Mozgásba hozzuk a várost!
BKV figyelő.hu
2008.11.26
15:29
komment komment
Címkék: budapest kép vicc bkv busz hülyeség utas észrevétel troli
Egy szőke nő a BKV legjobb buszvezetője
BKV figyelő.hu
2008.11.26
07:27
A BKV-figyelőt rengeteg kritika éri a publikált észrevételek miatt. Többen panaszkodnak arra, hogy a blogon csak a negatív észrevételek jelennek meg, pozitívak sosem. Mivel a blog teljesen interaktív (tehát az olvasók észrevételeire épül), arról is ti döntötök, mit olvasnak mások, és ezek közül mennyi észrevétel pozitív. Sajnos nagyon kevés pozitív észrevételt kapok e-mailben, és ami jön, az is rövid, így önálló postként nem felhasználható. Most egy csokorba szedtem őket, és egyszerre olvashatjátok az elmúlt hetek terméseit:
Tisztelt BKV!
2008. november 19-én, délután utaztam a 47-49V busszal (az Etele tér és a körtér között), amit egy szőke hajú, hölgy vezetett. A busz száma: 04.47 volt.
Buszvezetőjük szerintem cégük egyik példaképe lehetne. Minden elismerésem azoké a nőké, akik munkahelyükként a BKV-t választják, az Ikarus kormányát tekergetik. Nem könnyű munka ez, rengeteg odafigyelést, és energiát igényel. Munkatársuk az összes női vezetés, és szőkenős viccet 10 perc alatt megcáfolta, ugyanis gyorsan, pontosan és biztonságosan vezetett, odafigyelt az utasokra.
Minden olyan utast megvárt, aki a busz felé futott, a felszálló utasokat nem sürgette az indulásjelző szabálytalan használatával. A busz után szaladó utasok bevárásával is tudta tartani a menetrendet, egy perc késést sem szedett fel. Tehát, teljesen utasbarát volt.
Kérem, hogy munkatársukat részesítsék munkáltatói dicséretben, és ezzel ismerjék el munkáját, ösztönözzék arra, hogy továbbra is ilyen utasbarát módon végezze munkáját.
Kérem a fejleményekről tájékoztassanak!
M.
Tisztelt BKV-figyelő, Tisztelt Olvasók!
A BKV és a BKV dolgozókra érkező panaszokat mindennap olvashatunk, dicséretet viszonylag ritkán. Fontosnak tartom, hogy a pozitív példákat is kiemelni, ezzel is ösztönözve a minél magasabb színvonalú munkavégzést. A jellemzően megjelenő panaszokkal nem szoktam találkozni. Úgy látszik, én mindig átlagos vezetőkkel utazom.
A mai (2008.11.24) reggel eltért az átlagtól, pozitív irányba. A BPO 417 frsz. busszal volt szerencsém utazni a 7E viszonylaton. A kolléga rendkívül finom mozdulatokkal, kitűnő közlekedési előrelátással vezette a járművet, alig lehetett észrevenni egy-egy gyorsítást, vagy fékezést. Természetesen ehhez szükség van a közlekedési partnerek együttműködésére is. Saját magamról tudom, hogy milyen jól esik, néhány jó szó az utasoktól. Éppen ezért buzdítok mindenkit, hogy ne csak a hibákat vegyük észre!
(Mielőtt az a vád érne, hogy önmagamat dicsérem, megjegyezném, hogy én villamost vezetek, busszal csak utasként járok.)
Üdvözlettel: MC-barát
Szervusz BKV figyelő!
Kivételesen egy pozitív tapasztalatomat szeretném Veled és az Olvasókkal megosztani, kissé hosszas bevezetővel, és rövid, de velős csattanóval.
Történt pedig, hogy kb. két hónapja elveszett minden iratom, beleértve a diákigazolványomat is. Hogy ezek pótlása micsoda hacacáréval jár, ezt mindenki tudja, rendőrségre menni, bejelenteni, szaladgálni a különböző hivatalokba stb. Természetesen az ember nem csináltat meg minden igazolványt azonnal, mert "hátha visszaküldik". Nos én kb egy kerek hónapot vártam erre, addig persze a rendőrségi papírommal futkorásztam mindenhol, ha megállítanak is, tudom bizonyítani, hogy mi itt a fennforgás. Egy hónap elteltével belefogtam az irataim pótlásába. Mint kiderült, a diákigazolvány legyártási ideje 5-6 hét (mikor a személyit két hét után postázták - erről ennyit), ráadásul még ideiglenes diákot sem kaptam, nem is tudom, külön kellett volna kérnem?
Szóval az állapot a fentiekben leírt. Múlt héten villamosra pattantam a Blahától a Nyugatiig. Úgy az Oktogon magasságában jártunk, mikor meghallom az ismerős mondatot: "Jegyeket, bérleteket kérném ellenőrzésre". Gyorsan előkaptam a bérletem (szigorúan diákigazolvány tartóban - diák nélkül), ellenőr bácsi megköszönte, de megkért, hogy a diákmatricát is mutassam meg. Mondom neki fél perc, előkotrom a papíromat a táskámból. Na ebben a pillanatban leizzadtam, mert emlékeztem, hogy előző este minden szirszar fecnit kiszórtam belőle, és áldozatul esett a rendőrségi papír is. Persze én meg tettem a hülyét, és kerestem, közben felvázoltam a történteket, ő meg csak bíztatott, hogy keressem nyugodtan. Már tiszta ideg voltam, mondom ha megbüntet, én felrobbanok, erre hirtelen megszólal: "Keresse csak tovább fiatalember, én addig előrébb megyek ellenőrizni, majd visszajövök." Innentől fogva kb. 25 másodperc telhetett el, és a villamos begurult a Nyugatihoz. Nekem ez a majdnem fél perc óráknak tűnt, és ahogy nyílt az ajtó, szinte menekültem ki a villamosból.
Utólag belegondolva röhögtem a markomba, hogy milyen hülye is volt az ellenőr, aztán egyszer csak kigyúlt a villanykörte a fejemben: nem hülye volt, hanem rendes! Hálás is vagyok, mert simán rámsózhatott volna valami zsíros büntetést, de mégsem tette (holott megérdemeltem volna), hanem elengedett, ezt pedig innen is köszönöm neki!
Üdv: Paleee
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
2008. november 25-én reggel fennakadás volt a 18/56-os villamosok közlekedésében, ugyanis a Tétényi útnál egy villamos meghibásodott. A Tétényi úttól a Csóka utcáig kb. 6-7 villamos torlódott fel, amiatt a Móricz Zs. Körtér irányába nem közlekedtek villamosok.
Én a 4048 – 4049 számú villamoson utaztam, ami a Csóka utcánál várakozott. A villamosvezető a hangosbemondón keresztül tájékoztatta az utasokat a problémáról („Figyelem! Sok villamos áll előttem, ezért csak lassabban tudok haladni”). Valószínű a többi villamosvezető is hasonlóan járt el, ugyanis a feltorlódott villamosokon csak 1-1 ember ült.
Ez az információ morzsa elég volt a siető utasoknak, akik a korlátokon átbújva a villamospótló busz megállójába siettek. Szerencsére a villamospótló busz vezetőjének volt annyi sütnivalója (valószínűleg tájékoztatták a problémáról), hogy nem a villamos mögé állt be, hanem az őt másik felén lévő megállóba, így szinte fennakadás nélkül, menetrend szerint eljutottam a körtérre. A villamospótló busz vezetője a Tétényi útnál több helyen is -emberségből- kinyitotta a busz ajtaját, hogy az utasok fel-le szállhassanak. Rendszámát és a pontos időpontot nem szeretnék megadni, nehogy a megállón kívüli ajtónyitás, és az embersége miatt elmarasztalják szegényt.
Örülök, hogy társaságuknál is vannak még igazi emberek.
István
komment komment
Címkék: budapest bkv post utas pozitív észrevétel dicséret bkvfigyelo
A fűtéssel spórol az alvállalkozó
BKV figyelő.hu
2008.11.25
17:33
Aki a kevés fizetése mellé valami kis kiegészítést szeretne szerezni az a BKV alvállalkozójánál ott spórol, ahol csak tud. Nyáron a klímával, télen a fűtéssel takarékoskodnak, így a megspórolt gázolaj után pótlékot kapnak fizetéskor.
Tisztelt BKV Figyelő!
Dél-Budán lakom, ahol a BKV több buszjáratát (114, 141, 213, 214) kiadta a VT-Transmannak alvállalkozásba. Ezzel önmagában még semmi probléma sincs.
Azzal viszont igen, hogy a VT-sek csak hírből ismerik a menetrendet. Ez azért van mert kevés az alapfizetésük és emellé a megspórolt gázolaj után jár nekik "gázolajpénz". A spórolásra több módszerük van.
A legegyszerűbb, hogy buszt nem fűtik télen, nyáron nem, vagy csak alig használják a légkondicionálót, hogy kevesebbet fogyasszon. Másik bevett szokásuk, hogy a külső megállókban ahol nincs felszálló és csak 1-2 leszálló van "elfelejtenek" megállni, amit ha az ember számon kér rajtuk különböző kifogásokat találnak ki. Viszont ami a leg dühítőbb és legszembetűnőbb a menetrendek semmibe vétele. A belső végállomásokról a járatok még pontosan indulnak, ám a külső végállomásra már 5-6 perc késéssel ér be, visszafelé pedig előbb indulnak, hogy a belső végállomásra pontosan érkezzenek meg.
Már nem egyszer jártam úgy utastársaimmal együtt, hogy a megadott időpontban a külső végállomástól alig 4 percre lévő megállóban már rég ott sem volt a busz. Mindennapos a mérgelődés a környék buszmegállóiban. Ha a vonalakat ellenőrzik akkor 2 napig minden járat úgy megy ahogy kell, majd az ellenőrzések végeztével minden visszatér a "normális" kerékvágásba,
Üdvözlettel: Vakond97
komment komment
Címkék: budapest bkv utas panasz észrevétel alvállalkozó vt transman
Fejlődik az utastájékoztatás
BKV figyelő.hu
2008.11.25
15:44
Egy környezettudatos cég, mindig arra törekszik, hogy munkájával a lehető legkevesebbet ártson a Földnek. Így van ezzel a BKV is, aki úgy döntött, hogy az elektromos áram, és a biológiai úton soha le nem bomló kijelző helyett papírt és ceruzát fog, táblákat gyárt és így tájékoztatja az utasokat. Olvasónk egy ilyenről készített feltételt:
Lehet, hogy viccesen hangzik, de a papír és a ceruza a BKV-t tekintve igenis fejlődés, ugyanis a cég 2007-ben még ennyit sem foglalkozott a tájékoztatással:
komment komment
Címkék: budapest kép vicc bkv utas panasz észrevétel utastájékoztatás
Törött kasztnival járnak a buszok
BKV figyelő.hu
2008.11.25
09:16
Kíváncsi lennék, ha hasonló állapotú autót vinnék vizsgáztatni, mint a BKV BPO-728-as rendszámú autóbusza, kapnék-e úgy engedélyt, hogy nem fizetem le a vizsgáztatót? Egyre érdekesebb buszok közlekednek a budapesti utakon, amik egyre rosszabb állapotban vannak. Ilyen busznak, vajon hogy adnak engedélyt?
Kapcsolódó postok:
komment komment
Címkék: budapest kép bkv busz állapot ikarus panasz műszaki repedés
BKV: A villamosvezető és a diszpécser is hibázott
BKV figyelő.hu
2008.11.24
19:24
Rabbeleben néhány napja egy érdekes levéllel keresett meg minket. Panasza az volt, hogy az 1-es villamos amin utazott, két megállót is kihagyott, így az utasok sétálhattak a reggeli hidegben. A BKV kivizsgálta az esetet és megállapította, hogy a villamosvezető és a diszpécser is hibázott:
Tisztelt XY!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.
Az Ön által jelzett villamos megállóhelye ívben van, ezért a járművezető a szerelvény visszapillantó tükréből nem látja végig a szerelvény oldalát teljes hosszában. A biztonságos utas cserét a megállóba telepített KRESZ tükör biztosítja, aminek a fűtése a jelzett időben nem működött, így azon a hajnali pára lecsapódott. A járművezető ennek a problémának a megoldására helytelen megoldást választott, amihez a menetirányító diszpécser is, helytelenül, a belegyezését adta.
Panaszbejelentése alapján, felhívtuk az érintett kollega figyelmét, hogy a jövőben körültekintőbben végezze munkáját.
Jelzett járművezetőt munkáltatói jogkörgyakorlója anyagi következményekkel járó felelősségre vonásban részesítette, megbeszélte vele a jövőben követendő helyes eljárást.
Az okozott kellemetlenségért elnézést kérünk. Reméljük, a jövőben, hasonló negatív tapasztalat nem éri utazásai során.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.
Budapest, 2008. november 20.
Üdvözlettel:
Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető
komment komment
Címkék: budapest bkv ügyfélszolgálat villamos utas panasz válasz észrevétel
Kocsis úr, tessék ide leülni...
BKV figyelő.hu
2008.11.24
15:36
„Aki leül, az megérdemli” Mondja az okos BKV-figyelő olvasó. Számtalan képet mutattam már be koszos BKV járművekről, összevizelt, ürülékkel összekent ülésekről. Az ilyen postok annyi megrázzák az olvasókat, hogy egyre többen állnak inkább utazásuk közben, egyre többen szeretnék, hogy a szövet üléseket műbőr vagy műanyag váltsa fel. Olvasónktól kaptuk ezt a gyöngyszemet:
komment komment
Címkék: budapest kép bkv busz kosz ülés utas észrevétel
Intézzük el ezerötért
BKV figyelő.hu
2008.11.24
08:09
Igazi magyar történet következik. Olvasónknak lejárt a bérlete, ami helyett újat szeretett volna venni. Mivel lakóhelyénél a BKV nem árul bérletet, ezért elment a Nyugatiig. Az utazásához jegyet szeretett volna venni, amit a megállóban sem az automatából, sem az utasoktól nem kapott, ezért felszállt a villamosra. Természetesen jött az ellenőr, aki helyszíni bírságot szeretett volna vele fizettetni. Olvasónk hajthatatlan volt és inkább leszállt, de ment utána az ellenőr is, aki jelezte, hogy 1500 forintért eltekint a bírságtól:
Kedves BKV-figyelő!
2008. 11. 13-án utaztam a Combino villamoson a Rákóczi tér és a Nyugati között (munkahely), mert bérletet szerettem volna venni, ugyanis szerdán lejárt, és csak aznap vettem észre. Mivel tudtam, hogy a bérletem le van járva, jegyet szerettem volna venni a megállóban, amire nem volt lehetőségem. Bedobtam egy 5 forintost, amit a gép visszaadott, majd a második próbálkozás után el is nyelte. Mindenhol megpróbáltam jegyet venni, még néhány utast is megkérdeztem, nem-e tart magánál gyűjtőjegyet, mert vennék tőle, de senkinek nem volt.
Nem szórakoztam többet, felszálltam a villamosra. Az első megállónál egy ellenőr jelent meg mellettem, akinek jeleztem, hogy a bérletem tegnap járt le (meg is mutattam neki) és éppen oda igyekszem, hogy megvegyem. Ekkor flegmán, letegezve meg kérdezte, hogy: „A jegyed hol van”?. Megkértem, hogy maradjunk a hivatalos magázó formánál, majd elmagyaráztam neki, hogy próbáltam jegyet venni, de nem volt rá lehetőség, így felszálltam.
Azt mondta, ez nem megoldás. Tartsak magamnál jegyet, tudnom kellene, hogy a BKV automatái rosszak (?), készüljek fel az utazásra. Felszólított, hogy fizessek a helyszínen 6000 forintot, vagy utólag csekken, 12000-et, mert meg lettem büntetve.
Megmondtam neki, hogy eszem ágában sincs fizetni a munkáltatója hibája miatt. Én mindent megpróbáltam, nem volt jegyvásárlási lehetőség, egyébként is a bérletemért sietek, amit mindig megveszek. Ezen túl miért fizessek? Megkérdeztem tőle, hogy a turisták mégis, hogy készüljenek fel? Erre nem tudott válaszolni…
Látta, hogy hajthatatlan vagyok, rajtam nem fog keresni, ezért megkért, hogy szálljak le. A felkérésnek eleget tettem. Az ellenőr is leszállt velem, és azt mondta, hogy nála vehetek jegyet, ha nagyon szeretném, és meg se büntet. Mondtam neki, hogy rendben. Átadott nekem 1 darab jegyet (tömbből), majd azt mondta, hogy 1500 forint lesz.
„Mennyi?” Visszakérdeztem, majd visszaadtam neki a jegyet. Azt mondta, így mindenki jól jár. Nem leszek megbüntetve, és visszaszállhatok a villamosra. Ezek után el szerettem volna kérni az azonosító számát az ellenőrnek, de nem volt hajlandó megadni, pedig jeleztem neki, hogy panaszt fogok tenni. Ekkor felszállt a következő villamosra, és eltűzött.
Nem kommentálom az eseményt, szerintem az olvasók megteszik majd helyettem.
Miklós
komment komment
Címkék: blog budapest bkv büntetés villamos ellenőr utas bérlet jegy észrevétel
Letették az éjszakai buszról
BKV figyelő.hu
2008.11.23
11:25
Mit tehet az éjszakai buszon dolgozó biztonsági őr, ha az utas részeg, és nem hajlandó jegyet venni? Segítséget kér, és leteszik a következő megállóba. Sokak szerint ez az eljárás nem jogos, és felháborító. Én mégis azt mondom, hogy valahogy meg kell szabadulni a részeg és fizetni nem akaró utasoktól, aminek ez az egyik legjobb formája. Ledobni, lerúgni, megverni nem kell, viszont a buszon tényleg semmi keresnivalója.
Tisztelt BKV-figyelő!
Tegnap (2008. 11. 21. péntek hajnal 1:00 óra után) utaztam hazafelé az éjszakai 923-as járaton. Mint ismeretes, az utóbbi időben ellepték az uruk-hai-ok (gyk. ellenőrök) az éjszakai járatokat is, legalább 6-8 példány szokott egy-egy csordába tömörülni. Ezen alkalommal egészen a Nyugati pályaudvarig nem volt semmi komoly probléma, egy részeg sráccal türelmetlenkedett az egyikőjük a kelleténél kicsit jobban, de semmi tettleges. Azonban a Nyugatinál - ahol (a Margit híd felé) az éjjeli ellenőrök csapatostúl leszállnak, hogy ott az alakzatot újra felvegyék és másik vadászmezőt keressenek - történt az alábbi incidens.
Az egyik ellenőr fennmaradt, vagy mert az utas nem engedte le, vagy mert meg akarta várni, amíg az illető utas leszáll (nincs jegye és nem is vett, vagy hasonló). Ez még rendjén is volna, de az utasnak nem akaródzott leszállni, ami alapvetően ellentétes szándék volt az ellenőrével (ez jelentette a konfliktust). Jelen esetben lényegtelen, hogy jogosan akarták-e leszállásra bírni az utast (nem hallottam, csak láttam, így nem tudom pontosan mi lehetett mögötte), mert az eljárással voltak problémák. Ugyanis miután nem sikerült szép szóval, majd hangos szóval sem letessékelni, tettlegességre került sor, vagyis kézi erővel láttak neki lepakolni. Egy kicsit enyhén fogalmaztam, korrigálnék: konkrétan lerángatták, de nem csak buszról, hanem egyenesen a földre a szerencsétlent, mindezt hárman, hiszem az uruk-hai-ok csapatban harcolnak, mert kiképzésük hiányos és a nyers erőre épített. Viszont ha már lerángatták a földre, jól ott is hagyták az illetőt, nehogy véletlenül a jó szándék vádja érje őket. Megjegyzés: nem tudom, hogy részeg volt-e, vagy beteg vagy csak makacs, de még azután is a földön maradt, hogy az ellenőrök rég elmentek, és a tekintete sem volt teljesen tiszta. De az eljárás akkor sem volt emberi.
Egy utas
komment komment
Címkék: budapest bkv busz éjszakai utas panasz biztonsági észrevétel
Össze kell fognunk a BKV jövőjéért
BKV figyelő.hu
2008.11.22
14:44
Tisztelt utazóközönség!
A közösségi közlekedés szerepe mind Budapesten, mind a vidéki nagyvárosokban fontos szerepet játszik. A város élhetőségén túl, a napi rendszeres szolgáltatás biztosítása, a környezetvédelmi szempontok figyelembe vétele, és a zsúfolt városi utak forgalmának mérséklése a cél. A közösségi közlekedés aránya jelenleg sokkal magasabb az egyéni közlekedéssel szemben Budapesten. Ez egyedülálló Európában, mint ahogy egyedülálló a járatsűrűség és a megállók egymáshoz közelisége. Amiben komoly lemaradásunk van, az a járművek magas életkora, az ebből következő rossz műszaki állapotok és a műszaki javítóbázisok lepusztult állaga. Európai nagyvárosokban az első helyre helyezik a közösségi közlekedés szerepét. Megoldották a finanszírozás kérdését, ráadásul úgy, hogy azt nem az utazóközönségre hárítják át teljes egészében. A forrásokat a legtöbb európai városban megtalálták és alkalmazzák annak érdekében, hogy az utasok számára minél olcsóbb és színvonalasabb szolgáltatást nyújtsanak. A BKV Zrt. nehéz helyzetben van. Utasaink közvetlenül is tapasztalhatják, hogy a járművek hibája miatt, gyakori átszállásra és többletutazásra kényszerülnek. Jövőre a Tulajdonos az infláció kétszeresének megfelelő jegyáremelést tervez, tovább növelve az utazóközönség terheit. A finanszírozás megoldatlansága oda vezet, hogy a magas jegyárak mellett tovább romlik a közlekedés. Drasztikusan csökkenhet a teljesítmény és további járatritkításokra kerülhet sor. A Tulajdonos az utasra nem háríthatja át az általa nem fizetett költségeket! A Tulajdonos és a Kormányzat vitathatatlan tehetetlensége és tehetségtelensége már a biztonságos üzemi működést és a napi szolgáltatási szint biztosítását is veszélyezteti.
Kérjük, aláírásával támogassa fellépésünket. Követeljük közösen, hogy az utasok terhei ne növekedjenek tovább. A Tulajdonos végre működési oldalon is megfelelő szinten biztosítsa a napi működést, és a Kormányzat növelje támogatását a közösségi közlekedés fenntarthatósága érdekében.
- Tudja-e, hogy a BKV Zrt. bevételéhez Ön és a Kormányzat járul hozzá? A Főváros a Szolgáltatási szerződésben rögzített feladatok ellenértékét nem fizeti ki!
- Tudja-e, hogy Ön a BKV Zrt. bevételeinek már a 48%-át fizeti, és a tervezett drasztikus jegyáremeléssel tovább kívánják növelni az Ön terheit?
- Tudja-e, Ön, hogy a BKV Zrt. azért veszteséges, mert a Főváros nem fizeti ki az általa megrendelt szolgáltatást?
-Tudja-e, hogy a finanszírozás hiánya miatt újabb jegyáremelés és járatritkítás következhet be, mely a közösségi közlekedés további romlásához vezet?
Követeljük közösen, hogy a Főváros és a Kormányzat tegye rendbe a közösségi közlekedést, nem csökkenhet tovább a szolgáltatási színvonal. A Tulajdonos és a Kormányzat növelje a városi közlekedésben szerepvállalását és támogatását!
Követeléseink:
1. Követeljük a BKV finanszírozásának megoldását a Kormányzattól és az Önkormányzattól. Tiltakozunk a szolgáltatási színvonal további csökkenése ellen. Nem értünk egyet, hogy a jegyáremeléssel kívánják pótolni a BKV Zrt. működéséhez hiányzó költségeket.
2. A Tulajdonos és a Kormányzat tegyen azonnali lépéseket a közösségi közlekedés stabilitása érdekében. A normatív támogatás növelésével és árkiegészítés új alapokra helyezésével, már 2009-ben valósítsa meg a városi közlekedési cégek működésének fenntarthatóságát, biztonságos üzemelését.
3. A Tulajdonos Fővárosi Önkormányzat Közgyűlése a BKV Zrt. 80 milliárdos hitelállományából keletkezett kamatterheit vállalja át, vagy ennek megfelelő működési soron megjelenő többlettámogatással segítse elő a szolgáltatás megfelelő színvonalú működését.
4. A Tulajdonos ne növelje tovább az utazóközönség terheit, a jegy és bérlet árakat! A jegyáremelésből származó többletbevétel elmaradására a Tulajdonos a Főváros költségvetésből hozzon létre külön alapot, mely szintén működési oldalon biztosít fedezetet a BKV Zrt. számára.
5. A Tulajdonos és a Kormányzat is növelje a városi közlekedésben szerepvállalását és támogatását! Szülessen törvényi szabályozás a városi közlekedés finanszírozásának rendezésére.
Amennyiben Önök egyetértenek követeléseinkkel, kérjük, aláírásukkal támogassanak bennünket:
Hétfőn és kedden a Nyugati téri aluljáróban, mindkét metrókijárónál 8-18-ig, szerdán a Blaha Lujza téren szintén 8-18-ig.
Az összegyűjtött aláírásokat a petíciónkkal együtt 2008. november 27-én, csütörtökön a Ferenciek terén 14:30-kor találkozva, 15 órakor indulva adjuk át a Fővárosi Közgyűlésnek egy demonstráció keretében. A demonstráció nyilvános, minden támogatót várunk!
A BKV Zrt. munkavállalói és Szakszervezetei nevében köszönjük figyelmüket!
komment komment
Címkék: budapest bkv közlemény aláírás utas szakszervezet petíció bkvfigyelo
Szakemberek a XXI. században
BKV figyelő.hu
2008.11.22
09:57
Sajnos Magyarországon, és Európában egyre kevesebb a jól dolgozó, ügyes kezű szakember. Az ország csak „zseniket” termel, akik már egy csavart sem tudnak rendesen a helyére rakni. Olvasónk és kisfia pont egy ilyen zseni munkájával találkozott a földalattin, melynek vérző kéz, és sírás lett a vége:
Tisztelt BKV!
Sajnálattal vegyes szégyenkezéssel közlöm, hogy ma összevéreztünk az M1-es viszonylaton egy kocsit.
Ma reggel oviba menet két gyermekemmel örömmel szálltunk be egy felújított belső terű földalatti kocsiba. Örömünk nem sokáig tartott, mert az Opera megálló előtt a kisebbik gyermekem vérző kézzel sírva fordult hozzám. A baleset okát nem kellett sokáig kutatnom.
Az ablak körüli fekete műanyag kereteket a felújítás során alumínium(?) csavarokkal rögzítették. Ezek az erőteljes becsavarás, vagy a nem megfelelő méretű csavarhúzó használata miatt kisorjásodtak. Egy ilyennel találkozott gyermekem kézfeje.
Mentségünkre legyen, hogy e gyönyörűen felújított 34. sz. kocsiban ejtett vérnyomokat
igyekeztünk a magunk lehetőségeihez mérten minél jobban eltávolítani. Sőt, az általunk összevérzett csavarról lakáskulcsom segítségével, kevés sikerrel ugyan, de megpróbáltam a sorját lekapirgálni.
Elnézést kérünk az esetlegesen a kocsiban maradt szennyeződésért, és egyúttal felajánlok a BKV Zrt. részére 5.000,- Ft-ot, hogy ezeket a csavarokat lecserélhesse.
Levelemet megküldöm a BKV-Figyelőnek is, hisz így talán nagyobb eséllyel előzhetjük meg, hogy az ovisok vérükkel szennyezzék Budapest büszkeségét, Millenniumi Földalatti Vasutat.
Üdvözlettel: immáron rendszeres levelezőjük, XY
komment komment
Címkék: budapest bkv sérülés utas panasz észrevétel millfav
Hülyék miatt késik a körúti villamos
BKV figyelő.hu
2008.11.21
15:22
Kedden a körúton volt dolgom, ahol a 6-os villamossal utaztam, az első ajtónál. Egész úton bosszúsan figyeltem a hülye pestieket, akik miatt a villamos rövid távokon 2-3 perc késést szedett fel. A villamos nem csak az ajtót felfeszegető barmok miatt nem tudott haladni, hanem a hülye autósok miatt sem, akik előre látták, hogy nem tudnak haladni, a dugó miatt, mégis ráhajtottak a villamossínre és feltartották a járművet. Minden fontosabb kereszteződésnél volt néhány ilyen autós, így a villamos még 5-6 perc késést felszedett néhány megálló alatt. A körúti dugó miatt nem csak az autósok várakoztak, hanem a villamoson ülő utasok is. Olvasónk dugóval nem, csak hülye utasokkal találkozott.
A kép illusztráció
Sziasztok!
Rövid leszek és tömör: ma ismét megbizonyosodtam róla, hogy az emberi hülyeség végtelen...
Este 19.00 körül vártam a 4-6-os villamosra a Király utcánál, a Nyugatiig utaztam volna. Mikor odaértem a megállóba, az ellenkező irányba éppen elment egy villamos, majd hamarosan kettő másik is. Utastársaimmal együtt egyre inkább pislogtunk a messzi távolba, azt lesvén, mikor érkezik a mienk, hiszen ellenkező irányba már három is lassan elhúzott, nekünk pedig semmi nem jutott. (Mielőtt valaki megkérdezné, hogy miért nem sétáltam le a 2 megállónyi távot: azért, mert 2 csomagom is volt...)
Szóval végre-valahára megérkezett a mi villamosunk is. Láthatóan tömve volt, és nem kevesen akartak még felszállni rá. Látva a tumultust inkább úgy döntöttem, hogy megvárom a következőt, minek nyomorogni. Szóval álltam a villamos mellett és néztem, ahogy drága embertársaim próbálták feltuszkolni magukat a fullos járműre. (Úgy látszik, egyiküknek se volt annyi esze, hogy úgyis mindjárt jön a következő, és nem hiszem, hogy MINDENKI annyira sietett volna...) Na mindegy, a lényeg: egy idő után megszólalt a csengő, ami ugyebár az ajtók záródását, majd pedig a villamos indulását jelzi. Pontosabban jelezte volna, ha egy-két, rendkívül IQ-harcos utas nem feszítette volna szét a már összezáródni készülő ajtókat...
1. Látták, hogy tele van, nem nagyon férnek már fel. 2. Max. néhány perc és jön a következő. Akkor meg minek erőlködni? (+ az ajtók sem arra lettek kitalálva, hogy az emberek ide-oda feszegessék, ugye...) Nyilván azt se fogták fel, hogy ezáltal még jobban késleltetik a járatot, pedig már így is kicsit borult a rendszer, hiszen az előző villamos jóval előrébb járhatott már...
Valójában apróság, mégis jól rávilágít sok ember utazási kultúrájára, az agya helyén lévő valaminek a működésére. Kár, hogy sok van belőlük...
Mindenesetre BKV-"élmények"től mentes további szép napokat kívánok a normális embereknek! :)
Kata
komment komment
Címkék: budapest bkv autó késés menetrend villamos utas panasz észrevétel
A BKV mindent lát, de hiába
BKV figyelő.hu
2008.11.21
13:12
Hiába figyel mindent kamera a 2-es metró állomásain, Szabó Máté ombudsman kifogásai miatt, azok nem rögzíthetnek képet, pedig szükség lenne rá. A Videokamerás megfigyelő rendszerrel megelőzhetőek lennének a rongálások, a rablások, és egy rendbontás esetén a tettesek kézre kerítése is jóval egyszerűbb lenne:
Budapest — Könnyűszerrel megfoghatnák a metróban randalírozó huligánokat, a graffitiseket, zsebtolvajokat a BKV-sok. De nem teszik. Nem tehetik.
Hiába látja Marczenkievitz László (41) diszpécser a Szabó Ervin téri központ hipermodern szobájából, hogy mi történik épp a 2-es metró valamennyi állomásán. Asztala előtt monitorok sorakoznak a paravánon, a képernyők a peronokat és a mozgólépcsős kijáratokat mutatják. Az is látszana, ha valaki törne-zúzna a metróban, esetleg megverne valakit, de az utasok és jegyellenőrök közti állítólagos összetűzésekre is rálátnak a kamerák.
- Nem rögzíthetjük a felvételeket Szabó Máté ombudsman kifogásai miatt – sajnálkozott Marczenkievitz László.
Pedig a felvételek bizonyítékul szolgálhatnának a vitás esetekben. Kiderülne, valóban otromba fráterek tömegét foglalkoztatja-e a BKV jegyellenőrként, vagy az utasok vezetik le a feszültséget a karszalagosokon.
(Szinte az összes állomás belátható - BKV-figyelő)
A kamerák képének rögzítését megtiltó ombudsman korábban élesen kritizálta a jegyellenőrök viselkedését. Szabó Máté jelentése arra hívta fel a figyelmet, hogy a hozzá „benyújtott panaszok közül több is kifogásolta az ellenőrök otromba stílusát, s az utasok emberi méltóságát sértő inzultusokat.” Ennek ellenére felvételek készítését nem támogatja.
A kamerákat egyébként nem ezért telepítették a 2-es metróba. Marczenkievitz László „csak” a biztonságos utazást ellenőrzi. Pedig ez a technika már azt is lehetővé tenné, hogy – ha engedélyük volna rá – a rendőrség munkáját is segítsék a közlekedésiek.
V. J. Z. (Blikk)
Kapcsolódó postok:
komment komment
Címkék: budapest cikk bkv blikk metró kamera ellenőrzés észrevétel
Ez a magyar logika
BKV figyelő.hu
2008.11.21
07:00
Arról, hogy a BKV bérletellenőrzési rendszere kijátszható, már tegnap is írtam. Az utasok lesétálnak 1-2 megállót a 4-es 6-os vonalon, és máris ellenőrzés nélkül szállhatnak fel a villamosokra.
A metrónál sincs ez másképp. A Stadionok állomáson a biztonsági embereket pont olyan helyre rakták, hogy a lifttel ki lehet őket kerülni, ugyanis a pont a két ajtó között, egy köztes szinten ellenőriznek. A lift bejáratánál és kijáratánál nem. Azt tudjuk, hogy ezt az ellenőrzést is tanácsadó javasolta, de vajon ezért mennyit fizetett a BKV?:)
Az állomás keresztmetszetének szimbolikus rajzáért kattints ide!
komment komment
Címkék: budapest bkv metró olvasó ellenőrzés észrevétel biztonsági őr stadionok
Lassan gyertyával világítanak az utasok
BKV figyelő.hu
2008.11.20
15:34
Mindenszentek után mindenkinél maradt otthon 1-2 mécses, ami még jól jöhet. Ugyanis lassan már tényleg ott tartunk, hogy a világításról is nekünk kell gondoskodni.
Néhány napja utaztam egy villamospótló buszon (BKV-s Volvo), aminek a hátsó részében csak egy kis neoncső pislákolt. Nem tudtam eldönteni, hogy takarékoskodnak-e, vagy elfogyott a garázsban a neon, ezért előremenetem a vezetőhöz, aki tájékoztatott arról, hogy elromlott. Idézem: „Nem ilyen utakra való ez a busz”. Kiállni nem tudott a forgalomból, mert nincs elég busz, így hát, akinek nem volt elég a hangulatvilágítás, az vagy meggyújtott egy mécsest, vagy előrement.
Olvasónk ennél rosszabb Volvo buszon utazott. Olyannal, aminek egészében nem volt világítás. Takarékosság? /kopik a neoncső:)/ Nincs készleten? Elromlott? Mai napig nem tudni…
Tisztelt BKV-figyelő!
A tegnapi nap (2008.11.16 péntek) utaztam egy barátommal a 200E jelzésű Reptér-buszon Kőbánya-Kispestre. A Felsőcsatári úti megállóban vártunk a buszra, ami kb. 15 perc múlva jött is, pedig nem az utolsó járattal mentünk. Úgy 17:00 lehetett, a következő képeket (csatoltam őket) pedig 17:17-19-kor készítettem a buszon a két megálló között (Telefonnal, úgyhogy ha van valami gond a minőséggel, ez az oka.):
Én nem tudom, minek kellett ilyen sötétben utaznunk, lehet a 3-4 éves ősrégi Volvo busz összes lámpája kiégett, vagy a buszvezető úr szereti a sötétséget, vagy a sofőrt a BKV valamelyik fejese utasította arra, hogy ugyan már kapcsolja le a lámpákat, mert az utasok le vannak sz@rva, úgysem az a lényeg, h látnak-e valamit, hanem az h elfurikázzuk őket innen oda, vagy onnan ide.
De! Az is megeshet, hogy a BKZ Zrt.-nek már lassan neoncsövekre se telik.
Szegény éhezők, persze az Ügyvezető Igazgatónak Nagybetűkkel telik 10-20 milliós autóra...
Hát röviden ennyi, amiért írtam.
Üdv.: Martin