgondolkodtam, hogy vajon egy esetleges baleset esetén ki térítené meg a káromat?  Érdekes kérdés, nem? De ki tudja rá a választ?

Üdvözlettel, Judit

 

A Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság járművein utazók balesetbiztosításáról, a Generali-Providencia Biztosító Zrt. és a BKV Zrt. között létrejött balesetbiztosítási szerződésről (részlet):

Tanulóbérlettel rendelkezo diákok közlekedési balesetbiztosítása

Biztosított az a személy, aki a biztosítási esemény bekövetkezésének időpontjában a 27. életévét nem töltötte be, érvényes diákigazolvánnyal és tanulóbérlettel rendelkezik.

A biztosítás hatálya az alábbi, munkanapokon, reggel 6.00 és este 22.00 óra között bekövetkezett közlekedési balesetekre terjed ki:

* a BKV Zrt. járatain, az utazás tartama alatt elszenvedett közlekedési balesetekre, * Budapest területén gyalogosként elszenvedett közlekedési balesetekre, * Budapest határain kívül a BKV Zrt. tulajdonát képező vonalakon közlekedő tömegközlekedési eszközökkel kiszolgált településeken a gyalogosként elszenvedett közlekedési balesetekre, feltéve, hogy a település a diák lakóhelye vagy iskolahelye.

komment komment Címkék: budapest bkv utazás olvasó biztosítás szabályzat észrevétel

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása
Mobil