BKV-Figyelő

A bérletárusításon spórol a BKV

BKV figyelő.hu

2008.07.30
08:59

Amikor tegnap ismerőseimnek megmutattam a BKV levelét, melyet Csaba olvasónknak küldtek, a „szánalmas, vicces, k. anyjukat” szavakkal jellemezték. Olvasónk kérdőre vonta az ügyfélszolgálatot,  mert két hetes egyesített bérletet csak egy helyen árulnak Budapesten, az Akácfa utcában. Az ügyfélszolgálat szerint a BKV anyagi helyzete rossz, ezért így spórolnak a kiadásokon. A post végén linkajánlóként megtalálod, milyen hülyeségekre költött eddig a menedzsment több száz millió forintot.


Csaba észrevétele:

Helló!

Csak egy kicsit felháborító a dolog, de szerintem a tipikus „utasközönség van értünk és nem fordítva” mentalitást tükröző eset: hétvégén kedvesem anyukája érkezett Pestre, hogy 2 hetet töltsön itt, miközben Dunakeszi-Palatinus strand viszonylatban szeretett volna nap, mint nap közlekedni. Természetesen ki is néztük ennek leggazdaságosabb módját (2hetes BEB bérlet + MÁV 2 hetes bérlete így már csak a fele szakaszra).

Sajnos már a BEB bérlet vásárlásakor megbuktunk, ugyanis az Örs vezért téren próbálkoztunk a beszerzéssel vasárnap, de ott közölte velünk az amúgy nagyon kedves fiatalember, hogy 2 hetes BEB bérletet már pedig CSAK ÉS KIZÁRÓLAG az Akácfa utcai pénztárban lehet megvenni.

Két dologra nem tudott válaszolni:

1. Miben különbözik a havi és a 2 hetes BEB bérlet, ami miatt a havit mindenhol meg lehet venni, a 2 hetest pedig egy, azaz 1 db pénztárban egész Budapesten.

2. Nyitva van-e az Akácfa utcában a pénztár hétvégén? (ez azért sem mellékes, mert pl. sajtszagra költsön el az ember még egy kis pénzt a BKV-nak, hogy odamegy hétvégén tömegközlekedve és nincs ott senki…)

Az egészben a felháborító, hogy ugye akinek szüksége lenne 2 hetes bérletre (én úgy gondolom nagyrészt vidékről érkezett, vagy külföldi turisták) valószínűleg nehezen találnak el az Akácfa utcába + mi indokolja azt, hogy ugyanabból a termékből a normál bérletpénztárakban az egyik fajta kapható a másik nem. Ez olyan, mintha mindenhol lehetne 1,5%-os tejet kapni, de a 2,8%-osnak külön lenne 1 db bolt az egész városban…

Az már csak hab a tortán, hogy mikor a MÁV 2 hetes bérletet próbáltuk beszerezni, akkor azzal a MÁV csökevénnyel találkoztunk, hogy 2 hetes bérletet a MÁV csak minden hó 4-ei kezdettel ad ki, azaz csak a hónap első két hetére vehetsz bérletet, a második kettőre nem…

Sajnos még nem sikerült a BKV-nak írnom a kérdéssel kapcsolatban, de megteszem és megírom majd a választ is, ha kapok:)

Üdv: csabsz

 

Szüts Katalin szívszorongató válasza:

Tisztelt B. Csaba!
  
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. 

Tájékoztatjuk, hogy e bérlet típus iránt olyan kevés a kereslet, hogy 260 pénztárosnál nem tudjuk készleten tartani. Jelentős kiadást okoz a Társaságnak a gyártási- és kiszállítási költség a kereslethez képest. Ezen okok miatt tudjuk csak az Akácfa utcai pénztárunkban árusítani, hogy kiadásainkat a nehéz anyagai helyzetünket figyelembe véve mérsékelni tudjuk.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. július 29.

Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető


Csaba reakciója:

1.gyártási költség – ha csak 1 helyen árulják, akkor kisebb a gyártás költsége? (260 tömb, pénztáranként 1 tömb talán nem az a kiadás, amit meg kell spórolni)

2.kiszállítás – amikor a többi havi bérletet, jegyet stb. viszik, akkor nem lehet betenni mondjuk 3 havonta 1 tömb 2 hetes BEB bérletet?

3.amúgy pedig, nem lehet hogy azért gyér a kereslet (a megvett bérletek száma), mert csak 1 helyen lehet kapni? Próbálták több pénztárban árulni?

4.arról már álmodni sem merek, hogy mennyit lehetne spórolni azon, ha mondjuk helyben kimonytatott (mint pl. MÁV-nál már megvalósult, sima tekercspapírra) bérleteket, jegyeket, kombinált dolgokat lehetne megvásárolni, és akkor semmi, de semmi mást nem kellene a pénztárakban tartani csak egy megfelelő számítógépet, hálózatra kötve, és egy speckó nyomtatót…de ezt csak egy sci-fi-ben tudnám elképzelni a BKV-val egy napon említve…
 
Ez főleg úgy érdekes, hogy a tegnapi posztban nálatok elsírta magát szegény trafikos, hogy nem engedik bérletet árulni.

 

Műanyag tehénre bezzeg volt pénz

Butaság lenne elfelejteni, hogy a BKV menedzsmentje az elmúlt hónapokban milyen haszontalan hülyeségekre költötte a pénzünket. Kattints a címekre, és olvasd el régebbi postjainkat!

 

15 millióért bohóckodott a BKV a műjégpályán? 

Tiszta járművekkel is lehetne arculatot váltani 

A szétszórt milliók nyomában 

600 ezer forintért vett tehenet a BKV 

Értelmetlen akciókba ölik a pénzünket 

"Ne lógj rajtunk": 2 milliós kampányt indít a BKV

Index: Két ügyben is nyomoz a rendőrség a BKV ellen

 

Ha eszedbe jut még hasonló témájú post, a kommentek között említsd meg nyugodtan!

komment komment Címkék: budapest bkv ügyfélszolgálat utas panasz bérlet észrevétel szütskati

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása