BKV-Figyelő

Se jegyet, se bérletet nem tudott venni

BKV figyelő.hu

2009.06.16
10:20

Olvasónk bankkártyával szeretett volna bérletet venni az egyik metróállomáson, de nem tudott, mert kiderült, hogy kártyát legközelebb a Nyugatinál lévő pénztárban fogadnak el, az odajutáshoz viszont jegy kell. Oda is ment az automatához, bedobta a pénzt, majd odament egy biztonsági őr és szólt, hogy rossz az automata (miután végignézte, hogy bedobják a pénzt). Így se bérletet, se jegyet nem tudtak venni:

Kedves BKV Figyelő!
 
Nagyon megörültem ennek a web helynek, mivel a mai napon a következő érdekes történek részese voltam:

Reggel az újpest központ metró megállónál a feleségem észrevette, hogy lejárt a bérlete. Tisztességes állampolgár módjára beálltunk a hosszan kígyózó sorba, hogy vegyünk bérletet. Valamilyen megmagyarázhatatlan érzés azt sugallta, hogy nézzem meg lehet-e kártyával fizetni. Természetesen nem a külső kis pulthoz álltunk, hanem a BKV által üzemeltetett belső pénztárhoz.

Kérdésemre a pénztáros közölte, hogy kártyával kizárólag a nyugatiban lehet fizetni. Ekkor kissé ideges lettem, mert a hétvégi kiköltekezés nem tette lehetővé a gyors készpénzes fizetést és a z idő egyre jobban szorított. Kézenfekvő megoldásként jött a remek ötlet, vegyünk az automatából egy jegyet annyi pénzünk még akadt. Sietve bedobáltuk az érméket, mire az automata jegyet nem adott, viszont a pénzünkből 100 Ft- tal kevesebbet adott vissza. Ekkor már nagyon ideges lettem, mert tényleg sietni kellett volna. Azért felhívtam az automata zöld számát és elmondtam panaszomat, amit a kezelő meg is hallgatott és felvett a károsultak listájára, mondván kártalanítva leszünk. Az remek mondtam erre, csakhogy mi utazni szeretnénk, és úgy tűnik nincs több kp. Nálunk. Ismét sajnálatát fejezte ki és közölte semmit nem tehet. Látván az eseményeket oda jött a metró biztonsági őre aki közölte, hogy felesleges beledobálni az automatába mert nem működik. No, ettől aztán eldurrant az agyam.

Miért is: 

1. Kínálnak egy szolgáltatást, ami nem működik. (volt már ilyen, én arra az időre gondolok, amit még „átkos”-nak hívtak)

2. Tudnak a hibáról, de nem igyekeznek megóvni a becsületes honpolgárt, hogy csapdába lépjen. (sem egy cetli az automatán, sem a biztonsági őr nem szólt volna előre, hogy ne dobjunk bele pénzt)

3. Azt mondják szolgáltatnak, de azt mégsem csinálják, a két pénztár ablakból csak egy volt nyitva a sor vége pedig a metró területén kívül volt (miért nem lehet kártyával fizetni, ha a napi bevétel milliókra rúg)

A végkövetkeztetésem a következő.

Az ember, ha nincs jegye, ami ugye cca. 290 Ft-ba kerül büntetésként 6000 Ft bírságot fizet. Ez a jegy 20,69 szorosa. Ezzel a háromszáz forinttal próbálta az ember megkárosítani a BKV-t. Nos, én úgy gondolom ebben az esetben a BKV engem akart 100 Ft-tal megkárosítani csak lebukott, tehát nekem a kártérítés ugyan úgy a kár érték 20,69 szorosának kell lennie, pontosan 2069 Ft-nak. Hozzáteszem, hogy emellett megakadályozott engem állampolgári jogom gyakorlásában, hogy nem utazhattam a metrón, ezáltal engem újabb kár ért, de ettől tekintsünk el. Hát nagyjából ez a véleményem, csak hát hol van itt jogállam kezitcsókolom.

Talán tanulságos az eset, más is okuljon belőle. Ne akart BKV-n utazni, mert megszívod!
 
Tisztelettel: Vadady Attila

komment komment Címkék: budapest bkv bankkártya apró fizetés utas panasz bérlet jegy észrevétel biztonsági őr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása