BKV-Figyelő

Véresre vertek egy tizenéves srácot a biztonsági őrök

BKV figyelő.hu

2009.04.28
13:10

Két olvasónk is látta, hogy a BKV biztonsági emberei a Moszkva téren ma reggel véresre vertek egy fiatal srácot, akinek állítólag nem volt bérlete. Azt mindenki tudja, hogy a BKV verőemberei csak egyenlő erőt alkalmazva nyúlhatnak az utashoz. Akkor miért csak a gyerek fejéből ömlött a vér? Kíváncsian várom a BKV reakcióját. (A bejegyzés végén szavazz!) Nem is írnék erről többet, jöjjön a két panasz:

Sziasztok!

Amit ma reggel láttam, nem is akartam elhinni, hogy megtörténhet, 2009-ben Magyarországon.

A BKV-ellenőrök megvertek, nem túlzok: véresre vertek egy srácot a Moszkva-tér metróállomáson, miután nem volt bérlete és keresztül akart "suhanni" az ellenőrök között, hogy leszaladjon a mozgólépcsőn.

No akkor részletesebben, mi is történt, hogyan statuált példát a BKV:

8.15 perc kb. sietek a munkahelyemre, épp oda fogok érni: a Moszkvától az Astoriáig piros metróval. Belépek a Moszkva-tér épületébe és már nyúlok is rutinosan a zsebembe a tárcámért, hogy felmutathassam a bérletemet, mint jogkövető állampolgár. Fent vagyunk még, pár méter a mozgólépcső, nem számítok semmire, de hoppá, mit látok? Két combosabb BKV- ellenőr(?) vagy biztonsági őr(?) - ezt nem lehet mostanában megkülönböztetni - jobbról - balról belekarol egy fiatalemberbe (kb. 18-20 éves) és a menetiránnyal ellentétesen cipelik - gondolom, biztos rosszul lett, mert az arca elég zilált, és a segítőkész bkv-sok odébbsegítik. Mire én a mozgólépcsőhöz érek, már világos a szavakból, amik körülöttem röpködnek: a srác bliccelni akart. Jó mondom, persze nem szabad jegy nélkül utazni, de azért ejnye-bejnye, hogy így karonragadták a srácot. Részemről lezárva az ügy, halad velem lefelé a mozgólépcső. Láttam már ehhez hasonlót, hogy a bkv-sek sem épp jogkövető módon járnak el, ez még nem verte ki a biztosítékot nálam.

Aztán azon kapom magam, hogy én is, mint a többi utas a mozgólépcsőn - ugye a Moszkván a leghosszabb - felfelé nézünk, mert a srác újból próbálkozott. Gondolom az volt a taktika, hogy mikor jobbról - balról épp felmutatja a bérletét egy-egy utas, keresztülsuhan közöttük és leszalad a lépcsőn... Elszámolta magát. Makacs bkv-sokhoz volt ma reggel szerencséje, akik utánasiettek. Utól is érték és az egyikük eléállt, félig háttal - félig baloldalról és bal karját előrakta a mozgó gumikorlátra, szorosan a gyerek elé, aki próbált kibújni, de mivel a másik ellenőr meg hátulról kapta el, így ez a megmozdulása sem jött össze. Aztán a két bkvs egyesült erővel megragadta a srácot, még a mozgólépcsőn jövünk lefelé - peregtek a másodpercek, én már lassan le is értem - szóval megragadják, hogy ne siessen sehova.

Hogy ki ütött először azt nem tudom, de elég durva 18-as karikás jelenetek jöttek. Itt egy jobbegyenes, ott egy balhorog, egy gyomros, egy fejes és máris a földre, egész pontosan a mozgólépscőre került a hevesebben verekedő bkv-s a gyerekkel együtt. A mozgólépcsőt közben véletlenül sem állították meg, arra nem figyeltem, hogy más utas nem sérült-e meg, siettem, nem szeretek késni. Már bánom, mert igazán előkapthattam a volna a 2megapixeles mobilt és pár kép jól jött volna most ide is és a rendőrségnek is. Mikor leértem a lent tevékenykedő ellenőrök egyikéhez odamentem, ő normálisabbnak tűnt, ránézésre, mint a verekedők, hogy nézzen már oda, ez renőrségi ügy, stb. Amíg nem jött még a metró, kb fél perc, még néztem mi történik, a srác piros pólója elszakadt, a bal felkarja tiszta vörös: hogy felhorzsolta vagy véres, azt már távolabbról nem láttam, mert közben a két ellenőr legyűrte a gyereket - szép teljesítmény! - és már cipelték is kifelé a felfelé irányuló mozgólépcsőn. A többi utas is felháborodva adott hangot nem tetszésének: "Engedjék el!" "Nem látják, hogy vérzik?" "Elszakadt a pólója!" Kb ilyen megjegyzéseket hallottam, de ekkor már siettem, mert megjött a metró az Astoria felé.

Lehet, hogy nem láttam mindent egészen pontosan, de csak belecsöppentem a helyzetbe és a leírtak kb 2-3 perc alatt zajlottak le. Jogász vagyok, így szeretek tényszerűen, tárgyilagosan fogalmazni, remélem nagyjából sikerült. Sajnálom, hogy nem kaptam hamarabb észbe és nem fényképeztem, amivel dokumentálni lehetett volna a visszaéléseket. Persze a BKV biztonsági kamerái mindent rögzítettek és rosszhiszemű sem akarok lenni, de abban nem bízom, h felhasználnák maguk ellen...

Két dolgot is fontos leszögeznem zárásul:

1. Nem láttam, ki ütött elsőként, csak azt, hogy a bkv-sok ráncigálják és megragadják a srácot, elég durván. Lehet, h az ő agya borult el előbb, de lehet, h a bkv-soké...

2. A Budapesti Közlekedési Vállalat közlekedési eszközeit érvényes jeggyel vagy bérlettel kell és lehet igénybe venni!

Az biztos, hogy nem kell jogásznak lennem ahhoz, hogy tudjam, a bkv ellenőrök nem alkalmazhatnak fizikai erőszakot, kényszerítő intézkedést az utasok ellen,még akkor sem, ha nincs jegyük, bérletük.

Sajnos ez az esemény csak megerősítette azt a képet bennem, hogy a BKV nem szűri a biztonsági őröket, jegyellenőröket intelligencia teszttel, amit mi utasok sajnos sok esetben az ellenőr/biztonsági őr arcokról és elkapott félmondatokból is kiolvasunk/kihallunk.

T. Figyelő!
 
Viszonylag rendszeresen olvasom az oldalukat, így tudom, miket művelnek olykor a bkv ellenőrök. De amit ma reggel a Moszkva téren láttam, az nem kicsit döbbentett meg. Egy tizenéves fiút ketten ütöttek a mozgólépcsőn - amint egy utas kiabálásából tudni lehetett 1 BKV jegy miatt. Őszintén szólva nagyon megrázott, hogy a srác orrából dőlt a vér, ezek meg csak rángatták, ütötték. Nem voltam ott az incidens elején, illetve a látványtól mondhatom, sokkot kaptam. Olvasni egész más, mint élőben látni.

Sajnos csak később jutott eszembe, hogy rendőrt kellett volna hívnom, de remélem más megtette helyettem. Kérdésem, hogy ilyen esetben mi a teendő, van-e tudomása arról, hogy ennek a reggeli esetnek mi lett a vége? Írt más is? Remélem kirúgják ezt a két embert.

Amúgy is itt a Moszkva téren, hát hogy is mondjam, nem fehér emberek az ellenőrök. Én is utálok közöttük közlekedni, de az, hogy egy gyereket így összeverjenek!

Nekem is rögtön a saját fiaim jutottak eszembe, hogy őket is bántalmazhatják az ellenőrök!

És ami a legszörnyűbb, hogy az emberek döbbenten nézik és senki nem mer tenni semmit. Akik hangot adtak a véleményüknek, azok is nők voltak, egy férfit sem láttam, hogy odament volna. Senki nem állította le a lépcsőt, pedig a srác elesett.

Egyszerűen nem megy ki a fejemből a reggeli eset.
 
Üdvözlettel XY

komment komment Címkék: budapest bkv verés utas panasz bérlet jegy észrevétel biztonsági őr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása