BKV-Figyelő

A legrendesebb buszvezető

BKV figyelő.hu

2008.10.29
13:23

A BKV-nál szerencsére nem csak droidok dolgoznak, hanem olyan rendes és tisztességes emberek is, akik feladatuknak érzik az emberek segítését, tájékoztatását és felkarolják még a rászorulókat is. Olvasónk is egy ilyen buszvezetővel találkozott, pozitív élményeiről rövid levelében mesél:

Tisztelt BKV-Figyelő!

Egy olyan tapasztalatom miatt ragadtam billentyűzetet, mely sajnos még soha nem esett meg velem. Eddig:

2008.10.27-én, 17:00 és 17:30 között utaztam a BPO-238-as rendszámú 8-as autóbusszal Gazdagrét felé. A Kálvin téren a buszvezető szép estét és kellemes utazást kívánt és ezt az út során többször bemondta az új felszállók részére. Gazdagréten további kellemes estét, jó egészséget, kézcsókot a hölgyeknek kívánt. Egész utazás alatt a megállókat érthetően bemondta, végig udvarias, nyugodt volt, biztonságosan vezetett, különös tekintettel a már hónapok óta húzódó útfelújításra, pedig eme cselekmények manapság a 8-as buszon nem megszokott cselekvések sajnos.

Ám nem is emiatt döntöttem úgy, hogy megosztom Önökkel tapasztalataimat, hiszen ezek alapvető emberi tulajdonságok, melyek egy buszvezetőtől értelemszerűen elvárhatók.

A Zólyomi úti megálló után a zebra előtt egy vak úr várakozott átkelésre. A sofőr megállt a zebra előtt, de a vak úr nem mert elindulni, mert szemből folyamatosan haladtak el az autók. Erre a buszvezető nem indult el, hanem kiszállt a buszból és átsegítette a vak embert. Visszatérvén megköszönte a türelmünket és folytattuk utunkat.

Milyen jó lenne, ha mindenki ilyen példásan viselkedne! Jó érzés volt látni, hogy vannak még kis hazánkban ilyen rendes emberek! Kérem Önöket, jutalmazzák méltóképp az autóbusz vezetőjét!

Tisztelettel: Eilinger Csaba

komment komment Címkék: budapest bkv busz vak utas észrevétel dicséret zebra vezető

Cserbenhagyta a vérző fejű utast

BKV figyelő.hu

2008.10.29
07:32

A BKV-nál vannak olyan buszvezetők, akik azt hiszik, hogy az utastérben 20 kilós krumpliszsákok vannak. Padlógázzal indulnak, padlófékkel állnak meg, persze az utasok eközben esnek-kelnek mögötte. Mivel a krumplisszákok nem igényelnek ellátást, ezért egyik buszvezetőnk a vérzőfejű utast is levegőnek nézte.

Tisztelt BKV!

2008.10.22. (szerda) A 185-ös buszon a következő történt 12 óra 50 perckor a Harmat utca - Kada utca kereszteződésében: A kereszteződésben a piros lámpánál a busz hirtelen fékezett. Egy 55 - 60 éves körüli hölgy utas elesett a buszon. - Ülőhely nem volt.-

Az utasok segítették fel menet közben a padlóról. A busz vezetője ment továb b, mintha mi sem történt volna. Az utasnak vérzett az arca. A gépkocsivezető nem hiszem hogy nem vette észre a buszon a nyüzsgést. A megsérült utas a következő megállónál -Lavotta utca- leszált, de a gépjárművezetővel közölte "remélem jól érzi magát! " . Várom válaszukat a történettel kapcsolatban.

Tisztelettel: Sáfrány László

Tisztelt BKV Zrt!

Minden reggel a 30-as busszal utazom a munkahelyemre, ma sem tettem ezt  másképp. 3/4 9-kor értünk a Róbert Károly körútra. Aki ismeri ezt a helyet, tudja, hogy itt van egy zebra. A zebra előtt finoman szólva is illik megállni függetlenül attól, hogy milyen járművet vezet az illető! Ez alól az Önök buszvezetője megpróbálta kivonni magát, majd hirtelen mégis másképp döntött, így a zebra előtt egy akorrát fékezett, hogy a teli busz utasai jobb esetben csak nagyon dőltek, de volt olyan is (mint jómagam) aki a kapaszkodás ellenére elesett! Egy idősebb hölgy szintén így járt, és mivel korábban mellettem állt, szegény rámesett. Hát nem volt kellemes érzés! Elnézést, elnézést, mondta a hölgy, de mondtam neki, hogy semmi probléma, igazából nem is neki kellene elnézést kérnie! Még én kérdeztem meg tőle, hogy jól van-e, nem esett-e baja? Ugyanis a kedves, jómodorú buszvezető úr, meg sem szólalt! Annyit sem mondott a hangosbemondóba, hogy elnézést, vagy hogy nem esett-e senkinek sem baja? Azért szerintem ez elvárható lett volna, vagy tévednék? Leszálláskor rögzítettem a busz rendszámát, és járatszámát: BPO 871,  08-71.

Kérném az ügy kivizsgálását és véleményezését. Levelemet elküldtem a BKV figyelő címére is.

Üdv: Egy utas.

komment komment Címkék: budapest bkv busz baleset utas panasz észrevétel vezető

Balesetveszélyesek a BKV buszai?

BKV figyelő.hu

2008.10.28
13:12

Ha a hibás BKV buszokat nem engednék forgalomba, akkor valószínűleg Budapesten a legtöbb ember gyalogolna, biciklizne vagy autóba ülne, mert arra a néhány forgalomban lévő buszra biztos, hogy nem férnének fel. Megértem én, hogy nem lehet kiállítani minden buszt a forgalomból, de tényleg szükség van arra, hogy balesetveszélyes buszok legyenek forgalomban?

Tegnap este (október 27.) találkozóm volt a Kosztolányi Dezső téren, ahová a megbeszélt időpont előtt értem oda. Sétálgattam, és ismerkedtem az ottani közlekedéssel. 5-10 percenként mentek buszok Nagytétény felé, mely közül az egyik nagyon felkeltette a figyelmem. A 17:29-kor induló, 214-es busz nyitott hátsó ajtóval állt ki a megállóból, amit a vezető nem vett észre.

Egyből a busz után mentem, hogy szóljak a vezetőnek, de ekkor már többen kopogtattak az ablakán, mire kihajolt, és megnézte az ajtót. Előre gurult a lámpáig, majd a hátrament, megnézte megvonta a vállát és visszaszállt a fülkébe. Amíg a fülkéhez visszaért, többen a nyitott ajtón szálltak le, és visszagyalogoltak a térre. Inkább vártak még egy buszt.

Vezetőnk megvárta a zöldet, majd nyitott ajtóval kikanyarodott a Bartók Béla útra. Nem ültem a buszon, nem tudom meddig ment nyitott ajtókkal, de már amikor látta, hogy nem tudja bezárni illetve megjavítani az ajtót, ki kellett volna állnia a forgalomból. Megértem, hogy nincs elég jármű, és kimaradtak volna így buszok, de talán még mindig jobb, mint a balesetveszély.

Kedves BKV figyelő!

Tegnap este (október 27.) hazafele tartottam Kelenföld városközpont felé a Móricz Zsigmond körtérről, a Móriczon beállt egy 173E, aminek kicsit füst szaga volt de gondoltam nem probléma, megesik az ilyesmi, felszálltam, még a Móriczon többen szóltak a vezetőnek hogy füstöl a busz, a vezető leszállt konstatálta és ment tovább.

Leülve már az utastérben is erőteljesen, sőt émelyítőn lehetett érezni az égett gumi szagot, a Kosztolányin több ember pánikolló arckifejezéssel mutogatott a vezetőnek hogy a busz füstöl, de azt nem érdekelt és csak annyit szólt ki, hogy "jó tudom". Ekkor jött az a pont, hogy kezdtem a füsttől rosszul lenni. Oda mentem a vezetőhöz hogy azért jó lenne, ha kiállna a forgalomból, mert ez azért még is csak para mire az közölte, hogy örüljek hogy elvisz, és hogy csak a kerék füstöl, le kell locsolni vízzel és jó lesz. (Eddigi fizika tanulmányaimból kiindulva nem látom valószínűnek, hogy olyan gyorsan ment volna a busz, hogy megolvadjon a kerék)

Ezen még vitáztunk egy sort majd a Szent Imre korháznál leszálltam, mert nem bírtam tovább azt az égett szagot, már szédültem tőle. Amikor a busz mellet álltam láttam, hogy nem a kerékből, hanem a motorból dől a füst, amikor a busz elhajtott egy szép fekete olajtócsát hagyott maga után. Ha mindenki ennyire leszarja, mi van a buszokkal, akkor nem csodálkozom, hogy így mennek tönkre, valószínűleg ha a busszal azonnal beáll a garázsba (ami gyakorlatilag útba is esett volna) akkor kevesebb szén-monoxid jut az utasok tüdejébe és a buszt is könnyebb megjavítani...

Üdv: Zeck

komment komment Címkék: budapest hiba bkv busz állapot műszaki 173e 214

Több mint száz évről mesél a Földalatti Vasúti Múzeum

BKV figyelő.hu

2008.10.28
12:22

1975. október 28-án, azaz napra pontosan 33 éve nyitotta meg kapuit a kontinens első földalattijának emléket állító Budapesti Vasúti Múzeum, a Deák téren. Külön érdekességnek számít, hogy a kiállítási hely önmagában is műszaki emléknek tekinthető, hiszen a millenniumi földalatti vasút egy eredeti alagútszakaszán lett kialakítva a kiállítási terület, amelyet az 1955. évi vonalkiegyenlítési munkálatok során véglegesítettek.
 
A BKV 1996-ban, a teljes vonal rekonstrukciós munkálatai során, a múzeumot is felújította, de az eredeti táblák, feliratok megmaradtak. Az előtérbe lépve az egykori végállomás eredeti felirata, a „Gizella tér” fogadja a látogatókat. Itt látható az az emléktábla is, mely arról tanúskodik, hogy az ezredfordulói ünnepségekre Budapestre látogató Ferenc József 1896. május 8-án utazott a földalattin, és "legkegyelmesebben megengedte", hogy a vasút felvegye az ő nevét. Így lett az addigi Budapesti Földalatti Villamos Közúti Vasútból Ferencz József Földalatti Villamos Vasút Rt. A múzeum bejáratától jobbra a földalatti vasút három kocsija sorakozik: a 19-es, az 1-es és a 81-es pályaszámúak. Érdekesség, hogy a kiállított járműveket 1975-ben, a nyitott födémrészen keresztül, daruval emelték a vágányokra. A kocsikkal szemközti vitrinsorban eredeti dokumentumok, fényképek, modellek és tárgyi eszközök mutatják be a földalatti vasút történetét az építéstől, napjainkig.
 
A múzeum - hétfő kivételével - egész évben várja a látogatókat, 10-17 óra között, felnőttek számára 270, gyermekeknek 220 forintos belépővel, jelenleg a „Városi közlekedés bélyegeken” című kiállítás látogatható.
 
2008. október 28.

BKV Zrt.

komment komment Címkék: cikk bkv közlemény múzeum bkvfigyelo

Vesszenek a mozgáskorlátozottak

BKV figyelő.hu

2008.10.28
07:33

Na nem én gondolom ezt, hanem valószínűleg a BKV azon szakemberei, akik napi szinten szívatják a mozgásukban korlátozott utasokat. A paraméterkönyv bevezetésével ugyanis a jól átlátható alacsonypadlós rendszert megbolygatták, és most már össze-vissza járnak az alacsonypadlós buszok. Megértem, hogy jót akartak, de miért nem kérik ki néha az érintettek véleményét? Így látja egy érintett:

Kedves BKV Figyelő!

A nagy BKV-átalakítások óta eltelt 6 hét tanulsága alapján megállapítható, hogy a kerekesszékeket szállító alacsonypadlós buszhálózat jószerivel alkalmatlan a közlekedésre.

1. A "mindenre jusson alacsonypadlós járat" elgondolás jól kommunikálható ugyan, ellenben azt eredményezte, hogy mindenhová maroknyi szerelvény jut, teljesen kiszámíthatatlanná téve ezzel a valahová való időben érkezést. Eddig jól működő, legalább a fél várost átszelő járatok lettek "ritkítva", egyedül a Mozgássérültek Egyesületének Országos Szövetségének székhelye közelében guruló 86-os busz maradt 100 %-os lefedettségű.

2. Nem egy járat van, ahol óránként egy járat megy, ha éppen, és ezek véletlenül sem csatlakoznak egymáshoz. Személyesen vártam a 196-os buszra a fóti úti végállomáson szerda reggel. A 7.40-est épp lekéstem, amint látható, a következő is megfelelt volna. De nem, mert magas volt. A 8.33-as is, így a 8.53-as volt újra alacsonypadlós. A két elvileg alacsony járatnak híre-hamva sem volt, a sofőrök pedig rendre állították, a következő az lesz. Ezen a helyen nincs nagyon alternatíva, alacsonypadlós pedig különösen. A várakozás így 75 perc volt.

3. A 173-as, elvileg vegyesen közlekedtetett járatán sem ritka az 50-60 perces várakozás a reggeli csúcsidőben. Volt eset - nem egyszer -, hogy 8 régi típusú busz ment el előttem az újpalotai Vásárcsarnok megállójában, mire megjött az alacsony. Tervezzen így az ember időre!

4. A legfurcsább dolgok viszont a 105-ös buszon történnek. Az eddig minden harmadik buszával alacsonypadlós járatot jelentősen ritkították, most jó esetben minden ötödik használható kerekesszékkel. Ez 6 járművet jelent, mind a 6 az Alfa Busz Kft tulajdona, az eddigi teljes BKV-tulajdonnal szemben. Először csak egyik-másik, múlt hét óta - a buszvezetők elmondása szerint - viszont mind a hat busz platója le van törve. Némelyiké ketté is repedt. Valószínűleg nem 120 kg-ra hitelesítették. Ahogy a buszvezetők mondják, hiába jelentik be, a cég munkatársai nem mennek ki megjavítani. Talán direkt, nem tudom. Azért azt elgondolnám, én mit kapnék a főnökömtől, ha azt mondanám, nem végzem el a feladatomat. Úgy néz ki tehát, egy teljes vonal elesett.

5. Az így kialakult helyzet úgy fest, hogy Budapesten jó nagy kerülőkkel lehet csak közlekedni. Az itt látható térképen megfigyelhető az alacsonypadlós és a normál közlekedés közötti nagy különbség. A naggyal még nem volna gond. Az eddiginél nagyobbal (ami jele a visszafejlődésnek) annál inkább.

6. Szeretném végül jelezni, hogy a leírt esetek az én mindennapjaimból merítenek, s így mint olyanok, valószínűleg egyediek. De számos, az enyémhez hasonló probléma rejtőzik még a kérdésben, ami nem engedi a kerekesszékes tömegközlekedést úgy elintézni, hogy "azért a pár emberért nem kellene". Ilyen állapotok között nem is lesz máshogy.

Figyelmüket megköszönve maradok tisztelettel:
S. András

komment komment Címkék: budapest bkv busz utas panasz észrevétel mozgáskorlátozott alacsonypadló

A BKV-nak nincs üzleti kultúrája

BKV figyelő.hu

2008.10.27
13:27

Minden szolgáltató arra törekszik, az ügyfelei elégedettek legyenek, és kevés legyen a beérkező panasz. A BKV erre magasról szarik tesz. Bezárja a pénztárakat, nem tölti fel az automatákat, és már a fontos csomópontokon sem árulnak bérletet, illetve jegyet. Végülis a BKV monopol helyzetben van. Miért foglalkozna az utassal?

Ha végigvesszük, hogy a két fő metróvonalon merrefelé vannak P+R parkolók… elég siralmas a kép. A Déli-pályaudvar melletti parkolót eladták építési teleknek, a KöKi mellett és a Határ útnál ugyanez éppen folyamatban van. (Külön borzalom, mi van a KöKinél: autók sűrűn a sárban, dzsuvába, mert azért akad néhány autós, aki a BKV ellenére mégis inkább letenné az autóját.)

Örs Vezér? Hát, volt ott egy parkoló, de rátették az Árkádot. Újpest Városközpont? Ne nevettess. P+R egyedül Újpest Városkapunál van, persze ez is kicsi, az autók sűrű kupacban állnak a füvön, a bokrok/fák alatt is.

És most nagyon ravasz kérdés következik: találd ki, melyik az a metróállomás, ahol semmi lehetőség sincs BKV jegyet, ne adjisten bérletet venni? Úgy van: Újpest Városkapu.

Ma arra vitt dolgom. Jegy volt nálam, de visszafelé venni is akartam. Nem sajnáltam az időt, bejártam rendesen a környéket. Nem kicsi közlekedési csomópont ez, van ott autóbusz pályaudvar - nem is kicsi, ugye ide lett kiköltöztetve az Árpád-hídtól egy csomó járat - és van itt vasúti megállóhely is. Szóval tényleg van itt minden. Csak BKV jegyárusító hely, esetleg egy nyomorult úgysem működő automata… az nincs.

Gondoltam, megkérdezem a Volán pénztárban. Vagy a MÁV pénztárban. Hisz mindkettőből van, az előbbiből kettő is. Nos, mindkét ablakban kint lóg a tábla, rajta nagy betűkkel, hogy ‘BKV jegyet nem árusítunk!’. Mondtam már, hogy volt időm? Odamentem és megkérdeztem az egyik pénztáros hölgyet, mit javasol, hol találok a környéken BKV pénztárat? - Hát, az Újpest Városközpont vagy a Gyöngyösi úti metrómegállóknál már van - közölte zavartan. Persze az, hogy hogyan jutok el odáig jegy nélkül, az már az én problémám.

Tessék észrevenni a helyzet fonákságát: Van egy P+R. Van egy metróállomás. Van egy Volán pályaudvar. Van egy MÁV megállóhely. Van infrastruktúra. Van két Volán pénztár. Van egy MÁV pénztár.

Mi hiányzik? Nem, nem a BKV-jegy. Hanem az üzleti kultúra. Az, hogy a vevőkért vagyunk, nem pedig azért, hogy halálra szívassuk őket.

JoeP

komment komment Címkék: budapest bkv utas panasz bérlet jegy pénztár észrevétel

Félmilliót kérnek csekken

BKV figyelő.hu

2008.10.27
06:58

Sok post volt már a blogon arról, hogy a BKV hány utasnak küld ki kamu büntetésről csekket, és felszólítást, de Joda levele eddig a legelképesztőbb. A BKV ügyvédje szerint 2004 és 2005 között az utas kb. félmillió forintot bliccelt össze és azt szeretnék, ha ezt minél hamarabb, sárga csekken a postán be is fizetné. Ez mennyire abszurd?

Kedves BKV-figyelő!

Egy hihetelten történetet szeretnék megosztani a blog szerkesztőivel, és a kedves olvasóival. Néhány hete kaptam egy levelet egy ügyvédi irodától, hogy a BKV a büntetésemet továbbadta nekik, és majdnem 500.000 forinttal tartozom nekik, legyen szíves ezt a mellékelt csekken befizetni, de nagyon gyorsan, mert jön a behajtó.

2004-es 2005-ös büntetésekről van szó, és olyan járatokon blicceltem az ügyvéd úr állítása szerint, amiken nem hogy nem utaztam, életemben nem hallottam róluk. A büntetések jó részénél állítólag a személyimet mutattam be, ami azért érdekes, mert 2004 és 2007 között nem hogy Magyarországon, Európában sem voltam, hiszen az Egyesült Államokban dolgoztam egy rokonomnál, amit hivatalos papírokkal bizonyítani is tudok.

2003-ban amikor Budapesten voltam egyszer megbüntettek a 2-es metrón, mert az állomáson, az ellenőrzéskor vettem észre, hogy a bérletem otthon maradt. Természetesen együttműködő voltam, hisz becsületes vagyok, kiadtam az adataimat, és már másnap bemutattam a bérletemet, 12 hónapra visszamenőleg is, hogy a pénztárban lássák, tényleg nem a büntetés miatt vettem bérletet, nem vagyok csaló.

Valószínűleg itt rontottam el mindent. Kiadtam az adatomat egy vadidegen embernek, akin akkor még piros karszalag volt, és életemben akkor láttam először. Semmilyen papírt nem kaptam arról, hogy az adatomat bizalmasan kezelik, és nem sokszorosítják. Tessék. Jöttek is a büntetések. A levélre nem válaszoltam, hisz nem ajánlott küldemény volt, nem reagálok rá. Én úgy hallottam, hogy az ilyen büntetések 1 év alatt évülnek el. Egy ügyvéd hogy jön ahhoz, hogy 4 éves, fiktív büntetések miatt zaklasson? Szerintetek mit tegyek? Már azon is elgondolkodtam, hogy az Ügyvédi Kamarát megkeresem, mert a blogotokon is olvastam, hogy sokan kapnak ilyen kamu leveleket. Lehet, hogy az ügyvédet röppályára állítanák? A BKV milyen jogon adja tovább a személyes adataimat? Az oké, hogy jogos követelés, meg behajtó, de hogy jön ide az ügyvéd?Az ellenőrön, és a panaszirodán kívül milyen jogon adják ki az adataimat egy ügyvédnek, az pedig egy behajtónak?

Jelenleg egy biztos: Ha valaki nem tartja jogosnak a büntetést (otthon hagyja a bérletet, lyukasztott, de az ellenőr szívózik vele) semmiképp ne adja ki az iratait a kezéből, és idegennek ne adja oda az adatait. Fordítsa el a fejét, és szálljon le a járműről. Rosszul hangzik, de amíg ekkora rés van a rendszerben, nincs más megoldás sajnos…

Mellesleg mennyire valószínű, hogy a csekken, félmillió forintot be fogok fizetni? Pont olyan országban élünk, ahol emberek csak úgy 500.000 forintot fizetnek be csekken… Nevetséges.

További jó munkát nektek, és kitartást a céggel szembeni harchoz! Sokan támogatunk! :)

Joda

komment komment Címkék: budapest bkv büntetés csekk utas panasz észrevétel

Kit érdekel, mikor ment el a metró?

BKV figyelő.hu

2008.10.26
09:57

Talán miénk az egyetlen ország Európában, ahol a metróban nem azt írják ki, mikor jön a metró, hanem azt, hogy mikor ment el. Azon nem gondolkodtak a BKV vezetői, hogy a metróvezetőkön kívül, az senkit nem érdekel? Nekik a követési idő miatt ezt fontos lehet, de az utas azt szeretné tudni, hogy a következő metró mikor jön, és nem azt, hogy hány perccel késte le az előzőt.

Beszélgettem metróvezetőkkel a 2-es metró felújításakor, és akkor azt mondták, hogy ha vége a felújításnak, megcsinálják az órákat is. A metró már egy ideje elkészült, az óra még mindig ugyan úgy használhatatlan, mint eddig.

 

Ekkor ment el az előző

 

Akkor lenne használható, ha kiírnák, pontosan hogyan követik egymást a szerelvények. Több olyan időpont van, amikor 2-4 perces a követés. A 2 a 4-nek pedig épp a duplája. Így sokat nem tudhatunk meg az óráról.

De miért nem egyszerűbb kiírni, mikor jön a metró, ugyan úgy, mint a 3-as vonalon? Ott a metróvezetők is kaptak egy kis órát az állomáson, és a követési időt is tudják figyelni…

komment komment

?A villamos esetenként...?

BKV figyelő.hu

2008.10.25
07:21

Vajon az átszállási lehetőségek bemondása vagy a „Kérjük kapaszkodjon” szöveg idegesítőbb? Vajon mi a célja ennek a kapaszkodós kampánynak? A BKV tényleg aggódik értünk, vagy csak nem akarnak biztosítást fizetni?

Tisztelt BKV-figyelő!

A blogon olvastam 2-3 hónapja, hogy a BKV megszünteti a járművein a hangos utastájékoztatást. Pont akkor, amikor erre szükség lett volna. Volt olyan idő, amikor senki nem tudta, az új járatok merre közlekednek, mire lehet átszállni, és ebben még a BKV sem akart segíteni. Értem én, hogy a szoftver cseréje nem olcsó, de valószínűleg a vezérigazgatói Volkswagen Passatból futotta volna rá.

A BKV persze ezt tagadta. Azt mondta, hogy Európához közelítünk, és ott se mondják be, itt se kell. És az utasokat egyébként is zavarta. Kérdés ugye az, hogy a színvonal miért távolodik Európától? Miért épp ebben kell majmolnunk Bécset, és a többi várost?

Nyáron hangos reklám szólt a Combinon, és rendszeresen bemondják, hogy a villamos esetenként hirtelen fékezésre kényszerül, kapaszkodjunk, meg, hogy ne nyissuk ki az ablakot. A Süsüről nem is beszélek. Engem ez jobban idegesít, mint az utastájékoztatás. Főleg azért, mert ez a kapaszkodós szöveg egyre több villamoson hallható. Utaztam és hirtelen fékező villamoson, és ott, teljesen mindegy, hogy kapaszkodsz-e. Akkora erő hat rád, hogy egyből elesel. Én is két kézzel kapaszkodtam, és hiába…

Minden nap a 6-os villamossal utazom, és figyelem az emberek reakcióit. Aki nem utazott még Pesten, az mindig mosolyog a tájékoztatón, hogy itt milyen hülyék laknak. Nekik ez olyan, mint valakinek azt mondani, hogy WC használat után legyen szíves tisztába tenni magát. A kapaszkodás természetes. A tájékoztató szöveg elhangzása után is ugyan annyian kapaszkodnak, senki nem figyel erre oda. Zavaró.

Valószínűleg az lehet a háttérben, hogy sok volt a baleset. A BKV vagy jót akar, vagy nem akar biztosítást fizetni a biztosító cég. Így van mire hivatkozni. Ők szóltak előre, hogy baleset lesz. Reklamálni mehetsz, ahová szeretnél…

A 4-esen és a 6-oson egy épeszű változás történt. A Boráros tér után bemondják, hogy a villamos merre megy tovább. Aki a belvárosban felszállt rá, lehet észre sem vette, hogy melyik villamosra szállt, és kellemetlen, amikor az ember a Fehérvári út helyett a Móriczon köt ki. Ez jó változtatás volt.

Köszönöm: J.

komment komment Címkék: budapest bkv hülyeség villamos utas tájékoztatás észrevétel

„A villamos esetenként...”

BKV figyelő.hu

2008.10.25
07:21

Vajon az átszállási lehetőségek bemondása vagy a „Kérjük kapaszkodjon” szöveg idegesítőbb? Vajon mi a célja ennek a kapaszkodós kampánynak? A BKV tényleg aggódik értünk, vagy csak nem akarnak biztosítást fizetni?

Tisztelt BKV-figyelő!

A blogon olvastam 2-3 hónapja, hogy a BKV megszünteti a járművein a hangos utastájékoztatást. Pont akkor, amikor erre szükség lett volna. Volt olyan idő, amikor senki nem tudta, az új járatok merre közlekednek, mire lehet átszállni, és ebben még a BKV sem akart segíteni. Értem én, hogy a szoftver cseréje nem olcsó, de valószínűleg a vezérigazgatói Volkswagen Passatból futotta volna rá.

A BKV persze ezt tagadta. Azt mondta, hogy Európához közelítünk, és ott se mondják be, itt se kell. És az utasokat egyébként is zavarta. Kérdés ugye az, hogy a színvonal miért távolodik Európától? Miért épp ebben kell majmolnunk Bécset, és a többi várost?

Nyáron hangos reklám szólt a Combinon, és rendszeresen bemondják, hogy a villamos esetenként hirtelen fékezésre kényszerül, kapaszkodjunk, meg, hogy ne nyissuk ki az ablakot. A Süsüről nem is beszélek. Engem ez jobban idegesít, mint az utastájékoztatás. Főleg azért, mert ez a kapaszkodós szöveg egyre több villamoson hallható. Utaztam és hirtelen fékező villamoson, és ott, teljesen mindegy, hogy kapaszkodsz-e. Akkora erő hat rád, hogy egyből elesel. Én is két kézzel kapaszkodtam, és hiába…

Minden nap a 6-os villamossal utazom, és figyelem az emberek reakcióit. Aki nem utazott még Pesten, az mindig mosolyog a tájékoztatón, hogy itt milyen hülyék laknak. Nekik ez olyan, mint valakinek azt mondani, hogy WC használat után legyen szíves tisztába tenni magát. A kapaszkodás természetes. A tájékoztató szöveg elhangzása után is ugyan annyian kapaszkodnak, senki nem figyel erre oda. Zavaró.

Valószínűleg az lehet a háttérben, hogy sok volt a baleset. A BKV vagy jót akar, vagy nem akar biztosítást fizetni a biztosító cég. Így van mire hivatkozni. Ők szóltak előre, hogy baleset lesz. Reklamálni mehetsz, ahová szeretnél…

A 4-esen és a 6-oson egy épeszű változás történt. A Boráros tér után bemondják, hogy a villamos merre megy tovább. Aki a belvárosban felszállt rá, lehet észre sem vette, hogy melyik villamosra szállt, és kellemetlen, amikor az ember a Fehérvári út helyett a Móriczon köt ki. Ez jó változtatás volt.

Köszönöm: J.

komment komment Címkék: budapest bkv hülyeség villamos utas tájékoztatás észrevétel

Villámpost: Találós kérdés

BKV figyelő.hu

2008.10.24
12:27

Tegnap ellátogattam a BKV weboldalára, ahol két érdekességet is találtam. Egy kis reklámot egy trolis könyvről, „70 év az áramszedők alatt”, és ez mozgó bannert, a környezetvédelemről. „Zöld BKV!”.

Egyből eszembe jutottak az Euro 0-ás motorral rendelkező Ikarusok, és a rengeteg villamos, és troli járat. Mi jutott még eszembe? A BKV és a Fővárosi Önkormányzat vajon hány kilométer új troli és villamospályát épített az elmúlt, kb. 18 évben? És vajon mennyi szűnt meg? Mitől zöld a BKV?

komment komment Címkék: budapest bkv post villamos troli bkvfigyelo villámpost

Rossz ötlet elrontani a lyukasztót

BKV figyelő.hu

2008.10.24
07:29

Akik nem szeret fizetni a BKV-nak, és fél az ellenőröktől, az gyakran eltömíti a járműveken a lyukasztó és jegykezelő készülékeket azért, hogy mondhassa: „Én akartam lyukasztani, de nem tudtam!”. Ez a trükk már nagyon átlátszó, ezért a buszvezetők előre szólnak, hogy ezzel a trükkel ne is próbálkozzanak az utasok, mert a busz egyből kiáll a forgalomból. Csak azokat az utasokat sajnálom, akik tényleg nem tudnak lyukasztani, és más hülyesége miatt szívnak…

Kedves BKV Figyelő!

Érdekes dolog történt meg ma reggel velem a 103-as buszon. Az Etele téren szálltam fel a buszra, az ajtónál természetesen meg kellett mutatni a bérletemet. Ezzel még nem is volt baj, inkább az lepett meg, ami utána történt.

A busz beizzította a motorokat, ajtó becsuk, busz elindul, és minő meglepő, de a sofőr a következő mondatot intézte hozzánk:

„Jó reggelt kívánok a kedves utasoknak, szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a vonalon jegyellenőrök dolgoznak és nem érdemes eltömíteni a jegykezelőt, mert akkor mindenkit leszállítanak és a kocsi nem megy tovább.”


Ez szép! Kérdem én, hogy nekem mi közöm van a jegykezelő eltömítéséhez? Miért nekem és fizető utastársaimnak kell leszállni a buszról, azért mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

A 103-as busz, egyébként is zugig van reggel, nem egyszer utasok maradnak lent a Kelenföldi Erőműnél, mert már nem férnek fel a buszra! Erre képesek lennének, még mínusz egy (vagy akár több) buszt kivenni, azért, mert valaki eltömítette a jegykezelőt?

Miért nem lehet a végállomásokon megnézni, hogy jók e a berendezések?

Ha meg nem üzemelnek, mert betömködték a nyílást, akkor az ellenőr tépje el a jegyet, és máris meg van oldva a gond! A Népligetnél meg kinyitják az automatát, és kiszedik belőle amit beleraktak! Komolyan mondom, ezek után az ember elgondolkozik azon, hogy miért is vesz havi 8250 Ft-ért bérletet, ha úgyis leszállítanak a buszról…

Üdv.: Krisz

komment komment Címkék: budapest bkv busz utas panasz jegy észrevétel vezető 103 as

Így nem közlekedsz 23-án

BKV figyelő.hu

2008.10.23
10:25

Az október 23-ai nemzeti ünnep alkalmából már 22-én, szerdán is rendezvényeket tartanak, amelyek miatt módosulnak a BKV egyes járatainak útvonalai. Az ünnepnapi rendezvények miatt szintén több járat vonalának módosítására van szükség.


Október 23-án, csütörtökön rendezvények miatt 6.00 és 11.00 óra között lezárják a Kossuth Lajos teret és a Vértanúk terét, 8.00 órától egész napra a Dísz teret, 9.00 órától szintén egész napra az Andrássy utat, 12.00 és 14.00 óra között a Dózsa György utat a Városligeti fasor és Podmaniczky út közötti szakaszon, 13.00-tól 21.00 óráig  a Bajcsy-Zsilinszky út Deák Ferenc tér és Andrássy út közötti szakaszát, valamint 15.00 és 24.00 óra között az Alkotmány utcát.

 


A Kossuth Lajos téri állami lobogó felvonása és a Vértanúk terei koszorúzás idején

* a 2-es villamosok az északi oldalon rövidebb vonalon, a Havas utca és a Roosevelt tér között szállítják az utasokat;


* a 70-es és a 78-as trolibuszok nem érintik a végállomásaikat, azokkal csak a Honvéd utcáig lehet közlekedni;


* a 115-ös autóbuszok az Árpád híd felé a Szemere utcán, terelten közlekednek, nem érintik a Kossuth Lajos téri megállóhelyüket. A Boráros tér felé a Honvéd utca – Alkotmány utca – Bajcsy-Zsilinszky út – József Attila utca – Roosevelt tér – Apáczai csere János utca módosított vonalon járnak, nem érintik a Kossuth Lajos tér, Széchenyi utca, Zrínyi utca és Szende Pál utca megállóhelyeket. A járat ideiglenesen a 72-es és 73-as trolibuszok Bajcsy-Zsilinszky úti, a 109-es autóbuszok Arany János utcai, a 16-os és 105-ös járatok Hild téri, valamint a Szende Pál utcai villamospótló megállóhelyeken veszi fel az utasokat;


* a 2-es metró Kossuth Lajos téri megállóhelyét operatív döntés alapján, szükség esetén lezárhatják.



Az ünnepi műsor idejére (10.00 és 12.00 óra között) a XIV. kerületben lezárják a Hősök terét és a Dózsa György utat a Podmaniczky utca és a Városligeti fasor között. A lezárás miatt


* a 75-ös és 79-es trolibuszok a Dózsa György út – Állatkerti út – Állatkerti körút – Hermina út – Ajtósi Dürer sor módosított útvonalon szállítják az utasokat. A módosítás miatt kimaradó megállóhelyek helyett a járatok ideiglenesen a 72-es és 74-es trolibuszok érintett megállóiban veszik fel az utasokat;


* a 20E jelzésű autóbuszok Káposztásmegyer, Szilas-patak felé az Ajtósi Dürer sor – Hungária körút – Róbert Károly körúti felüljáró – Reitter Ferenc utca útvonalon, terelten közlekednek. A kimaradó megállóhely helyett az autóbuszokra a 32-es járat Reitter Ferenc utca elnevezésű megállójában lehet felszállni. A Keleti pályaudvar felé a Róbert Károly körúti felüljáró – Hungária körút – Ajtósi Dürer sor – Dózsa György út módosított vonalon közlekednek az autóbuszok, így ideiglenesen nem érintik a Hősök tere megállóhelyüket;


* a 30-as és 30A autóbuszok Megyer, Szondi utca irányába az Ajtósi Dürer sor – Hermina út – Állatkerti körút – Állatkerti út – Dózsa György út módosított vonalon közlekednek. A terelés miatt kimaradó megállóhelyek helyett a 75-ös trolibuszok Ajtósi Dürer sor, a 72-es és 74-es trolibuszok Erzsébet királyné útja, valamint a 75-ös és 79-es trolibuszok Állatkerti út megállóhelyein veszik fel az utasokat. A járatok a Keleti pályaudvar felé az Állatkerti út – Állatkerti körút – Hermina út – Ajtósi Dürer sor – Dózsa György út vonalon, terelten szállítják az utasokat. A módosított vonalon az autóbuszokat a Hősök terén a Szondi utcánál kialakított ideiglenes megállóhelyen, valamin a 72-es és 74-es trolibuszok Erzsébet királyné útja megállójában lehet igénybe venni;


* az 56-osok terei koszorúzáskor a 70-es trolibuszok forgalmát ideiglenesen korlátozzák, szükség esetén a Damjanich utca – Dózsa György út – Ajtósi Dürer sor – Hermina út – Erzsébet királyné útja módosított vonalon közlekednek.

 


Csütörtökön (október 23-án) 9.30-tól az Andrássy utat lezárják a Bécs – Pozsony – Budapest Szupermaraton és egyéb rendezvények miatt.

* a MILLFAV szerelvényei 14.00 és 16.00 óra között nem állnak meg az Opera állomáson. A kisföldalatti 16.00 órától előreláthatólag üzemzárásig nem közlekedik;


* a 105-ös autóbuszok 9.30 és 13.00 óra között az Apor Vilmos tér felé a Szondi utca – Bajza utca – Podmaniczky utca – Bajcsy-Zsilinszky út módosított vonalon kerülik el a lezárt útszakaszt. A terelés miatt nem érintik a Hősök tere M, a Bajza utca M, a Kodály körönd M, az Oktogon M, az Opera M és a Bajcsy-Zsilinszky út M megállóhelyeket. A Gyöngyösi utca végállomás felé a Bajcsy-Zsilinszky út – Podmaniczky utca – Munkácsy Mihály utca – Szondi utca – Állatkerti út – Állatkerti körút – Hősök tere – Dózsa György út terelt vonalon járnak, a fenti megállóhelyeket szintén nem érintik, ideiglenesen a 914-es, 931-es és 950-es éjszakai járatok Arany János utca M megállójában, a 72-es és 73-as trolibuszok Podmaniczky utca, Nyugati pályaudvar M, a 72-es trolibuszok Izabella utca. Szinyei Merse utca, Munkácsi Mihály utca és Dózsa György utca megállóiban veszik fel az utasokat. 13.00 órától a 105-ös autóbuszok az Apor Vilmos tér felé a Szondi utca – Bajza utca – Podmaniczky utca – Kálmán Imre utca – Kozma Ferenc utca – Báthory utca – Vértanúk tere – Nádor utca – József Attila utca – Roosevelt tér módosított vonalon járnak. Ideiglenesen az útvonalon érintett 70-es, 72-es, 73-as és 78-as trolibuszmegállókban, valamint a 15-ös járat megállóhelyein állnak meg az autóbuszok. Gyöngyösi utca végállomás felé az Október 6. utca – Arany János utca – Bajcsy-Zsilinszky út – Podmaniczky utca – Munkácsy Mihály utca – Szondi utca – Állatkerti út – Álltkerti körút – Dózsa György út felé terelten járnak, a terelt vonalon a 15-ös és 115-ös, a 914-es, 931-es, 950-es éjszakai járatok, valamint a 72-es és a 73-as trolibuszok érintett megállóhelyein veszik fel az utasokat;


* a 109-es autóbuszok a Bajcsy-Zsilinszky út lezárása miatt 13.00 és 21.00 óra között megosztva, egyrészt Óbuda, Bogdáni út – Nyugati pályaudvar M, másrészt Kőbánya alsó vasútállomás és Deák Ferenc tér M között járnak. A kimaradó szakaszon a 3-as metró szerelvényeit lehet igénybe venni;


* a 16-os autóbuszok a Dísz tér, a Lánchíd, a József Attila utca és a Bajcsy-Zsilinszky út lezárása miatt 8.00 órától üzemzárásig rövidebb vonalon, a Moszkva tértől a Batthyány térig  közlekednek. 8.00 és 12.00 óra között a Szentháromság térig, 12.00 órától a Bécsi kapu térig a Kard utcán át járnak.


A Budai vár területén tartandó rendezvény idején a 16-os autóbuszok a fenti rend szerint, a 16A jelzésű járat pedig 8.00 és 12.00 óra között a Szentháromság térig, 12.00 órától a Bécsi kapu térig, rövidebb vonalon közlekedik.

 


A Bécs – Pozsony – Budapest Szupermaraton fővárosi befutójának idején 9.00 órától lezárják az Istenhegyi utat, a Clark Ádám teret, a Lánchidat és az Andrássy utat.

* 9.30 és 11.00 óra között az 5-ös, a 178-as és 178A jelzésű autóbuszok, valamint 9.50 és 11.20 között a 26-os, 91-es, 191-es és 291-es autóbuszok forgalmában néhány perces akadályoztatásra lehet számítani.


* 9.30 órától 11.10-ig a 16-os autóbuszok rövidebb útvonalon, a Moszkva tér és a Batthyány tér között járnak.


* 9.00 és 10.20 között a 90-es és 90A jelzésű autóbuszok rövidítve, Svábhegy és Normafa, illetve Csillebérc, KFKI között közlekednek.


* A 22-es autóbuszok közlekedésében 9.00 órától fél órán át a futók elhaladásának idején néhány perces fennakadás előfordulhat.


* A 39-es autóbuszok szintén megvárják a résztvevők elhaladását.


* A 86-os autóbuszok 9.30-tól másfél órán át Újbuda, Függetlenségi park felé a Lánchíd utca – Apród utca – Szarvas tér módosított vonalon közlekednek. Óbuda, Bogdáni út végállomás felé a Döbrentei tér – Attila út – Vérmező út – Hattyú utca – Batthyány utca – Fő utca – Batthyány tér – Bem rakpart útvonalon kerülik el a verseny vonalát. A terelés miatt kimaradó megállóhelyek helyett a járatra a terelt vonalon érintett 5-ös, 39-es és 178-as autóbuszmegállókban lehet felszállni.


* A 105-ös autóbuszok 9.40 és 11.10 között a Gyöngyösi utca M végállomás felé a Clark Ádám tér – Lánchíd utca – Apród utca – Kereszt utca – Szarvas tér – Krisztina körút – Döbrentei tér – Erzsébet híd – Szabad sajtó út – Kossuth Lajos utca – Múzeum körút – Károly körút – Deák Ferenc tér – Erzsébet tér – József Attila utca – Bajcsy-Zsilinszky út – Podmaniczky utca – Munkácsy Mihály utca – Szondi utca – Állatkerti út – Állatkerti körút – Dózsa György út módosított vonalon szállítják az utasokat. A terelés miatt az útvonalon érintett Szarvas tér, Döbrentei tér, Ferenciek tere, Astoria M megállókban állnak meg. Az Apor Vilmos tér felé a Dózsa György út – Szondi utca – Bajza utca – Podmaniczky utca – Bajcsy-Zsilinszky út – Erzsébet tér – József Attila utca – Bajcsy-Zsilinszky út – Deák Ferenc tér – Károly körút – Kossuth Lajos utca – Szabad sajtó út – Erzsébet híd – Szarvas tér – Attila út – Alagút utca módosított vonalon járnak. A terelés miatt kimaradó megállóhelyek helyett az útvonalon érintett 72-es trolibuszmegállókban, valamint a 9-es, 109-es, 5-ös, 7-es, 7E és 178-as autóbuszmegállókban veszik fel az utasokat.



Október 23-án (csütörtökön) 16.00 és 20.00 óra között demonstráció miatt lezárják a XIII. kerületben a Róbert Károly körút Lehel utca és Váci út közötti szakaszát. Ezért 16.00 órától

* a 26-os, 32-es, 34-es, 106-os és 120-as autóbuszok nem érintik az Árpád híd M autóbusz-végállomást;


* az 1-es villamosok szükség esetén rövidített vonalon, a Lágymányosi híd pesti hídfőjétől csak a Lehel utcáig közlekednek, a Bécsi út és Lehel utca közötti szakaszon terelt útvonalon 1V jelzéssel villamospótló autóbuszok szállítják az utasokat. A járat a 26-os, 32-es 34-es, 137-es, 160-as, 218-as, 237-es, 260-as, 914-es autóbuszok és a 79-es trolibuszok megállóhelyein veszik fel az utasokat.



Az Auchan és Tesco áruházak október 23-án zárva tartanak, ezért az azokat érintő járatok menetrendjében módosítások lesznek.


* A 92-es autóbuszok Kistarcsa kórháztól az eredeti menetrendhez képest 3-5 perccel később indulnak;


* A 36-os autóbuszok Pestszentlőrinc vasútállomásról 3 perccel később indulnak.

* A 38-as járat Lakihegyről szintén 3 perccel később indul az eredeti menetrendhez képest.

* A 138-as autóbuszok a Camponától ugyancsak 3 perces késéssel indulnak.

* A 123-as járat rövidebb vonalon, csak a Határ út és Szentlőrinci lakótelep között járnak.

* A 126-os járat ugyancsak rövidítve, Káposztásmegyer, Mogyoródi-patak megállóig közlekednek.

* A 218-as autóbuszok rövidebb vonalon, csak Pilisborosjenő, Téglagyárig szállítják az utasokat.


Az ünnepségek és rendezvények idején operatív intézkedések esetén újabb módosításokra lehet számítani, az aktuális forgalmi helyzetről az egyes járatokon lehet tájékozódni.


Az esetleges kényelmetlenségek miatt az utazóközönség megértését és türelmét kérjük.

2008. október 22.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság

 

Temetői járatok közlekedése az október 23-i hosszú hétvégén és Mindenszentek hétvégéjén



Az elmúlt évek tapasztalatait figyelembe véve, a BKV Zrt. idén is sűrűbb járatindítással és különjáratok közlekedtetésével igyekszik segíteni a fővárosi temetőket közösségi közlekedési eszközökkel megközelítők kényelmét. A megnövekvő temetői forgalomra számítani lehet a Mindenszentek ünnepét megelőző október 23-i hosszú hétvégén is, ezért a fővárosi közlekedési társaság már ezen a négy napon is módosításokat vezet be a temetők környékén közlekedő járatoknál.

A budapesti nagy temetőkhöz járó villamosok, a tavalyi évhez hasonlóan, jelentős mértékben sűrűbben közlekednek. Október 23-tól 26-ig (csütörtöktől vasárnapig) 8.00 és 18.00 óra között

- a 37A villamosok 37-es jelzéssel a Blaha Lujza tértől (Népszínház utcától) az Izraelita temetőig az eredeti 15 perces követési idő helyett 10 percenként indulnak;


- a 42-es villamosok Kispest, Határ út és Kispest, Tulipán utca között sűrűbben, 10 percenként szállítják az utasokat;
 

- az 52-es villamosok szintén 10 percenként, a megszokottnál sűrűbben közlekednek Kispest, Határ út és Pesterzsébet, Pacsirtatelep között;
 

-az 59-es villamosok a Szent János Kórháztól Farkasrét, Márton Áron tér végállomásig a megszokott 12 perc helyett 6 perces követési idővel járnak.


November 1-jén és 2-án (szombaton és vasárnap) 8.00 és 18.00 óra között

- a 28-as villamosok a Blaha Lujza tér (Népszínház utca) és Új köztemető között sűrítve, 5 percenként indulnak;


- a 37-es villamosok helyett 37A jelzéssel az Izraelita temetőig szállítják az utasokat a járművek a Blaha Lujza tértől (Népszínház utcától), 10 percenként;
 

- a 42-es villamosok sűrűbben, 10 percenként szállítják az utasokat Kispest, Határ út és Pesterzsébet, Pacsirtatelep között;
 

- az 52-es villamosok szintén 10 percenként követik egymást Kispest, Határ út és Pesterzsébet, Pacsirtatelep között,
 

- az 59-es villamosok jelentősen sűrűbben, 12 perc helyett 3-4 percenként indulnak a Szent János Kórháztól Farkasrét, Márton Áron tér végállomásig.
Utasaink részére az Új köztemetőhöz és a Farkasréti temetőhöz a villamossal való utazást ajánljuk.


A köztemetőket érintő autóbuszjáratok közül október 23-tól 26-ig a 30A jelzésű, a 36-os, a 130-as és a 202E jelzésű autóbuszok a megszokott menetrend szerint, de csuklós járművekkel szállítják az utasokat. November első hétvégéjén, 8.00 és 18.00 óra között

- a 8-as autóbuszok a Gazdagréti tér és Kálvin tér között a megszokottnál sűrűbben, 5 percenként járnak, 10.00-től 15.00 óráig pedig 4 percenként követik egymást;


- a 30-as járat Baross tér, Keleti pályaudvar és Káposztásmegyer, Mogyoródi-patak között sűrűbben, 10 percenként közlekednek;


- a 30A jelzésű autóbuszok nem közlekednek;


- a 36-os járat Pestszetlőrinc, vasútállomás és Csepel, Csillagtelep között 10 percenként, csuklós autóbuszokkal szállítja az utasokat;


- az 53-as autóbuszok a Fehérvári úttól Farkasrét, Mindszenty térig 5 percenként követik egymást;


- az 58-as autóbuszok Savoya Park és Balatoni út (Háros utca) között 30 percenként szállítják az utasokat;


- a 92-es autóbuszok Rákosszentmihály, vasútállomás és Kistarcsa, Kórház között sűrűbben, 7,5 percenként közlekednek;


- a 93-as autóbuszok Kőbánya-Kispest és Ferihegy 1 Airport között délelőtt 8, délután 10 percenként szállítják az utasokat;


- a 95-ös és 95A járatok a Baross tér (Keleti pu.), illetve Stadionok végállomás és Pestszentlőrinc, Gyömrői út között sűrűbben, 7,5 percenként közlekednek;


- a 130-as autóbuszok Stadionok és Újpalota, Sárfű utca között 7,5 percenként csuklós járművekkel szállítják az utasokat;


- a 160-as és 260-as járatok Batthyány tér és Békásmegyer, HÉV-állomás, illetve Gábor Dénes Főiskola között 20-20 percenként követik egymást, a közös szakaszon így 10 percenként lehet a járatokkal utazni;


- a 169E jelzésű autóbuszok vonalán Örs vezér tere és Pécel, Kun József utca között csuklós járművekkel járnak;


-a 182-es járat Kőbánya-Kispest és Alacska úti lakótelep között szintén sűrűbben, 10 percenként közlekedik;


- a 184-es autóbuszok Kőbánya-Kispettől Pestszentimre, Benjámin utcáig 10 perces követési idővel szállítják az utasokat;


- a 194-es autóbuszok 7-8 percenként követik egymást Kispest, Határ út és Gloriett lakótelep között;


- a 196-os és a 196A jelzésű járatok Újpalota, Szentmihályi út és Újpest, Fóti út, illetve Újpest-Városkapu között 12-12 percenként indulnak, a közös szakaszukon 6 percenként követik egymást;


- a 202E jelzésű járat Kőbánya-Kispest és Rákoskert, körforgalom között a megszokott menetrenddel, csuklós autóbuszokkal közlekedik;


- a 288-as autóbuszok Budaörsi lakótelep és Kamaraerdő, körforgalom között sűrűbben, 30 percenként szállítják az utasokat.


Az elmúlt évekhez hasonlóan, a nagyobb forgalmú köztemetők kiszolgálása érdekében, több rendkívüli járatot is forgalomba állít a BKV. November 1-jén és 2-án 8.00 és 18.00 óra között rendkívüli járatok közlekednek

- 30B jelzéssel Újpest-Központ és Megyer, Szondi utca között, 5 percenként,
 

- 36A jelzéssel a Gubacsi út és a Jáhn Ferenc Kórház végállomások között, 10 percenként;
 

- 37B jelzéssel a Baross térről (Keleti pu.) az Izraelita temetőhöz, 10 perces követési idővel;
 

- 38B jelzéssel Csepel, Szent Imre tér és Hárosi Iskola között, 5-10 percenként (a 38-as, 138-as és 38B jelzésű járatokkal közös szakaszon 5 percenként követik egymást a járművek);
 

- 58A jelzéssel Savoya Parktól a Budafoki temetőig, 15 percenként;
 

- 68A jelzéssel Kőbánya-Kispest és Új köztemető között, 10 percenként csuklós járművek közlekednek;
 

- 160A jelzéssel Batthyány tér és Óbuda, vasútállomás között, 10 percenként;
 

- 218A jelzéssel Óbuda, Szentlélek tér és Gábor Dénes Főiskola között, 10-20 percenként (a 218-as járattal közös szakaszon 10 perces követési idővel lehet autóbuszozni).

A HÉV szerelvények alapmenetrend szerint közlekednek, de a Gödöllői, Csepeli és Szentendrei HÉV-vonalakon szükség esetén mentesítőjárat indul november első hétvégéjén.

Részletesebb információk a Társaság honlapján (www.bkv.hu), valamint az érintett járatok megállóhelyi tájékoztatóin olvashatók.

Felhívjuk utasaink figyelmét, hogy járataink a temetők környékén kialakult forgalmi helyzetnek megfelelően tudnak közlekedni. Kérjük a személyautóval érkezőket, hogy szabálytalan parkolásukkal ne akadályozzák a megállók használatát és a menetrendszerű közösségi közlekedést.

2008. október 21.

komment komment Címkék: budapest bkv ünnep közlemény október 23 útlezárás terelés

Megbundázták az utasszámlálást?

BKV figyelő.hu

2008.10.22
15:13

Vajon egy utasszámláláskor hogyan kaphatunk hiteles adatot, ha a felmérésben szereplő vonalon több járat is kimarad? Több vagy kevesebb utasunk lesz-e akkor, ha 4 HÉV-szerelvény helyett csak 1 jön? Olvasónk szerint kevesebb, mert az emberek egyszer csak megunják a várakozást, és alternatívát keresnek.

Kedves BKV figyelő!

Érdekes, bár manapság csöppet sem váratlan eljárásra szeretném felhívni figyelmetek. Múlt hét csütörtökén (16-án) reggel 7:20 tájékán gyerekeimmel ácsingóztam a Szentendrei HÉV Filatorigát nevű megállójában és egy megállót szerettünk volna utazni a belváros felé. De a HÉV nem jött. Pontosabban három vagy négy szerelvény kimaradt.

Mondanom sem kell mindannyian elkéstünk. Ahogy ezt már megszokhattuk a kiépített kihangosítás és LCD TV rendszer sem adott tájékoztatást. A méreg nem is pontosan ekkor öntött el, hanem amikor megláttam, hogy a vonalon pontosan a reggeli csúcs utasadatait gyűjtő utasszámlálás folyik. Csak később eset le, hogy ha Pl. a megálló/utas/óra -le/fel adatgyűjtésben van egy 20 perces kiesés, (mely időtartam alatt az utasok alternatív közlekedési módot kényszerülnek választani), akkor kimutathatóan javulnak a BKV bizonyos statisztikái.

A valós heringesdoboz, kényelmes utazást biztosító járművé tud változni. Legalábbis statisztikailag. Ugye rosszindulatú vagyok?

Üdvözlettel: Vadler Gábor

komment komment Címkék: budapest bkv menetrend hév utas panasz észrevétel járatcsökkentés

Mozgáskorlátozottak közlekedése (élő)

BKV figyelő.hu

2008.10.22
09:28

Mai napon egy rendkívüli post kap helyet a BKV-figyelőn. Az eddigiektől eltérően, ma nem olvasói észrevételeknek  adok helyet, hanem egy, folyamatosan frissülő postnak, amit élőben írok és szerkesztek. Az élő cikk célja, hogy bemutassam, ma Budapesten milyen mozgáskorlátozottként közlekedni. Kerekesszékbe nem ülök, de mindenre odafigyelek, hogy a városjárásom hiteles legyen. Magaspadlós járművek, lépcsők, padkák kizárva. Természetesen minden fontosabb eseményt dokumentálok képekkel, videókkal és rövid szövegekkel. A bejelentkezések időrendi sorrendben jelennek majd meg, a legfrissebb írást mindig fent, a legrégebbit mindig a lap alján találod. A kiscímek mellett az írásának időpontját látod.

Felhívom az olvasók figyelmét, hogy a budapesti közbiztonság miatt, nincs arra lehetőségem, hogy minden térről, minden megállóból postot írjak, illetve képet töltsek fel, ezért két frissítés között akár 30 perc is eltelhet. A türelmet köszönöm! :)

A lemerülő akkumulátor vet véget a tesztnek (14:47)

Akik azt hitték, hogy ma bejárom Pestet, és minden mozzanatomról írok, azok ma biztos csalódtak. Sajnos repült az idő. Azt hittem 1-2 órája járkálok a városban, amikor felfogtam, hogy a kiscímek mellé írt időpont tényleg valós. 5 órája megyek, használom az utasok által is leghasználtabb járatokat, villamosokat, földalattit és buszokat. Sajnos a külső kerületekbe nem tudtam elmenni, és ha jártam is ott, csak futólag. Ma a belváros közlekedését mutattam be, remélem valamennyire sikerült bemutatnom, hogy kerekesszékkel közlekedni nem egyszerű.

Ez az 5 óra nekem is tanulságos volt. Sok mindent tapasztaltam, és úgy érzem, az eddigihez képest sokkal segítőkészebb leszek, ha rászorulóval találkozok.

Köszönöm a rengeteg pozitív visszajelzést (itt is, és e-mailben is). Amennyiben lehetőségem lesz rá, a tesztet folytatom, és kérésetekre egy kerekesszékes embert is fel fogok kérni, hogy segítsen a teszt elkészítésében. Természetesen a következő hasonló postban kiemelten foglalkozom majd a külső kerületek közlekedésével is.

Halál a Boráros tér (14:26)

Az előbb dicsért Combinonak azért hátránya is van. Ugyanis mit ér az alacsony padló, ha leszállsz a villamosról, és mindenhol lépcsők vannak? A Boráros téren az aluljáróban lehet kerekesszékkel közlekedni, de a buszokhoz (23, 23E, 54, 55, 212) és a villamoshoz (4, 6) így sem tudsz felszállni. Ez nem a BKV hibája, sajnos a hely kialakítása ilyen.

Egy kép reggelről

Reggel a Délinél készült képeket még a Széna térnél feltettem a gépre, így azokból még tudok csemegézni nektek. A pályaudvar mellett mentem át a zebrán, amikor felfigyeltem a széttördelt kövekre. A járda és az úttest itt egy szintbe volt hozva, de a kövek nagyon gyatra állapotban voltak. Egy kisebb kerekű tolószék átment volna ezen, de biztos, hogy beleakad:

 


A legnagyobb segítség talán a Combino (13:58)

Egy kerekesszékkel közlekedőnek jó a Combino villamos. Jó, mert segítség nélkül felszállhat rá, és sok megállóban leszállhat róla, majd továbbmehet, egyedül. Persze csúcsban használni ezt is lehetetlen, mert vagy felszállni, vagy leszállni nem tudsz róla. Az is kár, hogy jelenleg csak ez a két villamosvonal biztosít alacsonypadlós járműveket.

Szolgálati közlemény

Sajnos a fényképek feltöltésével valami gáz van, a kártyaolvasó a memóriakártya és az adapter nem akarnak összedolgozni. Fényképezni még fogok, de lehet, hogy majd csak este tudom feltölteni őket, egyszerre. Addig marad a szöveg :) Boráros tér következik.

Nem fizethetem be a büntetésem (13: 36)

 

A körúton jártam nemrég. Gondoltam beugrom a BKV-székházba, ami ugye a Blahán van. Ezzel nem volt baj, mert hamar odaértem a térre, de az aluljárók miatt zebrákat kellett keresnem. Az egyébként max. 10 perces sétából, 30 perces séta lett, az Akácfa utcai járdáról, és az autósokról nem is beszélek.

Nem elég alacsonypadlós buszokat venni (13:05)

Kipróbáltam tegnap a 7E buszt, Volvóval. Már az Etele tér olyan, hogy segítség nélkül lehetetlen felszállni a buszra a padka miatt. Amikor a 103-ason csak Volvo járt, hogy fél év alatt szintbe hozták a járdát és az utat, itt még nem sikerült. Így sok értelme nincs az alacsonypadlós busznak.

Nem foglalkoztak vele, most rohad (12:51)

Nem elég csak bekapcsolni a rámpát, karban is kell tartani. A Széchenyi fürdőnél ez elmaradt, látszik is a következménye:

 

 

A fürdőnél  sem jobb a helyzet (12:41)

Következő célpontom a Széchenyi fürdő volt, amit szintén egy olvasó ajánlott. A tapasztalat ugyan az, mint a Deákon. Nem működik a lépcső, műszaki okok miatt.

Így hogy közlekedjenek a keresekesszékesek?

 

Műszaki okok (11:56)

Olvasói kérésre elmentem a Deákra, és megnéztem a mozgáskorlátozottaknak készített rámpát, ami sajnos műszaki okok miatt nem üzemel. Egyébként egy piktogram is tiltja a használatát, így ha jó lenne se használhatnák.

 

 

Metrózni szinte lehetetlen (11:17)

Segítségkérés nélkül metrózni csak az Örs és a Stadionok között lehet. Bár a BKV ígérte, hogy a 2-es metró felújításakor lesznek liftek a metróban, ez elmaradt. A földalattin vannak rámpák, és elvileg használhatóak. Most erről próbálok kideríteni valamit.

Eljöttem a Margitszigetre (10:48)

Az előbb, amikor villamossal mentem a nyugati felé, nagyon anyáztam. Mit ér az alacsonypadlós villamos, ha a megállóba leszállok, és nem tudok hova menni? Mindenhol lépcső, sehol egy zebra. Ilyen megálló a Margit híd Buda, és a Margitsziget is. (A Boráros majd később).

A Nyugatinál viszont megláttam a 26-os buszt, ami a Margitszigetre hozott. 20 perc plusz, és 1 átszállás, de végül is megvan.

Combino szeretnék lenni (10:24)

A Nyugatiig alacsonypadlóval jöttem, végre BKV-val. Úgy terveztem, hogy bejövök a közeli bevásárlóközpontba, és jelentkezem. Bejöttem, de kerekesszékkel ezt nem tudtam volna megtenni. Parkoló Taxik miatt nem fértem el a Nyugati mellett, a másik oldalon pedig b*ták szinte hozni a járdát és az utat.

 

 

A Széna térig sétáltam (9:59)

A menetrendi táblákon egy alacsonypadlós járművet sem találtam a Déli és a Moszkva között, ezért ezt a távot igen nagy kerülővel le kellett sétálnom. Sajnos a járda és az út szintkülönbségei miatt nem tudtam a Combino villamost még csak meg sem közelíteni, azét az első úti célomig a Széna térig sétáltam. Irány az Oktogon!
 

Beértem a Délibe (9:28)

Utam a Déli pályaudvarról indul. Alacsonypadlós vonattal jöttem be Érdről, amin lehajtható rámpa is van, a kerekesszékesek is használhatják. Nem szálltam le Kelenföldön, mert a teszt már ott megbukott volna, az aluljárók és a lépcsők miatt.

Irány a Széna tér. De merre? Aluljáró és lépcső mindenütt. Keresek egy zebrát.

komment komment Címkék: budapest közlekedés bkv képek élő

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása
Mobil