BKV-Figyelő

Odacsukta, elrántotta, majd beesett alá

BKV figyelő.hu

2008.11.06
06:00

Új típusú BKV sofőr jelent meg a 25-ös busz vonalán. Nem lég, hogy türelmetlen (rácsukja az utasra az ajtót) még magával is rántja a kapálózó utast. Amikor az idős hölgy a busz alá keveredett, még a buszvezető panaszkodott, hogy neki erre nincs ideje. Vajon ilyen emberek hogyan mentek át az alkalmassági vizsgán? Egy ilyen barom miért tarthat a kezében naponta több ezer emberi életet?

Kedves BKV figyelő!

 

Ritkán járok BKV-val, de a tegnap (2008.11.04. kb. 17:09) kora esti ijedség és vita óta nincs is sok kedvem buszozni. Történt pedig a következő:

 

A busz (BPO-374) begurul a XV. ker. Hubay Jenő tér megállóba (Újpest Központ irányába), kinyílnak az ajtók, az utasok leszállnak. Középső ajtónál hölgy és ötévesforma gyereke próbálnak leszállni, gyerek már majdnem lent is van a járdán, de a buszvezető már rájuk zárja az ajtót.

 

A hölgy is kipréseli még magát, de a busz kíméletlenül elindul közben. A nő lába beakad a busz ajtajába, ami addigra teljesen becsukódott. A gyerek áll a járdán, a nő bezuhan a busz alá, cipője még az ajtó fogságában. Kapaszkodik a gyerekébe, próbál felállni, gyerek is elesik, közben egy járókelő is odaugrik, megpróbál segíteni, de a busz már gurul kíméletlenül, a gyerekébe kapaszkodó hölgyet húzza is pár centit. Én a busz elé ugrom, hevesen integetek a buszvezetőnek, próbálok artikulálni, hogy lássa rajtam, nem csak lekéstem a buszát. Végül kinyitja az első ajtót, én felpattanok és mondom a vezetőnek, hogy "álljon meg, beesett az utas a busz alá". Mire a vezető: "Beesett? És nekem mi közöm ehhez?" Mondom megint, hogy "az utas az ön busza alatt fekszik. Mire ő: "Nem érdekel. Én nem szállok le, nekem mennem kell tovább." Még egyszer elmondom neki, hogy "beesett egy utasa a busz alá, kérem, szálljon le és nézze meg mielőtt halálra gázolja". De a buszvezető hajthatatlan, neki ugyanis dolga van, mennie kell tovább, így nem ér rá leszállni megnézni, hogy mi van az utassal, nem az ő problémája ugyebár és ezt el is mondja nekünk.

 

Többször, nyomatékosan, Kategorikusan. Addigra további utasok és járókelők is összegyűlnek, és végül közös erővel rábeszéljük a sofőrt, jobban teszi, ha mégiscsak leszáll. Eközben a hölgyet és gyerekét a járókelők már kisegítették a busz alól: zokogó gyerekével már a várófülke padján ülnek. A gyerek ijedtségében anyukája kabátjába fúrja arcát, a hölgy közben sajgó bokáját fogja. Kérdezem a hölgyet, jól van-e, hívjak-e mentőt, de ingatja a fejét, szerinte nincs rá szükség. Addigra már többen is köré gyűlnek. Buszvezetőnk kegyet gyakorolva eközben leszáll, a középső ajtó felé néz, konstatálja, hogy nincs is utas a busz alatt, így tesz még felém valami megjegyzést, hogy jobban tenném, ha nem kiabálnék vele.

 

Aztán eljut a tudatáig, hogy az utas már a padon ül, odamegy, beszél vele és felhívja a diszpécserét. Én is ezt teszem, hívom a 061BKVINFO-t, és elmesélem a történteket a hüledező operátornak, aki megígéri, kivizsgálják az esetet. Még a BKV-vel beszélek, miközben látom, hogy a hölgy egy idő után feláll és erősen bicegve elindul csomagjával és gyerekével. Nemsokára buszvezetőnk is visszaszáll buszára.

 

Dühödten becsukja az addigra üres járműve ajtajait és kilő a megállóból. Már nem akadályozzuk a munkájában. Végre tényleg mehet.

 

Üdvözöl: Zebu

komment komment Címkék: budapest bkv busz hülye utas panasz észrevétel vezető 25 ös

Egyórás szívás éjszaka

BKV figyelő.hu

2008.11.05
13:27

Utálok Budapesten ismeretlen környéken utazni, főleg éjszaka. Az utastájékoztatás borzalmas, az utas csak akkor tudja éppen merre jár, ha a törzs utasoktól érdeklődik. Olvasónk az éjszakai busz megállóját kereste az Árpád hídnál, amit szerencsére megtalált, csak nem ért vele semmit, mert a busz az eggyel előbbi megállóban állt meg. Eredmény: Egy órás szívás éjszaka.

Helló, nem nagy sztori de azért leírom.

 

Kis túlóra után szerettem volna hazajutni Újpestre, éjszaka. Árpád hídnál van ugye a csatlakozás, a 950-es busz nekem tökéletes (lett volna. Nem olyan egyszerű ott megtalálni a megállót, van ugye az 1-es villamos megállójával szemben kettő, illetve a Váci út felől kettő.

 

Megnéztem mindegyiket, biztos ami biztos, bár úgy emlékeztem az 1-es megállójával szemben van a megálló. És valóban, a táblán egyértelműen ott állt, 950-es busz. Leültem a megállóban, rajzolgattam a következő projektem terveit, jött is a busz... és el is ment. Megállt a Váci úton, attól a megállótól kb. 200 méterre. Esélyem nem lett volna elérni, még futva se, táskában laptop etc. Megkérdeztem a leszálló utasokat, igen, 950-es volt.

 

Megnéztem még egyszer a táblát ahol megállt, de oda semmi ilyesmi nem volt kiírva, teljesen más buszok, csak, jól tudtam. Jobb híján elindultam gyalog haza, túl hideg volt még egy fél órát (ennyi a köv. busz) várni. Gyöngyösinél felszálltam. Azt hiszem miközben gyalogoltam (beugrottam a benzinkútra valami kajáért) elment még egy busz, így ez a kis kaland +1 óra volt nekem hajnalban. Ja és mi a versenyszférában nem kapunk 13. havit. Köszi, BKV!

 

Ez van, megszoktuk. Sajnos.

komment komment Címkék: budapest bkv busz éjszakai utas panasz észrevétel

21 busznyi tanács

BKV figyelő.hu

2008.11.05
06:37

1,263,516,000 forint. Ennyit fizetett a BKV 2006 és 2008 között tanácsokra. Amikor ezt tegnap olvastam, egyből kinyílt a bicska a zsebemben. Egy veszteséggel üzemelő cégnek, ami Budapesten lassan közutálatnak örvend, honnan van ennyi pénze tanácsadásra?

Hétfőn megint a BKV-val és a vigyorgó szóvivőasszonnyal volt tele a média. Büszkélkedtek a Moszkva téri ellenőrzéssel és a sikerével. Mennyivel több jegy fogy, mennyivel több a bevétel, és mennyivel kevesebben bliccelnek már, mert üldözik őket. Felmerült bennem a kérdés: Talán nem a közpénzeket meglovasító menedzsmenti tagokat kellene üldözni? Szemét dolog a bliccelés, de ha az utasok által befizetett pénzeket is elherdálják, akkor ne csodálkozzanak, hogy üres a kassza, nincs pénz buszokra és takarításra.

Ha bliccelőkről van szó, akkor a BKV mindig egy példát hoz fel. Ha senki nem bliccelne, évente kb. 150 új autóbuszt lehetne venni. Persze csak akkor, ha a beszerzést nem az Alfabusz és Antal Attila intézi, akkor jóval kevesebbet.

Ezzel a kampánnyal a BKV azt szeretné elérni, hogy véres szemmel nézzünk a bliccelőkre, hogy utáljuk meg őket. Meglopnak minket és miattuk kell 20 éves, soha fel nem újított buszokon utaznunk. Nemes a cél, de é inkább nézem véres szemmel imádott politikusainkat, és a menedzsment tagjait, akik valószínűleg jobban megkárosítják a céget, mint az a néhány szerencsétlen bliccelő.

Felmerült már benned a kérdés, hogy az alvállalkozóknak kifizetett, tanácsadásokra elherdált, zsebekbe csúsztatott pénzekből évente hány új buszt lehetne venni? Ha a drágábbik fajtát nézzük, és csak a tanácsadást számoljuk (hisz erről van most pontos adatunk) ez évente legalább 21 új csuklós, klímás busz lenne. És ez csak a tanácsadás!

De ezt a pénzt nem kell buszokra fordítani. Lehetne belőle hálózatot fejleszteni, felújítani járműveket, korszerűsíteni, növelhetnénk belőle a fizető utasok komfortérzetét, de még takarításra is jutna belőle. Persze csak akkor, ha a pénz nem fontosabb, mint az utas.

A biztonsági őrök miért nem az Akácfa utcából kijövő alkalmazottak zsebeit ellenőrzik, a mi bérletünk helyett?

komment komment Címkék: budapest tanácsadás bkv busz pénz post menedzsment bkvfigyelo

Válasz az OBH-tól

BKV figyelő.hu

2008.11.04
16:37

Vasárnap publikált, OBH-nak címzett kritikámra meg is érkezett az első reakció, amit Dr. Szabó Máté ombudsman írt. Fogadjátok szeretettel:

komment komment Címkék: budapest bkv ombudsman reakció válasz bkvfigyelo

Az utas csak álljon az esőben

BKV figyelő.hu

2008.11.04
13:14

Hová is lehetne tenni egy fedett viszonteladói pénztárat, ha nem az utasváró pavilon alá, és a villanyoszlop elé, ahol semmi keresnivalója. Hamarosan jön az eső, jön a szél és a hideg. Az utas vár a késő, kimaradó buszokra és csak annyit szeretne, hogy ne ázzon szét. De mégis, hova álljon, ha a pénztár elfoglalja a fél megállót? Azt már megszoktuk, hogy valakinek semmi szépérzéke nincs, és ilyen városképromboló pénztárakkal teszi tele a várost, de miért kell az utasokat is szívatni vele?

 

Kosztolányi Dezső tér:

komment komment Címkék: budapest kép bkv kosztolányi bérlet jegy észrevétel kutyaól

Megverték a részeg utast?

BKV figyelő.hu

2008.11.04
07:31

Olvasónk végre talált egy olyan BKV sofőrt, aki a hajléktalan láttán nem csak a vállát vonogatta, hanem fellépett ellene. Sőt! Még választási lehetőséget is adott az utasnak. Vagy a helyszínen dobják le a csövest és kiáll a busz takarításra, vagy beviszik a garázsba és majd ők „elintézik”.

Kedves BKV-figyelő!

Pozitív észrevételemet szeretném veletek megosztani egy sofőrrel kapcsolatban.  Október 18.-án este a Ferenciek terén felszálltunk a kedvesemmel a hetes buszra, hátulra. Először nem értettük, hogy miért nincs ott annyi ember, majd minket is megcsapott a szag. Hátul a hármas ülésen egy férfi "aludt" (bormámorban) és valami borzalmas szagot árasztott. Egy ideig bírtuk de amikor elkezdett magára hányni akkor előre mentünk mi is. Persze a szagot ott is érezni lehetett. Az utasok szóltak a sofőrnek, hogy ez most már tényleg tűrhetetlen mert a figurát nem lehet lerakni a buszról. Ugyanis kissé nagyobb darab volt és senkinek nem volt gusztusa hozzányúlni.

Kiszáltt a sofőr, szintén nem egy kis darab, elkiabálta magát, hogy lehet választani, vagy letesszük a buszról a fazont, vagy mindenki leszáll, mert a busz higiéniailag alkalmatlanná vált a további utazásra vagy megyünk tovább és majd ők megoldják a garázsban. Végül mentünk tovább. Tulajdonképpen nem akarom tudni, hogy mi lett a részeggel a garázsban, de nem lennék a helyében.

Nekem szimpatikus volt, hogy a sofőr kiszállt és nem csak ment tovább mintha mi se történt volna.

Rabyn

komment komment Címkék: budapest bkv busz hajléktalan utas észrevétel vezető

Új bérletrendszert a budapestieknek!

BKV figyelő.hu

2008.11.03
15:53

7,9%-kal drágul a BKV jövőre

 

Európai nagyvárosokat nézve a BKV szolgáltatása jelenleg elavult, a szolgáltatás minőségét nézve drága. Jövőre még drágább lesz.

Jelenlegi információk szerint a BKV jövőre 7,9%-kal többet kérne a jegyekért és a bérletekért, ami annyit tesz, hogy a 270 forintos jegy ára 290 a 8250 forintos 8900 forint lenne. Arról jelenleg nincs információnk, hogy a BKV ezért az árért, miként növelné az utazás színvonalát (gondolom sehogy) így kénytelen leszek jövő tavasztól télig BKV helyett autóval, vagy kerékpárral közlekedni a városban, ha az áremelés végbemegy.

Elgondolkodtatok már azon, hogy miért fizetitek ki a bérlet teljes árát? Ha a BKV nyitna az utasok felé, bevezetne külön busz, illetve kötöttpályás bérleteket azért, hogy az utas jóval olcsóbban utazhasson, és csak azért fizessen, amit ténylegesen használ. Ha nagyon utasbarát lenne a cég, a kötöttpályát is szétosztaná villamos és metróra, ezzel még inkább csökkenthetné a tarifákat.

A külön megvásárolható bérletek teljes ára megegyezne a diákbérlet jelenlegi árával, tehát egy buszbérlet 3550 forint lenne. Ha busszal és metróval utazol, akkor jelen esetben két bérletet veszel, ami még így is olcsóbban kijön, mint a jelenlegi „összvonalas” bérlet.

 

Tetszene egy új bérletrendszer? Szavazz!  

komment komment Címkék: budapest cikk bkv áremelés ár bérlet jegy emelés bkvfigyelo

Náci köszöntéssel búcsúzott a villamosvezető

BKV figyelő.hu

2008.11.03
14:29

Nem csak a BKV-nál, a bécsi testvérénél is történnek érdekességek. Nálunk a sofőrök viccet mesélnek, és szórakoztatnak minket utazás közben, ami becsülendő, hisz ennyi munka mellett, még erre is figyelnek, bécsi barátunk egy kicsit messzire ment.

A bécsi közlekedési vállalat szóvivője közölte, hogy a 35 éves alkalmazott, aki ellen korábban semmiféle panasz nem merült fel, nem is próbálta szépíteni a dolgokat. Bevallotta, hogy csak utólag döbbent rá: átlépett egy bizonyos határt.

Az utasok elmondása szerint először viccnek fogták fel az egészet, videóztak, hangot rögzítettek, közben nevettek, de utólag ők is rádöbbentek, hogy ez egy kicsit erős volt. A villamosvezetőt az eset után többen megkeresték, még a villamoson és jelezték neki, hogy panaszt fognak tenni ellene.

 

Videó:


komment komment Címkék: videó bécs villamos panasz 1 es vezető wien

Meg foglak ölni!

BKV figyelő.hu

2008.11.03
07:29

Mióta ingatlanspekuláció takarékosság miatt bezárták a Lipótot, sokkal több hülye bóklászik az utcákon, és tömegközlekedik. Ezek az emberek, akik mások miatt az utcára kerültek, nem véletlenül kerültek ebbe az intézetbe. Felügyeletre szorultak többek között azért, mert nem szedték megfelelően a gyógyszereiket. Vajon most ki vigyáz rájuk? Olvasónkat a napokban a trolin fenyegette meg egy észlény:

Tisztelt BKV-figyelő!
 
Elég régóta olvasom már a blogodat és meg kell hogy mondjam hogy nekem bizony tetszik. Jó néha van színvonal ingadozás, de mindig ügyesen korrigáltad. Na jó elég a könnyfakasztó dicséretekből ím amiért írok:
 
Pár hete elegem lett. Elegem lett ebből a szemét szar bandából akik semmi másra nem képesek, csak arra, hogy széjjellopják az embereket, tenni nem tesznek értük semmit. Egy hete ugyanis betelt a pohár. Elegem lett, hogy nem tudok úgy felszállni a trolira, hogy épp aktuálisan senki ne akarjon megölni, pénzt koldulni, elkérni a lakáskulcsomat vagy éppen rajta keresni a volt feleségét. Merthogy mindegyikre volt eddig példa.

A pohár az előző hétvégén telt be, mikoris csoportosan felloholtunk Pestre( Középsulis vagyok) és úgy döntöttünk, hogy a Keletihez visszafelé a 76-os trolit választjuk. Hát rosszul tettük. Bár láthattam volna előre a rossz végkifejletet, hiszen hetente járok fel Pestre(rokonok stb.) és mindig mikor erre a trolira szállok, valaki mindig belém köt. Ez volt eddig a legdurvább.

Naplószerűen: Felszállunk a trolira. Már távolról látszott, hogy ez a jó kis legalább 15 éves Ikarus nem fogja a legkomfortosabb utazási igényeket kielégíteni, de már hozzászoktam Pesthez. Miután felszálltunk pár haverom le akart ülni a szövetülésekre, de szóltam nekik, hogy nem biztonságos, hiszen sokat utazom BKV-n és volt már hogy ültem pisiben/kutya(vagy milyen) szarban. Szal nem ültek le. Álltunk a trolin, egyszer csak felém fordul a kettes ajtóval szemben ülő hajléktalan és pisztolyt formázva a kezéből, rámszegezve megszólít: Meg foglak ölni! Mondom oké értem én a viccet hát jólvan... A haverok sejtettek valamit mer eléggé be voltak fostosodva.

Egy 2 perc után(biztos a drog miatti fáziskésés eredményeképpen) közli velem hogy nem vicc volt ő tényleg ki akar engem nyírni. Mondom oké...ekkor már én is eléggé féltem, gondoltam mit fog szólni kedves édesanyám, ha csak a halálhírem fog hazamenni helyettem.

Újabb 2 perc elteltével elsuhantunk egy utca mellett ahol bekandikált a nap. Ekkora rám ordított az emberke, hogy nézzem a napot, mert kinyír... néztem, mit tehettem volna, hát féltem hogy akkor ez itt most tényleg megöl engem.

Nem sokkal később rám nézett a koma újra rám nézett és közölte velem, hogy ő egy Trabant(igen a bizonyos NDK-s autótípus), szervizbe kell vinni, és hogy megbüntette a rendőr ezért meg fog ölni...

Nah ekkor már mindenki szanaszét aggódta magát a trolin, ennek eredménye képpen a végen olyan gyorsan kiürült a csuklós troli, amilyet még sosem láttam. 2 mp után a teli trolin SENKi nem volt. Ezek után utánunk jött a koma de többször lelassult dülöngélt stb. szóval nem volt olyan félelmetes. Megszólította még pár haveromat, akiktől többet között megkérdezte hogy jó-e hogy 33 éves majd megfogta a combját, a másikkal pedig közölte hogy jó soká 2001-2002re kész lesz a 4es metró.
 
Igazából nem az a problémám, hogy néha felkeverednek hajlékonyok a buszra, hanem az, hogy ha látja ezt a sofőr, sőt hallja, hogy épp meg akarnak gyilkolni miért nem caplat ki a zárt fülkéjéből, vágja nyakon egy menettáblával és dobja ki a buszból az ilyet. Mert nem csak én, hanem az öreg nénik is meg voltak ijedve. Azért nem semmi volt látni azt a koszos arcbőrt a kamionlámpányi pupillákkal, miközben ordítják hogy megöllek. Ráadásul mint már írtam nem ez volt az első. Volt már hogy egy részeg meg akart verni, merthogy én szedtem el az asszonyt, és volt aki ki akarta tépni a kezemből a lakáskulcsot, merthogy én elloptam tőle.
 
Eredménye a kalandoknak: Inkább gyalog megyek, ha tudok.

BP-BCS

komment komment Címkék: budapest bkv fenyegetés hajléktalan utas panasz észrevétel

Tízszer ad el egy jegyet a Volán buszvezetője

BKV figyelő.hu

2008.11.02
11:02

A Volánbusznál szokás, hogy a buszvezetők reggel felmarkolnak egy csomó jegyet, amit eladnak az utasnak, majd az utazás végén visszakérik. Ezt eljátsszák naponta 10-20 alkalommal és máris kerestek napi 2-4 ezer forintot a Volán kárára. Mi meg utazunk a lepukkant buszokon, mert nincs pénz. Olvasónk jeggyel trükköző Volán sofőrt fogott néhány hete amit az ügyfélszolgálatnak is megírt:

Tisztelt Címzett!

 

Ma a 15:45kor induló M7-esen át haladó Etele térre tartó buszra Érd felső után szálltam fel, nem fogadott meglepetés amikor a sofőr három darab huszas érmét és egy sárga papír cetlit nyomott a kezembe a kétszázas bankómért cserébe. Nem vártam meg, hogy az Úr odasugja nekem, hogy adjam oda mielőtt leszállok, rávágtam, hogy JEGYET szeretnék, mire az hangzott válaszként, hogy "jaaa... olyat IS lehet".

 

A busz rendszáma DZA-047, illetve egy a harmincas évei elején járó úriemberről van szó. Amennyiben nem szigoritanak az imént leírtakkal kapcsolatban el fogok gondolkodni azon, hogy nem érné-e meg nekem a 90%-os kedvezményes diák bérlet vásárolnom, mivel azzal is ugyanúgy fel tudnék szállni, illetve ha ellenőrrel találkozok felmutatok egy sárga jegyet.

 

Köszönöm a figyelmet,

 

Varga Tamás

Tisztelt Uram!

 

Bejelentését továbbítottuk az ebben illetékes munkatársaknak-további ügyintézés céljából. A válaszadásig szíves türelmét kérjük!

 

Üdvözlettel:

 

Kommunikációs iroda Volánbusz Zrt.

Tiszelt Volánbusz Zrt.!

 

Mindenekelőtt köszönöm a válaszukat, de kiváncsi vagyok az ügy folytatására! A mai nap folyamán már az érdi buszpályaudvarnál előttem felszálló fiatalember is sárga jegyet kapott a sofőrtől, illetve egy nem túl kedves megjegyzést, hogy "te ne menj hátra és add vissza az autópálya előtt!".

 

A busz 14:25-kor indult, Neoplan, rendszáma FLG-702 és egy az ötvenes évei körül járó úriember vezette.

 

Üdvözlettel, Varga Tamás

Tisztelt Varga Tamás!

 

Munkánkat segítő bejelentését köszönjük. Társaságunk számára rendkívül fontos utasaink észrevétele, közreműködése, hogy a feltárt problémák megoldása után szolgáltatási színvonalunkat javíthassuk.

 

Munkatársainkkal szemben alapvető elvárás, hogy feladatukat minden esetben a szabályoknak megfelelően végezzék. Biztosíthatjuk, hogy Társaságunk részéről mélyen elítéljük az olyan súlyos vétséget, mint a menetjeggyel való visszaélés.

 

Gépkocsivezetőnket anyagi hátránnyal járó felelősségre vonásban részesítettük és nyomatékosan felhívtuk figyelmét a menetjegy kiadás és kezelés szabályainak mindenkori betartására. Ezirányú tevékenységét fokozottan ellenőrizzük.

 

Az átélt kellemetlenségért szíves elnézését kérjük. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő. Bízunk benne, hogy a későbbiekben megelégedéssel veszi igénybe járatainkat.

 

Budapest, 2008. október 16.

 

Üdvözlettel: Kommunikációs iroda Volánbusz Zrt.

(Sajnos a Volán blogos huzavona miatt, még egy ideig itt jelennek meg a hasonló észrevételek.)

komment komment Címkék: budapest volán ügyfélszolgálat válasz jegy sofőr észrevétel érd

Mindent magába szív a szövet

BKV figyelő.hu

2008.11.01
11:32

Attila olvasónk elkötelezett híve tisztántartható, higiénikus üléseknek, olyannyira, hogy egyszer be is vizsgáltatta őket. Leveléből kiderül, hogy a szövetből vagy a bőrből tenyészett-e ki több baktérium, és miért jók illetve rosszak ezek az ülések:

Kedves BKV-figyelő!

Sokat olvasom a blogot, és mindig részt veszek a szavazásokon, így volt ez az ülésekkel is. Örülök, hogy végre a civilek is foglalkoznak a témával, és kikérik az utasok véleményét is erről.

Sajnos Budapest a szövetből készült ülésekre még nincs felkészülve. Rengeteg a koszos ember, és nagyon sok a hajléktalan, akikkel osztoznunk kell a tömegközlekedési eszközökön. Arról nem is beszélek, hogy egyes népcsoportok úgy utaznak, hogy a sáros lábukat felteszik az ülésre. Hiába szólok rájuk, anyáznak, és ugatnak. Nem tudok ellenük mit tenni. Egy a lényeg: Nem kell a szövet!

Sokat foglalkozom magam is a témával, sőt, munkahelyemnek hála be tudtam egyszer vizsgáltatni ülés mintákat. Az eredmény nem lepett meg. A bőrülésből sokkal kevesebb baktérium tenyészett ki, mint a szövetből. Ez azért van, mert a szövetülés mindent magába szív és ezeket nem emészti meg. A hajléktalan ülepén lévő ürüléktől kezdve a kiöntött innivalóig. Mivel a BKV ritkán cseréli ezeket az üléseket, nagyon sokáig benne maradnak a fertőzések, amiket bár nehéz elkapni, nem lehetetlen. Ezért lenne jó véleményem szerint a műanyag/műbőr ülés.

Ami miatt írtam igazából azaz, hogy sajnos a BKV a műbőrt sem tartja rendben. Használódik, néha cserélni kell. De úgy néz ki ugyan úgy sz@rnak bele mint a szövetbe, és az ilyen állapotú ülésekkel elriasztják az embereket a bőrtől…

 


UI.: Egyszer egy 7-es buszon való kapaszkodás után vakartam meg a jobb kezem, amin másnapra kiütések jelentek meg. Az orvos szerint valami gombás fertőzés, aminek a helye még mindig látszik a karomon… Mindenki mosson kezet, amikor csak teheti.

Attila

komment komment Címkék: budapest bőr kép bkv ülés utas észrevétel szövet

Közlekedés BKV-n, állapotosan

BKV figyelő.hu

2008.10.31
13:29

Olvasónk autótóról BKV-ra váltott a magas benzinárak miatt. Egy ideig, ugyanis mostanra eljutott odáig, bármennyibe is kerül az üzemanyag, inkább kifizeti, csak ne kelljen többet tömegközlekednie. De vajon miért döntött így? Ennyire közönyösek az emberek? A hajléktalanok, és a gombás lábú csövesek elriasztották? Alant minden kiderül:

Sokat agyaltam mostanság azon, hogy mi lenne a legjobb megoldás a munkába járásra. Alapvetően két lehetőségünk van, azaz vagy autóval jövünk, vagy BKV-val. Egy ideig az előbbit választottuk, de aztán jött a hirtelen 300 fölött benzin ár, így mondhatni letettem a kocsikulcsot.

De mostanra eljutottam oda, hogy inkább fizetem a drága (bár most éppen kicsit olcsóbb) benzint, mert a BKV járatain olyan állapotok uralkodnak, hogy néha azt gondolom, valahol Albániában ülök egy külvárosi járaton.

A történethez hozzátartozik persze, hogy két trolival kell bejárnunk dolgozni, legalábbis ez a legközvetlenebb összeállítás. Összesen 16 megálló. Ezt még akkor sem sikerült soha megtenni kevesebb, mint negyven perc alatt, ha minden troli megjött szinte azonnal. Autóval akkor érek be ennyi idő alatt, ha az összes útvonalat elrontom és mindenhol dugó van. Egyébként főleg mióta megnyitották az M0 új szakaszát, gyakorlatilag húsz percre csökkent ez az idő.

De valójában nem emiatt döntöttem úgy, hogy mégis autózás lesz a dologból. Rájöttem, hogy nem szeretném, ha Feleség BKV-n utazna terhesen. Kezdetnek egyszer csak felismertem, hogy az embereket nem érdekli, hogy egy terhes nő áll a trolin. Észreveszik, konstatálják, hogy terhes - aztán minden megy tovább ahogy addig. Pedig nem veszélytelen a babára nézve állva utazni - ahogy a sofőrök vezetnek, amilyen a közlekedési morál, amilyen állapotban vannak az utak, egyáltalán nem. Még nekem is nehéz néha állva maradnom a nagy kapaszkodásban, ahogy gödörből butykába, butykából gödörbe teker a busz, nem még hogy egy terhes nőnek. És mi van, ha nekiüti a hasát a korlátnak?

Arról nem is beszélve, hogy milyen lelkesen tudnak kedves embertársaim marakodni egy-egy helyért. Lökdösődnek, nincsenek tekintettel senkire. Tudom, persze, ember embernek farkasa, ugye...

Egyébként az elején szimplán azt hittem, hogy biztosan még csak én látom Feleségen, hogy terhes, lehet hogy más csak azt gondolja, hogy "hmm, kicsit felszedett hasra ez a nő". De azért mára már 7 hónapos terhes - ne mondja azt nekem senki, hogy nem látszik.

Azonban nem csak ez számít. Ahogy olvasgatom a BKV-figyelőt, egyre többször találkozom olyan posztokkal, ahol gombás lábú hajléktalanokat, levizelt üléseket emlegetnek. Hát, akarja a fene, hogy egy ilyen után üljön le Feleség, vagy egy ilyen után fogja meg a kapaszkodót.

Még egy dolog, bár mi még nem tartunk itt, de igen jellemző: sokszor láttam, hogy anyukák babakocsival próbálnak felszállni a trolira - na, ilyenkor nem tolongtak a vállalkozó kedvű, segítőkész emberkék. Még a szándékot sem láttam senkiben.

Szóval a vége az lett, hogy inkább autózunk munkába és haza, és inkább elviselem az autóban ülő kellemetlen egyedeket, mint a közösségi közlekedés eme díszpéldányán uralkodó állapotokat...

komment komment Címkék: budapest közlekedés bkv busz utas panasz észrevétel troli

Kétszer csukta oda a babakocsis utast

BKV figyelő.hu

2008.10.31
07:07

Vajon hová siet az a villamosvezető, aki egy megállóban kétszer is odacsukja a babakocsis apukát, és a mellette lévő kisgyerekét? És ez még nem volt elég. A következő megállóban az utasok mentettek meg egy idős urat, mert rá is rácsukta a villamosvezető az ajtót, majd félig nyitott ajtókkal indult el.

Tisztelt BKV-Figyelő!

Tegnap (október 29.) este dolgom volt a belvárosban, ezért villamosra szálltam Káposztásmegyeren, hogy eljussak Újpest-központba. Rákospalotai MÁV megállónál a középső ajtónál egy férfi szállt fel a kisgyerekével és egy babakocsival. Vagyis csak akart mert ahogy elkezdett fellépni, már jelzett a hang és becsukta az ajtót a férfira. Pedig alig 2 másodpercet álltunk a megállóban!

A dühös személy persze intett a vezetőnek teljesen jogosan, de az válaszul újra rácsukta az ajtót! A villamos nekiindult lóhalálában, a kisgyerek majdnem elesett de az apuka a babakocsit hátrahagyva elkapta a karját. Persze ment a káromkodás, nagy volt az ijedtség. Alig mentünk 2 megállót, az Újpesti kórháznál megint volt egy ilyen húzása. Láttam, hogy fel akar szállni egy idős bácsi ezért ugrottam és elkaptam jobb oldalról a karját, mert alig hogy fellépett az első lépcsőre csörgött és csukta az ajtót, ráadásul elindult úgy, hogy nyitva volt az ajtó!

Mi lett volna ha nem segítünk neki? A lehetőség: Összenyomja úgy hogy súlyosabb baja is lesz az öregúrnak vagy B, Összenyomja és le is esik. Soha nem volt ilyenben részem, és meg kell hogy mondjam, eléggé vert a szívem. A kocsi amiben utaztunk ???? számú volt és egy fiatalember vezette. A babakocsis ember fontolóra vette, hogy felhívja az Akácfa utcai panaszcímet (nem tudom hogy van e ilyen ő ezt mondta), de szerintem nem érne el vele sok mindent.

Tegnap megváltozott a véleményem. A magyar ember igenis segítőkész és a villamosvezetők nem mindig körültekintőek!

Tisztelettel: Vereckei Bálint

komment komment Címkék: budapest bkv villamos utas panasz észrevétel vezető

BKV plusz

BKV figyelő.hu

2008.10.30
13:00

A BKV sajnálja, hogy nem lehet minden villamosában légkondi, ezért a nyitható ablakok mellett menet közben az ajtót is nyitva hagyják, hogy nagyobb felületen jusson hűs levegő az utastérbe.

 

Ha nem indul el a videó, kattints ide!

 

Egy olvasónk linkelte be a fentii videót a nyitott ajtós posztba még kedd délután. A YouTubeon nem csak a videót néztem meg, hanem a kommenteket is elolvastam, ahol a szerzőt piszkálják azért, amiért nem jelezte a hibát a villamosvezetőnek. Szerintem jól tette, hogy nem szólt. Kedden többen leugattak minket a nyitott ajtós és füstölő buszos postban, hogy ha nem tetszik valami, le lehet szállni. Ez a XXI. századi pesti felfogás…

komment komment Címkék: budapest hiba bkv videó villamos ajtó utas észrevétel 19 es

Az Ombudsman elmehet a ...

BKV figyelő.hu

2008.10.30
07:00

Hiába szeretett volna a BKV a Volvo buszokba kamerát tenni, azok működtetésére az Ombudsman nem adott engedélyt, ugyanis sérti az utasok személyiségi jogát. Pedig a kamera visszatartó erő tud lenni. Senki nem szereti, ha 1-2 bizonyító felvételen mosolygós arccal szerepel, miközben firkálja a Volvo busz hátsó ablakát, vagy éppen a Combino ablakáról tépi fel a fóliát. Megfigyelhető, hogy az FLR-rendszámos, (harmadik szériás) Volvo buszokban, melyekben térfigyelő kamera van, mennyivel kevesebb rongálás, firkálás található.





Tegnapi életkép a Combinóról



Sajnos a legtöbb buszba nincs kamera, a Combino villamosokba se szereltek térmegfigyelőket, és úgy tudom, az új metrók is kamera nélkül érkeznek majd. A BKV szerint azért, mert erre nem kaptak engedélyt, Ombudsmantól, mert a személyiségi jogok, meg minden. Őszintén… Akinek nincs vaj a füle mögött, az nem fél semmitől, főleg nem egy kamerától. Sőt! Az átlag pesti lakos még örülne is neki.

A MÁV-nak adtak engedélyt, van is kamera a Talent és a Flirt motorvonatokban. Naponta legalább kétszer utazok ilyen vonaton, és egyáltalán nem zavar, hogy megy a kamera. Inkább örülök annak, hogy figyelnek a rendre. Nem firkálok, nem rongálok, mitől féljek? Ha kirabolnak vagy megtámadnak még valami kis esély is van arra, hogy megtudjam ki volt…

Basszus, ebben az országban tényleg mindenkinek csak joga van, kötelessége nincs? Miért kell folyton a mocskokat védeni? Miért az utasok kárára hoznak hülye döntéseket? A BKV-t így még a kamera se védi a rongálástól. Az Ombudsman hülyesége miatt pedig utazhatunk a lepukkant Volvo buszokon…

komment komment Címkék: budapest kép bkv busz kamera ombudsman villamos

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása
Mobil