BKV-Figyelő

Ki akarta fosztani a turistákat az ellenőr

BKV figyelő.hu

2009.08.31
13:00

Olvasónk szombaton munkahelyére tartott, amikor a Kálvin téren dulakodásra lett figyelmes. Leszállt és kiderült, hogy két ellenőr turistákkal balhézik, akik rosszul akarták érvényesíteni jegyeiket. Egy 5 ezrest már elszedtek tőlük, de látták, hogy van még ott pénz, így nem engedték őket tovább.

Tisztelt BKV-figyelő!

Szombaton reggel munkába menet a Kálvin téri villamosmegállóban arra lettem figyelmes, hogy két nagyobb darab ellenőrnek látszó figura turistákkal ordibál, az egyiküket a pulcsijánál fogva rángatja. Az egész tér őket figyelte, mégsem ment senki segíteni. Ezért leszálltam.

Néztem még egy darabig őket, majd mikor láttam, hogy egyikük a turista kezéből kiveszi a pénztárcáját, a kezében tartott pénzt, de még a térképet is, odamentem, hogy mi a probléma, talán tudok segíteni. A blogon megszokott „Foglalkozzak a magam dolgával” választ kaptam, (kicsit más stílusban) de a turisták már majdnem sírtak, remegtek a félelemtől, nem hagytam őket egyedül.

Kiderült, nem lyukasztottak a villamoson. Betették a jegyet a lukasztóba, vártak, kivették, azt hitték az úgy érvényes, persze nem volt az. Igazságtalannak érezték a büntetést, ezért nem akartak fizetni, bár amikor rángatni kezdte egyikőjüket az ellenőr, akkor adott nekik 5000 forintot, de a kolléga látta, hogy van ott több is, ezért nem hagyta őket békén, ekkor jöttem én.

Visszaszereztem a cuccaikat, persze én lettem a „csicska, a talpnyaló”, megkérdeztem, hogy merre szeretnének menni (ők is az Astoriára jöttek), felszálltunk a villamosra, lyukasztottam nekik arra az 1 megállóra. Persze az ellenőrök anyáztak, voltunk mi mindenek, de nem érdekelt. Nem jöttek utánunk szerencsére. Az Astoria aluljáróban még azt is megmutattam a turistáknak, hol vehetnek napi- vagy turistajegyet, azzal biztonságosabb az utazás. Nagyon hálásak voltak, nekem is akartak adni egy 5-öst a segítségért, de természetesen nem fogadtam el :-)

Ami meglepett, hogy vannak ilyen emberek, mint ezek az ellenőrök. Olvastam már róluk, de sosem hittem volna, hogy én is részese leszek egy ilyennek. Végül is örülök, hogy arra jártam, mert rajtam kívül senki sem ment oda, sokkal rosszabb vége is lehetett volna. Természetesen hivatalos úton is panaszt fogok tenni, bár attól félek, hogy az „ellenőrök” vagy letagadnak mindent, vagy nem is igazi ellenőrök voltak.

Bízom benne, hogy nem reklámozzák ezt odahaza.

T. G.

komment komment Címkék: budapest bkv villamos ellenőr utas panasz bérlet turista jegy észrevétel lyukasztó kálvin tér

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása