BKV-Figyelő

A közgyűlés megspórolta a BKV-nak a járatritkítást

BKV figyelő.hu

2008.03.27
18:11

Hátrálni kényszerültek a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes nélkül közgyűlésező szocialisták csütörtökön, emiatt több, az ellenzék által támogatott módosítás is átment. Eszerint a behajtási díjak a tömegközlekedést gazdagíthatják, míg az AAM tanácsaiért nem a BKV-nak, hanem a metróprojektnek kellene fizetnie. Több esetben a Fidesszel szavazott az SZDSZ is. A használtbusz-tender tanulságait a személyi konzvekvenciákkal együtt a BKV igazgatóságának kell levonnia.

Éves szinten legalább 1-2 milliárd forintot spórolt meg a BKV-nak a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön, amikor a létszámhiánnyal küszködő szocialisták ellenében több, ellenzéki támogatottságú módosító indítványt is megszavazott a testület.

Teherautóból villamost

Így átment az a Tarlós István fideszes frakcióvezető és Wintermantel Zsolt (Fidesz) által kezdeményezett javaslat, hogy a teherfuvarozó cégektől a 12 tonnánál nehezebb járművek után beszedett behajtási díjak bevételét a főváros a tömegközlekedés fejlesztésére fordítsa.

Eszerint a Parking Kft. éves szinten 1-2 milliárdosra becsült bevétele a BKV Zrt.-hez kerülhet. A közgyűlés a javaslatot támogatta, egyben felkérte Demszky Gábor főpolgármestert, hogy a következő közgyűlésre előterjesztést dolgozzon ki a tárgyban.

Steiner Pál frakcióvezető (MSZP) az Indexnek a döntés után elmondta, nem tartja szerencsésnek, hogy egy gazdasági társaság bevétele egy másik gazdasági társasághoz kerüljön, ráadásul a Parking bevételeiből P+R parkolók építését tervezte volna a városvezetés szocialista része. A szocialista frakcióvezető valószínűleg nem ismerte az előterjesztést, amely úgy fogalmaz "a P+R parkolók létesítésén és üzemeltetési költségein felüli" részt kívánja a tömegközlekedésre fordítani.

A cikknek nincs vége, olvasd tovább!

komment komment Címkék: budapest index cikk bkv közgyűlés ritkítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása