BKV-Figyelő

Megvesztegette a biztonsági őrt

BKV figyelő.hu

2008.11.20
06:41

Mióta biztonságiak vannak a körúti villamosok végállomásain, jóval kevesebb hajléktalannal találkozom délután és reggel. Nincs olyan büdös, több hely van. Nekem ezért megéri felmutatni a bérletem, egyáltalán nem macerás. Csak az öröm nem mindig felhőtlen. A rendszert a hajléktalanok két hét alatt kitapasztalták, és már az első megállóban visszaszállnak a villamosra. És ez még nem minden: Olvasónk saját szemével látta, ahogy egy szakadt férfi lefizette a biztonságit, hogy felszállhasson a villamosra.

Tisztelt BKV Zrt!

Tegnap, azaz 2008. november 19-én délután utaztam a Móricz Zsigmond körtér és a Mester utca között a 6-os villamoson. A körtéren a villamos ajtajainál a híradásokból már jól ismert, láthatósági mellényes, biztonsági szolgálat beléptető ellenőrzést végzett. Levelemben pontos személyleírás, időpontot nem adok, mert nem célom a dolgozójuk bemószerolása, csupán a médiában egekig magasztalt beléptetési rendszerükkel szeretném szembesíteni önöket.

Más európai városban ilyen ellenőrzési rendszert még nem láttam, pedig voltam már néhány nagyvárosban. Ezzel nem bántani szeretném az ellenőröket, és a rendszert, hisz önök a jelenlegi rendszerből a legjobbat hozták ki, véleményem szerint. (Biztonsági őrök telepítése olcsóbb, mint a beléptető kapu). Örülök az őröknek, annak ellenére is, hogy év elején, és évközben több utasukat bántalmazták, zúzódásoktól a csonttörésig volt itt minden. Azóta megemberelték magukat.

Most mégsem emiatt írok. Tegnap a Móriczon miután felszálltam a villamosra, egy érdekes eset szemtanúja voltam. Biztonsági őrüket egy szakadtabb, koszos ember szólította le (nem hajléktalan, csak ápolatlan), és megkérte, hogy engedje fel. Emberük beállt az ajtóba és ellenállt, mindaddig, amíg egy fémpénz (színe alapján 100-as) dobott az dolgozójuk kabátjának zsebébe. Emberük belenyúlt a zsebébe, kivette a pénzt, majd elállt az ajtóból, ezzel szabad utat adott az ápolatlan embernek.

Ezt látva odamentem munkatársukhoz, akinek elmondása szerint „belepofáztam a munkájába”. Nem húztam fel magam rajta, hisz igaza van. Ő nem szól bele az én munkámba, nekem sincs jogom az övébe, csupán érdeklődni szerettem volna, hogy ez a 100 forintos jegy, milyen kedvezménynek minősül, és hány megállóra érvényes. Erre nem adott választ, és odébb ment.

Véleményem szerint az ellenőrzésük akkor ér valamit, ha kiszűrik azokat az embereket, akik társaságuknak nem fizetnek (ez a célja az egésznek). Ha a beléptetést végző személyzet megvesztegethető, akkor mit ér a rendszer?

A Budafoki útnál felszállt a villamosra 5 roma férfi, akik feltűnően hangosan beszéltek arról, hogy semmit nem ér ez a rendszer. 3 perc alatt lesétálják ezt a néhány megállót, és két hét alatt eddig sosem találkoztak ellenőrrel. Véleményük szerint a pénzt költhetnék másra is. Ők a Borároson szálltak le.

Remélem tegnapi élményeimmel bemutathattam önöknek cégük új, „hatásos” ellenőrzési rendszerét.

H.

komment komment Címkék: budapest bkv villamos utas panasz észrevétel biztonsági őr

Nagy az Isten állatkertje

BKV figyelő.hu

2008.11.19
15:04

És milyen kicsi a kerítés. Olvasónk lefotózott két tujázó fiatalt, akik a Combino villamos ütközőjén ülve, az ablaktörlő lapátba kapaszkodva közlekedtek. Vajon ha kárt tesznek a villamosban (pl. letörik a nem olcsó lapátot) ki fogják fizetni?

 

Tisztelt BKV Figyelő!
 
Szerdán, 11.12-én 15 óra után pár perccel az Erzsébet körúton vezetett az utam, gyalog az Oktogon felé. Kissé elmélázva szemléltem a hömpölygő forgalmat, mikor észrevettem, hogy a Király utcai megállóba érkező Combino hátulján két potyautas kapaszkodik az alaktörlőrúdba, fél fenékkel a gumiütközőre telepedve. A két fiatal, egyetemista-forma srác látszólag teljesen nyugodtan társalgott, a megállóban "leszálltak", majd indulás előtt újra elfoglalták a helyüket a villamos ütközőjén.
 
Tudván, hogy a tujázókat már nem érem el, legalább egy képet akartam lőni az éppen kéznél lévő telefonommal. Ezért siető léptekkel elindultam a megálló irányába, de sajnos a hotel előtti diplomataáradat meggátolt abban, hogy több és jobb képet készíthessek a két delikvensről. Igyekezetem eredménye a levelemhez csatolt egyetlen fénykép, a villamos továbbindulása pillanatában.
 
Kérném tehát az önként jelentkezőket, akik mulasztásomat pótolva helyettem is felvilágosítanák a fiatalembereket a biztonságos, balesetmentes közlekedés alapelveiről.

Dr. Tux Richárd

komment komment Címkék: budapest bkv utazás combino villamos utas éstrevétel

A szlovákok megcsinálták

BKV figyelő.hu

2008.11.19
06:59

November 18-tól a szlovák fővárosban már SMS-jegyet vásárolhatnak maguknak a tömegközlekedést választó emberek, aminek előnye, hogy gyorsan, bármikor megvásárolható.

A tömegközlekedési cég nem bonyolította túl az SMS-jegy rendszerét. Az új jegy igénybevételéhez nem kell mást tenni, csak elküldeni egy üres SMS-t a 1100-as telefonszámra, és megvárni a visszaigazoló üzenetet, ami két perc késleltetéssel érkezik meg a telefonra. Az SMS ára 24 korona (0,8 euró vagyis kb. 220 forint), és 70 percig bármelyik járaton való utazásra, valamint átszállásokra is jogosítja az utast.

 



A szlovákiai T-Mobil valamennyi ügyfele használhatja ezt a szolgáltatást, az Orange-nak pedig csak az előfizetési szerződéssel rendelkező ügyfelei. A harmadik mobilszolgáltató, az O2 november végén teszi lehetővé mobilosainak a virtuális jegyvásárlást.

 

Miben jobbak még a szlovákok?

Olyan jegyrendszerük van, ami nem az utasok kizsákmányolásán dolgozik, hanem igazságos, és korrekt. Különböző jegyek válthatók a járművekre, amik 10 perctől egészen 90 percig érvényesek. Tehát az utas 5 megállóra kevesebbet fizet, mint az, aki a vonal teljes hosszán utazik. Természetesen ezek a jegyek átszállásra is feljogosítanak, azaz a 10-30-60 perces jegyekkel korlátlanul közlekedhetünk a városban.

A közlekedési cég amit tud, házon belül intéz, tehát nem szervez ki alvállalkozóknak olyan feladatokat, amiket maga is el tud végezni. Kevesebb megtömött zseb, nagyobb megtakarítást jelent.


Részlet a Pozsony weblapjáról:

POZSONY (BRATISLAVA)

Hálózat: Pozsonyi Közlekedési Vállalat autóbuszok, villamosok és trolibuszok sűrű hálózatát működteti. Az éjszakai járatok a város legtávolabbi részeit is átszelik, az éjszakai buszok az utasok jelzésére állnak meg.

Menetjegyek: a helyi tömegközlekedési eszközökben a menetjegyek meghatározott ideig érvényesek - 10, 30 vagy 60 percig. A 30 perces jegy hétvégén és ünnepnapokon 45 percig, a 60 perces pedig 90 percig érvényes. A menetjegyek minden közlekedési eszközön és mindkét városi zónában érvényesek. Minden menetjegy átszállójegy is.

Az utasok vásárolhatnak kedvezőbb árú jegyeket is, amelyek 2 vagy 4 útra érvényesek. A Közlekedési Vállalat turistajegyeket is forgalmaz, ezek 1, 2, 3 vagy 7 napig érvényesek.

Pozsonyban a menetjegyeket már az utazás előtt meg kell vásárolni. A jegyek az erre szolgáló automatákban, trafikokban és az állomásokon kaphatók, és az utazás megkezdése után azonnal érvényesíteni kell őket a közlekedési eszközökön.

Menetjegyárak: 10 perces menetjegy 14,- Sk, 30 perces menetjegy 18,- Sk

komment komment Címkék: budapest telefon bkv szlovákia sms post jegy bkvfigyelo

Véleményem az egyesített bérletről

BKV figyelő.hu

2008.11.18
16:29

Tegnapi postom, és a zónás rendszer tervezete nagy vitákat generált, sajnos a kommentelők 80%-a félreértette a javaslatot és a mondanivalómat, ezért torkollott majdnem anyázásba a beszélgetés.

Egész délután azon voltam, hogy megértessem a kommentelőkkel, miért nem jó a BKV-bérlet megszüntetése. Írtam a kommenteket, ütöttem a billentyűket rendesen, de sajnos mindig félreértés lett a beszélgetés vége, így sok értelme nem volt egész délután itt ülnöm. Most, ebben a postban még egyszer, utoljára leírom, mi a bajom a „BEBesítéssel”.

Mindenekelőtt leszögezem, hogy örülök, hogy olcsóbb lesz a bérlet jövőre azoknak, akik eddig is BEB-et használtak, magam is ezzel a bérlettel járok 2006 óta. Annak nem örülök, hogy olyannak is egyesített bérletet kell majd venni, akinek semmi szüksége nincs erre.

Jelenleg a BKV és a BEB bérlet között 800 forint eltérés van. Ebből a 800 forintból kap valamennyit a MÁV és a Volán azért, hogy a bérlettel az ő járataikon is utazom, Budapest határain belül. Jövőre viszont csak BEB bérlet lesz Hagyó Miklós elképzelései szerint. Jövőre a BEB olcsóbb lesz, 150 forinttal, viszont drágább lesz, mint a BKV 6-700 forinttal. Én megértem, hogy ezzel a 7,8%-os emeléssel a BKV utas, most többet kap, és ezzel semmi probléma nincs. Azzal van a bajom, hogy azt is erre a bérletre kötelezik, akinek semmi szüksége nincs rá, mert sem a MÁV, sem a Volán nem esik neki útba, nem is jár arra, amerre ők laknak.

Nem a kedvezményes bérletet venném el, hanem meghagynám a BKV bérletet is, annyival olcsóbban, amennyit a Volánnak és a MÁV-nak fizetnek. (Információim szerint ez havi 100 forint). Nem sok pénz, évi 1200 Ft megtakarítás fejenként, de 9 hónap alatt nekem pl. egy nyári Volán bérletem árát jelenti ez. Tehát kevés ez az 1200 forint, de az ember még ennyit sem fizet szívesen azért, amit nem használ. Ezért nem értem, miért nem lehet az egyesített bérlet mellett meghagyni a BKV bérletet is, azoknak akik annyira szarrágóak, mint én. Miért fizettetnétek ki velük ezt a pénzt?

Leszögezem, itt nem a ti kedvezményeteket venném el, örülök az olcsóbb bérletnek, nem vagyok hülye. Csak az újabb, igazságtalan rendszerrel nem értek egyet. Miért dőltök be az újabb kampánydumának? (Az áremelés mellé, többet kapsz).

Az utasok nagyobb része, 80-90%-a semmivel nem kap többet, csak többet fizet. És tudjátok miért? Mert szarban van a Volán, és a MÁV is. Így akarják a két céget több pénzhez juttatni. Már azzal is kifizettetik a viteldíjat, aki nem is használja a szolgáltatást, még csak köze sincs hozzá. Jó húzás ez, politikusaink szeretnek ilyennel játszani. Mindig a becsületes, fizető emberek szopnak. Ez az élet rendje.

komment komment Címkék: budapest vélemény bkv post bkvfigyelo hagyó beb publ.

Skodával pótolják a villamost

BKV figyelő.hu

2008.11.18
15:39

Úgy néz ki a BKV rájött, hogy nem elég a bérletek és a jegyek árát emelni, ezért a pénzért már a szolgáltatás színvonalán is emelni kell. Nógrád Volános kék Volvo és sárga Ikarusok után, itt az új villamospótló, a Skoda Octavia. Szálljatok be bátran, és mutassátok fel a bérleteteket a sofőrnek!:) /A képért külön köszönet a Parkoló blognak!/

komment komment Címkék: budapest vicc bkv autó hülyeség villamos villamospótló

Negyven percet várt a trolira

BKV figyelő.hu

2008.11.18
07:16

Olvasónk hoki meccsre igyekezett, amit a BKV miatt majdnem lekésett. 40 perc megállóban való várakozás után megpróbálta felhívni a BKV-t, de a tudakozótól kapott telefonszámokon nem tudta elérni a BKV-t. A trolik egyébként nagyon rossz állapotban vannak. Október 20. környékén utaztam a 78-as trolival, aminek útvonalán (oda-vissza) 3 lerobbant buszt láttam…

Hello Figyelő!

Kicsit korábban már megírtam, hogy miért nem járunk munkába Feleséggel és pocaklakóval a helyes kis közösségi közlekedést használva, de most már lassan odáig jutok/jutunk, hogy egyéb esetekben is más eszközökre szorulunk.

Történt, hogy egy egészen egyszerű útvonalat követve szerettünk volna eljutni a magyar-horvát hoki meccsre szombaton, úgy negyed öt körül.

77-es troli, Vezér út és Egressy út sarka. Troli éppen elmegy, szóval van idő beszaladni a boltba, hogy vegyünk a meccsre valami rágcsálnivalót, vagy akármit. Úgy kb. nyolc percig tarthatott a dolog, irány a megálló, telefon a haveroknak, hogy kb. tíz perc és ott vagyunk a Stefánia és az Egressy sarkán - öt megálló, mondjuk, vagy hat, nem lehet vészes a dolog.

A következő telefont fél órával később eresztettem meg, még mindig ugyanott, a troli ugyanis csak nem akart jönni. Miközben az ellenkező irányba elment három, s miközben a menetrend szerint jönnie kellett volna háromnak.

Jó, gondoltam csak rákérdezek, hátha valaki a BKV-nál tudja, hogy mi a gond. 198, mondjanak egy számot. Az első szám nyolcvanas, azt mobilról nem lehet hívni. A második helyi, budapesti, szuper - azt nem veszik fel, persze.

Itt aztán abbahagytam, inkább telefonáltam még egy havernak, hogy vegyen föl a meccsre menet a megállóban. Megjegyzem, mire odaértünk, leparkoltunk, akkor jött az első troli, tehát gyakorlatilag négy-öt járat kimaradhatott...

Megjegyzés 2.: ezt nem először játssza velem a 77-es troli, többször jártam úgy reggel hét-nyolc között, hogy nem volt kedve jönni húsz-harminc percig, pedig akkor hat-nyolc percenként jár, legalábbis a menetrend szerint...

komment komment Címkék: budapest bkv késés menetrend utas panasz észrevétel troli

Nem sokat ér a BKV ellenőrzési rendszere

BKV figyelő.hu

2008.11.17
18:27

A BKV-figyelő cikke után az Index riportere letesztelte a BKV új ellenőrzési rendszerét. Felszálláskor ellenőrizték, hogy van-e jegye, de arra senki nem figyelt, hogy lyukaszt-e, így akár ingyen is utazhatott volna. Több alkalommal letesztelte a rendszert, és egyszer sem találkozott ellenőrrel. Videó:  

komment komment Címkék: budapest index bkv videó villamos bérlet jegy biztonsági őr ellnőrzés

Hagyó ránk erőlteti az egyesített bérletet?

BKV figyelő.hu

2008.11.17
15:23

A napokban a BKV-figyelőn is megjelent egy hír, miszerint a BKV jövőre is emeli a tarifáit, ez az emelés 7,8% lenne. Mára kiderült, hogy nem drágább lesz, hanem olcsóbb, méghozzá egy egyesített bérlet (továbbiakban BEB), akik eddig BKV bérletet használtak, számukra lesz tarifaemelés, és nagyobb szívás.


Hagyó Miklós javaslata szerint jövőre teljesen megszűnne a BKV bérlet, és a pénztárakban csak BEB bérletet forgalmaznának, ami Budapest közigazgatási határain belül, érvényes BKV-ra, MÁV-ra és Volánra, tehát aki az agglomerációban él, nem csak a BKV-t használja, az ezzel a bérlettel csak nyerhet. Aki viszont csak BKV-zik, az ismét szív, mert drágábban fog utazni.


A BKV utasnak jelenleg nincs választása. Fizet a villamosért, fizet a metróért és fizet a buszért is, ha bérletet vesz, ugyanis nincs bontott bérlet. Ha én busszal utazom csak, akkor is meg kell vennem a bérletet, ugyan úgy, mint annak, aki egész nap közlekedik BKV-n, föld alatt, és föld felett. Most már nem csak ezért fogtok fizetni, hanem a vasútért és a Volánért is, mert Hagyó úr ezt szeretné.


Többször javasoltam már, hogy a BKV bérlet legyen ágazatokra, vagy zónákra bontva, és csak azért fizessünk, amit használunk. Így jóval olcsóbb lehetne a bérlet, és talán az is megvenné, aki eddig bliccelt. Hagyó úr ehelyett azokkal is fizettetné a MÁV-ot és a Volánt, aki nem is használja.


Véleményem szerint, akinek praktikus az egyesített bérlet, az 2006-óta már használja, akinek nincs szüksége rá, az megveszi a sima bérletet. Miért kell ezt is kényszerrel ráerőltetni a budapestiekre?


Egy olvasónk javaslata a zónásított rendszerről:

 

Tisztelt Önkormányzat / BKV!

 

Kezembe került a BKV legújabb tarifatervezete, mely az áremelésen túl nem sok kedvezményt ad a közösségi közlekedést választóknak Továbbra is akinek a munkahelye biztosítani tudja a parkolást, annak (egyre) olcsóbb gépkocsival közlekedni főleg a peremkerületek és az Agglomerációból.

 

Számoljunk utána. Kb. 9000 Ft felnőtt bérlet árából kb. 35 liter benzint lehet vásárolni, mellyel még egy régebbi kocsi esetén is kb. 400 km-t lehet megtenni, így ha a lakás-munkahely távolsága 10-12 km-en belül van lényegesen olcsóbb, kényelmesebb kocsival járni, ahol nem zaklatják az embert az agresszív ellenőrök, agresszív kötekedős kisebbségek, és nem csövesek között bűzben kell utaznunk.

 

Lényegesen kedvezőbb lenne viszont azaz elgondolás hogy megújítsuk a tarifatervezetet, de nem egekig történő áremeléssel, hanem valami ésszerűbb módon. Javaslom az alábbi alternatívák megvitatását, bevezetését:

 

BÉRLETEK:

 

- Az éves bérlethez hasonlóan lehetne 2 havi illetve negyedéves bérletet bevezetni, mely egy szelvényen lenne rajta, így az előállítási költség is alacsonyabb, valamint egyszeri sorbanállást igényelne, tehát a zsúfoltság is csökkenthető lenne a pénztáraknál. A 2 havi bérlet ára 10%-al a 3 havi bérlet ára 15%-al lenne olcsóbb mint a sima havibérlet.

 

- Mivel sok esetben az ember a munkahelyéhez közel lakik, így pl. a kertvárosi részen egyáltalán nem éri meg összevonalas bérletet venni, hiszen 5-10 megálló utazására gazdaságtalan. Ezek az emberek is vagy kocsival, vagy blicceléssel próbálják ellensúlyozni a veszteségeket. Erre lenne megoldás az alábbi un. Zóna-bérlet rendszer bevezetése.

 

A dolog lényege hogy Budapest belvárosi része (kb. a Hungária körgyűrűn belül eső területek valamint Belbuda ) egy Belvárosi zóna lenne. Általában sokan ide járnak be dolgozni/tanulni/ügyet intézni. Ennek a belvárosi Bázis bérlet ára kb 3000-3500 Ft lenne) Ehhez a Belvárosi zónához lehetne megváltani külöböző térségek kiegészítő bérletét pl 1000 Ft-ért, természetesen távolságtól függően. Így pl aki újpalotáról a Belvárosba jár, az váltana egy Újpalotai Zóna bérletet valamint egy Belvárosi zónásat. kb 4500 Ft lenne. Ez már lényegesen kedvezőbb alternatíva a gépkocsizással szemben.

 

Aki pl Csepel kertvárosban lakik és a környékén - pl: Pesterzsébeten dolgozik az megváltaná a Csepeli és a Pesterzsébeti térségre érvéynes zónabérletet (összességében kb 3000 Ft-ba kerülne) ezért nem érné meg bliccelni ugyanakkor csak ezekben a térségekben használhatná.

 

JEGYEK:

 

A Zónabérlethez kapcsolódóan célszerű lenne időalapú jegyek bevezetése is: 15, 30, 45, 60, 90 perces időtávra, mivel a jelenlegi rendszer eléggé igazságtalan, és a kornak nem megfelelő. Nem SMS-jegyes hülyeségekkel kellene foglalkozni, hanem a vonaljegyek mielőbbi átalakítását időalapú jegyre.

 

Gondoljunk bele pl az Astoriától a Rákóczi téri vásárcsarnokra 2db jegyet kell érvényesíteni, ugyanakkor Újpestről Kőbányáig utazni 1 jeggyel történik ( ami kb 10-szeres távolság).

 

Valóban 20 év óta nem sikerült elérni az időpecsételős jegykezelő készülékek felszerelése minden járatra, és lehet hogy első körben drága, de megérné ( a tanácsadók pénzéből kb az egész csippkártyás dolgot meg lehetett volna már csinálni, de gondolom még vagy 20 évig nem lesz bevezetve) Elég lenne minden buszba csak 1-et beszerelni, - melynek nem lenne akkora egetverő költsége , de normálisan karban kellene tartani, máris kedvezőbb jegyrendszert lehetne bevezetni.

 

Kérném mielőbb dolgozzák ki az olcsóbb, kedvezőbb bérletkonstrukciókat, bízom benne hogy eredménye képpen több autós utas fog átülni a BKV-ra.

 

Tisztelettel: K.Zoltán

Teljes térképért kattints a képre!

komment komment Címkék: budapest bkv utas javaslat bérlet jegy észrevétel bksz beb

Verekedős buszvezető az Andrássyn

BKV figyelő.hu

2008.11.17
07:10

Múlt héten a szabálytalankodó biciklisekről beszéltünk, most a szabálytalankodó buszosok következnek. Leszorítják a bicikliseket, nem ismerik a KRESZ-t és a problémákat ütéssel oldják meg:

Tisztelt BKV!
 
Panaszt szeretnék tenni az egyik sofőrjük ellen.

Az Andrássy úton haladtam kerékpárral, az Oktogontól a Kodály Körönd felé, a gyalog- és kerékpárút mellett az úttesten, szabályosan. Hátulról közeledett a busz. Közvetlenül mögém érve a sofőr elkezdett türelmetlenül dudálni, aztán előzés közben nemcsak minimális oldaltávolságot hagyott, hanem a busz oldalát is elkezdte rámhúzni, egyértelműen azzal a szándékkal hogy a járdaszegélyhez szorítson. Amikor látta, hogy nem tágítok, és egyenes vonalban haladok tovább, akkor először fékezett (én is, mivel nem volt helyem továbbmenni, de különben is őrültség lett volna egy szabálytalan előzéssel próbálkozni jobbról), ezután élesen balra kormányozta a buszt, ezzel megszüntetve a veszélyeztetést. Nem sokkal később beállt a dugóba. Ezt kihasználva balról előztem, hogy megbeszéljük a dolgot. Ő az ablakon kihajolva, hátra fordulva ordibált velem, és amikor mellé értem, akkora ütést mért a sisakomra, hogy meglódult a fejem. Hangsúlyoznám, hogy ez az ütés menet közben ért, mert az volt a célom hogy eléállok, hogy nehogy esetleg elindulva nekiszorítson a másik sávban haladóknak. Ezzel súlyosan veszélyeztetett engem. A "beszélgetésből" kiderült, hogy nem tud különbséget tenni a kerékpárút és a gyalog- és kerékpárút között, és fogalma sincs a KRESZ 13.§-ának (2) bekezdéséről, aminek értelmében az adott helyen szabályosan használhatom az úttestet. Elmondta még, hogy nemrég vizsgázott, és sértésnek vette, hogy egy "szar biciklis" mondja meg neki a szabályokat. Én 1990-ben vizsgáztam, és idén frissítettem fel az ismereteimet. A történtek alapján azt kell mondanom, hogy jobban ismerem, és jobban tiszteletben is tartom a KRESZ-t, mint ő.


A sofőr egymás után háromszor követte el a közúti veszélyeztetés bűncselekményét: amikor hátulról közvetlen közelről rámdudált (ez alkalmas mások megijesztésére, és így balesetet idézhet elő, ráadásul a KRESZ is tiltja), amikor a járdához próbált szorítani, és amikor menet közben megütött. Nem is kell mondanom, hogy ez utóbbi testi sértés is.
 
Az incidens (nov. 12) 17:10-kor történt, a busz járatszáma 105-ös, a rendszámot sajnos nem írtam fel a helyszínen, emlékeim szerint BPO-735.

A sofőr a korai 20-as éveiben járhat, sötét hajú, "kölökgólya képű", és magas fekvésű éles hangja van (igaz, én csak kiabálni hallottam), Rudolf Péternek van hasonló hangja. Elnézést a szokatlan személyleírásért, de csak így tudom körülírni. Egy esetleges szembesítéskor bármikor felismerem.
 
Úgy gondolom, hogy ez az ember phichológiailag alkalmatlan a gépjárművezetésre. Nem tartom szerencsésnek, hogy ilyen emberek is vezethetik a BKV buszait. Tanúkat nem kerestem a helyszínen, mert közben már továbbhaladt a forgalom, ahhoz meg nem volt cérnám, hogy a következő megállóban keresgéljek az utasok között.

Ezt a levelet a VI. kerületi rendőrkapitányságnak és a Magyar Kerékpárosklubnak is elküldöm.
 
Üdvözlettel: XY

komment komment Címkék: budapest bkv busz bicikli kresz panasz észrevétel vezető

Tojik a BKV az utastájékoztatásra

BKV figyelő.hu

2008.11.16
10:24

Biztos többetekkel előfordult már, hogy ismeretlen helyre kellett mennetek, ahol még sosem jártatok. Az utastájékoztató rendszernek ilyenkor van a legnagyobb haszna. Jó látni a következő megállót, az átszállási lehetőségeket, esetleg a busz útvonalát. A BKV úgy gondolta, hogy erre nincs szükség, ezért a 2 hónapja megszűnt járatait ajánlja átszállási lehetőségként a járművek tábláin, és a metrótérképen is.

Tisztelt BKV-figyelő!

 

A minap utaztam a 19-es villamoson, ami számomra egy új járat, ugyanis gyerekkoromban utaztam vele utoljára, amikor még jó UV-k jártak rajta. A villamos vonalán azóta sok minden változott, ezért kénytelen voltam a tájékoztató táblát megnézni útközben, mégis hol tudok átszállni és mire, és hogy mégis merre megy a villamos. (képet csatoltam).

 

 

Sajnos a villamosban semmilyen tájékoztató nem volt, a vezető nem mondta még a megállókat sem, digitális utastájékoztatás pedig nem volt, így az ablakban lévő táblákat nézegettem. Meglepődve tapasztaltam, hogy olyan járatok szerepelnek rajta többségében, amik már több mint két hónapja megszűntek. Szerencsére az utasok rendesek voltak és segítettek, így nem vesztem el túlságosan Budán.

 

 

A BKV miért veszi ennyire semmibe az utasokat? Miért szarik a tájékoztatásra?

 

 

Kl.

 

Üdv, Figyelő!

A kék metró Deák-téri megállójában várakoztam pár napja, amikor a térképet nézegetve észrevettem, hogy még mindig a régi járatok vannak feltüntetve rajta... 2 hónap alatt nem voltak képesek lecserélni az összes térképet, többek között Budapest legforgalmasabb állomásán! Hány száz, ezer turistát és egyszerű városlakót téveszt meg a BKV nap mint nap?

Üdv: Attila

A buszok többsége már több mint 2 hónapja megszűnt

 

komment komment Címkék: budapest kép bkv metró villamos utas tájékoztatás észrevétel

Nem állt meg a füstölő villamos

BKV figyelő.hu

2008.11.15
09:46

Felelőtlen BKV-sokról alig néhány napja írtunk itt a blogon. Akkor egy 7-es busz füstölve, a 214-es busz nyitott ajtóval közlekedett. Most egy 1-es villamos ment tovább füstölve, hiába nyomták a vészjelzőt az utasok:

Kedves BKV-figyelő!

Ma (november 11.) reggel kb. 8.20-kor szálltam fel a Lágymányosi híd felé közlekedő 1-es villamosra a Vörösvári úti rendelőintézetnél (az utolsó kocsira). Az Árpád hídon már mindenki gyanakodva szimatolgatott, hogy mi lehet ez a penetráns büdös szag, valami biztosan éghet. A szag egyre intenzívebb lett (gondolom, valamelyik vezeték vagy szigetelése égett), mígnem az Árpád hídi megállót elhagyva füst kezdett felszállni a kerekek közül, mire az egyik utas megnyomta a vészjelzőt, és az utolsó két kocsit mindenki elhagyta.

A villamosvezető annyira lelkiismeretes volt, hogy nem engedte, hogy aggódjunk, így be sem mondott semmit, hogy mi történt, esetleg hogy szálljon le mindenki, sőt, azzal sem idegesített fel minket, hogy hátrajött volna, hogy megnézze, vajon miért nyomták meg a vészjelzőt és miért szállt le pánikszerűen kb. százötven ember.

Füstöt és bűzt húzva maga mögött folytatta tovább útját, és teljes lelki nyugalommal vette fel a következő megállókban az utasokat.

Csak én érzem úgy, hogy ez felelőtlen magatartás?

(Sajnos abban a pillanatban nem gondoltam arra, hogy a villamos számát felírjam, mert azt figyeltem, valamelyik lehetőségnél nem fordul-e vissza a végállomásra, de a következő villamos utolsó kocsijának a száma 4298 volt.)

Németh Csilla

komment komment Címkék: budapest hiba bkv villamos utas panasz 1 es észrevétel

A romák ingyen utaznak?

BKV figyelő.hu

2008.11.14
12:25

Azt mát a budapestiek megszokták, hogy az „elit” járatokon (28-as, 24-es, 21-es villamosok) sosincs ellenőr, ugyanis olyan kerültekben járnak, ahol felesleges ellenőrizni és büntetni, mert együttműködés helyett, inkább megverik, ledobják az ellenőrt a villamosról. Olvasónk most azt kifogásolja, hogy a Combino villamoson mindenkinek elkérték a jegyét és a bérletét, kivétel egy roma férfinek, akit az ellenőr még csak meg sem szólított. Vajon az ilyen „elit” járatokon miért nem alkalmazza a BKV a hadseregét? Miért nem kérik a rendőrök segítségét az ellenőrzésnél? Miért kell eltűrnünk, hogy amíg mi fizetünk a szolgáltatásért, embertársainkat még csak meg sem szólítja az ellenőr? Részlet olvasónk leveléből:

Tisztelt BKV!
 
Ma reggel a 6-os villamoson (2018 Combino) ellenőrök végezték a munkájukat. Mindenkitől kérték a bérletet, egy hölgyet meg is büntettek. A villamoson tartózkodott egy roma közepkorú úr, akinek szemmel láthatólag nem volt bérlete. Az ellenőr tőle nem kért semmit, de még azt sem mondta neki, hogy ejnye-bejnye.
 
Kérem, válaszolják már meg nekem, hogy milyen alapon válogatják Önök az utasokat? Miért kell nekem havonta 8250 HUF-ot fizetnem Önöknek (+ az adó amit fizetek, amíg megszerzem ezt az összeget) ?
 
Kérem vizsgálják ki az esetet!
 
2008.11.13-án történt az eset 9.30-kor a Nyugatitól tartott a villamos az Oktogonig.

komment komment

Lassan megtelik a busztemető

BKV figyelő.hu

2008.11.14
06:59

A BKV Óbudai busztemetője lassan megtelik. Ide kerülnek azok a buszok és trolik amikből a szerelők kiszedték az alkatrészeket, hogy másik, rossz járművekbe átehessék őket. Sajnos a BKV-nak annyira nincs pénze, hogy az alkatrészbeszerzés is bizonytalan, ezért használják donornak a sérült járműveket. (Az egyik napilap szerint már a bérek kifizetéséhez is hitelt venne fel a cég). A legrosszabb, hogy a leépített trolik között a legújabb Solaris is helyet kapott.

Ugye senkiben nem merül fel a kérdés, hogy a kimaradó járatokat miért nem tudják pótolni, és hogy a villamospótlásokat miért alvállalkozó csinálja?

Szeretnék néhány információt megosztani veletek, válaszolni egyesek kérdésére, vitatkozni azokkal akik a járművezetőket szidják. Két hete megjelent egy írás a blogon, ahol a felháborodott anyuka szidta a troli igazgatóságot, amiért elvette az alacsonypadlós járműveket tőle, holott az neki jár!

Érdekes hozzáállás! Na, már most; a napokban előkerült a kocsi mennyiség és  bemásoltam a paraméterkönyv adatait a kocsiállományról. Ez alapján tisztán látszik, hogy a trolinál szegény ZIU 9-ek már mehetnének a bontóba.  Van 84 db GVM (IK280); 15db 435-ős; 1db 411-es; 15db 412-es és 15db Solaris ( a 605-ös Tanuló kocsinak átalakítva ). Ez 99 db csuklós és 31 db alacsonypadlós szóló kocsit jelentene. Azaz a 130-ból kellene kiadni 119-et. Matematikailag megoldható lenne, ha az Index nem cikkezne arról, hogy Óbudán állnak a trolik és a garázsban nem a csatolt képek fogadnák az embert.

A háttérben látható buszok talán magyarázatok arra miért is a Volán adja a villamos pótlást. Innentől kezdve egyenes a kérdés miért mennek még a ZIU-k és miért nincs gép a garázsban, ha csere kellene.

További szép napot mindenkinek: Jurtás

komment komment Címkék: budapest bkv busz képek leépítés utas észrevétel garázs troli

Jön az egy órás metrójegy, és a kerékpárbérlet

BKV figyelő.hu

2008.11.13
15:46

Számos változás várható a jövő év január 1-jén hatályba lépő új BKV-tarifarendszerben, tudta meg az Index. A cég felügyelőbizottsága a változtatások zömét jóváhagyta, a végső szót a fővárosi közgyűlés mondja ki.

Hatvan perces időalapú metrójegy lesz, megszűnik a drágább éjszakai jegy, olcsóbb lesz a napijegy, kiegészítő kerékpárbérletet lehet majd váltani - ilyen változtatási javaslatokról tárgyalt legutóbbi ülésén a BKV felügyelő bizottsága. A javaslatok jelentős részét a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nyújtotta be.

Jóváhagyták a tervezett 7,9 százalékos tarifaemelést, így tehát a vonaljegy 290 forint, a dolgozó bérlet 8900 forint, a diák-nyugdíjas bérlet pedig 3500 forint lesz, ha a fővárosi közgyűlés november végi ülésén jóváhagyja az előterjesztést.

A legfontosabb változás az lesz, hogy bevezetik a 60 perces metrójegyet. Ez azt jelenti, hogy a jegylyukasztástól számított egy órában bármerre mehet, bárhol átszállhat az utas (vissza is fordulhat), nem kell új jegyet vásárolni. A BKV tervei szerint később a felszíni közlekedésben is be lehet vezetni az órás jegyet, de ehhez több busz jegykezelő automatáját időpecsétessé kell alakítani (ami rányomtatja a jegyre a kezelés időpontját). A 60 perces menetjegy ára annyi lesz, mint egy sima menetjegyé, azaz 290 forintba fog kerülni.

Várhatóan megszűnik a drágább éjszakai jegy, azaz az utas egy rendes menetjegy áráért vásárolhat jegyet éjszaka, nem kell többet fizetni érte. A napijegy 24 órás, a családi 48 órás, a turista 72 órás lesz, érvényességét nem az adott nap kezdetéhez és végéhez, hanem a váltás időpontjához kötik (azaz másnap is érvényes lesz egy ideig).

A napijegy árát az eredeti tervek szerint 1550 forintról 1650 forintra emelték volna, ám az fb elfogadta azt a javaslatot, hogy a praktikus menetjegyet tegyék úgy vonzóbbá, hogy leviszik az árát 1500 forintra. Aki tehát legalább hat járatot használna egy nap, annak már megéri inkább napijegyet váltani, hiszen 240 forinttal olcsóbban jön ki.

Az éves bérlet árát csak 4 százalékkal emelik (92 ezer 900 forintra), és hogy még vonzóbb legyen, nem egy szelvényből áll majd, hanem tizenkettőből. Sokan ugyanis azért nem vettek belőle, mert féltek, hogy elhagyják a drága bérletet. Az éves bérlet ára így alig lesz több, mint 10 havi bérlet ára.

Jó hír a bicikliseknek, hogy a havi bérlet mellé kiegészítő kerékpárbérletet lehet majd váltani (500 forint), azaz jövőre már nem kell külön jegyet váltani a szállított biciklire minden utazásnál. Az ülésen tájékoztató hangzott el arról, hogy népszerű a kismama bérlet: bő két hónap alatt 12 ezer darabot adtak el belőle.

 

(Index)

komment komment Címkék: budapest index cikk bkv 2009 bérlet jegy változások bkvfigyelő

Zsebre tette az utas bérletét

BKV figyelő.hu

2008.11.13
13:29

Tegnap, az egyik post bevezetőjében büszkén írtam arról, hogy  a BKV biztonsági őreik megemberelték magukat. Nem verekszenek, nem látni őket a TV-ben, kevesebb a panasz. Elszóltam magam sajnos. Itt a legújabb:

Tisztelt BKV Figyelő!
 
Leírnám kálváriám történetét:
 
2008 nov.8-án történt a Ferenciek terén.Az ellenőrök kérték bemutatásra a bérleteket. BEMUTATÁSRA. Ezzel szemben kikapta kezemből a bérletemet,kivette tokjából,és zsebre tette. Majd azt mondta: "Maga nem jogosult erre a kedvezményre!"

Évekkel ezelőtt nyugdíjas bérletem kettészakadt ahogy a tokból kivettem. Tixoval megragasztottam .Ez volt a baj. Kértem vissza,nem adta. Odaadtam a nyugdíjas igazolásomat,nem jó mert ilyen akárkinek lehet. A TAJ kártyámon rajta van hogy nyugdíjas vagyok?Nincs mert 1995-ben kaptam a kártyát. Az utolsó nyugdíjas szelvényem?Nincs,lakossági számlára utalják. Kedvezményes utazásra jogosító szelvény? Nem a BKV-ra vonatkozik. Végül nehezen személyi igazolványom hatására összefirkálva visszaadta bérletem.1947 jan 5-én születtem. Nem tudják megnevelni az ellenőröket?Milyen jogon teszi zsebre az én bérletemet,amikor jogosult vagyok rá?!Normális fizetős utasokat inzultálnak és ezt nem lehet viselni! 8 napon belül csináltassak új fényképes igazolványt,mert különben mi lesz?Ő csak megkérhet,és nem itélhet el. Mert vele ellentétben másnak modora van,és tud viselkedni!

Ő a "438". Én meg egy megbántott lassan 62 éves vérnyomás beállításon lévő nyugdíjas vagyok...
 
H. Ibolya

komment komment Címkék: budapest bkv utas panasz bérlet biztonsági észrevétel őr

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása
Mobil