BKV-Figyelő

„Miért nyitottad ki az ajtót b.meg?” -kérdezte a kulturált buszvezető

BKV figyelő.hu

2009.12.14
07:40

Olvasónk még mindig nem érti, hogy a 144-es busz vezetője miért szólt, és mutatott be neki vasárnap este, hisz semmi rosszat nem tett, csak figyelmes volt. Direkt ott nyitott ajtót, ahol nem ült senki, hogy az indulásig ne fázzanak az utastársai:

Kedves BKV!

Mindjárt a levelem elején szeretném leszögezni, hogy nekem soha egy rossz szavam nem volt a BKV ellen, inkább próbáltam keresni benne a pozitívumokat, noha azért valljuk be volna mit kritizálni. Viszont ami ma délután történt velem a buszon, teljesen kihozott a sodromból.

Egy 22 éves nő nemű személy vagyok, semmiképp sem egy 15 éves huligán, azokkal szoktak hasonló hangnemet megütni (persze az sem mindig jogos). A vasárnap (dec.13.) 18:27 perckor induló 144-es buszra (rendszáma BPI-922) szerettem  volna felszállni az Örs Vezér téren. Hideg lévén, teljesen érthető és kedves módon a busz összes ajtaja (4 db) zárva volt. Láttam, hogy emberek többnyire csak a busz leghátsó részében ülnek, és hasonló figyelmességből hát úgy döntöttem az első ajtót fogom kinyitni és felszállni. Felszállás után hátrafelé vettem az irányt, és amikor a harmadik ajtó körül jártam, két fiatalember kinyitotta a leghátsó, negyedik ajtót is és felszálltak.

A sofőr a buzgó telefonálás közben nem vette a fáradtságot arra, hogy megnyomja a bezárógombokat, arra viszont igen, hogy miután a társalgást befejezte, kiszállt a kabinból és legtahóbb stílusát elővéve elkezdett velem ordibálni - mindjárt tegezéssel kezdte, holott véleményem szerint igen meglepő egy fiatal nőt kapásból letegezni - hogy "mi értelme volt kinyittatnod az első ajtót b..meg, ha már úgyis hátramentél ahol nyitva van a harmadik ajtó!" Hangsúlyozom, amikor én kinyitottam az első ajtót, merő jó szándékból, egyetlen egy ajtó sem volt nyitva. Ezt persze a sofőr úr is láthatta volna, ha gondolkodik, mielőtt igazságtalanul, nyilvánosan leordít egy utast, főleg a következő lépése után: mintegy büntetésül kinyitotta a maradék két (a szerinte már nyitva levő hármas és kettes ajtót), és így vártunk tovább az indulásig.

Végezetül, hogy biztos legyek benne, hogy nem e véletlenül a leghátsó ajtón utánam felszállóknak szólt be, ami mondjuk valóban értelmetlen volt, hiszen eljöhettek volna az első ajtóig, hát leszállásnál az első ajtóhoz mentem, és rátekintettem a sofőrre, aki egy igen határozott grimasszal egybekötött középső ujj felmutatással összegezte a történteket.

Nem jellemző rám, hogy ilyenekre hivatkozzak, de ez a viselkedés még egy férfitársával szemben is durva lenne egy buszsofőrnek, egy nővel szemben pedig szerintem teljes mértékben megengedhetetlen.

Nem tudom elbeszélgetnek-e majd az illető sofőrrel, vagy egyenesen a kukában landol a levelem, mindenesetre én nem tolerálnám, ha így viselkedne a beosztottam az utasaival. Még akkor sem, ha igaza lenne.

Üdvözlettel, K. A.

komment komment Címkék: budapest bkv busz ügyfélszolgálat ajtó utas panasz észrevétel vezető 144 es

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása