BKV-Figyelő

??????? (A kiotói Metró)

BKV figyelő.hu

2008.10.21
12:23

Olvasónk a kiotói metróról írt beszámolót és írta le tapasztalatait. Ebből kiderül, hogy van még hová fejlődnünk. Kiotóban nem az utasok szívatására összpontosítanak, hanem azon dolgoznak, hogy az utasoknak könnyebb legyen. Jó a jegyrendszerük, a metróhálózatuk, és jó a beléptető rendszerük. Mi meg a 4-es metrónkkal szenvedünk… :)

Kiotó városának két metróvonala van, a Karaszuma-vonal (Karaszuma-szen ????és a Tózai vonal (Tózai-szen ???). Előbbi déli-északi irányban, utóbbi kelet-nyugati irányban halad.

A Karaszuma-vonalnak 15, a Tózai-vonalnak 17 megallója van. A metró zónarendszeres, a jegyárak 210-340 jen között mozognak. A  mozgássérültek számára kedvezményes jegyeket vezettek be, 110-170 jen között. Ezenkívül kapható napijegy, gyűjtőjegy, kedvezményes nappali gyűjtőjegy, kedvezményes gyűjtőjegy, kedvezményes vonaljegy és csoportos jegy is. A bérlet szintén zónarendszeres, van dolgozó, diák (külön egyetemista, középiskolás, általános iskolás), kombinált bérlet (dolgozó-diák) és kedvezményes bérlet is.

 

Napijegy



A dolgozó havibérlet 1 zónára 8820 jen, az egyetemista bérlet szintén 1 zónára 6300 jen. Ellenőr nincs, mivel beléptető kapuk (kaiszacugucsi ???) vannak, a kapuknál található az állomás irodája is, mindig van ott valaki, aki felvilágosítást tud nyújtani. (A beléptetőkapu és a zónarendszer a vasútnál is megtalálható. A metró egyes helyeken felszíni vasútként is funkcionál.)

 

Beléptetőkapu



Mozgólépcső csak felfelé van, de mindig van lift, braille-írásos kezelőfelülettel is. Természetesen csak a mozgólépcső egyik oldalán állnak, így mindig szabad az út a sietős emberek számára. Az, hogy melyik oldalt hagyják szabadon, tájegységenként-városokként eltérő lehet.

Minden állomáson ingyenes és tiszta mosdó található, külön a mozgássérültek számára is. (ez érvényes a vasútmegállókra is, bár a kisebb állomásokon nem biztos, hogy van mosdó) Nemcsak a felszínen, de a metrómegállókban is használják a sárgára festett, kidomborodó járólapokat (japán neve tendzsi-burokku???????), ami a nemlátók tájékozódásában segít. Természetesen a vakvezető kutyák sem jelentenek problémát.  Japánban amúgy is nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentesítésre.

Általánosságban elmondható, hogy tisztaság jellemző az állomásokra, eldobott szeméttel ritkán találkozni, a graffiti sem jellemző. (Bár ebben a műfajban Takács Viktor honfitársunk alkotott, igaz, nem Kiotóban)

 

Nem flipper. Jegyautomata



A vonaton nemcsak a megállók nevét mondják be japánul és angolul, hanem azt is, hogy milyen fontosabb intézménzek, esetleg áruházak, éttermek találhatók az adott állomás környékén (ezt már csak japánul). Ugyanez a rendszer a buszokon is. Mivel a vonatok követési ideje 5-18 perc között van, mindig bemondják ha metró érkezik. Az utolsó metrószerelvény útiránytól függően fél 12-kor illetve éjfél után pár percel indul.

Ami számomra furcsa, hogy nem nagyon szokás átadni az ülőhelyet, annak ellenére, hogy ki is van írva, illetve gyakran be is mondják. A mobiltelefonálás elvileg tilos, de ezt általában betartják.

Ami talán negatívum lehetne, az, hogy nem minden állomáson van bicikli-parkoló. A bringát nem érdemes csak úgy a járda mellett otthagyni, mert vagy ellopják, vagy megbüntetnek tilosban parkolásért.

További képek:

 

komment komment Címkék: budapest bkv metro utas kioto észrevétel összehasonlítás

京都市営地下鉄 (A kiotói Metró)

BKV figyelő.hu

2008.10.21
12:23

Olvasónk a kiotói metróról írt beszámolót és írta le tapasztalatait. Ebből kiderül, hogy van még hová fejlődnünk. Kiotóban nem az utasok szívatására összpontosítanak, hanem azon dolgoznak, hogy az utasoknak könnyebb legyen. Jó a jegyrendszerük, a metróhálózatuk, és jó a beléptető rendszerük. Mi meg a 4-es metrónkkal szenvedünk… :)

Kiotó városának két metróvonala van, a Karaszuma-vonal (Karaszuma-szen 烏丸線)és a Tózai vonal (Tózai-szen 東西線). Előbbi déli-északi irányban, utóbbi kelet-nyugati irányban halad.

A Karaszuma-vonalnak 15, a Tózai-vonalnak 17 megallója van. A metró zónarendszeres, a jegyárak 210-340 jen között mozognak. A  mozgássérültek számára kedvezményes jegyeket vezettek be, 110-170 jen között. Ezenkívül kapható napijegy, gyűjtőjegy, kedvezményes nappali gyűjtőjegy, kedvezményes gyűjtőjegy, kedvezményes vonaljegy és csoportos jegy is. A bérlet szintén zónarendszeres, van dolgozó, diák (külön egyetemista, középiskolás, általános iskolás), kombinált bérlet (dolgozó-diák) és kedvezményes bérlet is.

 

Napijegy



A dolgozó havibérlet 1 zónára 8820 jen, az egyetemista bérlet szintén 1 zónára 6300 jen. Ellenőr nincs, mivel beléptető kapuk (kaiszacugucsi 改札口) vannak, a kapuknál található az állomás irodája is, mindig van ott valaki, aki felvilágosítást tud nyújtani. (A beléptetőkapu és a zónarendszer a vasútnál is megtalálható. A metró egyes helyeken felszíni vasútként is funkcionál.)

Tovább

komment komment Címkék: budapest bkv metro utas kioto észrevétel összehasonlítás

Pénteken csütörtököt tartott a BKV

BKV figyelő.hu

2008.10.21
07:21

Ezeket a szombati munkanapokat sosem értettem. Teljesen felesleges. Az emberek fele otthonmaradt, szabadságot vett ki, az iskolák szinte üresek voltak a lógós diákok miatt, és a tömegközlekedési eszközök is kongottak az ürességtől. Arról nem is beszélve, hogy az emberek összezavarodtak. Nagyobb hülyeség ez, mint a téli – nyári időszámítás. Egy hasznuk azonban van. Járatcsökkentéskor el lehet hitetni az utassal, hogy ő a hülye.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
Egy tegnapi (október 17., péntek) tapasztalatomat szeretném megosztani Önökkel. Péntek délután 13.20 körül érkeztem a földalatti Mexikói úti végállomására, és innen a 225-ös busszal szándékoztam tovább menni. A végállomáson 2 db 225-ös is parkolt, ennek ellenére a menetrend szerint 13.30-kor induló járat nem indult el. Ezt követően megkérdeztem egy BKV-s egyenruhában a közelben álló urat, aki azt mondta, ő semmit sem tud ezekről a buszokról. Ezek után egy buszsofőrnél kérdezősdödtem, aki éppen egy 25-össel érkezett meg a végállomásra. Ő legalább annyit megtett, hogy odament a 225-ös megállójához és megnézte ő is a menetrendet, ( http://www.bkv.hu/busz/225.html ) majd közölte, hogy rossz adatot néztem, hiszen csütörtök van. Ezzel az állásponttal nem vitatkoztam (azt hiszem elég fölösleges lett volna), és kikövetkeztettem, azért mondja, hiszen szombaton munkanap lesz. Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy egy szombati munkanap miatt nem a csütörtökök duplázódnak meg egy héten, hanem a péntekek. Kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy turistának hogyan magyarázták volna el, hogy egy pénteki napon nem az aznapi menetrend szerint járnak a BKV-járatok, továbbá arra is, hogy a tegnapi napot a BKV-n kívül ki gondolta csütörtöknek.
 
Tisztelettel: H. Ágoston

komment komment Címkék: budapest bkv busz menetrend utas panasz észrevétel 225 ös

Éljenek a biztonsági őrök!

BKV figyelő.hu

2008.10.20
12:40

Amikor a lenti levelet elolvastam, azt hittem, hogy a BKV gerillamarketingjéről van szó. Biztonsági őröket így szerintem utas még nem dicsért, mint ahogy Gergely olvasónk. Persze én csak rosszmájú voltam, hiszek benne, hogy vannak olyan emberek, akik bíznak a biztonságiakban, és örülnek nekik.

Tisztelt BKV vezetés!

Örömmel tapasztaltam a minap, (bár gépkocsival utazom többet inkább), hogy a Szentendre-Békásmegyer HÉV vonalon biztonsági őrök szállnak fel a szerelvényekre!

Jó ötletnek tartom, fontos, hogy a mai világban biztonságba érezzük magukat mi utasok és természetesen gyermekeink is. Az őrök fellépése, megjelenésük profinak látszott, és ami meglepő volt számomra udvariasak is voltak.
Tovább haladtam, majd leszálltam a HÉV-ről a Batthyányi téri végállomáson és folytattam utamat metróval.

Itt is örömmel tapasztaltam a biztonsági őrök jelenlétét, valamint azt, ahogyan a jegyellenőrök munkáját is segítik. De azért sajnos látszik még, hogy a Balkánon vagyunk. Ugyanis a következő történt:

jegyellenőrök kérték a jegyeket-bérleteket az előttem levő utazótól aki trágár hangnemben közölte mi a f... sznak kéred, majd jött a biztonsági őr aki szerencsétlen kérdezte ,hogy mi a probléma, ezután a kedves utazó válaszként megjegyezte mi a f...sz közöd van hozzá te köcsög.

Nem irigylem az ellenőrök, és a biztonsági őrök munkáját, ezt a hangnemet én biztos nem tűrtem volna el. Egyszóval pozitív élménnyel gazdagodtam, bár nem vagyok nagy BKV-s utazó!

További sok sikert
Koch Gergely

komment komment Címkék: budapest bkv ellenőr utas észrevétel biztonsági őr dicséret

Nincs 35 darab százasod?

BKV figyelő.hu

2008.10.20
07:39

Automatából bérletet venni még nem lehet. A BKV utasészrevételek hatására még év elején lecserélte az érintőképernyős automaták szoftverét, és elvileg többféle jegyet lehet belőlük venni. A turistajegy 3400 Ft, amihez megvételéhez 34 darab százas kell, mert nem mindegyik automata fogad el papírpénzt és bankkártyát. A probléma ott van, hogy egyszerre csak 1500 Ft-ot lehet bedobni az automatába :)

Tegnap miközben a 4-es villamost vártam a Borároson nézegettem a BKV csúcs szuper érintőképernyős automatáját, amit a kijelzőn villogó felirat szerint az utasok észrevétele alapján alakítottak át.

 



Senki nem akart belőle jegyet venni, így vettem a bátorságot és kipróbáltam. Minden benne lévő jegyfajtából a maximális mennyiséget akartam venni, ami összesen 40 ezer forintba került. Kerestem a bankkártya nyílást, vagy a papírpénz beadására szolgáló nyílást, de az automata csak fémpénzt fogad el. Az kijelzőn (képünkön) egy aranyos kis felirat jelezte, hogyha problémám lenne a kártyás fizetéssel, nyugodtan hívjam a bank ügyfélszolgálatát, ahol majd segítenek. Felhívtam volna én őket, de mit mondok? Ha nincs nyílás a gépen a kártyának, ők sem tudnak segíteni, és jelenleg ez a legnagyobb problémám. Nem volt nálam zsebben 400 darab százas, sem 800 darab ötvenes, ezért hamar rájöttem, hogy 40 ezer forintot nem is olyan könnyű a BKV-nak odaadni, még akkor sem, ha szeretnék.

 



Nézegettem az automatán közben a tájékoztató szöveget, ami felhívta a figyelmem, hogy ne próbáljak meg egyszerre 400 darab százast bedobni a gépbe, mert nem lehet. Szépen, egymás után, maximum 15 darab érmét dobjak be, mert ez a szabály. 15 darab érme maximum? 1 vásárláskor? Az max. 1500 forint. Akkor mégis, hogyan vegyek Napijegyet, Családi jegyet vagy Turista jegyet?

 



Végülis kiderült, hogy az utasészrevételek alapján elkészített automata ugyan olyan szar, mint a régi, csak itt kiírják, mint nem tudsz megvenni :) A tiltás miatt nem kíséreltem meg bedobni 16 darab százast csak azért, hogy kiderítsem, tudok-e jegyet venni. Elvégre a busz ajtajának sem dőlők neki, mert ki van írva, hogy ne tegyem. Én hibám, hogy nem vagyok ennyire kíváncsi.

komment komment Címkék: budapest kép bkv utas bérlet automata jegy észrevétel

Erre nem lehet felkészülni

BKV figyelő.hu

2008.10.19
10:59

Kata olvasónkat egy spanyol ismerőse látogatta meg Budapesten. Kata olvassa a BKV-figyelőt és tudta, hogy a spanyol hölgynek meg kell mutatni, milyen is a BKV, mert a turistákra szakosodott ellenőrök hamar ki fognak kezdeni vele. Barátunk ezen csak mosolygott, majd amikor elvették a gyűjtőjegyét, és meg akarták büntetni, csak fogta a fejét. A BKV-ra nem lehet előre felkészülni. Sajnos.

Sziasztok!

 

Rendszeresen olvasom a blogot, de eddig még nem ragadtam tollat. Ilyen történet pedig volt már, de ez mindig tanulságos. Spanyol hölgy ismerősöm tölt itt huzamosabb időt, bőrszíne alapján könnyen felismerhető, hogy külföldi. Kiokosítottam mindenről, megtanulta, hogy van ilyen jegylyukasztó(piros és húzni kell), meg modernebb (narancsságra), hogy átszálláskor új jegyet kell lyukasztani, hogy a kijáratig tartsa magánál, és beszéltem neki az ellenőrökről, hogy a kezükbe ne adjon semmit, főleg jegyet, amin ő csak mosolygott. Elmondanám, hogy sokat utaztunk együtt, és nagyon rendesen mindenhol lyukaszt.

 

Ma (X. 18.) 14.49-kor hívott a Deák térről. Kék metróval jött a Kőbánya - Kispestről teljesen érvényes jeggyel. A kijáratnál megállították az ellenőrök. Azt mondták, hogy nem érvényes a jegye, mindezt persze magyarul. Arra biztatták, hogy fizessen helyben. Nála nem volt készpénz, erre elküldték a bankautomatához. Felkészítettem erre a lehetőségre, de megijedt az öt "rossz kinézetű" ellenőr együttesétől. Csekket kérni nem engedték, mondván, a spanyol személyi igazolvány számukra nem megfelelő. Valamint a jegytömböt, amiből még csak 2 jegyet használt el maguknál tartották, csak amíg visszaér. Az automata nem működött, ekkor hívott engem, hogy beszéljek már az ellenőrökkel, mi a baj a jeggyel, és inkább csekket kér. Vissza is fordult, de az ellenőrök már nem voltak ott.

 

Egy biztonsági őrrel beszélhettem telefonon 14.56-kor, aki látta az esetet, de nem tudott segíteni, átadta a kagylót a forgalmi ügyeletesnek. Ott megegyeztek, hogy a mai napon a jegyet visszaszerezni nem lehet, panaszt lehetne tenni egy központi címen, de csak magyar nyelven.

 

Igaz, hogy csak 8 jeggyel lett rövidebb, de folytatni kell az útját, úgy, hogy nincs nála érvényes jegy. Kellemetlen neki is, nekem is, az országnak is.

 

Nap mint nap látom, ahogy "rászállnak" a turistákra, főleg este, a központi helyeken. Ha ott vagyok, próbálok segíteni. De miért kell Robin Hood-ot játszanom országunk fővárosában? És ki a főgonosz, aki ezen változtatni tud? Bkv-t használok nap mint nap. Személy szerint két problémám van: a tisztaság (+hajléktalanok) és az ellenőrök/biztonsági őrök.

 

Tisztelettel: Varju A. Kata

komment komment Címkék: budapest bkv metró ellenőr utas panasz turista észrevétel

Cél: A legátfogóbb tömegközlekedési blog megalkotása

BKV figyelő.hu

2008.10.19
00:54

A héten hosszú egyeztetések értek véget. Olyan egyeztetések voltak ezek, amiknek a nyertesei Ti voltatok, kedves utasok! Döntöttünk a BKV-figyelő, a MÁV és a Volánbusz blog sorsáról, és döntöttünk arról, hogyan tovább. Melyik blog szűnik meg? Mi lesz a MÁV-val? Lent mindenre megkapod a választ:

Több mint egy éve indult a BKV-figyelő blog, mely többek szerint a blog.hu és az Index egyik legsikeresebb blogja lett. Amikor a blog indult, még nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz, és arra sem számítottam, hogy naponta 10-15 ezer ember fogja olvasni. Még mindig nehéz elhinni, hogy az általam írt, helyesírási hibáktól hemzsegő bevezetőket naponta több ezren olvassák végig, és a postjaimat ennyien kommentáljátok. Nyáron azt hittem, hogy amit 18 évesen el lehet érni egy bloggal, azt én elértem, sőt, túl is teljesítettem, pedig nem. Addig gondolkodtam az új fejlesztéseken, amíg megint kitaláltam valamit.

A MÁV és a Volán utasaira gondoltam. Azért épp rájuk, mert a BKV-n kívül ennek a két cégnek vagyok még rendszeres utasa, és valamennyire van rálátásom a működésükre. MÁV blog már van, ezért nem szerettem volna újat nyitni, főleg azért nem, mert a szerkesztője a blogolás óta jó barátom lett, akinek nem tennék keresztbe. Neki sajnos az utóbbi időben nem volt sok ideje a MÁV blogra, ezért azt átvettem tőle, és péntektől én szerkesztem. Persze az eddigi szerkesztő sem tűnik el végleg, csak a dolgok oroszlánrészét rám hagyta.

A MÁV blogot a szombati napon saját cikkel indítottam, és vasárnap éjszaka feltöltöttem hozzá egy saját kinézetet, ami kísértetiesen hasonlít a BKV-figyelőhöz, így könnyen meg fogjátok szokni. Bízom benne, hogy az átállás az olvasókat csak pozitívan fogja érinteni, és mindenki elégedett lesz a munkámmal.

Volán blogom van már, melynek szerkesztésére nem volt eddig időm, és energiám se. A blog nem utasészrevételekre alapult, saját cikkeket pedig egyáltalán nem volt időm írni, ezért nem frissült. A következő napokban a Volánbusz blogot továbbadom egy olyan embernek, akinek van ideje a szerkesztésére, és aki a Ti elvárásaitoknak megfelelően, minőségien tudja azt szerkeszteni. Sajnos a Volán blog továbbadása közben keletkeztek hibák, melyen a blog.hu szerkesztői megpróbálnak nekem segíteni. Amíg ezek a hibák nem oldódnak meg, a Volán blogot nem tudom frissíteni.

Nem titkolt célom az, hogy világuralomra szeretnék törni hogy a három legnagyobb tömegközlekedési társaság blogjának megalkotásával a jelenlegi legnagyobb blogot hozzam létre, aminek oldalain csakis utas (olvasói) észrevételek kapnak helyet. Bízom abban, hogy nem csak a BKV, a MÁV és a Volán is tanulni fog majd azokból a hibákból, amiket olvasóink megírnak nekünk, és publikálunk. A három tömegközlekedési társaságot együttműködésre fogom kérni, hogy a nálam publikált levelek ne hülye panaszok, hanem értékes utasészrevételek legyenek. Ebben a ti segíségeteket is kérem! :)

komment komment Címkék: blog budapest cikk bkv máv volán közlemény bkvfigyelo

Utas indul a 3. vágányról

BKV figyelő.hu

2008.10.18
13:23

A BKV az utasok tájékoztatására, maximum egy elégségest kaphatna. Még mindig nincs minden állomáson elektromos tájékoztató tábla, hogy megtudja az utas, mégis mikor indul az a busz, villamos, amire ő át szeretne szállni. Ahol meg van, ott nem működik:


Kedves BKV-figyelő!

Egyik reggel munkába indulván, a következő kép tárult a szemem elé, miközben a kihelyezett utastájékoztatót néztem, számítván arra, most majd jól megtudom, beérek-e időben?

Imre, Szentendre

komment komment Címkék: budapest kép vicc bkv hév utas észrevétel utastájékoztatás

Anyátokat sorry!

BKV figyelő.hu

2008.10.18
07:21

A bérletpénztáros olyan élőlény, akit semmilyen körülmények között nem szabad megzavarni, még akkor sem, ha a munkaideje felét pihenőidőnek használja. Ha mégis piszkálnák (pl. turisták) akkor összeszedi minden bátorságát és üvöltözni kezd csúnyán, magyarul, mert azt a turista úgysem érti. És mi van, ha van ott egy magyar?

Kedves Drága BKV figyelő!
 
Ezen a héten, szerdán történt velem a következő eset.
 
A Keleti Pu. közelében lakom, így ha BKV-val utazom a pályaudvar jobb sarkánál kialakított ideiglenes kék bódéban szoktam jegyet vásárolni. Már, ha van valaki a bódéban, ugyanis az esetek többségében, valami cetli van kitéve, ami arról tájékoztat, miért nem tudok jegyet venni. Majdnem ez történt szerdán is. 11 óra 36-kor érkeztem az elárusító helyhez ahol két fiatal lány várt. Mikor közelebb mentem, hallottam, hogy a két hölgy más nyelven beszél.
Tehát vélhetően turisták voltak.

Az elmaradhatatlan cetli újból kint volt. Azonban azt írták rá, hogy technikai okok miatt nyitás 11-kor. A jegyárus, egy idősebb hölgy hátul maszatolt valami edénnyel.  Kb. 5-6 perc telt így el, amikor feldúlva érkezett meg. Talán azzal a szándékkal, hogy dolgozni kezdjen. Kb. ez történt. Na, mi van, mit akartok? Két lány angolul, két tíz napos bérletet kérünk. Jegyárus, azt az anyátokat nektek, nem hagytok békén.

Két lány: sorry?  Válasz: Anyátokat sorry! Idejöttök nyaralni és engem b*szogattok. Lányok: sorry, I don’t understand, nem értitek? Válasz: Hát azért, mert ti beszélitek a ti nyelveteket én meg az enyémet.

Jegyárus kiadta a kért cuccokat. Lányok el.

Gondolhatod, mennyire földbegyökereztem a gyökértől. Kértem két jegyet, és amikor visszaadta a maradék pénzt, megkérdeztem tőle, tudja-e, hogy a külföldiek annak alapján ítélik meg az országunkat, amit itt tapasztalnak.

Engem nem érdekelnek a külföldiek üvöltötte jegyárus. Éppen átvettem valamit de nemtudtam rákoncentrálni rendesen, mert ezek itt szarakodtak az ablaknál. A felhozott érv, már-már majdnem meggyőzőtt, mikor újabb kérdéssel rukkolt elő a bennem lévő gonosz. Mondja kedves, a bkv-nál feltétel, hogy a dolgozóknak ne legyen az IQ-juk 60 felett? Ezen egy kicsit gondolkodott, majd újból üvölteni kezdett, hogy neki itt dolgozni kell és nincs ideje semmire és mindenki csak basztatja. Ekkor már úgy üvöltött a mikrofonon keresztül, hogy a járókelők is felfigyeltek kicsi afférunkra.

Még megkockáztattam egy biztosan érti mit mondok című kérdést, de erre az volt a válasz, hogy én nem foglalkozom a külföldiekkel! Éreztem, hogy ebből a helyzetből a távozás lehet az egyetlen kiút.

A matróna még idejében kapcsolt, hogy én valójában most inzultáltam őt. Elkezdett kiabálni, azzal az ízes magyarsággal, amit csak a vonattal dolgozni járó bkv-sok tudnak.

Nem számolt vele, hogy eddigi éveim zömét a hetedik és a nyolcadik kerület utcáin és terein éltem és nem tolerálom, ha trágárságokat üvöltenek a képembe.

Közelebb léptem és jól érthetően közöltem vele, ne üvölts te köcsög parasz, mert elszállíttatlak bódéval együtt. Ekkor egy kicsit meglepődve tekintett le rám. Majd még egy köcsögöt dobtam rá és sietősen távoztam utamra.
 
Kicsit szégyellem magam, hiszen ezzel sikerült alulmúlnom jegyárust, de bevallom jólesett! 

komment komment Címkék: budapest bkv utas panasz turista észrevétel jegypénztár

Megfutamodott a biztonsági őr

BKV figyelő.hu

2008.10.17
13:59

A biztonsági őrök tényleg csak arra jók, hogy azokat piszkálják, akik elfelejtettek lyukasztani vagy otthon felejtették a bérletüket? Miért nem tesznek rendet, és miért nem fékezik meg a zavargásokat? Nem az első hasonló eset:

Kedves BKV-figyelő!

Október 13-án, hétfőn utaztam a 2-es metróval valamikor 22 óra körül az utolsó előtti kocsiban az Örs és a Déli között. A Pillangó utcánál felszállt ebbe a kocsiba egy hajléktalan férfi, aki kéregetni kezdett, és eszméletlen szaga volt. A nadrágján mindenhol húgyfolyások voltak, az ülepénél pedig egy nagy barna folt. Végigkoldult mindenkit, majd le akart ülni.

Ekkor az egyik utas felállt, és megkérte az urat, hogy az utazási feltételeknek megfelelően hagyja el a metrót a következő állomáson, és ilyen ruhába ne üljön le. A férfi természetesen nem fogadott szót, és mondta, hogy neki joga (!) van itt utazni, őt senki nem szállíthatja le, egyébkéntis ha zavar minket a szag, akkor szálljunk át egy másik kocsiba. A vita tovább zajlott, anyázás, meg minden.

A Stadionoknál felszállt egy biztonsági őr a metróra. Nem tudom, hogy szolgálatban volt-e, bár a munkaruhája volt rajta, és valamilyen kitűző volt rajta, még azt sem tudtam megfigyelni, BKV-s volt-e, messze volt. Figyelte a csetepatét, és nem szólt közbe. Az utas és a hajléktalan vitája közben elfajult. A hajléktalan ember a nála lévő zacskóból egy kb. 20 cm pengehosszúságú kést húzott ki félig, ezzel nyomatékosítva, hogy ő nem fog leszállni, majd csak a Blahán ahová tart.

Itt volt a fordulat. A biztonsági őr a kést meglátva felpattant, és a Keletinél úgy szállt le a vonatról, hogy az Olimpián futóversenyt nyerhetett volna. Természetesen a két eset között [kés előrántás és megfutamodás] volt összefüggés, ugyanis pont a késsel szemben volt, és mindent követett. Persze amikor meglátta a kést, rögtön elfordult, és tudomást sem vett róluk a Keletiig.

Azt tudjuk, hogy a biztonságiak azért vannak, hogy a reggeli csúcsforgalomban a bérleteseket tartsák fel, éjszaka pedig a fiatalokat cseszegessék, de a valódi problémák ellen miért nem lépnek fel? Miért biztonsági őr egy ilyen ember, ha nem tudja fenntartani a biztonságot? Mélységesen felháborított az eset…

T. György

komment komment Címkék: budapest bkv metró utas panasz észrevétel biztonsági őr

Üdvözöljük a Balkánon!

BKV figyelő.hu

2008.10.17
07:41

Itt a tél, éppen ezért egyre több hajléktalant lehet látni a városban és a BKV járművein. Néhány napja annak, hogy az első vitaindító post megjelent ebben a „fertőzős” témában a blogon, mely akkor nagy port kavart. Az eset nem volt egyedi, nyáron is sok hasonló emberrel találkoztunk a buszokon és a villamosokon. Nem csak én, mások is:

Nagyításhoz klikk a képre!

Tisztelt BKV Figyelő!

Az utóbbi időben rendszeresen figyelemmel kísérem a blog bejegyzéseit. Így én is elég bátorságot merítettem hozzá, hogy megosszam az augusztusi "élményemet" Veletek. Az 1-es villamossal járok nap, mint nap dolgozni, ahol elég sokszor tapasztalok érdekes dolgokat, de a mellékelt képeken szereplő személy viszi eddig a pálmát! 4 megállón keresztül kísért minket az úriember, mezítláb büdösen ápolatlanul, a lábán valamilyen eleddig ismeretlen gombás fertőzéssel, talpa szétszakadva. És ha az mind nem lett volna elég, leszálláskor egy óriásit tüsszentett, természetesen a  kezét nem a  szája elé téve és bizony az orrváladékából a villamos kocsi több pontjára is került, a maradékot pedig barátunk nemes egyszerűséggel a kezével intézte el, amivel persze utána még a leszállást segítvén belekapaszkodott a fémrúdba…
 

Drogériákban szinte fillérekért kapható olyan kézfertőtlenítő, ami alkoholt tartalmaz, és víz nélkül fertőtleníti a kezet. Elég csak a tenyérbe nyomni, szétkenni a kézen, és minden így terjedő fertőzés elől védve vagyunk. Ajánlom mindenkinek! (Szerk.)

komment komment Címkék: budapest kép beteg bkv hajléktalan villamos utas panasz észrevétel

Jegyet lop a Volán ellenőre

BKV figyelő.hu

2008.10.16
15:35

Jelenleg megbízható és jól működő Volános blog nincs, ezért Csaba nevű olvasónk Volánbuszos, ellenőrös észrevételét itt teszem közzé. A téma nem BKV-s, de bemutatja, hogy hülye ellenőrök nem csak a BKV-nál, a Volánnál is vannak. Ha a cég szerint a szabadjegy használatakor elég a személyit felmutatni, az ellenőr ezt miért nem fogadja el? Az ellenőr vagy a Volánbusz szava az erősebb? És egyébként is, mi az, hogy egy ellenőr bármit is kikap az utas kezéből?

Tisztelt Szerkesztők!

 

Remélem jó helyre írok, ha nem, kérem továbbítsák a megfelelő helyre. Leírom röviden a Volánbusz ellenőreivel való találkozásomat. Az Ócsai Polgármesteri Hivatal részére a Volánbusz kiadott egy szabadjegyet, amivel ingyen utazhat az ember az ország össze Volánbusz-járatán.

 

Nos éppen Csepelen szálltam fel a volán egy járatára, amikor jött két ellenőr. Azonosítószámuk szerint a 000427-es és a 000599-es ellenőr. Kérésükre bemutattam a szabadjegyet, mire munkáltatói igazolást kértek.

 

Nem volt nálam, ezért a 000427-es kikapta a kezemből a szabadjegyet, majd zsebre vágta. Mikor vissza szerettem volna szerezni, elkezdett sértegetni. A szabadjegyet a Volánbusz tájékoztatása szerint az utas vagy a személyi igazolvánnyal, vagy munkáltatói igazolással használhatja. Nos, személyim volt, de ezt nem akarták elfogadni. Ragaszkodtak a munkáltatóihoz. Nem volt.

 

A végén a kezembe nyomtak egy elismervényt, hogy hol kaphatom vissza a szabadjegyet. Remélem legalább visszakapom.

 

A jogtalan eljárás miatt, kénytelen vagyok egy szabadnapot kivenni, hogy beutazzak Budapestre az irodájukba, ott fizessek büntetést, plusz ugye a beutazásnak is van költsége. Hát ennyi.

 

Köszönettel: Majoros Csaba

komment komment Címkék: budapest cikk ellenőr utas panasz észrevétel volanbusz

Az új vezérigazgató is csak ígérgetni tud?

BKV figyelő.hu

2008.10.16
07:37

Elmúltak már azok az idők, hogy egy cég alkalmazottja ne panaszkodhasson a rossz munkakörülmények miatt. Olvasónk szerint tegnap reggel több 18-as és 56-os villamos is kimaradt, illetve késett, amit nem tudtak mire vélni. A megoldás a hangosbemondón keresztül érkezett: A villamosvezető az új vezérigazgató ígéreteit ismertette az utasokkal, amik eddig nem igazán teljesültek:

Kedves BKV-figyelő!

Ma (X. 14.) késő reggel Hidegkútról szerettem volna bejutni a Moszkva térre, de ebben hátráltatott, hogy az elvileg sűrűn járó 18/56-os villamosok eléggé esetlegesen indultak csak el, illetve érkeztek meg. Több járat egyszerűen kimaradt, nem kis felháborodást okozva az utasok körében.

A Nagyhídnál aztán kiderült, miért volt mindez, a villamosvezető ugyanis a következő szózatot intézte az utasokhoz:

"Tisztelt utasaink! Elnézésüket kérjük a járatkimaradásokért, de a Kocsis István által ígért támogatások nem érkeztek meg, így alkatrészhiány miatt a villamosok nem tudnak kellő számban forgalomba állni."

Mindezt a 18-56-59-61-es vonalakat gyűjtő Szépilona kocsiszínben, ahol eddig mindig nagyon figyeltek, hogy a legkisebb fennakadás se lehessen a forgalomban. Lehet, hogy szólni kéne Kocsis úrnak, hogy hiába tejel jól neki a tehén, mert ha nem ad neki néha napján enni, akkor bizony megdöglik. Persze valószínűleg addigra Kocsis úrnak lesz annyi pénze, hogy mindez teljesen hidegen hagyja.

Üdv: M.

komment komment Címkék: budapest bkv utas panasz

Mobiljáról üvölteti a zenét

BKV figyelő.hu

2008.10.15
16:09

A BKV utazási feltételeiben benne van, hogy rádiót és egyéb zene lejátszására alkalmas eszközöket más számra hallhatóan (hangosan) hallgatni tilos, mert zavarja az utasokat. Olvasónk elkövette a hibát, és rászólt a cigánygyerekekre, hogy legyenek szívesek lehalkítani (nem kikapcsolni) a zenét. A beszélgetés persze nem ment könnyen:

Szia!

Még mindig állatira pipa vagyok, az agyam a fehérizzás közelébe jutott, a gyomrom pedig eltévedt a szívem és a nyakszirt között félúton. Amit tudnotok kell a fizikai habitusomról: férfi, genetikailag 70 +- 3 kiló vagyok, 184 hosszhoz, ami nem a herkulesi termet, és amúgy sem olyan a fellépésem, hogy azzal bárkit elrémítsek.

A lényeg: Hétfő 18:00 körül a 3-as villamos. Árkádnál felszállok, velem együtt még 2 hangosan "intelligens" srác (sima péklapátos kölkök voltak), majd amikor leültek, indult a folklór műsor a telefonból, persze max. hangerőn. Pont ott álltam az ülésük mellett, gondoltam, megkérem szépen őket, hogy ugyan hallgassák már halkabban (és tényleg szépen szóltam nekik). A válasz egy sima és határozott "NEM" volt, melynek indoka hogy ő így szeretné hallgatni a zenét.

 

- "Miván tesóu, nem szereted á cigánzenít? Arrébb lehet ám menni".


- "Mért mennék arrébb? Ennyi erővel ti is arrább mehettek. A másik, hogy miért kötelező mindenkinek hallgatni azt a zenét, amit ti hallgattok? Rajtatok kívül senki nem kíváncsi rá." (Apu fortyogó dühe vagyok)


- "Te, leüssem?"


- "Á, hagyjad. Úgy hallgatom a zenét, ahogy akarom. Amúgy te egy nagyon bánatos ember lehetsz, ha nem szereted a zenét. Boldogtalan vagy? Ne legyél, süt a nap, legyél vidám. Nincs szerelmed? Vagy miért vagy ilyen bánatos?"


Nagyjából ebben a szellemben folyt a beszélgetés. És fel voltak háborodva, hogy én miért szálltam rájuk.

Ami az egészben a két kisk*csögön kívül a legzavaróbb volt, az az, hogy egyedül egy óvatosan ittas idősebb polgár kapcsolódott be művészeti kerekasztal-beszélgetésünkbe, de ő is hamar abbahagyta (ráadásul ő felvette volna a kesztyűt a srácokkal és lement volna velük "tárgyalni"). Senki nem vette a bátorságot/fáradságot, hogy kiálljon mellettem, én pedig férfi révén csak a farkamat tudtam behúzni, és próbáltam az észérvek és a diplomácia útján érvényt szerezni igazamnak (bár be kell valljam, a végére már annyira felbátorodtam, amikor láttam, ők sem forszírozzák a bunyót, hogy már hangom is volt, és a szám teljes elsivatagodása is kezdett enyhülni).

Alapvetően egy békés ember vagyok, aki a dühét inkább visszafojtja (amúgy is mindenki megverne), és az erőszakot megvetem (határozott kiállás hiányában), de az ilyeneket izzó vasra fektetve szögbelövővel "kényeztetném".

És felvetődik egy gondolat bennem: miért nincs valamiféle összefogás ilyenkor az utasközönségben, hogy megszólaljon és kiálljon az érdemes ember (jelenesetben ez én voltam) mellett? Miért kell az ilyen heréknek azt érezniük, hogy ők a királyok, és mindent megengedhetnek maguknak anélkül, hogy defenesztrálnák őket a villamos ablakából?

Németországban volt egy kezdeményezés, ahol fiatalok összeálltak egy önkéntes csoportba, és ők ugyan a várost járták, meg a metróaluljárókat, de mindig diplomatikusan próbálták megoldani a dolgokat, hogy ne legyen bűnözés, vagy csak simán rászóltak az olyanokra, akik a többi utast zaklatják valamilyen módon. Állítólag jól működött. Itthon is kellene egy ilyen, mielőtt valami nálam frusztráltabb (ilyen nem sok van) és kevésbé gátlásos ember (ilyen sok van) szíven üti őket egy kisbaltával.

Repülő Majom

 

komment komment Címkék: budapest bkv villamos utas panasz észrevétel utazási feltételek

Bekeményített az NKH

BKV figyelő.hu

2008.10.15
12:31

A forgalomból fordítottak vissza kedd reggel egy BKV-buszt a Nemzeti Közlekedési Hatóság emberei, tudta meg az Index. Ilyen először fordult elő a BKV történetében. Az Etele térnél tartott ellenőrzésen két másik busz is fennakadt, azokat határidőn belül meg kell javítani.

Az Index értesülései szerint kedd reggel ellenőrzést tartott a BKV-nál az Etele térnél a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A hatóság egy csuklós buszt (a 173E járatról) nem engedett forgalomba és visszafordított a garázsba. A jármű harmonikája szakadt volt és olajszivárgás miatt füstölt.

Két másik busz is fennakadt a szűrőn. Az egyiknek 15 napra korlátozták a zöldkártya-érvényességét környezetvédelmi problémák miatt, a másikon pedig gázolajszivárgást fedeztek fel, amit 30 napon belül meg kell javítani.

A közlekedési hatóság három hónapja tartott ellenőrzést a BKV-nál. Akkor négy buszt állítottak félre a gumiabroncsok állapota miatt, korábban pedig 31 buszból kilencnek nem volt jó a fékje. A buszokkal kapcsolatban 30 napos korlátozást rendeltek el, ennyi idő alatt kellett kijavítani a hibákat.

Ezt megelőzően júliusban kilencből négy csuklós Alfa Volvo busz nem tudott kiállni reggel a garázsból a 47-es 49-es villamospótló vonalán. Ilyen járműveket akart beszerezni a BKV a botrányos használtbusz-tenderen, amit egyébként újra ki szeretnének írni.

Az kedden fordult elő először a BKV történetében, hogy a közlekedési hatóság egyáltalán nem engedett forgalomba egy buszt. Korábban a járművek 15-30 napos javítási határidővel megúszták.

(Index)

komment komment Címkék: budapest index cikk bkv busz karbantartás ikarus ellenőrzés nkh

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása
Mobil