BKV-Figyelő

Olcsóbb bérlet? Számlával nem!

Király Dávid

2014.01.08
14:34

Valószínűleg nem Kati volt az egyetlen, akit meglepett, hogy csak akkor olcsóbb a bérlet januártól, ha nem kér róla számlát. Márpedig a cafeteriához ez nélkülözhetetlen. Ugyanakkor a cafeteria nem plusz juttatás, hanem a fizetésünk azon része, amelyről más mondja meg, hogy mire költhetjük. Ahogy mondani szokás: jól ki van ez találva...

A tegnap (január 2-án - a szerk.) történteket szeretném megosztani, amely mély felháborodást keltett bennem. A tegnapi nap volt az idei év első munkanapja és reggel úgy indultam el, hogy milyen jól kezdődik ez az év, mert a 2014-es felnőtt bérlet ára 10 500 forint helyett csak 9500 forint.

havi-Á-MINTA-72dpi.jpgForrás: BKK

A pénztárnál szembesültem vele, mikor a hölgy beütötte a 10 500 forintos összeget a pénztárgépbe, hogy valamit félreérthettem. A hölgynek mondtam, hogy nem jól ütötte be az összeget, mert a bérlet ára 9500 forint, ezzel volt tele a sajtó, a média, hogy a kedves főpolgármester úr 2014-ben nem emeli, hanem csökkenti a bérlet árát.

A hölgytől a következő választ kaptam: "Igen, 9500 forint a bérlet ára, ha nem kér számlát, de mivel ön számlát kért, ezért a bérlet ára 10 500 forint." Nem akartam hinni a fülemnek. Mikor magyarázatot kértem, hogy ez miért van így, a hölgy azt mondta, hogy mivel én számlát kérek, akkor a cégemnél a bérletet cafeteriában számolom el, és ezért.

A döbbenettől szólni sem tudtam. Mi köze van a BKK-nak ahhoz, hogy bárki is a cégétől mit kap cafeteriába és mit nem. Mellesleg nekem a fizetésem része, azaz van egy keretem és a keretem összege nem a 10 500 forinttal csökken, hanem a járulékokkal terhelt összeggel.

Nem hagyott nyugodni a dolog, és a BKK oldalán a ezt a "matematikai" példát találtam.

Érdekes, hogy azt a számtant kifelejtették, hogy mennyivel olcsóbb lenne, ha 9500 forintért adnák azoknak is a bérletet, akik el tudják számolni a cégüknél. Ez az egész diszkrimináció. Ha számlát kérsz, ennyi, ha nem kérsz számlát, akkor meg annyi.

Hol élünk mi? De azért választások előtt nagy hangzatos kijelentéseket teszünk, hogy hosszú évek óta 2014-től nem emelkedik, hanem csökken a bérlet ára. Jah, igen, csak az apró betűs rész mindig kimarad, hogy ennek mi a feltétele.

komment komment Címkék: cafeteria számla bérlet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása