BKV-Figyelő

Csak egy utas mert rászólni a firkálókra

BKV figyelő.hu

2009.06.08
07:00

Egy buszvezetővel beszéltem a minap a takarításról és a kollégái munkához való hozzáállásához. A beszélgetés előtt előkerült a járművek állapota is, és a rongálás. Arra kerestem választ, hogy a járművezetők egy részét miért nem érdekli, ha éppen mögötte bontják a buszt, és miért vonják meg a vállukat, ha az utas szól nekik az esetről. A válasz az volt, hogy valószínűleg azért nem foglakoznak az utastérrel, mert nincs meg bennük az érzés, hogy övék lenne a busz. Vannak olyan vezetők, akik a fülkét sem takarítják ki maguk után, ha nem ülnek vissza a buszba. Régen más volt. Minden buszhoz tartozott 1 vagy 2 sofőr, akik mindig ugyan abba a buszba ültek. Kicsit úgy érezték, hogy az a busz az övék, ezért vigyáztak is rá. Jó lenne ezt a rendszert visszaállítani.

De nem csak a vezetők, az utasok sem vigyáznak a rendre. Szombaton este a 173E vonalán közlekedő egyik Ikarust firkálták fiatalok. Csak egy utas mert nekik szólni, az utasok, és a buszvezető is tűrte a rongálást. Többit leírja az utas:

Kedves BKV Figyelő!

A mai napon (2009. június 6. szombat) este a Ferenciek tere és a Keleti pályaudvar között a 173E járatot vettem igénybe. (frsz. BPO-422, az eset 22:05 körül történt).

A Blaha Lujza téri megállóhelyen egy 6-10 fős "baráti társaság" szállt fel az amúgyis zsúfolt több külföldi turistával közlekedő járatra. Indulás után előkerültek a tollak, majd 4 fiatal elkezdte firkálni a 3-as ajtó ablakait, a csukló környékét valamint az elválasztó üveglapot. Nagyobb hangerővel a 4es ajtótól kiabáltunk rájuk, hogy reméljük hoztak hígítót is, hogy lemossák utána, természetesen eredménytelenül.
 


Ezek után próbáltam az esetről a csatolt fényképet készíteni, ami sajnos a zsúfolt buszon a Rákóczi úton nem igazán sikerült. Erre az egyik fiatal , "Faszopó köcsög fényképez minket" felkiáltással szólt a társaira, akik ezek után abba hagyták a "kihelyezett rajzórát." Ezek után ők is elkezdtek hátrakiabálni, hogy eltörik a gépet, meghalok stb. A Keletinél leszállás után a járdán előre siettem a járművezetőhöz tájékoztatni az esetről, aki az egészre vállat vont, majd továbbhaladt, a járatán továbbra is a rongálókkal. Az utazóközönség közül természetesen senki nem szólt közbe, még a közvetlen közelükben utazók sem, csak néhányan dörmögtek rájuk valamit.

Megszokott dolog, hogy nap mint nap ilyen járművekkel kénytelen az ember utazni, de az ilyen jellegű hozzáállás korántsem nevezhető szolgáltatás központúnak. A fizető utas (éves bérlettel rendelkezem) ne várjon mást, a nem fizetőnek meg minden szabad, a külföldiek pedig megismerhették Budapest Magyarország arcát.

Üdvözlettel: M41-2330

komment komment Címkék: budapest kép tag bkv busz utas panasz rongálás észrevétel vezető

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása