BKV-Figyelő

Miért kerültek vissza a jegykezelők a Deákra?

BKV figyelő.hu

2009.06.20
10:50

Olvasónk szerint azért, mert a BKV így akar plusz bevételre szert tenni, ugyanis sokan nem tudják, hogy metróról metróra való átszálláskor nem kell új jegyet kezelni, és ha látják a jegykezelőt egyből kezelnek egy másik jegyet.

Előzmény: A Deák Ferenc téren a 2-es és a 3-as metró állomásait összekötő átjáróban még januárban leszerelték a jegykezelőket, a jegyérvényesítésre felszólító táblákat is letakarták. A napokban rengetegen jelezték, hogy a  jegykezelő gépek visszakerültek, a tájékoztató tábláról lekerült a takarás, ezért sokan inkább lyukasztanak, mert nem tudják, hogy nem kell.

Kedves BKV-Figyelő!

Decemberben tájékozódtam a jegyárak változásai felől, és láttam, hogy a jegyek ezentúl a metróvonalon belül átszállásra is jogosítanak. Ez egy nagyon fontos fejlesztés, hiszen irreálisnak tartottam, hogy 420 forintért jussak el a Déliből a Nyugatiba. Január másodikán volt szerencsém(?) metróval menni, és láttam, hogy a Deákon a hármas metrótól lefelé vezető lépcsőnél, az "Érvényesítse átszállójegyét" (vagy valami hasonló) felirat le volt ragasztva, jelezve ezzel, hogy nem kell. A folyosó közepéről eltávolították a lyukasztókat is.

Ámde tegnap (június 16-án) ismételten arra jártam. A leragasztott feliratok teljesen el voltak távolítva, viszont a lyukasztókat visszahelyezték. Biztos vagyok benne, hogy a rendeletet nem vonták vissza, hiszen tegnapelőtt megnéztem az átszállójegy árát, és láttam a vonaljegynél, hogy az bizony jogosít átszállásra metrónál.

Emberek tömege lyukasztgatta a jegyeit, akinek tudtam, szóltam, hogy ne tegye, volt, aki megköszönte, de egy férfi ordított velem, hogy ne szóljak bele, majd miután lyukasztott, elolvastattam vele a jegy hátulját. Nem vártam meg a reakcióját.

Gerinctelen dolognak tartom, hogy a BKV az emberek tájékozatlanságából húz hasznot. Nyomtattam pár A4-es lapot, hogy !Metrón belüli átszállásnál nem kell új jegyet lyukasztani!", ha legközelebb arra járok, és kint lesz a lyukasztó, kiragasztom.

Üdvözlettel: Gábor

Más logikus magyarázat egyelőre nincs, csak az, amit az utas is leírt, illetve amit a bevezetőben én is megjegyeztem. A BKV legalább egy tájékoztatót kitehetett volna, hogy miért kerülnek vissza a lyukasztók (biztos valamelyik utas reklamált miatta) és arra is felhívhatnák az átszállók figyelmét, hogy nem kell lyukasztaniuk, amennyiben az utazás nem tart tovább, mint 60 perc.

komment komment Címkék: budapest bkv metró kérdés utas deák panasz bérlet jegy észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása