BKV-Figyelő

„Vagy megveszed a kib*szott jegyet vagy húzz a g*cibe...”

BKV figyelő.hu

2009.09.15
07:20

Olvasónk éjszakai buszon szeretett volna jegyet venni, mivel a Ferenciek terén lévő jegyautomata -ahogy azt megszokhattuk- nem üzemelt. A biztonság esetére nyugtát is szeretett volna kérni a jegyről (ki tudja, lehet hamis), de helyette minősíthetetlen hangnemet és ordibálást kapott:

Kedves BKV-figyelő!

Nem tudom írt-e már valaki hasonló dolog miatt, de engem nagyon felidegesített:

Éjszakai járaton (973-as) akartam utazni 2009. 09. 12-én 02: 20-kor. Mikor felszálltam, mondtam az ellenőrnek, hogy szeretnék a helyszínen venni jegyet, mivel az automata a Ferenciek terén lévő megállóban nem működött. Még a vétel lőtt jeleztem, hogy szeretnék nyugtát kapni a vásárlásról. Ezt az ellenőr megtagadta és két opciót vetett fel: vagy bemegyek az Akácfa utcai irodába hétfőn, és ott utólag kiállítanak áfás számlát vagy várok 2 órát az Astoriánál míg megjön a „főnök” és majd ő intézkedik. Szerintem ez nonszensz. Utánanéztem az áfatörvénynek. Idézem:
 
„163. § (1) Az adóalany a számla kibocsátásáról legkésőbb a) a teljesítésig, b) előleg fizetése esetében a fizetendő adó megállapításáig, de legfeljebb az attól számított ésszerű időn belül köteles gondoskodni. (2) Az (1) bekezdésben említett ésszerű idő, a) az ellenértéknek - ideértve az előleget is - készpénzzel vagy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel történő megtérítése esetében haladéktalan, b) egyéb, az a) pont alá nem tartozó olyan esetben, amelyben a számla áthárított adót tartalmaz, vagy annak áthárított adót kellene tartalmaznia, 15 napon belüli számla-kibocsátási kötelezettséget jelent.”
 
Vannak évente Csillagszóró hadműveletek és egyebek, mikor a zöldségestől kezdve a kínai piacig mindenkit ellenőriznek, hogy adnak-e nyugtát. A BKV-t ki ellenőrzi?

Akácfába nem megyek be, mert nem áfás számlát akarok csak egy nyugtát. Elvégre mondhatja reggel műszak után az ellenőr, hogy „elveszett” egy jegytömb és zsebre dolgozik. Annyit sikerült elérnem, hogy a fickó megadta a cég nevét, akiknek ő dolgozik. (Discrate Security) Nettó 840 Ft-os órabért kapnak, de nyugtát nem adnak.

Ugynaznap éjjel még egyszer utaznom kellett a vonalon, megint bepróbálkoztam a nyugta kikérésével. Konkrétan a busz nem ment tovább, míg vagy le nem szálltam vagy el nem fogadtam, hogy nem kapok nyugtát. Nem a sofőrt hibáztatom, ezt hozzátenném. Ugyanakkor szerintem ez elég furcsa dolog. Mellékesen még annyit, hogy a második járaton az ellenőr minősíthetetlen stílusban kiabált velem, hogy: „vagy megveszem a kibaszott jegyet vagy húzzak a gecibe…”

Egy ehhez hasonló levelet küldök a BKV-nak is, várom a válaszukat…

Köszi: Andi

komment komment Címkék: budapest bkv számla utas panasz bérlet automata jegy pénztár nyugta észrevétel biztonsági őr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása