BKV-Figyelő

Re: Miért nem hangolják össze a menetrendeket?

BKV figyelő.hu

2009.07.01
17:40

A tegnapi –Volán és BKV járatok összehangolásáról szóló- bejegyzésünkre megérkezett a Budapesti Közlekedési Szövetés (BKSZ) és a Közlekedéstudományi Intézet reakciója. Levelükből kiderül, hogy miért nem lehet összehangolni a buszok menetrendjét, és, hogy milyen fejlesztések várhatók:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV 272-es (Bp, Kosztolányi Dezső tér-Törökbálint), illetve a Volánbusz 734, 735 és 736 számú (Bp, Etele tér-Érd, aut. áll.) járatai közötti, a Budaörs, benzinkút megállóhelyen kifogásolt csatlakozásokat illetően az alábbi tájékoztatást adjuk.

A járatok egymáshoz hangolására vonatkozó kérés eddig nem érkezett hozzánk. Annál is inkább, mert a Sasadi úttól Érd, Bem térre a délutáni csúcsidőszakban félóránként-óránként indulnak közvetlen autóbuszok is, 731 jelzéssel. Amennyiben ilyen közvetlen járat nem áll rendelkezésre, a Sasadi úttól 10-12 perces sétával elérhető az Etele téri autóbusz-állomás, ahol közvetlenül fel lehet szállni az Érd felé közlekedő autóbuszokra.

A BKV járata 15-20 percenként közlekedik, a Volánbusz járatai 5-30 (hétvégén 40) percenként. A követési idők napszakonként és járatonként eltérőek, így nem megvalósítható a járatok minden esetben egymáshoz hangolása. Az eltérő követési idők mellett az átszállás legfeljebb 15-20 perc várakozással megvalósítható, de semmiképpen sem 40-50 perc alatt, mint azt a bejegyzés tartalmazza. A követési idők többnyire olyan rövidek, hogy egy esetleges elvi hangolás nem is lenne igazán érzékelhető, mert a járatok olyan sűrűn követik egymást, hogy az egyik járatot lekésve hamarosan jön a következő.

Elvileg megoldható lenne, hogy a Budaörsi benzinkútnál az egymáshoz képest menetrendileg azonos időpontban érkező járatok előírt módon kötelezően bevárják egymást. Ez a várakozás azonban - az egyes járatokat eltérően befolyásoló forgalmi torlódások miatt - jelentősen megnövelné az ott átutazók eljutási idejét, akik már amúgy is sokszor kifogásolják, hogy az autóbuszok miért térnek le egyáltalán az autópályáról a benzinkúthoz.

Külön problémát jelent, hogy a Budaörsi benzinkút mindkét vonalon csak egy köztes megállóhely, ahol nehéz pontosan meghatározni az indulás idejét. A Budaörsi benzinkúthoz a BKV járatai menetrend szerint 11 perc alatt érnek el a Kosztolányi Dezső térről, a Volán járatok 12 perc alatt az Etele térről. Ezek a menetidők napszaktól és forgalomnagyságtól erősen függnek, ez is nehézzé tenné a hangolást.

A Volán járatoknál egy komplett csatlakozási rendszer működik a Bem téren, ezért ezek a járatok csak akkor mozdíthatóak el, ha az összes Bem téri csatlakozó járat is elmozdul. Ugyanilyen okból nem célszerű a járatok budaörsi csatlakozásra várakoztatása sem, mert egy ebből fakadó késés esetén az ennél jelentősebb Bem téri csatlakozó forgalom érdekei sérülnének.

A jövőre nézve tervben van az Érd, Bem térre közlekedő járatok sűrítése, egész nap 30 perces alapütemű közlekedés bevezetése, csúcsidőszakban pedig a jelenlegihez hasonló 5-15 perces követési idő biztosítása. A BKV járatai, amikor adott időszakban azonos követési idővel közlekednek, elvileg igazíthatóak a Volán járatokhoz Budaörsnél (is), de ezzel más csatlakozásaik sérülhetnek, illetve üzemeltetési költség-növekmény keletkezhet.

Üdvözlettel:

Kéthelyi József, BKSZ Budapesti Közlekedés-Szervező Kht.
Ács Balázs, Közlekedéstudományi Intézet, Közép-magyarországi Regionális Közlekedésszervezési Iroda

komment komment Címkék: budapest bkv volán menetrend szervezés utas panasz észrevétel ért bksz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása